Ik 22 km in 1 uur en 56 minuten. Maar moest continue stoppen ivm het verkeer afgelopen zondag dus ik baalde ervan, wilde wat sneller zijn. Maarja voor een hete dag was dit ook niet erg.
Hebben jullie paarden ook last van de overgang,naar het warmere weer? Mijn paard namelijk wel, ze is veel trager nu.. Normaal hoef ik maar aan draf te denken en ze gaat al bij wijze van spreken. Is nu wel anders helaas. In de bak is ze al helemaal niet vooruit te branden.
Hier ook ijzerloos, is wel veel bos, maar ga ook regelmatig stukken over straat. Draaf dan ook gewoon stukjes, wel langzaam opgebouwd. Volgens DA was dat juist goed voor het afharden van de pezen. Ben extra op straat blijven rijden en wandelen nadat ze een blessure aan dr pees heeft gehad.
De mijne is echt sloom nu, is ook niet zo gek hoor. Die vacht van hem is nog veel te dik voor dit warme weer. Hij zweet al als hij gewoon in de wei staat te eten.
Anoniem
Geplaatst: 03-04-14 10:30
Misschien heeft die van mij ook wel beetje last van de overgang, heeft toch nog best veel vacht, hij zweet wel niet overdreven na een rit, maar dat is misschien ook omdat hij express zich wat inhoudt Heb eens eerdere ritten bekeken (januari & februari) en daar kwamen we wel aan 7+ km/u .. had toen zelf niet de leidsels vast trouwens, kan ook wel verschil maken
@ Chouchou : de endurance was onder het zadel, dus zal ook al verschil maken En verder denk ik dat hij in die tijd echt op karakter heeft gelopen, echt puur op karakter .. en we waren eigenlijk ook nooit alleen en hij wilde dan ook nog eens niet afgeven naar de andere paarden toe .. En aangezien dat "echte" endurancepaarden waren, tja, dan gaat je gemiddelde snelheid wel de lucht in natuurlijk
Die van mij was gisteren ook niet echt vooruit te branden. Rij ook ijzerloos en moest van de hoefsmid toch proberen meer in de berm te lopen.. Ze was wat te kort achter.. Helaas lukt het niet altijd, maar waar mogelijk is, loop ik in de berm
Solleke_Noah
Geplaatst: 03-04-14 11:23
Robijntjah schreef:
Die van mij was gisteren juist weer ineens heel heet
Hoe doen hier de ruiters met ijzerloze paarden trouwens met veel verharde wegen?
Hier ijzerloos en dus 80% alleen maar asfalt. Ik heb enkele weken geleden hoefschoenen aangeschaft voor de echt stenige paden. Gewoon asfalt gaat ijzerloos prima, ze slijten natuurlijk wel, maar niet zo kort dat hij last heeft met lopen.
Hier geen verschil warm-koud weer Maar mijn paard zweet sowieso niet zo snel
Aangezien wij ook nog vaak over asfalt moeten en ik de laatste tijd wat meer en langer ben gaan rijden zei de hoefsmid laatst dat ze toch wel erg kort worden, als dit zo doorgaat zit ik ook aan hoefschoenen te denken, iemand daar ervaring mee? Solleke-Noah?
Solleke_Noah
Geplaatst: 03-04-14 11:32
Mijn ervaring tot nu toe is echt goed, blijft in alle gangen goed zitten en op alle ondergronden, ook als het regent. Ik heb easyboot epics met inlegzooltjes. Maar de persoon die ze kwam passen zei dat je best afwisselt, soms met en soms zonder schoenen.
sanowa
Geplaatst: 03-04-14 14:32
heb vanmorgen weer een heerlijk rondje gereden van 22 km. Was de bedoeling om op de Loenermarkt te blijven en zat zoineens op nationaal park Veluwezoom hihi... geen vergunning bij me maar gelukkig geen boswachter gezien
Dais_
Geplaatst: 03-04-14 14:46
Dat heb ik nou nooit, ineens op nationaal park de veluwe belanden Gelukkig kwam je geen boswachter tegen
Mijn paard heeft ijzers, moet ook wel want je hebt hier praktisch geen goede bermen
Ik ben afgelopen weekend naar de zeedijk geweest met uitzicht op de westerschelde. 19,3 km in 2 uur en 40 minuten (en 20 minuten gepauzeerd). Echt niet doorgereden, heel afentoe een klein drafje van korter dan een minuut en een galopje van 100 meter met 20 km per uur ofzo? Maar nu krijg ik best veel reacties dat ik flink heb doorgereden terwijl dat naar mijn idee helemaal niet zo is geweest. Wat vinden jullie?
Nu heeft paardlief rust, niet zozeer voor hem maar voor mezelf Kan sinds vandaag weer normaal zitten Mijn zadel zit fijn, maar het is duidelijk een dressuurzadel en geen lange afstandszadel
Wie geeft je die reacties dat je flink hebt doorgereden? Je hebt 19,3 km in dik 2,5 uur gereden, dus je zit net boven de 7 km/h. Dat lijkt me nou niet echt heel spannend en ik zou me er dan vooral ook niet zoveel van aantrekken, Dais_.
Mijn merrie staat rondom op ijzers omdat haar voeten anders harder afslijten dan ze aangroeien. Wel sta ik nu alweer 4,5 jaar in een omgeving met ietsje meer ruiterpaden dan voorheen, dus de ijzers gaan wel langer mee. Zoveel zand/ruiterpad als op de Veluwe wordt het echter nooit als je in de Randstad woont
Chouchou
Geplaatst: 03-04-14 14:55
Je hebt dus 7,2 km/u gereden? Met jouw omschrijving van af een toe een kort drafje en een galopje, vind ik niet dat je echt hebt doorgereden nee Jouw paard stapt misschien wel heel makkelijk rond de 6 à 7 km/u, en dan met een drafje en galopje tussendoor komt dat best op die snelheid. Veel paarden stappen maar 4 à 5 km/u, die moeten er dan inderdaad wel heel erg voor doorrijden om die gemiddelde snelheid te halen. Dus aan jouw omschrijving van het ritje zou ik denken dat het gewoon lekker relaxed was!
Pas nog een ritje gemaakt van 10 km in 45 minuten Vandaag lekker rustig aan gedaan en 11,5 in 1,5 uur, met een stalgenootje.
Ik probeer mijn gemiddelde tempo elke keer te verbeteren, maar ik vind het nou iets te warm..
Anoniem
Geplaatst: 03-04-14 20:19
Laatste rondje van deze week Meteen het slechtste rondje van heel de periode Geen idee wat [***] vandaag had, had het me anders voorgesteld .. In het begin met de weg oversteken wilde meneer al niet stilstaan en begon te draaien voor de koets, later op de rit "schrok" hij van een hond in een tuin (hij kent die buurt en die hond, was niet de eerste keer), begon weer achteruit te lopen en toen ik hem daarvoor corrigeerde draaide hij gewoon om en vertrok .. Ok, was maar 3 passen en toen had ik hem weer stil, maar is toch niet mijn idee van ontspannen menritjes moet ik zeggen..
En screenshot van Endomondo mijn rondje is apart ja haha, ik rij op een millitaire oefenterrein nouja reed vandaag op mountainbike route. En Enya ging stil staan en kijken, en toen zag ik ineens een millitair met een geweer dus omdraaien en ergens anders heen en op de terugweg weer een millitair ook met geweer
Maaiike94
Geplaatst: 03-04-14 22:54
Dan kijk je ook raar op BrammetJee
JoycexEnya
Geplaatst: 04-04-14 08:19
Ja ik draaide zeker snel om op die kronkelpaadjes dacht Enya we gaan in galop En bij die 2de had ik gelukkig nog een paadje naar stal.