Maarja voor een hete dag was dit ook niet erg. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maarja voor een hete dag was dit ook niet erg. 

Heb eens eerdere ritten bekeken (januari & februari) en daar kwamen we wel aan 7+ km/u .. had toen zelf niet de leidsels vast trouwens, kan ook wel verschil maken 
En verder denk ik dat hij in die tijd echt op karakter heeft gelopen, echt puur op karakter .. en we waren eigenlijk ook nooit alleen en hij wilde dan ook nog eens niet afgeven naar de andere paarden toe .. En aangezien dat "echte" endurancepaarden waren, tja, dan gaat je gemiddelde snelheid wel de lucht in natuurlijk 
Robijntjah schreef:Die van mij was gisteren juist weer ineens heel heet
Hoe doen hier de ruiters met ijzerloze paarden trouwens met veel verharde wegen?
Maar mijn paard zweet sowieso niet zo snel
Gelukkig kwam je geen boswachter tegen 

Kan sinds vandaag weer normaal zitten
Mijn zadel zit fijn, maar het is duidelijk een dressuurzadel en geen lange afstandszadel 

Jouw paard stapt misschien wel heel makkelijk rond de 6 à 7 km/u, en dan met een drafje en galopje tussendoor komt dat best op die snelheid. Veel paarden stappen maar 4 à 5 km/u, die moeten er dan inderdaad wel heel erg voor doorrijden om die gemiddelde snelheid te halen. Dus aan jouw omschrijving van het ritje zou ik denken dat het gewoon lekker relaxed was!
Vandaag lekker rustig aan gedaan en 11,5 in 1,5 uur, met een stalgenootje.

via mobiel geupload
)