[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:58

Mooi hoofdstel, staat leuk!

Jammer van dit weer he :n , scheelt dat ik toch niet echt tijd heb voor lange tochtjes deze 2 weken..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:18

He getsie ik zie dit topic nu pas :D

Ik meld me ook als dat goed is.. heb een draver merrie van 8 jaar en als ik met haar rijd dan ben ik ook buiten te vinden.
In de bak vinden we er geen kont aan en dan zet ik haar liever aan de dubbele longe.
En ik ben zwaaar jaloers op iedereen die bij de veluwe in de buurt woont, drunense duinen, strand&duinen of andere prachtige gebieden. :wow:

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:31

Net groot stuk bij gelezen, veel dingen gelezen waarvoor ik de gene wil veel beterschap wensen!

Nu het weer is erg afwisselend hier, nu zou je een avond wandeling maken maar zoals
2 uur geleden absoluut niet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:47

Gaaf dat hoofdstel Somebitch!! :D
Als ik ooit geld over heb wil ik ook zo'n gekleurd hoofdstel.

Ben alweer even niet zo actief geweest hier, maar wij hebben met succes en plezier de Eper Paardenvierdaagse voltooid. :D
Deze week minder met madame gedaan dan ik zou willen maar helaas gaat school voor.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:57

Gaaf hoofdstel !

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:26

Gaaf hoofdstel SB! Zo kunnen ze je niet meer over het hoofd zien :)

Ninx, ik kreeg met het rijden last van mijn onderrug. Sinds ik rij met een sedelogic pad onder mijn zadel heb ik daar geen last meer van. Die pad dempt voor zowel de ruiter als het paard, scheelt echt onwijs veel! Het is wel even een uitgave, maar dan heb je ook wat. Ik heb een tweelaags voor de lange afstanden.

Alanda loopt nog steeds met wondkorstjes bij de singel. Het zadel ligt dus voorlopig aan de kant en ik rij alweer een tijdje zonder zadel. Het gaat ons ook steeds een beetje beter af!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:28

Gaaf hoofdstel!!

Tja hier nog steeds heel rustig aan.
Veel tijd om te piekeren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:29

Gaaf somebitch,welke kleur is dat zilver/grijs?

Ik heb gisterenavond nog rondje bos gedaan, grote groep zwijnen met kleintjes tegengekomen
en 3 edelherten.

Was prachtig in het bos, heel nevelig/mistig, met ondergaande zon tussen de bomen door en overal druppels aan de bomen .. <3 <3

Snadrem,leg jij die pad gewoon tussen dekje en zadel?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:37

Anoniem schreef:
Ik heb gisterenavond nog rondje bos gedaan, grote groep zwijnen met kleintjes tegengekomen
en 3 edelherten.

Was prachtig in het bos, heel nevelig/mistig, met ondergaande zon tussen de bomen door en overal druppels aan de bomen .. <3 <3

Snadrem,leg jij die pad gewoon tussen dekje en zadel?

Gaaf DC! Probeer eens een foto te maken van als je weer een zwijnenfamilie tegenkomt :) Edelherten lijken me ook wel vet om tegen te komen, maar we houden het hier maar bij eekhoorntjes, konijnen, hazen en reeën (en allerlei gevogelte).

Ik leg de pad inderdaad tussen dekje en zadel in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:41

Nou,ik durfde gisteren echt geen foto van de zwijnen te maken...want dan zit ik met 1 hand te paard en hij vindt de zwijnen niet zo leuk...
Deze hadden veel jongen en staken echt nog geen 10 meter voor ons in drafje het pad over.

Edelhert 1 stond echt tussen de bomen op nog geen 5 meter afstand ons te bekijken. Nog tijdje stil naast hem gestaan en gekeken,zulke prachtige dieren zijn dat.

Zal wel eens proberen foto te maken.

Ik heb ook naar die pad zitten kijken,heb nu een massimo pad met inlages dat is ook wel erg fijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:33

Ooh dat hoofdstel is leuk somebitch.

Ik heb ooit een hertje gezien in de verte tijdens het buitenrijden op zondagmorgen, maar echt duidelijk was het niet. ik ben ook wel benieuwd naar foto's!

Gisteren ging buitenrijden op zich wel goed, maar toch ook helemaal mis. Arm Daantje was in een speldenkussen verandert met al die vliegen, ze was heel erg onrustig op de terugweg ook en wilde telkens in draf. :(:)

Vandaag heb ik nieuwe rijschoenen gekocht, maar vergeten chaps te kopen. -O- Ik keek ook nog even naar wat lichtjes en reflectors om in het donker beter zichtbaar te zijn. Ik zag ook een touwhalster die ik uiteindelijk niet gekocht heb, want ze hadden geen leuk touw om eraan vast te maken die gemakkelijk in een jaszakje paste. Maar het is wel mijn plan langzaamaan een verzameling op te bouwen om ook langere ritten buiten te kunnen maken. :=

@silence: hoe gaat het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:45

Maarten, ik knoop altijd mijn halstertouw om de nek van mijn pony.
of ik rol hem op en hang hem aan een clip. :)*

Ik beloof dat ik eens foto's zal maken van het wild hier in de bossen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:35

Snadrem, wat zit je er keurig stil op zeg! Lijkt me wel lekker voor je balans zo een tijdje zonder zadel.

darkchrystal, oh spannend! Ik zou ook geen foto's durven maken op zo'n moment denk ik :P

Maarten, vergeten chaps te kopen, handig haha!

Silence, hoe is het nu met je? :(:)

Het waait hier als een gek, maar ik ga toch rijden, al is het maar een heel klein stukje. Wil mijn pony graag zo bomproof mogelijk hebben, dus dan is dit een goede oefening *slik*. Hopelijk tot later! :Y)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:29

Het gaat redelijk.
Slik wat minder pijnstillers en kan inmiddels mijn bed redelijk uit.

Pieker nu wel heel veel.
Vooral over of ik überhaupt wel wil blijven paardrijden.
Zoals jullie weten heb ik dat gevoel de hele winter wel zo'n beetje gehad.
Maar heb nu echt zoiets van.... Is dit het waard...
Het rijden gaat toch niet echt lekker, echt genieten doe ik er niet meer van.
Voor mijn gevoel wil ik me liever ergens anders op gaan richten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:42

Silence schreef:
Het gaat redelijk.
Slik wat minder pijnstillers en kan inmiddels mijn bed redelijk uit.

Pieker nu wel heel veel.
Vooral over of ik überhaupt wel wil blijven paardrijden.
Zoals jullie weten heb ik dat gevoel de hele winter wel zo'n beetje gehad.
Maar heb nu echt zoiets van.... Is dit het waard...
Het rijden gaat toch niet echt lekker, echt genieten doe ik er niet meer van.
Voor mijn gevoel wil ik me liever ergens anders op gaan richten.

Nou je hebt nu een rijpauze, als je de hele dag ligt te broeden maak je jezelf gek. Hak die knoop door en probeer eens wat anders als je hersteld bent, laat je niet tegenhouden door anderen. Probeer daarna weer voorzichtig paard te rijden en kijk of je het nog leuk vindt. Misschien was je er te veel mee bezig en werd het een verplichting, in dat geval helpt minderen misschien. Success! :(:)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:38

Gaaf hoofdstel, SB! Ik heb een hoofdstel in dezelfde tint grijs. Lekker kleurtje is het he!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:05

Silence ... wat als je een time out neemt ... en gaat wandelen/grondwerken etc ... waar haal jij je plezier uit ? Misschien even voelen ipv tobben in je hoofd ?
ik herken je trouwens helemaal ik zit momenteel ook in z'on dilemmafase met z'on fjordenmeisje van 25, ik geniet ervan als we gereden hebben maar om mezelf te motiveren is een drama momenteel. Liefste ga ik wandelen en ben ik gewoon lekker in contact met haar, en als ik spontaan bedenk we maken een ritje dan geniet ik volop ... ik ga wat meer op mijn onderbuik gevoel af zeg maar !

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:23

Bedankt allemaal. :))

Flew, ja mooie kleur. :D

Darkchrystal het is deze kleurcode: SI101
Wat leuk dat je zwijnen en herten tegenkomt. :))

Maarten1987, als ik wat langer op pad ga en een touw mee wil hebben maak ik die gewoon vast aan mijn zadel, een halstertouw. Kijk zo:
Afbeelding

Als het je geen plezier meer geeft Silance, dan ga je toch opzoek naar wat anders? Je MOET niets he. ;) Komt vast goed. :(:)

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:42

Snadrem ; respect !

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:46

Mooi hoofdstel somebitch :D

Nu begint het bij mij toch ook weer te kriebelen om een eindelijk eens een halster-hoofdstel te gaan kopen in een leuk kleurtje.
Probleem is dat ik er niet uit kom welke kleur :Y)
Rood-zwart zijn de kleuren van mijn "team"... maar dat hebben al meer mensen, vind ik een beetje te basic...
Knalgeel lijkt me gaaf, staat ook leuk op een vos, maar die kleur is ook al "in gebruik".

Nou ga ik natuurlijk nooit een mooie kleur vinden die nog niemand heeft, maar iets een beetje origineels zou wel leuk zijn, dus als iemand nog leuke (felle) kleurencombi's weet voor een (beetje rood achtig) vosje?

Ik heb de hele week niet gereden, en ik mis het nu al... ben echt een beetje verslaafd ofzo :o Vandaag gaan we even kort in de bak aan de slag, even gymnastiseren en kijken of Up net zo goed voelt als hij erbij staat.
De dag na de wedstrijd stond hij er alweer super bij, droge benen en lekker fris, hij heeft zo te zien niets geleden, dat maakt het allemaal nog ietsje leuker.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:48

Ik hoop dat die van mij vanmiddag goed loopt, dan kan ik ook nog een rondje buiten doen. :j

Ja lastig he, vondi k ook met die kleuren, maar je ziet, ik heb wat gevonden. :+ Beetje crea zijn haha

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:16

Silence, kun je jezelf en je paardjes niet een paar maanden vakantie geven en kijken of je het mist? Al is het wel jammer dat die vakantie dan net in de mooie maanden zou vallen...

Kim, misschien iets met groen ofzo?

Zo wij hebben echt héérlijk gereden net, ondanks de harde wind :D Het hele rondje van 7 km kunnen doen en mijn kleuter is niet 1 keer bang of vervelend geweest, echt super! Op de terugweg vroeg hij netjes om een galopje dus dat hebben we ook nog gedaan, hij kwam er alleen achter dat tegen de wind in rennen toch iets zwaarder is dan hij dacht :P Dit smaakt naar meer!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:45

Ik ben vanaf de winter al weinig op stal geweest en merk dan dat ik het niet mis.
Maar kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze te verkopen.
Denk dat dat de grootste drempel is om de knoop door te hakken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:49

Silence, dit klinkt misschien hard maar bedoel het zeker niet zo: denk je niet dat je paardjes beter af zijn bij iemand die oprecht plezier met ze heeft? Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat paarden heel goed weten hoe je je voelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:54

Mag ik me hier ook melden?

Heb een Andalusiër merrie en ben sinds ik vorig jaar mijn heup gebroken heb eigenlijk alleen nog maar leuke dingen met haar aan het doen om vertrouwen op te bouwen. Dressuur doen we natuurlijk ook nog wel af en toe maar op het moment staat genieten voorop! Na mijn opleiding (over een jaar) wil ik misschien wel een wedstrijdje dressuur starten maar ook de endurance staat op mijn lijstje.
Sowieso gaan we ons inschrijven voor de Eersel-Postel Rally samen met een stalgenootje :)

Dit zijn wij:

Afbeelding