Wat een prachtige paden hebben jullie toch ook. Hier de hele 14 km vandaag alleen maar asfalt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zou ik echt niet kunnen hoor
) en dat is dan wel leuk, maar moet er niet aan denken de hele weg zo te moeten rijden
Ben echt wel een verwend nest, besef ik ook wel
Maar je bent altijd welkom hé, als je eens van onze paden wil genieten
(met paard, of op de koets, alles kan
). 
Maar ben in de zomer ook blij dat ik gewoon over de weg kan rijden, dan vind ik het minder leuk met alle dazen...
Zondag 22 km en gisteren 10 km..
Somebitch schreef:Ik rij heel vaak op asfalt.Zondag 22 km en gisteren 10 km..
Tja, het is niet anders.
Gelukkig rijden wij ook vaak in het bos.
bermen zijn hier niet, tenzij zo'n strookje van net geen 5 cm breed vol afval... Maar in principe zorgt het niet voor extra slijtage van de pezen/botten of te zware belasting? Hij loopt duidelijk liever op een lekker verend bospad.
Chouchou schreef:Ik had de eerste paar meters nog wel het idee van ooooh gaat dat wel goed, het voelt heel anders dan onder het zadel!

(niet gek hoor, daar heb ik de pony niet voor, maar ik doe wel gewoon alles wat er op ons pad komt, terwijl ik onder het zadel schrik had van bepaalde "bergen" doe ik die met de koets alsof het niks is
).

En die cementmolen die ineens om de hoek sprong ook
). Dat heb je natuurlijk wel, als je veel op asfalt en tussen de huizen rijdt dan leren ze ook met heel veel om te gaan
Ook mensen die iedere dag naar het strand kunnen, wauw! Ik ben in mijn hele leven drie keer met het paard op het strand geweest
Maar buiten de ruiterroutes om, dus als je netjes op de route blijft heb je geen probleem
En aangezien we, wat is het ondertussen, zo'n 650 km ruiterroute hebt kom je wel ergens
(en dan zijn er ook nog paden waar je wel gewoon door kan, al vind ik dat met de koets altijd moeilijk, zeker als ik ergens nog nooit geweest ben.. dan blijf ik gewoon netjes op de route).

)

) best hard voor werken vind ik .. Zat me toevallig vandaag nog af te vragen of dit nog omhoog kan met training of dergelijke, dat hij ruimer zou gaan lopen of zijn hoger tempo langer zou volhouden (hij kan bv. wel 13/14 km/u draven, maar dit zijn altijd maar korte stukjes en dan valt hij terug naar zijn gezellig 10 km/u) ... Is dit te trainen? Of zou dit vanzelf komen door veel met hem te werken? Of is het gewoon roeien met de riemen die we hebben? 

Dus de rest zullen we wel zien, zal ook nog wel allemaal beteren .. Al zal competitie natuurlijk ook altijd wel helpen 
Is niet erg, is op zich mijn doel ook niet, maar als hij een sneller tempo zou hebben kunnen we ook eens meer kilometers in een kortere tijd maken, en dat is soms wel interessant
) hard werken. Vanaf het verlaten van het erf gelijk al flink aan het been houden en goed dat achterbeen onder laten treden. Als ik echt daarmee aan de slag ging, merkte ik duidelijk verschil. Maarja, daar wil je niet na een half uur nog steeds mee bezig hoeven zijn op je ontspannen bosritje, je wil dat je paard ook uit zichzelf die actie onderneemt. Korte ritjes gingen dus wel steeds beter, maar kijk ik naar een ritje dat meer dan 10 km is, dan wordt het gelijk een stuk langzamer allemaal. Ben op zich blij dat ik nu iets groters en snellers onder m'n kont heb
Maar ondanks dat wel lekker ritje gemaakt en voor het eerst een gemiddeld tempo van 7 km/u!!!