[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:04

@ Djilan: Ja, ik wil inderdaad 1* in Leersum starten en 2* in St Agnant.. hoe raad je het?
Maar nou weet ik echt helemaal niks over die wedstrijd in Frankrijk, hoe zwaar, wat voor bodem etc. dat moet ik nog allemaal uit gaan zoeken.
En ik vind het vreselijk dat die wedstrijd op 5 okt. samenvalt met Katwijk...daar had ik zó graag nog een keer willen rijden, gewoon puur voor de lol, maarja nu moet ik keuzes maken :\

Eerst wilde ik half/eind juli een 1* rijden ergens in België, Dld of Fr en dan een 2* in Leersum, maar ik kan geen wedstrijd vinden rond die tijd, behalve in Zweden enzo, en dat gaat me echt een beetje te ver voor een 1*. Nu heb ik wel véél tijd voor m'n CEI* in Leersum, maar ik weet niet of dat juist een goed iets is of niet.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:23

:D Ik heb een beetje de FEI kalender in mijn hoofd ;) En ik heb Agnant gereden in 2011 (Fenne en Joyce ook) waardoor ik wist dat die begin oktober is. Vorig jaar zijn er ook een aantal NL geweest. Het was toen 30 graden :')

Agnant is op zich niet zwaar, beetje Banholt achtig. Klimmen en dalen en goede en stenige paden. Als het erg nat is wordt het op bepaalde delen wel erg zompig (vooral bij het hoofdterrein in de buurt).
Wel erg leuke wedstrijd, goed uitgezet en gezellige sfeer :)
Was voor mij mijn 1e CEI, 1* gereden daar.

En anders gewoon een lange klasse II starten in juli/1e weekend augustus als training voor Leersum?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:29

Zitten er onder jullie ook onderrug/ bekken klanten die toch graag veel km'ers maken?
Hebben jullie nog lumineuze tips en/of raadgevingen die jullie kunnen delen? Of methoden/ manieren waarop je daar iets aan hebt kunnen doen?
Of is het bij jullie gewoon 'tanden op elkaar'?

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:36

Haha ik ben al blij dat ik onze nationale kalender ongeveer in m'n hoofd heb :+ maar die FEI kalender komt ook nog wel een keer.
Joyce noemde de wedstrijd inderdaad, toen ben ik ernaar gaan zoeken, en het is niet eens heel ver weg.

Ben heel blij om te horen dat het een fijne wedstrijd is, en niet al te zwaar.
Hoewel ik me sowieso wel heel goed moet gaan voorbereiden op zo'n lange afstand en op ander terrein als wij gewend zijn, had ik misschien toch in Banholt moeten starten, ivm voorbereiding.... nouja ik heb nog genoeg tijd, dus dat komt goed, en we moeten eerst Leersum maar eens zien uit te rijden, heb er nu al zin in :):)

Dus jij ging voor je 1e CEI meteen naar Fr? Vond je dat niet vervelend dan, dat het er toch anders aan toe gaat dan in Nld en CEI is toch weer wat anders dan CEN...

Een lange klasse 2 starten is inderdaad wel een heel goed idee, anders duren die 2 maanden tot Leersum wel lang.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:43

@Ninx, heb je chronisch last of alleen bepaalde situaties? Dat verschilt nl in wat je kunt doen.

@Kim. Ja in NL had je toen alleen Ermelo en die was al geweest. Ik zou trouwens ook helemaal geen CEI starten in 2011. Had net een 3 daagse van 210km en de Heidedistanz van 160km achter de rug toen Emile me op het EK in Florac vroeg of ik niet dat jaar al CEI wilde starten ipv per 2012. Dus gedaan en Agnant was toen nog maar 1 van de weinige opties. Was in 3 weken geregeld, incl spoedaanvraag FEI paspoort :=
CEI reglement is gelukkig simpel en kende ik al door mijn ervaringen met de Fasnatrail en groomen op CEI.

De organisatie van Agnant spreekt ook een beetje Duits. Dus met handen en voeten Frans, beetje Engels en beetje Duits kwamen we er wel :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:51

Djilna schreef:
@Ninx, heb je chronisch last of alleen bepaalde situaties? Dat verschilt nl in wat je kunt doen.

Ik ben enigszins hypermobiel...
Ik heb echter 2 brede IJslanders (sta in HR... jou wel bekend ;-) ).
Bij aankoop dacht ik tot tweemaal toe toch echt voor een smaller exemplaar te hebben gekozen. Maar de merrie oogt smal, maar wordt precies breed waar mijn been ligt.
De ruin heeft een brede rug, klein bijzettafeltje.
Met hem doe ik nu draftraining, en lange stukken rechtuit draven zijn het minst belastend merk ik.
Mijn merrie is een beetje een maandagochtend model en die moet vooral veel 'balletten'... dat is zwaarder voor me.

Het is denk ik de combinatie hypermobiliteit en breed paard die me nekt.
Ik bijt al heel wat jaartjes door de pijn heen, maar wil mezelf niet slopen natuurlijk.
Ik heb stille hoop dat een type zadel met een smallere opbouw wellicht nog wat uitkomst biedt, daarbij kan mijn ruin nog wat puppyvet verbranden.
Al met al scheelt dat weer wat cm'ers....

Op smalle paarden heb ik aanzienlijk minder last.

Nu is het echter zo dat werkelijk alles vastzit, en ik 's ochtends al een oud vrouwtje mijn bed uit kom... zeer pijnlijk :-(

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:09

Djilna schreef:

@Kim. Ja in NL had je toen alleen Ermelo en die was al geweest. Ik zou trouwens ook helemaal geen CEI starten in 2011. Had net een 3 daagse van 210km en de Heidedistanz van 160km achter de rug toen Emile me op het EK in Florac vroeg of ik niet dat jaar al CEI wilde starten ipv per 2012. Dus gedaan en Agnant was toen nog maar 1 van de weinige opties. Was in 3 weken geregeld, incl spoedaanvraag FEI paspoort :=
CEI reglement is gelukkig simpel en kende ik al door mijn ervaringen met de Fasnatrail en groomen op CEI.

De organisatie van Agnant spreekt ook een beetje Duits. Dus met handen en voeten Frans, beetje Engels en beetje Duits kwamen we er wel :D

Jeetje maar je had dus al echt veel gedaan voor je CEI ging starten! :oo
Ik zit even op het EF te kijken of ik wat info kan vinden over Agnant, kom ik jouw (zeer uitgebreide) verslag tegen van de wedstrijd, handig!! +:)+

Hilli

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:13

Succes met alle wedstrijdplannen, Kim!

Ninx, zadels met een A-vorm zullen dan het beste bij jouw lichaamsbouw passen. Wel vervelend als je zo hypermobiel bent.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:17

Hilli schreef:
Succes met alle wedstrijdplannen, Kim!

Ninx, zadels met een A-vorm zullen dan het beste bij jouw lichaamsbouw passen. Wel vervelend als je zo hypermobiel bent.

Ja, ik ben momenteel weer in allerlei zadels aan het duiken.
Hopelijk biedt dat uitkomst.... Want ik heb grootse plannen, maar een minder 'groots' lijf ;-)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:45

Leuk om je wedstrijdplannen te volgen kim! Gaaf hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:12

Ninx,ik heb ook onderrug klachten en problemen met stuitje.
Bij mij helpt een seatsaver goed en een niet te breed zadel waar ik wel steun aan heb(wrongen).
Heb momenteel een dressuurzadel(massimo),ook lekker kort en in erg breed te verkrijgen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:54

Hoi :wave:

Ben hier een tijdje niet geweest erg druk en weinig gereden. Maar vandaag lekker een klein rondje buitengedaan. :) Gisteren is mijn hoofdstel binnengekomen dus deze ook gelijk getest:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zemmie zijn nieuwe hoofdstel. <3 Ik zit alleen te twijfelen of ik gele teugels bestel of grijze..
Echt super pasvorm zeg, ben er echt heel blij mee. :)

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:38

@somebitch: wat een ontzettend gaaf hoofdstel zeg!

Ik heb gisteren niet gereden en ik ga vandaag ook niet, veelste warm...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:40

Dankjewel. :D Het was een verrassing hoe hij eruit kwam te zien maar hij is echt super. :D
Heb er gele teugels voor besteld. :o

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:00

Ik ga zondag met een wijding mee met Jack normaal :D.

Morgen komt iemand van bokt om een barefoot arizona eens op Jack te leggen, eens kijken of er een mogelijkheid is tot passen of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:13

@Somebitch: Is dat hoofdstel bitloos en reflecteert dat groene? Het ziet er wel leuk uit trouwens!

Ik ben nu een beetje alleen buitenrijden aan het opbouwen omdat het goed ging met mijn zus samen.
Maandag heb ik een rondje om een weilandje van de manege gedaan. Ze deed heel erg schrikachtig voor alles en en niks, vooral toen we nog niet door de laatste hek waren, ze had door dat ik naar buiten wilde gaan. Gisteren deed ze al een stuk minder paniekerig, dus ik heb een groter rondje gedaan met een paar stukjes draf en een stukje rustige galop over het galoppeerpad. Vandaag ga ik waarschijnlijk mee met de groepsrit, misschien dat ik nog een klein stukje alleen ga doen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:18

Maarten, is inderdaad een bitloos hoofdstel (hackamore, daar rij ik altijd mee buiten). Het gele, is eigenlijk heel fel geel, een beetje fluoriserend, ik denk wel dat dat reflecteerd. Ben iniedergeval heel goed zichtbaar buiten. :+

Klinkt goed hoor Maarten, hoe vaker je gaat hoe braver ze worden. Tenminste dat is bij die van mij wel zo. :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:23

Gaaf hoofdstel! Denk ook dat gele teugels er het mooist bij zijn

Ik heb gisteren nog wel een rondje gedaan in het bos, lekker een rondje galop.
Eenmaal thuis haar onder de kraan gezet en daarna lekker laten rollen. Ze was vieeessss!
Haar huid voelde toen wel weer lekker koel aan en bleef ook koel. Hartslag herstelde ook weer goed dus de hitte viel vast nog wel een beetje mee.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:42

*\o/* *\o/*

lekker rondje met Yentle gehupst ... joepie !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:45

Somebitch schreef:
[naam], is inderdaad een bitloos hoofdstel (hackamore, daar rij ik altijd mee buiten). Het gele, is eigenlijk heel fel geel, een beetje fluoriserend, ik denk wel dat dat reflecteerd. Ben iniedergeval heel goed zichtbaar buiten. :+

Klinkt goed hoor [naam], hoe vaker je gaat hoe braver ze worden. Tenminste dat is bij die van mij wel zo. :+

Hihi inderdaad, langzaam opbouwen werkt aardig goed. Na de groepsrit heb ik nog een rondje om een ander weiland van de manege gedaan, het rondje was korter dan mijn vorige omdat ik zelf ook al moe was en vanwege de warmte + vliegjes, maar het ging wel goed. Ze schrok nog eventjes van eenden die ineens allemaal wegvlogen uit het water maar ze doet al minder schrikkerig nu.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:44

Afbeelding
Afbeelding

Mn nieuwe hoofdstel is af. :))

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:52

Gaaaf hoofdstel somebitch!

Ninx, oei dat lijkt me lastig zeg, en ijsjesruggen zijn niet de smalste...

Hier van de week niet gereden in verband met de hitte en vandaag maar gelongeerd, het waaide echt knoerthard. Morgen dus een herkansing en zondag staat er een langer ritje (12 km) voor mijn puppy op de planning!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:54

Dankje. :)

Hier waait het ook goed. Veel plezier alvast zondag. :D

Lori

Owja barefoot arizona gaat op Jack, mijn barefoot stella gaat de deur uit moest er iemand zijn met interesse.

Ik weet nog altijd niet wat ik zondag ga doen :') .

Marcella

Blits hoofdstel hoor. +:)+ :j