[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:23

ga morgenvroeg weer lekker op tijd op pad en zie wel wat het wordt morgen. ben remy dus moet niks.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:51

Kim, gefeliciteerd! Wat ga je aankomend jaar doen, studeren?

Beterschap, Sandra. Ik heb je vorige week in Banholt nog gezien (ik zat achter de laptop).

Hier waait het hard en dat is absoluut niet het favoriete weer van mijn merrie. Ze was op het kleine rondje wat ik deed echter zeer dapper, dus ik ben tevredeb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:00

Gaaf,een vos tegengekomen britney!

Ik heb ook een ronde gemaakt samen met iemand die ik toevallig tegenkwam(wel bekende),was heerlijk.
Heb een edelhert, zwijnen en een marter gezien!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:14

Hier was de wilde dieren-score voor vandaag een dood (rans)uiltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:15

agossie....uilen zijn zo gaaf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:20

Alles is uiteindelijk goed gekomen hier! Er was een enorme plensbui, maar toen we gingen rijden was het helemaal weer opgeklaard en mooi weer. Mijn arme zus heeft die hele regenbui gevolgd uit eindhoven en bleef er tijdens het rijden de hele tijd inzitten.

Mijn zus wende snel aan het paard dat ik gehuurd heb voor haar en kon er prima mee overweg. In het begin ging het nog wat stroef, ik heb nog nooit voorop gereden en paard zat daarom een beetje angstig te doen voor alles. Mijn zus nam het toen een beetje over met voorop rijden. Tijdens de rit heb ik dat voorop rijden wat meer geoefend en dat ging steeds beter, uiteindelijk ging het wel goed. We hebben ook een paar stukjes gegalloppeerd en een paar foto's gemaakt. Ik post die later nog wel in het wat zie je op de buitenrit topic want ik ben nu een beetje moe..

We kwamen ook een ooievaar tegen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:21

Klinkt fijn!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:41

Joepie , Yentle en ik zijn weer een stukkie verder geweest vandaag en ze liep hartstikke goed. Zelfs hieperdepiepjes vanwege de harde wind en gekke auto 's met van die irritante toeters en luchthoorns ... heeeeel grappig .... Yentle had er echt geen vertrouwen in vandaag en was een waar bommetje. Het laatste stuk maar even goed uitgestapt , maar wel een vrolijk meiske ;

Afbeelding[/url]

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:51

Ik heb ook even genoten van de kleine dingen van het leven. <3 <3

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 10:51

@ Gilli, bij mij is het anders hoe harder het waait hoe beter Nelleke te rijden is. Zij heeft er gelukkig weinig tot geen last van.
@yenopi, leuk paardje en iedere stap verder is er weer een.

Vanmorgen alweer vroeg op pad geweest en wat ging het lekker. Had alleen af en toe moeite om mijn zit te vinden. Dit heb ik wel eens. Verder lekker genoten van het weer en de rust.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:04

@ Kim, hoe is je wedstrijd gegaan?

Ik heb vandaag nog een lekker ritje kunnen maken, 23 km gereden in iets meer als anderhalf uur denk ik.
Uiteindelijk had ik het zelfs echt warm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:33

Hier ook een lekker buitenritje gedaan, twee uurtjes in dit mooie weer. :) Toen ik gisteren alleen met mijn zus buitenreed heb ik een aantal aanvaringen met mijn paard gehad, uiteindelijk was het gelukt om haar voorop te krijgen. Maar vandaag in was ze in de groepsrit veel meer ontspannen dan de vorige keren. Ze liet zelfs haar bit los en schrok niet eens meer zo heftig van alles zoals ze eerst wel deed. Foto's van mijn rit gisteren heb ik in de 'wat zie je op de buitenrit' topic gepost.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:38

Dankjullie wel :D
@ Hilli: Ik doe volgend jaar nog 3 vakken. Ik deed dit jaar 5 en 6 vwo samen in 1 jaar voor 5 vakken, nu nog de overige 3. Wordt een lekker rustig jaar, wat betekent dat ik meer met de paarden kan doen. :D

Ik had vandaag endurance wedstrijd in Renkum, klasse 3, 88 km. En het ging GOED!
1e keer zo'n lange afstand, mijn vorige klasse 3 was 83 km, en we gingen voor het uitrijden, dus net iets meer dan 13 km/u gereden, maar heel tevreden!
Ik ben waanzinnig trots op Upset, hij heeft zich super gedragen, liep lekker en uiteindelijk zijn we helemaal goedgekeurd met een heel mooie vetkaart!
Bovendien kregen we meerdere complimenten van de dierenartsen, ook voor het voordraven, en dat is me nou echt nog nooit overkomen (voordraven is niet ons sterkste punt :Y) )
Na de wedstrijd was Up nog fit, ik iets minder, kon me niet voorstellen dat mijn lijf het aankan om nog een rondje van 40 km er achteraan te doen, dus ik ga aan m'n conditie werken.
Maar goed, ik heb genoten, heerlijk weer, leuke omgeving, heel aardige mensen, echt een topdag!!
Zit nog steeds met een big smile, ook omdat we nu CEI startgerechtigd zijn, wat betekent dat we internationaal mogen starten.
Dubbel feest dus! Voor waarschijnlijk oktober staat onze 1e wedstrijd in Frankrijk op de planning van 120 km...maar dat zien we allemaal wel, voorlopig geniet ik nog even na van deze wedstrijd.
Nu ga ik maar gauw naar bed, vanochtend om half 4 opgestaan... :O
@ Yenopi: wat een leuke paardje heb je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:42

Wauw,knap die afstand

Ik denk dat ik dat niet eens vol zou houden,hahaha..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:26

Kim, ik mis de "Vind ik leuk" knop, wat een superleuk bericht en gefeliciteerd met je internationale startgerechtigdheid!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:59

Kim_Evendi gefeliciteerd met je internationale startrecht.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:49

Ik zag je in de vetgate en na de finish Kim, gefeliciteerd! Netjes gedaan!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:30

Kim wat is dat ontzettend knap en bijzonder wat je doet !! Van harte gefeliciteerd joh !

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:59

Gefeliciteerd kim!
Hoe oud ben jij nu? Jij gaat dus voor de young riders?
Weet jij hoe dat zit, de regels voor cei * startgerechtigd zijn waren veranderd. Eerst was het 2 keer een klasse 3 uitrijden, toen werd het 3x. Niet dat ik er iets mee wil gaan doen maar toch leuk om te weten voor de volgende wedstrijden!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:15

Nee eerst was het of/of in combi met klasse II (40-60km geloof ik) en nu moet je sowieso 3x 80-90 waarvan 2x met max 16km/h

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:22

Djilna schreef:
Nee eerst was het of/of in combi met klasse II (40-60km geloof ik) en nu moet je sowieso 3x 80-90 waarvan 2x met max 16km/h

En als je al aan dat traject begonnen was golden de oude regels nog toch?
Niet dat het op van mij toepassing is maar toch leuk om te weten hoe dat zit!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:25

We willen trouwens wel veel foto's zien als je in Frankrijk van start gaat he :)

Alanda loopt nog steeds te tobben met een plekje bij de singel. Gisteren was ik lekker buiten gaan rijden en had ik - om geschuur te voorkomen - de oude neopreen singel gebruikt. Dat ding is zo elastisch als een baksteen (niet dus), maar het zou verder niet moeten schuren. Ik kon echter gedurende mijn rit minstens drie keer opnieuw opzadelen omdat de hele handel verschoof: na twee kilometer was mijn zadeldek er bijna helemaal onderuit geschoven. Toch maar goed dat ik dus even omlaag keek. Normaal gesproken heb ik daar nooit last van, dus ik geef de singel de schuld. Rotding. Bij terugkomst op stal zag ik dat Alanda weer een bult had waar de singel had en het korstje was weer open. Voorlopig maar even singel-vakantie dus.

Vandaag ben ik een opstaphulp gaan halen bij Buitenzinnig. Ik wil namelijk wel gewoon rijden ondanks dat er even geen singel om kan, maar dat gedoe met opstappen met een krukje vond ik niet zo'n succes. Wat is die opstaphulp een mega-uitvinding zeg!! Zonder gedoe supersimpel op je paard stappen zonder zadel :D Dit bevalt zo goed, ik ga sparen voor een BBP nu ik gewoon op kan stappen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:17

Snadrem schreef:
We willen trouwens wel veel foto's zien als je in Frankrijk van start gaat he :)

Alanda loopt nog steeds te tobben met een plekje bij de singel. Gisteren was ik lekker buiten gaan rijden en had ik - om geschuur te voorkomen - de oude neopreen singel gebruikt. Dat ding is zo elastisch als een baksteen (niet dus), maar het zou verder niet moeten schuren. Ik kon echter gedurende mijn rit minstens drie keer opnieuw opzadelen omdat de hele handel verschoof: na twee kilometer was mijn zadeldek er bijna helemaal onderuit geschoven. Toch maar goed dat ik dus even omlaag keek. Normaal gesproken heb ik daar nooit last van, dus ik geef de singel de schuld. Rotding. Bij terugkomst op stal zag ik dat Alanda weer een bult had waar de singel had en het korstje was weer open. Voorlopig maar even singel-vakantie dus.

Vandaag ben ik een opstaphulp gaan halen bij Buitenzinnig. Ik wil namelijk wel gewoon rijden ondanks dat er even geen singel om kan, maar dat gedoe met opstappen met een krukje vond ik niet zo'n succes. Wat is die opstaphulp een mega-uitvinding zeg!! Zonder gedoe supersimpel op je paard stappen zonder zadel :D Dit bevalt zo goed, ik ga sparen voor een BBP nu ik gewoon op kan stappen :)

Met een beetje oefening is het me gelukt om zonder hulp op te stappen. := Ik zou alleen niet durven te zeggen hoe ik dat deed, ik probeer het binnenkort nog wel een keertje. Draf vind ik nog eng zonder zadel, aangalopperen ook maar een rustige galop juist weer niet.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:09

Wat een leuke reacties weer, bedankt :D

@ Kim345: Ik ben nu 18, maar wordt dit jaar nog 19. Dus ik heb volgend jaar (jaar dat ik 20 wordt) en het jaar daarop (jaar dat ik 21 wordt) nog om bij de Young Riders te rijden.
Ik ga er helemaal voor, maar het is niet ideaal dat ik er zo laat pas mee begin, dus of het lukt weet ik nog niet.
Voorlopig gaat alles redelijk volgens plan, en ik zie wel hoe het loopt, als ik me niet kan kwalificeren is het jammer, maar heb ik het in ieder geval geprobeerd.

Wat ik weet is dat ik nu iig gekwalificeerd ben, en ik heb meerdere K II wedstrijden gereden, en nu dus 2 K III wedstrijden onder de 16 km/u.
Voor combinaties die dit jaar zijn begonnen met het traject geldt dat zij nog een 3e K III moeten rijden, maar dan met vrije max. snelheid.

Op de website van Pendurance staat het heel duidelijk uitgelegd:
"Voor je aan je eerste CEI mee doet, moeten jij en je paard 2 nationale wedstrijden tussen de 40 en 79 km en 3 nationale wedstrijden tussen de 80 en 90 km goed uitgereden hebben. Dat hoeft niet perse als combinatie. Al deze wedstrijden moeten met een snelheid lager dan 16 km/u gereden zijn, behalve je laatste wedstrijd van 80-90 km, die heeft een vrije snelheid. Deze wedstrijden moet je binnen 2 jaar voor de CEI wedstrijd gereden hebben."

@ Snadrem: haha ik ga mijn best doen, maar ik denk dat mijn grooms het verschrikkelijk druk gaan krijgen als ik in Frankrijk ga starten, vind het nu al griezelig: ik spreek geen frans, op een paar woordjes na, mijn grooms ook niet, en alles gaat daar natuurlijk weer heel anders dan hier... maarja het is ook een uitdaging.
En ik hoop dat ik nog 1 of 2 grooms erbij kan regelen, dus dan komen er zeker foto's :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:21

Kim, waar ga je dan je 1* starten? Leersum?
En dan je 2* in St Agnant?