Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30697
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:16

Vanaf stal rijd ik wel alleen, maar hier zijn eigenlijk altijd mensen in de buurt.
Als ik met de trailer ergens heen ga spreek ik altijd met iemand af.

Hier vandaag buitenritje, maar heel niet zo erg ingepakt en toch nog warm genoeg.

Trip

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Jubbega

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:46

die van mij valt voor anderen niet bij te houden. me oude tinker kan haar wel bijhouden maar heb verder nog weinig rijders gevonden die op haar staptempo mee kunnen lopen en langzamer stappen zit er niet in bij mijn merrie dan moet ik er al naast gaan lopen.

Dayanara

Berichten: 2379
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:49

Ik ga inderdaad soms ook alleen. Ja het is een risico.... aan de andere kant moeten we dan alle dingen laten omdat er een risico aan vastzit?

Ik heb wel een penning aan mijn zadel met 2 telefoonnummers. Daarnaast noodnummer en altijd een opgeladen telefoon bij :j

Trip

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:51

Dayanara schreef:
Ik ga inderdaad soms ook alleen. Ja het is een risico.... aan de andere kant moeten we dan alle dingen laten omdat er een risico aan vastzit?

Ik heb wel een penning aan mijn zadel met 2 telefoonnummers. Daarnaast noodnummer en altijd een opgeladen telefoon bij :j


dat is inderdaad ook handig een penning eraan heb ik ook zitten denken om daar paard naam en staladres op te zetten en telefoonnummer.

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 19:53

Vandaag spontaan nog een keer hetzelfde rondje gereden als gister! Eigenaresse van verzorg-haf zou eigenlijk vanochtend met iemand naar buiten gaan, maar ging niet door.... Dus evdpanne had voorgesteld in mij te vragen, zou pony vandaag toch al aan het werk zetten :D!
Dus zelfde koppeltje paarden, maar andere ruiter samenstelling :j!
Was voor mijn gevoel iets kouder dan gister, maar goed te doen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eigenaresse van verzorg-haf was helemaal blij en trots!

Ik ga ook wel alleen op pad, maar heb met evdpanne de afspraak dat ik iemand app als ik weg ga en zodra ik weer terug ben. Onvast ik verder geen partner heb ofzo, stuur ik meestal evdpanne het berichtje, zij weet dan ook dat als ze na een uur of drie vanaf vertrek niets hoort, er mogelijk wat zou kunnen zijn....

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:11

Ik rijd 9 van de 10 keer alleen.
Manlief weet altijd dat ik aan het rijden ben en hij kan me volgen via mijn GPS horloge die een link stuurt naar hem.

Ook als ik met de trailer op pad ga rijd ik vaak alleen.
Maar dan app ik mijn man vaak alsnog voor vertrek en als ik weer bij de trailer ben. En ik geef ook altijd een inschatting op van hoelang ik onderweg denk te zijn.

Risico's zijn er altijd, maar als je je daardoor laat lijden ga je nooit meer naar bed, want dat is de plek waar significant de meeste mensen dood gaan :+

Ik heb gisteren een rondje op mijn stuiterbal gereden. Pony met naar zijn eigen zin teveel rust in de benen en het opbouwschema gaat hem véél te traag...
Hij was dus gisteren licht explosief met het concentratievermogen van een kleuter met adhd *\%/* *\%/* zo gingen we het bos door....

Vandaag hem aan de fiets meegenomen, longeren durf ik nog niet, als hij zó idioot doet gaat hij aan de longeerlijn helemaal af en dat past echt niet in z'n opbouwschema :n

Dus vandaar aan de fiets, dan loopt hij iig rechtuit ipv op de volte en dan kan hij toch even zich een beetje meer uitleven dan wanneer ik erop zit.

Morgen zelfs fysio, dan heeft hij rust. Dinsdag even zien waar ik tijd voor heb na werk.
Woensdag met de trailer naar een stuk bos waar ik mooie rechte paden heb zonder heuvels, dan mag hij dan onder het zadel ook weer een keer in galop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:17

Ik ga 99% van de tijd alleen op pad. Mijn partner is vaak weg van huis voor werk in het buitenland. Als die er niet is weet ook niemand dat ik op pad ben. Tenzij paard in de winter op pension staat, dan merken ze het wel aan mijn auto en de lege stal natuurlijk.

Hoe het ongeval exact is gebeurt weten we niet. Paard kan domweg gestruikeld zijn.

Het punt is, als iemand meegaat die gelijk 112 kan bellen. Als je alleen bent, dan kan daar veel meer tijd overheen gaan.
Je moet tellen dat bij hersenschade elke minuut telt. Bij een reanimatie ook. In de winter bij koude ook.

En daar hebben ze wel gewoon gelijk in. Every minute counts. Komt er voor mij Nog extra bij dat er niemand is die de paden kent die ik vaak neem, en dat ik op 1 plek zelden tot nooit andere wandelaars/fietsers of ruiters tegenkom. En ik zit echt niet mijlenver van de bewoonde wereld af.

Dayanara

Berichten: 2379
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:18

Trip schreef:
Dayanara schreef:
Ik ga inderdaad soms ook alleen. Ja het is een risico.... aan de andere kant moeten we dan alle dingen laten omdat er een risico aan vastzit?

Ik heb wel een penning aan mijn zadel met 2 telefoonnummers. Daarnaast noodnummer en altijd een opgeladen telefoon bij :j


dat is inderdaad ook handig een penning eraan heb ik ook zitten denken om daar paard naam en staladres op te zetten en telefoonnummer.


Gewoon een hondenpenning via Ali besteld, voor nog geen euro gegraveerd (dus Inc de penning en graveren)

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:33

Ik ga bijna altijd alleen op pad. Ze kunnen het op stal zien aan dat de box leeg is maar verder niet.
Misschien idd wel slim om eens wat aan het zadel te hangen.

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:39

Ik heb idd zo'n army tag of dogtag aan m'n zadel hangen met de naam van paard, mijn naam, mijn en mijn mans telefoonnummer en de stalnaam erop.

Getup

Berichten: 8408
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:07

ooooh die strandfoto's :):) , heerlijk

Ik ga bijna altijd alleen. Moet ook maar een keer iets op mezelf en ook op t paard hangen,zou misschien eens een goed idee zijn. Heb een super betrouwbaar paard,maar je weet t nooit. Hier is het erg lastig zoeken, en ik kom bijna nooit iemand tegen.....

Vandaag niet gereden, stond om 8 uur al met de pony op concours 8 een uur rijden van huis :+ ) en moest daarna aan het werk. Morgen hopelijk weer !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:25

In de loop van de week geven ze kans op winterse neerslag.

Van mij mag het koud zijn maar de sneeuw mag nog even wachten :P

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:35

Misschien moet ik dat ook maar aan mijn tuig hangen, al ben ik tot nu toe er nog niet af gevallen zonder dat mijn pony stopte. Helaas vanmiddag ondersteboven gelegen, het hele verhaal durf ik niet op bokt te zetten (wel in pb, let op het is een heel boekwerk geworden, komt erop neer blinde paniek -> 30 km/h -> ondersteboven door het raken van een boom). Maar mijn sulky is nu scheef, ik heb zelf een blauwe hoefafdruk in mijn heup (bijna bil) staan. Maar het belangrijkste is dat de pony in orde is en niet bang om weer voor de sulky te staan. Maar ik durf hem er zelf niet meer voor te zetten. Misschien in het voorjaar weer, hij is nog jong genoeg. Maar eerst beide de schrik weer kwijt raken. Ik rij ook meestal alleen, maar neem nu als ik Jorie weer durf te pakken eerst mams weer mee op de fiets voorop.

Gelukkig is er dan altijd nog brave Alex die nergens van schrikt waar ik vanochtend heerlijk mee heb gemend. We reden in Drachten rond half twaalf langs een kerk, nou ik kreeg een halve hartverzakking van de "bim bam!" naast ons. Alex draafde gewoon sullig door. _O-
Nog een beetje een winters kiekje van vanochtend:
Afbeelding

Het mooiste zou zijn ze in tweespan te gooien, dan leert Jorie dat ie niet zo bang hoeft te zijn voor dingen. En mijn moeder kan dan mee op de bok. Verder ga ik met de sulky altijd alleen, maar moeder wil geen 20 km fietstochten doen.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:44

Oh wat een schrik, gelukkig redelijk goed afgelopen
Goed dat je toch nog durft te gaan mennen +:)+

Dayanara

Berichten: 2379
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:45

Ach jeetje Fenna, wat een schrik :(:)

Gelukkig dat je nog wel durft!

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:48

Ja ik heb mijn jonkie er ook na het ongeval thuis weer voor gezet even 5 minuten stappen. Hij vond het alleen maar leuk en dat stelde mij gerust, materiaal kan wel weer recht, maar vertrouwen is zo lastig terug te krijgen. Mijn andere pony schrikt bijna nooit, maar mijn jonkie is echt tegengesteld qua karakter. Dus met Alex durf ik alles nog wel, nu ken ik die ook alweer 11 jaar en Jorie nog maar 3 jaar. Jorie komt wel weer, maar eerst meer aan de hand en zijn nieuwe specifieke angst voor honden wegwerken. Hij schrok namelijk zo erg van een hond.

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-18 22:39

Ik ging ook alleen op pad, momenteel is mijn merrie te zenuwachtig op de weg dus ga ik alleen samen met mijn vriend de weg op (mennen, dus hij stapt gewoon bij me op de wagen). Als ze wat relaxter is ga ik ook wel alleen op pad, maar dan kies ik mijn route wel wat nauwkeuriger.

Nou ik zal eindelijk niet eens miepen over het alleen asfalt... want ik ben voor het eerst in 3 jaar weer op een ruiterpad geweest *\o/* Eindelijk een manier om zowel pony als wagen mee te slepen dus we zijn gelijk naar het bos vertrokken. Heerlijk gemend
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

scooby09

Berichten: 2221
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:50

Hier ook bijna altijd alleen..

Sta er niet teveel bij stil wat er kan gebeuren misschien dat het anders is als je ooit wat mee gemaakt hebt.
Maar voor nu is het prima....Man weet wel altijd als ik op pad ga en als ik met de auto naar huis toe ga bel ik altijd om te zeggen dat ik onderweg ben.


Jee spannend zeg Fennadev..Gelukkig goed afgelopen.

Brr ik wil geen sneeuw...
Nog geen sneeuwbeslag maar vind die rommel sinds ik paard heb niks meer aan. :o

Em_

Berichten: 2186
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:53

mooney schreef:
Ik ging ook alleen op pad, momenteel is mijn merrie te zenuwachtig op de weg dus ga ik alleen samen met mijn vriend de weg op (mennen, dus hij stapt gewoon bij me op de wagen). Als ze wat relaxter is ga ik ook wel alleen op pad, maar dan kies ik mijn route wel wat nauwkeuriger.

Nou ik zal eindelijk niet eens miepen over het alleen asfalt... want ik ben voor het eerst in 3 jaar weer op een ruiterpad geweest *\o/* Eindelijk een manier om zowel pony als wagen mee te slepen dus we zijn gelijk naar het bos vertrokken. Heerlijk gemend
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Ik herken de omgeving, zo mooi daar! Voorheen heel veel gereden toen ik er in de buurt op stal stond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:01

De mijne staat vierkant op ijzers. Als er sneeuw komt en hij blijft 24/7 buiten gaan ze er wel onderuit denk ik.
Alleen is er dan best kans dat ie weer op eieren gaat lopen op de veldwegen.

scooby09

Berichten: 2221
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:04

Achter gaat er wel af....Maar voor absoluut niet daar komt een sneeuw zooltje in.
Met veel schiet gebedjes kom ik de sneeuw periode door.
Gelukkig staat ze de nachten binnen dat scheelt.

Marije_jiplover

Berichten: 25444
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:43

Ik heb losse sneeuw"dingen" die ik in de ijzers kan schroeven. Werkt puik. Heb alleen momenteel geen stiftgaten := hoop dus dat er nog geen serieuze sneeuw gaat vallen...
Vind het altijd wel iets magisch, dik pak sneeuw en dan het bos in te paard :j

Getup

Berichten: 8408
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:14

Dat is echt helemaal n ramp, ongeluk met de kar, brrrrr.

Door de sneeuw scheuren is geweldig! Dan kunnen we zelfs op het weiland dressuren in de winter,whaha.
Het liefst heb ik haar dan zonder ijzers ( ze heeft ze alleen voor), omdat het bij ons op t erf zo glad wordt. Maar hier zijn in t bos etc ook zoveel stenige wegen,dus kijken of dat wat wordt. Anders gaan de sneeuwringen er tussen. Doet de hoefsmid.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:47

@justkid: fijn dat je weer gereden hebt. Hopelijk blijft je paardje nu goed lopen

@jollyrogered: lekker rondje gereden!

@evdpanne: oh wat heerlijk lekker naar het strand!

@misstoseland: flinke rit ook. Is het allemaal polder?

@scooby09: voor mij is dat geen klein ommetje. Haha. Vroeger wel. tegenwoordig niet meer.

@cimmy: jij ook lekkere ritjes gemaakt. Bos is niet zo heel groot daar?

@trip: heerlijk met de kar op pad. Wel koud!!!

@varekaj: momenteel ga ik nooit alleen. Vroeger wel, maar nu ivm angst voor rijden weer aan het opbouwen. Heb wel een tag aan het zadel hangen met mijn telefoonnummer en die van mijn vriend. Heb ook met mijn vriend zo afgesproken dat als ze hem bellen, ze mij dus niet te pakken kunnen krijgen en dat het dan foute boel is. GPS staat altijd aan en hij kan mijn telefoon tracken.
Staladres staat er ook op.


@Fenna: jeetje wat schrikken zeg...

@mooney: oh wat lekker zeg! Genieten hoor


Ik heb gisteren en vandaag lekker gereden. Gisteren ging het geweldig. Brave pony. Vriendlief heeft laatste stukje even gereden, haha.

Vandaag uitdaging. We zijn wat verder gereden en mevrouw vind nieuwe routes eng. Overal boskabouters. Sowieso uitdaging vandaag. Want ik had een jas aan die meer geluid maakt. Al met al was ze een heel stuk nerveuzer, maar ze deed zo haar best. Wel schrikken, maar ze bleef bij me en bleef luisteren. Goede oefening weer.



Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Dayanara

Berichten: 2379
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 07:22

Supergoed bezig Linda!

Ik kan doorrijden naar het Ulvenhoutsebos, strijbeeksr heide ed alleen moet ik de routes daarheen nog opzoeken. Ik vind het bos groot genoeg iig :j

Jullie zijn allemaal lekker fanatiek bezig met rijden zeg, zo leuk om jullie foto's te zien