[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:59

Lekker hoor dat je weer ga genieten van de Veluwe.

Morgen dus mijn werkzaamheden als huishoudelijk medewerkster thuiszorg weer oppakken met mijn evenwicht stoornis. Kwam heel kort erop neer moest me maar niet zo aanstellen en gewoon aan het werk gaan. :+

kinel

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:14

@Marcella: Sterkte ermee en hopen dat het goed gaat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:27

Ach anders ga toch gewoon op mijn knieën werken kan ik ook niet omvallen. :+

Moet eerst even afwachten of ik morgen nog wel kan lopen. Heb namelijk vandaag even 30 km ongetraind gefietst met slechtte knieën en een dubbele vergroeiing in mijn ruggewervel. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:51

Silence schreef:
Ja inderdaad.

Vind dat altijd wel vaag... Het is voor a.s zondag dus alles is geregeld lijkt me.
Wat maakt het dan uit of er 10 of 50 rijden.

Maarja, dan gaan we zo maar genieten van de Veluwe :D
Ook geen straf.

De kosten.......
In tegenstelling tot de NVVR-ritten, maakt de NHS een hoop organisatie (en dus kosten) van die ritten. Dat was tevens de insteek voor de opzet van "rit op afspraak" zoals we dat nu binnen de NVVR opgezet hebben. Op dit moment nog wat basic, maar dat gaan we verder uitbouwen.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:09

Ik ben vanmorgen weer lekker met Yentle aan de wandel geweest, rechtricht oefeningen gedaan onderweg en wat grondwerk in het bos , wat obstakels gezocht ... kortom een actieve wandeling ! Ik ga morgen proberen weer eens te rijden ....

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:49

Iedereen weer heerlijke ritjes gemaakt zo te lezen :)
Zondag hebben we ook een groot rondje gemaakt van zo'n 4 uur. De bedoeling was rustig aan, maar zowel de hond als de paarden waren vrij druk en hadden er zin in. Uiteindelijk dus flink tempo gereden, iedereen blij.
Als internet weer wat mee werkt, zal ik nog wat foto's plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:21

Ik heb vandaag weer heerlijk de heide opgezocht(Posbank/rozendaalse veld).
Denk rond de 25 kilometer.

silence jammer dat de rit niet doorgaat maar je vermaakt jezelf ook wel op de veluwezoom toch...
Mijn rondje van vandaag is aanrader(langs de brandtoren,ken je dat al?)

Henkje,benieuwd naar foto's....nog plannen voor week(eindje)veluwezoom binnenkort?

marcella,klinkt niet fijn...

Kinel,is dat bos?

Yenopi,klinkt als een fijne wandeling. Ik doe ook veel aan rechtrichten..erg goed voor de soepelheid en belastbaarheid!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:36

Lekker hoor :j

We gaan ons zeker vermaken :D

Laatste keer zijn we wel vlak langs de brandtoren af gereden.
Ik begreep dat ze alweer een mooie rit voor ons in petto hebben komend weekend :D
We gaan gezellig lunchen bij de Carolinahoeve.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:19

Iedereen weer leuke ritten gereden en nog in de planning.

Geen kilometers voor ons deze week. Bij controle door de paardentandarts bleek Judy een ernstig rotte kies te hebben welke er operatief uitgehaald wordt woensdag. Ieder ander paard had niet meer willen eten, maar Judy loopt hier blijkbaar al langer mee en heeft niets laten merken, behalve moeite hebben met inbuigen naar rechts en "een keer" een prop maken. Wordt dus een korte vakantie op de kliniek voor haar... zo sneu...

Volgens de DA zou ze er wel weer snel van op moeten knappen, dus dat hopen we dan maar :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:44

Balen Myrthe, maar gelukkig dat je het hebt kunnen ontdekken. Je paard hield het goed verborgen dus!

Gisteren weer een lekker ritje gemaakt :) Heerlijk, dat zomerse weer. Alleen jammer dat er dieper in het bos al wel dazen zitten. Zijn die er bij jullie ook al?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:13

Mijn paard heeft 6 weken vakantie dus ik zie weinig Posbank/veluwezoom momenteel :+
Nou ja, nog een kleine 3 weken te gaan dan zijn ze voorbij :D

Lekker dat iedereen aan het genieten is!

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:32

Gisteren helaas niet gereden...

Dazen heb ik hier nog helemaal niet gezien.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:33

Dazen (nog) niet gezien. Wel een dikke horzel...

Balen Myrthe, hopelijk knapt je paardje snel weer op!

Veluwe zit er hier voorlopig niet in. Vriendje studeert half juli af en begin augustus gaan we verhuizen. En tussendoor gaan we nog met mijn ouders naar Kiev.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:55

Hier nog geen daas gezien, gelukkig. Wel gisteren nog een rondje gedaan met jonge paard aan de hand mee. Zo handig dat je dan onbelast kunt kijken hoe ze lopen. ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:07

@ darkchristal ja het grootste gedeelte ga ik door het bos dan is het eindpunt aan de Duitse grens.
Haf heeft gisteren nieuwe ijzers gekregen dus dat gaat helemaal goed komen.
Ja hier ook al enkele dazen gezien en vele muggen. Krengen ze bijten overal doorheen. -:(-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:30

Veluwe zie ik met de 3daagse in Loenen weer :)

Ik heb vanmorgen lekker gereden. Het was heerlijk rustig in het bos.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:56

Balen Myrthe, maar wat een bikkel is Judy dan, als ze amper iets heeft laten merken van haar tand!

Met het lekkere weer van afgelopen tijd heeft iedereen zich zo te lezen goed vermaakt.

Ik zit mezelf hier verschrikkelijk zenuwachtig te maken voor onze wedstrijd in Renkum as. zondag.... heel raar, maar ik heb continu de kriebels als ik aan de wedstrijd denk. Ik heb er sowieso heel veel zin in en Up voelt echt goed met trainen, we zijn er klaar voor...maar er is "iets" dat me niet lekker zit... nouja, weird 8)7

Ik heb hier toch leuke rondjes ontdekt in de duinen, zaterdag iets van 30 km gereden, en vandaag staat er ook weer zoiets op de planning, de rest van de week nog een paar keer wat heuveltjes stappen in het duin en verder lekker rustig aan doen.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:25

Welke regio Kim_Evendi?

Ik ben gisteravond welgeteld een half uur van huis geweest. Muts vindt het niet oke om alleen op pad te gaan. Nu wil ik er alle tijd voor nemen maar kunnen jullie me misschien tips/ideeën geven voor het probleem:
op een bepaald punt draait ze gewoon om, kop er op en terug. Niet rennen gelukkig, maar ik krijg haar met geen mogelijkheid meer de juiste richting op. Ze gaat zijwaarts lopen en buigt haar hele lijf zowat om me heen.
Ze is dan echt zenuwachtig en ik ga haar in geen geval slaan. Het moet leuk blijven..
Op het strand vind ik het nog tot daar aan toe, maar langs de openbare weg niet.

Zelf denk ik dat ik het moet blijven doen, steeds een stukje verder en dan zelf omdraaien/terug gaan.
Voorheen (jaar of 4 terug) ging ik vaker alleen op pad met haar en dat ging meestal prima.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:38

Ik denk dat steeds een stukje verder en dan terug kan heloen, een beetje afhankelijk van hoe je paard in elkaar steekt.

Wat bij mijn merrie 3,5 jaar geleden erg geholpen heeft is veel wandelen. Verder stapte ik niet op het erf op, maar na het spannendste stuk. Ging dat een paar keer goed, dan stapte ik een volgende keer eerder op enzovoort. Uiteindelijk kon ik gewoon op het erf opstappen en wegrijden.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:14

Thanks Hilli.
Nik is 18 en heeft al heel wat gezien. Maar ze is wel wat van slag geweest na de verhuizing een paar weken geleden dus met rust en beleid hoop ik het voor elkaar te krijgen.
Er zijn geen uitgesproken spannende stukken, het is net wat we tegenkomen. Gisteren waren dat kanoeërs in de branding... Dat soort dingen moet ik dus ook vóór zijn.
Ik heb aan de hand helaas wat minder zelfvertrouwen dan erop, ook daar moet ik hard aan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:41

Ohja Hilli jij rijdt mee he?
Dan zie ik je vast wel,ik ben ook daar.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:57

Ik wou dat ik tips had 4everHobbes :j
Helaas kan ik ook niet alleen op stap met paard lief.
Gelukkig loopt hij niet terug zoals de jouwe, maar ons probleem is dat hij gewoon helemaal niet meer loopt.

Gisteren helaas niet meer gereden, was te laat klaar.
Maar vanochtend alles klaar gelegd zodat ik vandaag na het eten direct naar stal kan.
Mam gaat mee op de fiets dus wil een mooi rondje doen.

Twijfel er over eentje, maar dan rij ik een stukje illegaal (geen ruiterpad)
Stamgenoten doen dat gewoon, maar ik ben dan weer zo'n zeikerd op dat gebied......
Dat durf ik dan weer niet :P

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:30

4EverHobbes schreef:
Thanks Hilli.
Nik is 18 en heeft al heel wat gezien. Maar ze is wel wat van slag geweest na de verhuizing een paar weken geleden dus met rust en beleid hoop ik het voor elkaar te krijgen.
Er zijn geen uitgesproken spannende stukken, het is net wat we tegenkomen. Gisteren waren dat kanoeërs in de branding... Dat soort dingen moet ik dus ook vóór zijn.
Ik heb aan de hand helaas wat minder zelfvertrouwen dan erop, ook daar moet ik hard aan werken.

Ziet je merrie nog wel goed? Mijn oude merrie (26) ziet slechter dan vroeger en als ik alleen met haar op pad ga is ze een stuk schrikkeriger dan ik gewend was van haar. De schemering is het nog wat sterker. Mijn oplossing is om gewoon toch met een maatje te gaan rijden, maar ja, dat is bij ons ook niet heel lastig. Ook kan ik met haar een handpaard meenemen, dat scheelt ook wel iets, hoewel ze dan weet dat zij het "verantwoordelijke" paard is en dus toch alles in de gaten wil houden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:38

Myrthe, oeh dat is balen zeg... Hoop dat Judy opknapt van de behandeling!

4EverHobbes, hmm dat is ook lastig. Wilde ook dat ik tips had... Ziet ze inderdaad nog wel goed? En misschien dressuurmatig wat aan het werk zetten onderweg? Of overgangen maken en dat soort dingen? Dat werkt hier wel goed om de aandacht bij mij te houden i.p.v. bij de omgeving...

Vandaag ging ik heel blij uit het werk naar stal, mooi weer om een ritje te maken! Helaas had ik mijn pad dit weekend mee naar huis genomen om te wassen... Dom dom dom :P Dus toen pony maar aan de fiets meegenomen, was alweer even geleden maar het ging goed en was erg gezellig! Op de terugweg bood hij uit zichzelf draf aan, dus de laatste 1,7 km vooral gedraafd... Met een snelheid van 9.21 km/u. Wauw niet slecht :D

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:58

Voor zover ik weet ziet ze alles nog prima, ik denk niet dat daar het probleem ligt. Gisteravond had ze nog ogen op steeltjes toen er een baal kuilgras voorbij kwam rollen :+
Tja met een maatje mee is bij mij op stal lastig. 70% is gepensioneerd en de rest nog niet zadelmak haha. Is ietsje overdreven hoor, zondag ga ik met een lesgroepje mee strand- en duinenrit maken.
Met andere paarden erbij is ze voorbeeldig, braaf, en wil ze zelfs voorop. Alleen als het echt eng wordt duikt ze achter een ander, en tja dat gaat niet als je alleen bent.
Van karakter is het een heethoofd, nerveus, onzeker.
Ik moet haar dressuurmatig ook continu overtuigen dat ze het écht kan. Misschien wil ik ook wel te snel hoor. Maar het gaat ooit lukken, anders ben ik namelijk voor niets van stal veranderd...