Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:26

Sentido schreef:
Bij mij hangt het er ook van af hoe ze aan komen..
Laatst is mij dus overkomen dat een klein kindje vanuit het bos "papa ik moet die pony aaien"
Ik heb dus niks gehoord aangezien ik mooi aan het rijden was, en ze een behoorlijk end verder op stonden. Dus mooi aangedraafd richting stal.
Komt even later een auto voorbij rijden, raampje open..
En die man zei tegen mij: "Wat ben jij asociaal he, je laat dat kind dat paard niet eens aaien.."
ik begreep er natuurlijk niks van
dus die man weer: " ja mn dochter riep nog dat ze dat paard wou aaien"
Nou toen ben ik geworden, ten eerste is het MIJN paard en niet voor algemeen aaigebruik, en als uw dochter mijn paard wil aaien kan ze dat ook gewoon netjes bij mij komen vragen. en toevallig heb ik het niet gehoord dus dan heeft ze pech.

en toen ben ik mooi door gereden, pff wat denken sommige mensen wel niet. dat een paard openbare knuffelbeesten zijn ofzo..

ik ben het wel helemaal met je eens ROFL lijkt me verschrikkelijk als mij zoiets overkomt Clown

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:27

Van mij mag het altijd wel Haha! Als m'n paard niet te heet is, anders let ie niet zo op kleine kindervoetjes enzo Nagelbijten / Gniffelen

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:31

ik laat ze altijd wel aaien, tenzij dat het om de 3 minuten is dan zeg ik ook wel, ander keertje ofzo Knipoog

MalouWenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:30

Ik zeg altijd nee want hij bijt! maar dat doet ie niet! Knipoog
resultaat: niemand om je heen in een straal van 5 meter Haha!

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:45

Ik stop meestal wel eventjes, tenzij mijn pony echt heet is, dan rijd ik door.

Bow_Hoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:55

Meestal rijdt ik door omdat de moeders vaak angst uitstralen en mijn vzhaflinger niet echt stil staat waardoor ze vaak als eng word beschouwt Lachen

xEmkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:28

Softijs schreef:
Ik stop meestal wel eventjes, tenzij mijn pony echt heet is, dan rijd ik door.

Ik ook. Maar aangezien mijn pony best vaak heet is rij ik best vaak door Tong uitsteken

_Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:53

ik laat ze wel ff aaien als ze voor mijn neus staan ofzo.
ook niet lang, want mijn paard heeft moeite met stilstaan.
dus dan gaat het want onhandig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:07

Mijn pony heeft niet zo'n aanleg om stil te staan *LOL* !
Als hij echt rustig is mag het altijd wel, als het ouders met kindjes die opgetild zijn mag het ook. Ben bang dat ik ze overrijd Clown

Ik had laatst toch wat!
Was met een vriendin lekker de wijk onveilig ( Knipoog ) aan het maken, komen we 3 snotneuzen tegen, een jaar of 9/10 denk ik.

"Kijk, paarden"
"Kom, we gaan ze slaan."

Stalen gezichtjes Scheve mond Ik keek ze wss heel eng aan wnt ze hebben niets gedaan, maar waar gaat dit heen?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:08

ligt maar net aan mijn bui. Soms stop ik en soms niet. Mijn paard vind de aandacht helemaal leuk

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:13

Lauss schreef:
Mijn pony heeft niet zo'n aanleg om stil te staan *LOL* !
Als hij echt rustig is mag het altijd wel, als het ouders met kindjes die opgetild zijn mag het ook. Ben bang dat ik ze overrijd Clown

Ik had laatst toch wat!
Was met een vriendin lekker de wijk onveilig ( Knipoog ) aan het maken, komen we 3 snotneuzen tegen, een jaar of 9/10 denk ik.

"Kijk, paarden"
"Kom, we gaan ze slaan."

Stalen gezichtjes Scheve mond Ik keek ze wss heel eng aan wnt ze hebben niets gedaan, maar waar gaat dit heen?

belachelijke domme rotkoters zeg.. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:15

Ja echt hoor. Maar goed dat ik geen zweep bij had, anders had ik wel willen zien wie er geslagen werd. En ja, daartot ben ik in staat *LOL*

Had aan de andere hand dan wel weer een kindje dat voor het raam zich op stond te winden. Stond te lachen en te springen en te zwaaien *LOL*

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:18

Ik wil ze best laten aaien, maar mijn paard wil altijd het liefste zo snel mogelijk weg. Huilen van het lachen

Ligt er trouwens ook aan op welk paard ik rijd, en hoe die kinderen zich gedragen. Van die drukte makers laat ik liever niet bij m'n paard. Zodat paard niet schrikt, en dus hun ook niet omver kan lopen.

Ik vind het altijd wel lief, van die kindjes die ze willen aaien. Lachen

marjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:43

vriendin van mij had een keer dat mensen gewoon een kind bij d'r voorop zetten toen ze voorbij stapte (zonder te vragen dus) dat krijg je met een kleine ijslander....maar dat vind ik wel echt belachelijk en onverantwoord. ik laat mensen bijna nooit aaien, die van mij is niet echt kindvriendelijk en nogal ongeduldig. maar als ik aan het wandelen ben vind ik het meestal wel prima. gebeurt eigenlijk maar heel weinig dat mensen echt verwachten dat je stopt zodat ze kunnen aaien.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:37

Er komen ook wel een kinderwagens langs, met kinderen erin die "de pony helemaal te gek vinden" Maar nog niet eens 1 jaar zijn Clown

Maar dan mogen ze wel altijd kijken Tong uitsteken

dylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:44

het licht er helemaal aan op welke ik rij als ik op een pony rij mag het altijd wel maar als ik op de hengsten rij wil ik liever nie dat ze geaait worden je weet maar nooit wat ze doen en ze zijn eigelijk altijd wel heet buiten dus dan doe ik het maa niet

Tess_Liss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:31

Ik zeg meestal: doe maar niet, hij schopt Bloos . als ze er zo rondjes omheen gaan fietsen is ook zo leuk Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:19

Bij mij mogen ze NOOIT aaien. Stel je paard beukt per ongeluk/expres dat aaiende kind opzij en het heeft een gebroken arm of weet ik veel wat omdat het omvalt. Dan ben jij aansprakelijk. Daar voel ik niet zoveel voor, een ongelukje zit altijd in een heel klein hoekje, zeker met kleine kinderen.
Als het mij gevraagd wordt vertel ik ze natuurlijk wel altijd vriendelijk dat ik het liever niet wilt hebben, maar als ze paardjes willen kijken en aaien, kunnen ze best wel naar de plaatselijke manege gaan Knipoog

_Mlssa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:35

Ik heb er nu niet meer mee te maken maar ik liet ze ook niet me verzorgpaard aaien. ze beet nogal gauw naar mensen die ze niet kon.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:52

ik ren altijd snel weg.. heb dr nooit zin in....

LiekJuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:05

Van mij mogen ze wel even aaien, mijn paard doet niks (teminste...) Vroeger vond ik het ook altijd leuk om paardjes te aaien, en begon ik ook bekant te janken als ze gewoon doorliepen,.. Dus van mij mogen ze even aaien Haha!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:42

Ik woon op een camping dus als ik van het rijden terug kom, dan stap ik hem over het erf nog even uit, maar dat kan niet in de zomer want dan krijg ik een aanval van tientallen kinderen Boos!

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:20

Ligt echt aan mij bui ook een beetje en aan de bui van mijn verzorgpony. Als ze rustig is en ik heb een goede bui mogen ze komen aaien, anders zeg ik nu niet en rijd door

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:22

Meestal laat ik ze wel aaien als ze in de dichtbij zijn, anders loop ik ook gewoon door. Maar mn paardje schrikt meestal die kindjes nogal af door te staan flemen wat zij dan weer als bijten/dreigen zien Clown

Vivjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:31

Nou Nagelbijten / Gniffelen Ik liep met mijn hoogdrachtige shetlandmerrie (moest nog 2 weken) in het bos, komt er een moeder aan met een jongetje van 8/9, en of haar zoontje dan even mocht aaien. Nou dat mocht wel, Appie stond achter mij en dat jongetje was gewoon beetje aan het aaien en frummelen enzo. Ik stond met die vrouw te praten (was heel onvriendelijke vrouw trouwens, maar goed; beetje aanspraak is wel leuk zo nu en dan), opeens werd Appie heel onrustig, dus ik pakte haar wat steviger vast en praatte gewoon door. Op een gegeven moment hoorde ik een gil en een plof. Wat bleek nou; dat kleine rotjonk was op Appie gaan zitten, normaal vind ze dat geen punt (was niet ingereden maar kleine kinderen liet ze er altijd wel even op) maar die was hoogdrachtig dus ja; die pikte dat niet en gaf een flinke bok. Die vrouw helemaal over de zeik 'jezus heb je dat beest niet opgevoed, hij is veels te gevaarlijk om mee rond te lopen. Asociaal van je dat je niet hebt verteld dat hij trapt etc..' heb Appie even gekalmeerd, heb me gewoon omgedraait, gezegt dat als we het toch over opvoeden hebben ze dat ook maar eens moet gaan doen (kind mag toch niet zomaar op een pony stappen Rolleyes ) en ben toen mopperend weggelopen.

Er komt sindsdien nooit meer een kind in haar buurt. Lachen[/quote]

Dat wou ik net zeggen..Ik heb zelf geen eigen paard en kom dus ook niet in dat soort situaties maar heb het wel is vaker gehoord..dat als er wat gebeurt met het kind etc..zoals hierboven genoemd..dan ligt het opeens allemaal wel aan jou en dan ben jij moooi de klos..je word eerst eventjes afgezeken en daarna krijg je nog even de schuld dat je je paard niet goed hebt opgevoed..kom op zeg..