Autumn Desert Trail 2019

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 07:49

De beslissing voor me gemaakt. Ik twijfelde enorm. En baal ook enorm! Had er zo’n zin in en ponybeest ook.
Rot weer!

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 07:59

Kabayo schreef:
Amalarab schreef:
Pfff zit je dan in je gehuurde bus.....

Was je al aan het rijden? :(
Zouden er geen uitzonderingen gemaakt kunnen worden?

Edit ik ga sowieso een buitenrit maken in DFW


Wij gaan ook gewoon hoor, zo lang naar uit gekeken!

hoikimmmy

Berichten: 934
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:16

Echt balen voor jullie dat dag 2 niet doorgaat! Mijn paard staa vlakbij drents friese wold gestald dus als er mensen zijn die vaker het bos in willen/gaan dan zou ik wel mee willen.

Kabayo

Berichten: 14240
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:45

Wat is de kortste route door Drents Friese wold? Ik wil graag een buitenrit maken maar niet 2 uur lang

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:55

Kabayo schreef:
Wat is de kortste route door Drents Friese wold? Ik wil graag een buitenrit maken maar niet 2 uur lang

De rode route vanaf het centrum van Staatsbosbeheer

Maar dames en heren.. met onweer op komst.. niet verstandig

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:01

Ik vind dat van dat inschrijfgeld wel een beetje gek aan de ene kant.... hebben jullie dat niet?

Ik snap wel dat de kosten zijn gemaakt... maar om dat nou de deelnemers in de schoenen te schuiven....

linoleum

Berichten: 6504
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:03

XUlyssesX schreef:
Kabayo schreef:
Wat is de kortste route door Drents Friese wold? Ik wil graag een buitenrit maken maar niet 2 uur lang

De rode route vanaf het centrum van Staatsbosbeheer

Maar dames en heren.. met onweer op komst.. niet verstandig

En vergeet daarbij de wind niet, vallende takken zijn ook een gevaar voor jezelf en je paard! Regen is niet het gevaar van storm.

Kabayo

Berichten: 14240
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:03

Paintlinger schreef:
Ik vind dat van dat inschrijfgeld wel een beetje gek aan de ene kant.... hebben jullie dat niet?

Ik snap wel dat de kosten zijn gemaakt... maar om dat nou de deelnemers in de schoenen te schuiven....

Ja mee eens. Als een wedstrijd word afgelast krijg je het wel terug

linoleum

Berichten: 6504
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:04

Paintlinger schreef:
Ik vind dat van dat inschrijfgeld wel een beetje gek aan de ene kant.... hebben jullie dat niet?

Ik snap wel dat de kosten zijn gemaakt... maar om dat nou de deelnemers in de schoenen te schuiven....

Tja, als je het de organisatie laat terug betalen, maakt die gigantisch schulden. Oftewel, faillissement. Weet je gelijk zeker dat er niet nog een nieuwe editie komt..


Organisatie, voor een volgend jaar, er bestaan weerverzekeringen voor evenementen. Nu is dit natuurlijk wel een uitzonder, maar er naar kijken kost niks.

zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:09

Ja ik ook.. ik baal er van dat het niet door gaat, maar ook dat je geen geld terug krijgt. Al was het maar een gedeelte..

En ja, het staat in de voorwaarden, maar netjes is het niet.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:09

linoleum schreef:
Paintlinger schreef:
Ik vind dat van dat inschrijfgeld wel een beetje gek aan de ene kant.... hebben jullie dat niet?

Ik snap wel dat de kosten zijn gemaakt... maar om dat nou de deelnemers in de schoenen te schuiven....

Tja, als je het de organisatie laat terug betalen, maakt die gigantisch schulden. Oftewel, faillissement. Weet je gelijk zeker dat er niet nog een nieuwe editie komt..


Organisatie, voor een volgend jaar, er bestaan weerverzekeringen voor evenementen. Nu is dit natuurlijk wel een uitzonder, maar er naar kijken kost niks.


Ik zou de deelnemers de keuze geven denk ik....
Merendeel zal wel gegund worden....maar dan komt het niet zo raar over.

Oh goeie vraag... over die verzekering!

linoleum

Berichten: 6504
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:13

Ja maar de voorwaarden doorlezen bij die dingen is wel belangrijk. Volgens mij moet er bepaalde hoeveelheid water vallen of bepaalde windkracht staan voor daadwerkelijk uitgekeerd wordt. Oftewel echt storm. Dat was nu misschien van toepassing geweest, maar misschien zelfs ook niet. En hoe groot is de kans dat het opnieuw in een gepland weekend zo is?

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:19

Erg jammer dat het weer roet in t eten heeft gegooid, ik twijfelde al om te gaan auto zou zeker weten vast komen te staan en als alles heel erg zwaar zou worden vind mijn muppie ook niet leuk en regen ook niet haha, en we willen natuurlijk geen blessures, maar als organisatie zou ik wel even kijken of er een compensatie bv korting voor volgend jaar kan komen, normaal bij een afgelasting krijg je je geld nl gewoon terug

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:22

Geld terug hoef ik niet. Snap de organisatie.

Voorrang qua bestellen voor volgend jaar zou ik wel leuk vinden O:)

shadowstar

Berichten: 346
Geregistreerd: 13-12-14

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:24

Ik snap wel dat ze geen geld terug kunnen geven, ze hebben erg veel onkosten hieraan.

Ik zou wel de mensen voorrang geven volgend jaar zodat ze gegarandeerd een kaartje hebben.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:25

shadowstar schreef:
Ik snap wel dat ze geen geld terug kunnen geven, ze hebben erg veel onkosten hieraan.

Ik zou wel de mensen voorrang geven volgend jaar zodat ze gegarandeerd een kaartje hebben.


Ja inderdaad, of zoiets inderdaad.....

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:41

Heel jammer, maar los van veiligheid en parkeren moet je dit voor het natuurgebied nu toch ook niet willen? Tenzij iedereen op het zand blijft maarja ;)

Bonnelover

Berichten: 1550
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:51

Wat ik niet snap is hoe dat zit met de kosten. Als je bijv een cross organiseerd heb je veel kosten qua materiaal ed. En ben ik ook verplicht om geld terug te betalen. Maar welke kosten hebben ze dan? En hebben ze geen geld uit sponsoring? Vind niks doen voor de mensen die kaartje hebben voor vandaag wel erg makkelijk. Weet dat ik, ongeveer 20 jaar geleden, regelmatig over de kale duinen reed. En dat je nu moet betalen voor een georganiseerde rit er overheen, oké, maar dat is best veel voor een kaartje.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:00

Het is werkelijkwaar ook nooit goed hè? Je weet wat je tekent als je je inschrijft, als je het daar niet mee eens bent waarom heb je je dan ingeschreven? Hoeveel van jullie hebben daadwerkelijk die voorwaarden gelezen?
Staatsbosbeheer is ook niet echt een standaard wedstrijdorganisatie hè? Het is niet voor niets voor een gedeelte over gedragen aan HD.

En alsnog op pad gaan met dit weer? Sorry ik kan er niet anders van maken dat ik dat zwaar onverantwoordelijk vind naar je paard, jezelf en je omgeving. Windstoten, vallende takken, gladheid, onweer...? En dan toch gaan...? Ik gun je dan die tak op je hoofd ook wel, als je het weigert in te zien. ;)

Organisatie, een dikke pluim voor deze beslissing. Jullie zijn verantwoordelijk voor honderden mensen vandaag in een gebied die je niet volledig kunt overzien en bewaken. Heel erg jammer! Maar bij evenementen blijf je dit risico houden.

Ik ben er volgend jaar gewoon weer bij met mijn camera!
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 29-09-19 10:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Thorn2006

Berichten: 876
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:10

magda_90 schreef:
Het is werkelijkwaar ook nooit goed hè? Je weet wat je tekent als je je inschrijft, als je het daar niet mee eens bent waarom heb je je dan ingeschreven? Hoeveel van jullie hebben daadwerkelijk die voorwaarden gelezen?
Staatsblad is ook niet echt een standaard wedstrijdorganisatie hè? Het is niet voor niets voor een gedeelte over gedragen aan HD.

En alsnog op pad gaan met dit weer? Sorry ik kan er niet anders van maken dat ik dat zwaar onverantwoordelijk vind naar je paard, jezelf en je omgeving. Windstoten, vallende takken, gladheid, onweer...? En dan toch gaan...? Ik gun je dan die tak op je hoofd ook wel. ;)

Organisatie, een dikke pluim voor deze beslissing. Jullie zijn verantwoordelijk voor honderden mensen vandaag in een gebied die je niet volledig kunt overzien en bewaken. Heel erg jammer! Maar bij evenementen blijf je dit risico houden.

Ik ben er volgend jaar gewoon weer bij met mijn camera!


Helemaal mee eens!!!

Daarbij komt er voor mij nog bij dat mijn knie nog niet goed is en dus nog veel pijn had maar wou wel heel graag starten en liep dus al erg te twijfelen en was voor mij dus wel blij dat het is afgelast!
Op naar volgend jaar en dan hopelijk geen blessures!

MyChoice

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:12

Jongens, jongens.... Niet erg leuk voor hen om dit allemaal te lezen..... Iets organiseren kost veel tijd en ook geld. Ik ben blij dat het afgelast is. Ik was sowieso niet gegaan. Maar dit is voor mij de bevestiging dat ik al een juiste keuze had gemaakt. Volgend jaar weer nieuwe kansen!

Muronia

Berichten: 19703
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:15

Ik ben het helemaal met je eens magda. Hopelijk volgend jaar meer geluk!

zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:15

Balen mag he. Het is voor veel mensen een teleurstelling. En ik vind dat mensen dat best mogen uiten. Ik was ook teleurgesteld vanmorgen.

Organisatie zal ook teleurgesteld zijn en misschien is het niet leuk om te lezen voor hun dat mensen er van balen dat het is afgelast en dat ze geen geld terug krijgen en dat het ook anders kan. Maar het zijn volwassen mensen die hopelijk weerbaar genoeg zijn om dat naast zich neer te leggen.

Waar komen die kosten weg, dat zei mijn vriend net ook. Wij zaten eerder in de organisatie van een evenement, en hadden rijplaten, aggregaten en tenten uit sponsoring. Verder door alle vrijwilligers weinig kosten. En catering betaalde aan het evenement om er te mogen staan in consumpties.

Maar goed, dat kwam bij ons inderdaad uit sponsoring. Waar we al maanden van tevoren mee bezig waren om alles bij elkaar te krijgen. Ook inderdaad naast een eigen druk leven. Er zit echt veel werk in het organiseren van een evenement. En om geld bedelen is rotwerk.

Als zij alle tenten, aggregaten en quads enzo huren kan ik me voorstellen dat dat in de kosten loopt. Het is best veel wat ze nodig zijn denk. Tenten bij de start, onderweg, op de vlakte, catering voor alle vrijwilligers, ja noem maar op.

Wij zorgden wel altijd voor een buffer, de opbrengsten van eerdere jaren gingen gewoon in de pot voor onvoorziene kosten.

Maar goed, we weten niet wat er over blijft, we weten niet of ze een buffer hebben, we weten niet wat sponsoring is en wat ze huren. En eigenlijk denk ik ook, prima. Ik hoef geen inzage in hun kosten, helemaal niet nodig. Ze doen het op hun manier en door een kaart te kopen stem ik daar inderdaad mee in.

Geld ben ik kwijt, als de komma nou was opgeschoven naar rechts had ik stevig gebaald, maar voor dit bedrag ben ik het baal momentje van net al weer kwijt.

Als we voorrang krijgen op kaarten voor volgend jaar zoals hier werd geopperd vind ik dat super, maar zo niet: ik ga me er verder niet druk om maken. Even balen en dan weer gewoon door hoor.

Vanmiddag maar even een binnen activiteitje zoeken :7

Kabayo

Berichten: 14240
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:25

Welke wind?? Welk onweer? Hier niet hoor.. En gladheid en nat worden? Sinds wanneer zijn paarden zuurtjes geworden :=

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:28

Kabayo schreef:
Welke wind?? Welk onweer? Hier niet hoor.. En gladheid en nat worden? Sinds wanneer zijn paarden zuurtjes geworden :=


Als ruiter ben je verantwoordelijk over je paard. De weerkaarten al gezien wat er nog komt? Al naar buiten gekeken?

Spoiler:
Al weet ik dat je de weersomstandigheden wel vaker bagatelliseert.