Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paxine

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:27

Ik heb met de afgelopen hitte hier vrij weinig gedaan :o
Gister kwam het programma boekje binnen en de afstanden zijn bekend! De 1e dag 19.5km 2e dag 30.5 met een alternatief van 16.5 3e dag 19.5km en de laatste 18km Dat zijn best beloopbare afstanden toch?
Ik zie er alsnog tegenop maar heb al iemand die me een PB stuurde dat ze wel een dagje met me mee wilde lopen met haar pony. Dat vind ik echt super lief!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:34

Die afstanden lijken me met goede voorbereiding goed te doen en heerlijk!

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:39

:D Zonde olani!

Paxine die afstanden lijken me ook wel te doen, al lijkt het me ook pittig achter elkaar en vind het dus heel knap dat je het gaat doen :j

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:47

Ik ga maar gewoon beginnen te lopen en zie wel hoe ver we komen :D
Misschien red ik het niet maar kan ook dat ik hem fluitend loop. Ligt ook een beetje aan het weer denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:44

Mooie afstanden paxine! Lijkt me wel haalbaar, in ieder geval eerder dan elke dag 25 km ofzo ... Maar het zal van het weer afhangen :j

Jayko schreef:
[***] mooie voorbereiding aan de gang voor jullie trektocht, super leuk! Vond de pony het hoofdmasker ok? Als ik het goed onthouden heb was hij daar geen fan van toch? Kan me voorstellen dat die voorbereiding zeker ook al veel lol oplevert :)

Heeft iemand van jullie ervaring met sporthorloges? Ik zit eraan te denken de forerunner 735xt aan te schaffen.

Daarbij kun je routes uploaden en terug zien en heeft een back to start functie, zodat ik niet verdwaal :) kan ik ook mooi gebruiken wanneer ik met de pony ga hardlopen :)

Houden jullie altijd je tijd, afstand en route bij?

Dank je. Het gaat wel fijn momenteel, dus hopelijk blijft dat zo. Gisteren 10 km gedaan, vandaag 7 (had 4 of 5 in de planning maar het ging zo lekker .. :') ). Morgen hopelijk weer een 10+ en dan dinsdag weer wat kleiner, en dan eens kijken hoe hij dat verteert. Ben nu ook heel erg aan het "experimenteren" met zijn hooikoortsmedicatie, qua dosering, maar heb wel het idee dat er nog steeds verbetering in zit. Gisteren vond ik hem niet helemaal 100% dus gisterenavond een pilletje extra gegeven en vandaag ging het een stuk beter en was hij veel vrolijker dan ik had verwacht (want ik vond het qua gevoel & qua pollen nog erger dan gisteren). Dus dat is altijd wel fijn. Het wordt nog iets op deze manier, haha.

Ik heb maar een simpel Garmin-sporthorloge, al oud maar doet nog steeds wat hij moet doen. Is gewoon puur om bij te houden, je ziet afstand en tijd in beeld en kan kiezen om gemiddelde of huidige snelheid ook in beeld te hebben. Achteraf via de computer zie je dan het kaartje met nog andere info.

Om echt routes te doen (die ik dus vooraf op de computer maak) gebruik ik mijn mobiel en de Locus Map app, werkt prima en heeft stembegeleiding dus meer hebben we niet nodig. Gewoon mobiel in je zak en lopen maar. Denk dat je daar ook dingen als back to start enzo in hebt maar moet ik nog eens uitzoeken, je hebt ook een betalende versie met nog meer opties, daar zit ik over te twijfelen of dat niet fijner is, maar moet het eerst nog eens gaan gebruiken :7
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-18 19:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:53

Ja gewoon zien paxine, hopelijk het weer niet te warm, dat kan een hoop uitmaken. En kan me voorstellen dat het ook makkelijker loopt met zoveel ruiters en sfeer dan wanneer je alleen loopt. Als motivatie zeg maar.

Mooie afstanden [***]! En fijn dat de hooikoortsmedicatie zijn werk doet! Horloge icm telefoon werkt ook prima inderdaad. Werkt dat locus app offline op GPS of op internet?

Waar komen jullie eigenlijk allemaal vandaan? Misschien is een wandelmeeting anders wel eens leuk als we niet tever uit elkaar zitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:55

Dat werkt gewoon offline op gps, internet heb je normaal gezien nergens voor nodig.

Was je vraag over het masker vergeten trouwens .. Het hoofdmasker is heel fijn en hij heeft er geen problemen mee volgens mij. De eerdere maskers waren het probleem dat er een neusnetje aan zat (is in theorie heel goed voor hem, vindt hij vreselijk) en ook dat ze zijn zicht beperkten en dan werd hij heel schrikkerig op heel stomme dingen. Maar nu al 2 dagen ermee gewandeld en al gekke dingen tegengekomen (waar ik zou verwachten dat hij zou schrikken, zelfs zonder masker) maar alles was prima. Mag ook wel eens, hahaha.

Ik zit zelf in Belgisch Limburg maar doorgaans heel erg uit de buurt van iedereen :P

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:12

Fijn dat hij op dit masker zo goed reageert. Niks waard als ze met masker veel schrikken. Belgisch Limburg is niet heel dichtbij nee athans gezien mijn locatie (gelderland) :')

Die app ziet er goed uit, ook maar eens proberen :)

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:01

Ik woon in de Noordoostpolder tussen Emmeloord en urk in

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:27

Uiterste puntje van Utrecht, met de Betuwe als overburen en de Veluwe en Utrechtse Heuvelrug als naaste buren :D

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:28

Ik woon in de betuwe!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:54

Ik woon in Zuid Limburg :D lekker ver uit de buurt _O-

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:05

Haha ja lekker gespreid allemaal :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:37

Wat leuk! Ik liep toevallig tegen dit topic aan.

Wandel ook graag met mijn paard. Al snel nadat ik hem kocht mee begonnen, ruim 9 jaar geleden.

Foto van ongeveer 8 jaar geleden.
Afbeelding

2 jaar terug.
Afbeelding

Helaas heb ik te weinig energie om het fanatiek/lange afstanden te doen.

Ik ga even op mijn gemak het topic door. :)

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:43

Welkom jis! Stoere pony!

Ik heb Rafke nog niet voorgesteld bedenk ik me, dit is mijn maatje:

Afbeelding

Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:53

Jis_ schreef:
Wat leuk! Ik liep toevallig tegen dit topic aan.

Wandel ook graag met mijn paard. Al snel nadat ik hem kocht mee begonnen, ruim 9 jaar geleden.

Foto van ongeveer 8 jaar geleden.
[ [url=m/H861GK.jpg]Afbeelding[/url] ]

2 jaar terug.
[ [url=m/tWFRvA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas heb ik te weinig energie om het fanatiek/lange afstanden te doen.

Ik ga even op mijn gemak het topic door. :)

<3

Knappe jongen.

Gister met Bam 9 km gefietst, meneer had er zin in. Nog langs het veer geweest, maar hij reageerde eigenlijk meer op de dazen die er waren dan op het drijvende gevaarte.

Ik heb trouwens mn Polarhorloge opgeladen en de gegevens ingesteld. Hij ligt klaar voor gebruik.
:')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:28

Dank je Jayko, wat een lieve uitstraling heeft Rafke.

Ambros lijkt op die foto klein en ik zeg ook vaak pony :D maar is formaat paard.

Afbeelding

Afbeelding

Wat ontzettend leuk Ilona! <3

Onali schreef:
Gister met Bam weer naar het Extreme Mountain Trailpark geweest om verder te trainen op afdalingen en klimwerk :+:

[ [url=m/0l7LTu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xTC3Q7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iXxm9k.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vzgiPP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:58

[***] schreef:
Klopt misschien :j Misschien zakt het ook wel weer als we binnenkort weer een fijne wandeling hebben. Krijg ook gewoon niet uitgelegd waarom ik wandel ipv rij, pony heeft zoveel dingetjes dat ik het van mezelf erg egoïstisch vind om er dan ook nog eens op te kruipen, maarja, dan leg ik er dus teveel watten onder en hij kan het allemaal heus wel etc. Langs de andere kant als ik zo praat voel ik me ook wel een erg zweverige penny en misschien maak ik er ook allemaal wel meer van dan het is... Moeilijk.

Ga vooral op je gevoel af. :j Als iemand met sporen aan rijdt is dat de normaalste zaak van de wereld want men is dat gewend.
Iets nieuws/ongewoons is altijd raar en geeft reacties. Laat je daar niet door leiden.

Ik liep met een petbuggy met kitten er in omdat ik het zielig vond om haar alleen te laten als ik de honden uitliet. Raar? Wellicht, want hoe vaak zie je dat nou? Extreem? Misschien zelfs dat, maar ze vond het geweldig en ik kreeg er een heel tevreden kat voor terug. Dan is het mij die blikken (gestoord mens :P ) en opmerkingen meer dan waard. :D

Ik twijfel zelf nog steeds of ik helemaal stop met rijden, het hoeft niet want Bros is lichamelijk en mentaal prima in orde maar juist samen naast elkaar op pad gaan geeft een heel ander fijn gevoel. Er wordt steeds meer nagedacht over de behoeftes en mentale gesteldheid van het paard. Ik vind dat een enorm positief iets.

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:28

Eens jis. Altijd bij je eigen gevoel blijven en doen wat bij jullie past. Mijn pony is ook gezond maar ik ben gestopt met rijden. Na drie heftige paatden ongelukken met lichamelijk letsel aan mijn kant ben ik niet meer geschikt als ruiter. Mijn pony is heel happy zo en ik vind het wandelen en grondwerk, Plus longeren net zo leuk. Gelukkig is de pony speels en vind dit leuk zo! Blij dat de druk om te rijden er bij mijzelf af is en leuk om de hobby te veranderen naar wandelen en samen hardlopen :)

Wat een gave bos manen heeft je paard trouwens! <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:25

Heerlijk om dan op een andere manier wel van je hobby te kunnen genieten.

Jaaa ondanks zijn zomereczeem :D Heeft ook heel gunstig gestaan in de polder, moesten wegens inkrimpen weg, nu hopen dat met de juiste voeding en zwavelzalf, het goed blijft gaan. Wel een beetje kwijt nu maar het valt me voor zover niet tegen.

Nou was het niet echt leuk wandelen in de polder, :n wat dat betreft zitten we nu beter, Utrechtse heuvelrug.

Jayko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:17

Hopen dat het goed blijft gaan dan inderdaad jis. Utrechtse heuvelrug lijkt me prachtig, volgens mij kun je daar uren wandelen. Mooi zo'n omgeving!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:17

Welkom aan alle nieuwelingen! :D
Ik ben gister gearriveerd op de camping. Dinsdag begint de 4 daagse en ik vind het heel spannend. Ook om de reacties die je gaat krijgen. Zoals hierboven al iemand zei. Naast je paard = raar ook als je niet meer kunt/wilt rijden. Want dan doe je hem vanzelfsprekend weg naar de slacht of weet ik wat ( sarcastisch bedoeld ;) ) Nouja ik ga er maar het beste van maken en probeer maar zoveel mogelijk te genieten en niet teveel aandacht aan de azijnpissers te besteden :')
Ik hou jullie op de hoogte ( als jullie dat leuk vinden natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:49

Jaaaaaaaaaaaa :):)
Ben het 4-daagse-topic ook al aan het volgen, hoopte daar updates te krijgen 8-) Maar hier is ook helemaal prima! Haha.

Gisteren een poging gedaan tot een mini-wandeling, maar we werden toch ineens aangevallen door een bende dazen zeg %) Hebben dus maar letterlijk omgedraaid en het letterlijk op een lopen gezet (waarbij het mij dan tegensteekt hoe goed/hard pony kan als er echt een doel is, kon compleet niet volgen _O- ).

Gelukkig was gisteren ook de gewone zebra-deken in de winkel aangekomen dus die ook maar even gaan ophalen, kan ik die tenminste opgooien als we een kleine wandeling willen gaan doen.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:55

Leuk dat je volgt [***].

Ja hier ook een zebra!! Weet niet of ik hem omdoe met wandelen maar hier in de wei sowieso wel. Er zijn hier ieniemini mugjes waar ze ontzettende jeuk van krijgt. Volgens mij dezelfde mugjes waar zomerexceem paarden last van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:05

Hier is geen keuze ... Enorm veel dazen en pony heeft de gewoonte zodra hij iets voelt te stoppen (om te zwiepen of te bijten of te krabben) en dat helpt de zaak ook niet mee :+

Nu volledig ingepakt, deken met hals + masker, alleen z'n neus is nog vrij want daar wil hij niks op. Maar zelfs dan reageert hij erop en wandelt het eigenlijk niet fijn. Maarja, niks meer doen tot het seizoen voorbij is is ook geen optie... dus we maken er maar het beste van.

Misschien nog eens wat proberen met een spray/gel op z'n neus, maar of dat echt helpt. En zolang ze rond z'n hoofd zwermen zal hij schudden, en dat hou je toch wel gok ik.