Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:19

Ik heb m toch ook ontva gen. Hij moest er even over nadenken, blijkbaar...

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 10:48

+:)+ Top Fabster

Ganna: lukt het al bij jou? Kan je anders even een pb doen met je naam op Endomondo, dan ga ik even kijken of je er wel tussen staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:15

Het staat zelfs in de krant ... zijn al een aantal joggers aangevallen..

AfbeeldingAfbeelding

Dit is trouwens op een ander stuk route dan waar ik het zaterdag had gezien, dus er zijn 2 plaatsen hier in het bos waar je moet uitkijken .. Moest iemand nog last minute naar hier komen :P

Heb wel al vaker buizerds gezien hier, maar nog nooit het aanvallende type. Kan me dit ook niet herinneren dat er voorgaande jaren zo'n borden waren, maar toen hadden ze hun nesten misschien niet zo dicht bij de routes ;) Gelukkig is het bijna einde seizoen, de jongen zijn bijna groot genoeg om er op uit te trekken en dan zal de rust wel terugkomen.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:41

Ik ben zondag ook nog een buizerd tegen gekomen. Hij zat lekker op een rol bermhooi waar we vlak langs galoppeerden, maar hij gaf geen kik.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:48

Ik kom met enige regelmaat buizerds tegen. Maar bij ons in het bos is eten genoeg, heb nog niet gemerkt dat ze mensen aanvallen.
Heb wel een keer meegemaakt dat vlak naast me een jonge merel uit het nest geroofd werd door een buizerd.
Waren papa en mama merel niet blij mee :')

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:52

Ze vallen ook niet aan omdat ze honger hebben, maar omdat ze zich bedreigt voelen omdat je vlak langs hun nest passeert. Eénmaal de jongen uit het nest zijn is dat probleem ook weer voorbij. Ben ze ook al vaker tegengekomen :j Of ze blijven gewoon zitten, of ze vliegen een eindje verderop. Maar met jongen in het nest is dat blijkbaar een ander verhaal ..

Geen idee trouwens of ze een paard ook als bedreigend zien, het lijkt vooral op joggers dat ze het niet hebben. Maar kan me voorstellen als je met je paard voorbij draaft of galoppeert dat ze misschien ook opgeschrikt worden.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:55

Ik denk dat dat bij ons dan ook meevalt.
Er loopt een hele kudde ijslanders in het bos waar ik rijd. Dat scheelt een hoop, ook met ander wild, reeën,herten en zwijnen gaan voor ons ook zelden op de loop.

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:36

Ik ben een keer te paard aangevallen door een buizerd.. was blij dat ik een cap op had.. ik weet niet wat hij deed.. met zijn poten of zijn snavel.. maar was een aardige tik op mijn hoofd

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:15

Ganna schreef:
Ik heb hem ook geaccepteerd maar zie hem niet bij mijn uitdagingen?
Die van dit jaar kan ik ook niet zien/vinden.

Hier vanaf januari weer bij gaan houden. Dus met flinke achterstand begonnen maar zit nu op een km of 700 dus dat gaat best fijn.
Maar met twee kinders en een verbouwing vrees ik dat ik er niet heel veel met bij krijg voor het nieuwe 'seizoen'


Toch is 700km vanaf januari helemaal geen slechte prestatie in die omstandigheden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:20

Ik doe ook weer mee, hopelijk met meer succes dan afgelopen jaar haha.

Er was een plek in Oost-Vlaanderen waar ze hetzelfde hadden met kraaien. Daar is het jaagpad toen een tijd afgesloten. Op mijn weiland zit het ook altijd tjokvol, maar ik heb nooit problemen gehad tot nu toe. Alleen sneu als ze een jonge nijn krijsend door de wei zwieren en stuk pikken. Paarden over de zeik.
En als ze allemaal samen uit de bomen opvliegen heb ik vaak zat het "Birds"-gevoel.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:24

Gelukt ik sta bij de nieuwe challenge.

Ja xxVon niks te klagen hoor. Steady een km of 100 per maand. Maar ja je kent het je wil altijd meer :') en met endurance rijden en trainen is het ook vooral veel rust natuurlijk. (Dit jaar nog niet zoveel gedaan qua wedstrijden. En trainen ook niet dus, net het hoog nodige. Ik teer op de basis die het Bellebeest al flink heeft liggen. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:35

Vandaag na het bewuste 30 km-weekend nog eens opgezadeld. Was benieuwd hoe hij zou aanvoelen. Nu ging er een stalgenootje mee dus kon niet helemaal objectief beoordelen. Moet zeggen: hij was vermoeiend :7 De eerste 20 minuten kon ik er niks mee, had een (voor zijn doen) serieus tempo op en stilstaan was geen optie tenzij met z'n neus in het gras.

Paard van stalgenoot ging niet zo goed, heel kijkerig dus er was best wel veel "verkeerde energie" aanwezig. Denk dat [***] daar gewoon op reageerde. Gelukkig hebben we het allemaal overleefd en heeft [***] zich naar omstandigheden super goed gedragen maar ik vond het eigenlijk helemaal niet leuk :o

Hopelijk zondag wat mooi weer (zaterdag zou het echt de hele dag gaan regenen -O- ) en dan hopelijk nog eens alleen, dan eens kijken wat hij doet.

Afbeelding

En nog een grafiekje van Garmin zelf, heb het idee dat die beter registreert wat we precies doen (veel stoppen dus :P ) en ook de snelheden zie je er fijner op door de lijntjes.

Afbeelding

Hij ging dus goed vooruit :Y) En het draven moest ik niet eens wat voor doen, gewoon tegenhouden :')

Ik ben er wel later achter gekomen dat ze gisteren perongeluk 2x hun nieuwe vitaminenbrok ed hebben gehad (miscommunicatie), dus zei ik meteen "oh, dáárom kon ik hem vandaag zo moeilijk houden" ( :') ) maar of dat nu echt het probleem was lijkt me sterk :P Wordt vervolgd ....

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:15

vandaag was dus de bedoeling trainpony mee & eigen 2 paarden mee (om voor de 2 jongeren het einde van het schooljaar te vieren
nu miste trainpony een hoefijzer, waardoor we haar niet konden meenemen
zelf met mijn eigen paard een deel gereden & de bazin van de trainpony ook even met mijn paard gereden
normaal ging ze ook galoperen vandaag tot ik hem er voor even in galop zetten en hij super hoog bokte :oo dan heeft ze maar afgezegt en gewoon lekker gedraaft.
w hebben 6 km op de tellen voor endomondo vandaag

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:18

endomondo er zo weer mee gestopt!.. ik installeer wel een andere app waardeloos zeg, hij heeft de laatste keren elke keer niet gedaan.nog meer mensen last van?

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:31

Wat vervelend zeg.
Kan het aan de instellingen van je telefoon liggen?
Ik heb er nog nooit last van gehad en hen endomondo inmiddels op 4 verschillende telefoons draaiend (gehad).

Enige wat ik wel eens gehad heb, is dat het GPSsignaal voor langere tijd kwijt is geweest en dan krijg je van het moment van verliezen tot weer terugvinden 1 kaarsrechte lijn.

Maar dat is ook alweer een tijd geleden dat ik daar voor het laatst last van had.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:39

welke instellingen zal ik naar kunnen kijken? hij draait op android,
heb hem voor nu opnieuw op mijn mob gezet,

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:26

Endomondo verliest bij mij onderweg ook telkens signaal. Maar uiteindelijk lijkt het wel redelijk te kloppen.

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:40

ok ik heb zojuist heel veel foto,s en video,s van mijn mobiel gehaald kan maar zo dat er te weinig ruimte was?
hopelijk helpt dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:08

Maar stilletjes hier in het topic ... was het bij jullie ook zo geweldig weer dit weekend? -O-
Hopelijk dinsdag weer een nieuwe kans, want mijn goede voornemens vallen ook in het water zo :=

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:15

Gisteren ging om 16.30 ineens de zon aan en de wolken weg.
Heb gisteravond dus heerlijk ruim 16 km gereden.
Vandaag had ik familie verplichtingen, dus hele dag op pad geweest.
Maar in Woerden was het vanmiddag om 13.00 al prachtig weer.
We waren pas rond 19.00 terug en moesten toen nog eten.
Maar dat hebben we net buiten gedaan.
Dus als ik niet weg had gehoeven had ik vanmiddag of nu vanavond nog prima kunnen rijden.
Ik rijd alleen zelden 2 dagen achter elkaar, dus ik ga zo alleen even snel voeren en dan vind ik het wel goed voor vandaag.
Morgen is er weer een dag!

Saul

Berichten: 9675
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:16

Jawel wij hebben gereden!
Wel tussen de buien door hoor haha, zaterdag was drama..

Vandaag heb ik heerlijk gereden, heerlijk nieuwe paden ontdekt.
En nog een mooie vondst gedaan ook :')
Mijn dame schrikt niet van een gigantische tractor maar wel van een briefje ... :') van 50 op de grond *D

Vandaag weer een km'tje verder, wil zoetjes aan richting de 20.
Ze deed het super, volgens mij had ze hendig nog een stukje verder gekunnen.


Afbeelding
Vrijdag een klein rondje

en vandaag:


Afbeelding

Afbeelding


Ik denk dat ik mijn doel van 500 wel ga halen dit jaar :j
Zit nu op 446, dus sabine ik zit je op de hielen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:27

:oo Nu voel ik me nog slechter dat ik dit weekend geen kilometers heb gemaakt -O-

:P

En dat briefje van 50, wauw, moet ook maar net lukken zeg.
Hier was er gisteren geen "tussen de buien door", dat was gewoon 1 bui :')
Vandaag had ik het zadel erop liggen, maar heb het er weer afgehaald. [***] was nukkig en mijn zin was spontaan over. Uiteraard nu spijt omdat het toch nog zo mooi was geworden. Hopelijk dinsdag gewoon een blije [***]..

Letizia

Berichten: 12160
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:42

Braaf paard :oo dat vind die van mij nou nooit :') wel 'n keer een tientje 8-) Lekker aan het opbouwen !!

Hier van het weekend gewoon gereden, vandaag niet zo ver 8km en gisteren 12km :) Hopelijk van de week mooier weer, dan pakken we de trailer weer eens mee :)

tinker_sally

Berichten: 1462
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:41

Wij zitten op ons vakantie adres en tot nu toe 4 ritjes gedaan waarvan 1 langere.
Woensdag nog een rondje en dan vrijdag weer naar huis.
Het ging niet zo als ik gehoopt had.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Black_Moon
Berichten: 686
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:28

Vandaag een leuke en gezellige rit gemaakt met 2 stalgenootjes. Begin van de rit miezerregen gehad. In het bos een flinke bui, maar richting stal was het droog. Doel is om de 25 km te rijden, maar die komt langzaam er aan *D
Afbeelding