mairead schreef:Het lijkt mij nog steeds zeer onverstandig om dit te doen; vooral zonder paardenwissel. Of binnen 2 tot 5 jaar (denk eerder aan 10 - 15).
Ik las op de vorige pagina iets over een rit naar Istanboel, waarbij er een auto vooruit reed. Dit lijkt me eerlijk gezegd wel een must. Dan los je meteen het probleem op dat je paard te zwaar beladen is met voorraden en het scheelt je een paar pakpaarden. Zorg dan nog dat de chauffeur van de auto een veterinaire achtergrond heeft en/of ervaring als hoefverzorger en je droom komt een stuk dichterbij!
Maar alsnog lijkt me een korter traject zelfs met vooruitrijdende auto toch nog steeds verstandiger.
Idd..op deze manier zou het idd wel te realiseren zijn met 2 jaar voorbereiding!
En het is een stuk veiliger en verantwoordelijker .
en al doende komen jullie er denk ik snel genoeg achter of jullie het hebben of niet.
Aan zo'n reactie heeft precies niemand wat.
maar ik ga je met mijn kennis en kunde enigzins proberen te helpen.
) met een tweespan of driespan. Eventueel neem je een extra paard mee, zodat je ook nog kan wisselen met rijden of mennen. En dan kun je ook nog wisselen met lopen. Hierin kan je alle spullen kwijt(zelfs 'luxe' dingen, je hoeft je niet te beperken tot 10 kg pp. Ook kan je dan meer water meenemen, misschien hooi en wat krachtvoer. Je kan dan lekker slapen in je kar(ook al zijn jullie basic gewend, kan je gewoon wat luxer leven. Lijkt me toch wel fijn.)