Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 22:33

Het was erg lekker!!
Zit nu buiten dit te typen, en omdat er erg veel muggen zitten heeft Gerard net de citronella kaarsen aangezet. En ik zweer je... er vloog net een mug zo recht in (en dood natuurlijk, sukkel).. So far het idee dat de kaarsen de muggen op afstand zouden houden. Dan maar het echte werk... Deet-lotion. Ik moet trouwens maar snel gaan typen, het koelt nu snel af, en als ik uitadem verschijnt er al een walmpje.. Gelukkig heb ik 2 vesten aan en een lange broek, en dat terwijl Gerard tegenover mij zit in t-shirt en korte broek.. bikkel :D Hij heeft ruim 130 foto`s gemaakt vandaag, nu dus een kleine selectie daaruit.. :D

Nou, verslag van de dag dan maar... :D

We waren vandaag mooi op tijd vertrokken, en we doken meteen het DF-woud in, om de route te rijden die we op de heenweg hadden willen doen. Het was nog vrij nat, maar goed te doen allemaal. En we hadden natuurlijk prachtig weer!
Afbeelding

Afbeelding

Prachtige bossen!!
Afbeelding

Omdat er wildbegrazing was, waren er een paar hekken waardoor Gerard ook mooi op de foto kon:
(Geen ander wild gezien trouwens :D)
Afbeelding

En nadat we het bos uitwaren, zijn we om Diever heengereden, en in de verte hebben we nog de werkende molen gezien..
Afbeelding

Afbeelding

Tja, hier moet je dan de oorlog mee winnen.... 8)7
Afbeelding

Voorbij Diever zagen we iets op de akker bewegen.. Een ree, en hij/zij stak gewoon de weg over.. En die super jachthonden van ons... die hebben het gemist :D :D Dombo`s..

Afbeelding

Ondanks dat het geen bos was, was dit toch ook erg leuk rijden, rustige weggetjes met mooie vergezichten..
Afbeelding

En het was zooo warm.. dat "nep crocs met gaatjes in de zijkant" prima aankonden zonder koude voeten te krijgen :D
Afbeelding

Tijdens de lunch besloot Ciara dat het eikenboompje waar ze naast stond, prima misbruikt kon worden om te schuren, en Katinka vond het gras aan de andere kant groener (en dat was het ook) dus beide waren flink aan het poedersuiker in plaats van rustig te eten. onderwijl was ik eieren aan het bakken, hamburgers aan het bakken, de honden in de gaten aan het houden.. en toen ik de hamburgers op een bordje wou doen, pakte ik in plaats van het bordje,gewoon de pan die op het vuur stond vast.. AU DOMME DOOS... Gerard kun je die emmer met water even aangeven, ik ben lomp bezig geweest... (zo ging het ongeveer :D) Gelukkig door het snelle en goed koelen heb ik er nu geen pijn meer aan, maar tjeee hoe dom..

Daarna lekker verder, en de honden hadden het na zoveel km nog steeds naar de zin..
Afbeelding

Daarna gingen we de bossen van Dwingeloo in.. We besloten via de hei te rijden, en als we een meter of 50 onderweg zijn (nog in het bos), komt er op het fietspad iemand die zegt "het is heel nat verderop hoor".. Okey.. Omkeren kan niet, dus we kijken wel... Nou inderdaad wat een water, modder, en vooral gaten!! Ik was heel blij dat ik zo`n superspan heb, en dat het onderstel er goed onder gelast is hahaha.. Ik heb een filmpje, maar die kan ik thuis pas uploaden..

En toen kwamen we bij de heide aan... en dat maakte de modder weer helemaal goed :D
Afbeelding

En zelfs daar waren nog een paar aardig natte plekken..
Afbeelding

Bijna bij de camping.. Nog even langs mijn vriend de radioantenne :D :D
Afbeelding

En toen de laatste meters... Met dikke moddersokken :D
Afbeelding
Afbeelding

Brrrrrrrr ik voel mijn vingertopjes bijna niet meer... Ik vlucht gauw de kar in... en wil veel reacties op deze post zodat ik van jullie reacties helemaal warm word hahahahahaha En van de Bacardi-cola van Gerard.. Leve een AH met slijterij eraan :D :D
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 31-05-14 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:38

Wow een wilde Gerard :oo , gave plaatjes oa de 2de en de laatste nice! en wat zijn de meiden viessss :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:39

Ik heb alles gelezen maar nog niet gereageerd. Maar wat schrijf jij leuk en wat een geweldig idee om zo met die prachtige paarden en super mooie honden (JA windhonden fan... ) op pad te gaan.
Wat vinden de hondjes van de modder? Gaan ze dan de kar in?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:39

Wat een geweldige foto's en verhalen weer! Kijk er heel de dag naar uit om nou verslag te lezen geweldig! Snel de kar in en opwarmen en anders je weet de manieren om warm te worden <<)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:42

Wat een super vakantie hebben jullie :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:44

Nou, een beetje warmte jullie kant op hoor!
Want wat leuk toch telkens om jullie avonturen te lezen en vooral ook te zien (beetje weinig foto's trouwens, hoor, als je er 130 gemaakt hebt .... ! :P ).

Ga dit nog missen straks!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:50

Ik denk dat die kar van jullie vannacht wel een eindje gaat rollen :D . Zeker na die baco van gerard := .

Mooie foto's weer gaaf dat je zoveel wild hebt gespot maar liefst 2 keer. Die ene is wel een aparte soort nog nooit van gehoord :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:56

Gaaf dat je van die ree een foto heb kunnen maken, is mij hier nou nog nooit gelukt! Daar word je echt blij van hé Mariska. Jullie hebben geweldige paarden die maar door ploegen door de modder, super!! En wat fijn al die mooie zonnen foto's. Slaap lekker vannacht maar dat zal wel lukken na zo'n gave dag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:57

Zou het helpen als je de sokken wast met lekker warm water?
Alvast wat virtuele NVVR-warmte van ons aan jullie. Terwijl wij hier het Twentse land onveilig maken, lezen we mee met jullie belevenissen in Drenthe.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 23:07

De kar rolt nergens heen.... We hebben blokken voor en achter een wiel liggen :D Maar maak je geen illusie, voordat ik wat in de kar ga doen, moet ik eerst de hele slijterij gevoerd krijgen... Straks hoort iemand ons hahahaha....

En @ikke: Ik ben net zo blij dat mijn sokken droog zijn :D
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 31-05-14 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:08

Mariska_28 schreef:
De kar rolt nergens heen.... We hebben blokken voor en achter een wiel liggen :D Maar maak je geen illusie, voordat ik wat in de kar ga doen, moet ik eerst de hele slijterij gevoerd krijgen... Straks hoort iemand ons hahahaha....

Way too much details ...! _O- :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:11

whaha too much info....
leuk hempje trouwens Mariska!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:11

@Mariska: Leuke foto's, ik ben trouwens leerling op die molen. :D Vandaag was ik er toevallig niet, maar ik ken wel iedereen bij de molen. :)

Die radiotelescoop is ook een leuk ding, ik ben er een keer binnnen geweest bij een rondleiding. :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 23:14

Ohhh helemaal onze selfi vergeten.. Pannenkoeken eten bij kaarslicht.. En ik weet niet waarom, maar had de hele tijd zin om ons 2-span tuig in te gaan vetten :D
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:18

Geweldig leuk verslag weer! Super om te lezen steeds!

_Lott_Wanda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:24

Super gave vakantie zeg! Heerlijk genieten

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:32

Geniet me suf.. Wat een heerlijk stel meiden... En geweldige honden.
Dit weekend gelukkig prachtig weer dat geeft aan alles een mooie glans..
Fijne dag morgen ..
Wij gaan morgen ochtend een rondje met de bontekontjes vanaf t bezoekerscentrum ta Appelscha..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:38

Oh gelukkig maar van die blokken niet dat je morge ochtend aan de andere kant van het veld staat :') .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 07:03

A Wild Gerard Appears :D

Gave foto's! en wat een weer hebben jullie gehad zeg :+: Dwingeloo blijft toch wel prachtig hoor!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:48

Echt super gaaf. Jammer dat ik jullie niet heb gezien vrijdag waren wij ook in het df wold.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 08:49

@ikke: beetje geslapen in de kou? :D

Omdat ik zoveel gedronken had (nee, volume :D) moest ik vannacht rond half twee heel nodig plassen. Ik maakt de rits voor een klein stukje open, om zo min mogelijk herrie te maken.. Niet voor Gerard, die slaapt er nog doorheen als ik spontaan besluit een plankje op te gaan hangen.. boven zijn hoofd.. :D, maar voor onze buren.. En toen.. WOW!!! Zelden dat je zo'n mooie sterrenhemel ziet. Meer mensen het gezien? Het was hier naatuurlijk mooi donker, heldere lucht en volgens mij geen maan.

Edit: nog helelmaal vergeten.. Dit span heeft zo'n beetje alles wel gezien, en ze worden niet snel ergens druk van.. Maar gisteren hadden we zowaar iets dat ze niet kende, en ze best wel spannend vonden.. Struisvogels :D Was een fokker met meerdere dieren, die ook nog gingen rennen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:44

Dat zijn geen struisvogels, dat zijn langnekkoeien :j
Lama's zijn ook van die beesten waar sommige paarden toch even bedenkelijk bij moeten kijken.

Wij slapen hier in een uiterst riante kampeerboerderij, dus ik had het eerder wat warm :D

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:09

Mariska_28 schreef:
@ikke: beetje geslapen in de kou? :D

Omdat ik zoveel gedronken had (nee, volume :D) moest ik vannacht rond half twee heel nodig plassen. Ik maakt de rits voor een klein stukje open, om zo min mogelijk herrie te maken.. Niet voor Gerard, die slaapt er nog doorheen als ik spontaan besluit een plankje op te gaan hangen.. boven zijn hoofd.. :D, maar voor onze buren.. En toen.. WOW!!! Zelden dat je zo'n mooie sterrenhemel ziet. Meer mensen het gezien? Het was hier naatuurlijk mooi donker, heldere lucht en volgens mij geen maan.

Edit: nog helelmaal vergeten.. Dit span heeft zo'n beetje alles wel gezien, en ze worden niet snel ergens druk van.. Maar gisteren hadden we zowaar iets dat ze niet kende, en ze best wel spannend vonden.. Struisvogels :D Was een fokker met meerdere dieren, die ook nog gingen rennen :D

Hebben jullie de kamelen niet gezien gisteren? Staan vlakbij de struisvogels :) . En de sterrenhemel was vannacht idd geweldig. Als je op de heide staats nachts bij de radiosterrenwacht (telescoop) is de kans vaak groot om vallende sterren te zien op een heldere nacht

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:16

Wat een fantastische updates! Ik kijk er steeds naar uit om weer iets van jullie te lezen en te zien.
Veel plezier vandaag weer!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:22

Geweldig weer. Ik geniet gewoon met jullie mee