[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:52

Eerste kennismaking (tijdens een wandeling) van mijn jonge paard met zwijnen was "wat is dat, ik wil er achteraan!!!" Ze heeft niet helemaal de standaard reacties die bij paarden horen 8-)
Bij ons in het bos zitten behoorlijk wat zwijnen, soms zie je ze, meestal zie je ze niet.

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:58

Ik reed laatst zo een groep zwijnen 'binnen', vond het zelf doodeng en dus pony ook.
Paar dagen later kwamen we ze weer tegen en dacht ik 'we zien wel'.
Hij vindt ze níet leuk,blijft er giga naar staren en wordt wat rennerig maar hij gaat er wel langs..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:28

Jimmy vind ze wel interessant.... Ik iets minder :P
Merk wel aan hem dat ze in de buurt zitten, maar als ie ze dan ziet gaat ie ernaar staan kijken en kijkt ze helemaal na tot ze uit het zicht zijn :+

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:33

Mijn pony is gelukkig nergens bang van buiten.
Soms een blaadje of iets dergelijks.
Maar vrachtwagens,tractors etc is niks aan. Gelukkig.
Wij zouden vandaag een ritje maken, hadden zelfs nog een stukje strand meegepakt, wat ponylief heeeel braaf deed. Alleen uiteindelijk verdwaald. Dus was echt niet leuk afgesloten.
T werd donker.
We waren verregend.
Pony aan t hoesten.
Ikke voelde me beroerd.
Nog nooit zo blij geweest om weer bij stal te zijn!!!!
Volgende keer beter:)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 07:20

Dat lijkt veel meer als 9 KM Marcella. :oo
Die van mij zegt dit: http://www.mapmyrun.com/routes/view/147699803 als ik 11 km gereden heb, maar ik baal ervan want hoe jou plaatje eruit ziet is veel leuker. :j Maargoed, ik doe het dan ook maar via een app op mijn iphone.

Ik denk dat die van mij zwijnen ook niet zo leuk zou vinden. := Die heeft het al niet helemaal op schapen en koeien. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:59

Somebitch schreef:
Die van mij zegt dit: http://www.mapmyrun.com/routes/view/147699803 als ik 11 km gereden heb, maar ik baal ervan want hoe jou plaatje eruit ziet is veel leuker. :j Maargoed, ik doe het dan ook maar via een app op mijn iphone.

Ik denk dat die van mij zwijnen ook niet zo leuk zou vinden. := Die heeft het al niet helemaal op schapen en koeien. :+

Die van mij had het ook niet op koeien, totdat ze in een wildgebied een koe, kalf en stier tegelijk tegen het lijf liep en de andere paarden er niks van vonden. Daarna heeft ze op diezelfde trektocht nog met koeien in de wei gelopen en sindsdien is het geen punt meer. Trektochten zijn nuttige bezigheden :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:57

Helaas heb ik hier geen omgeving dat er ineens een koe naast me staat. := (of moet ik zeggen gelukkig? O:) ) Tenminste, dan zou er iets goed fout zijn als ik een koe onderweg naast me tegenkom. Meestal staan ze braaf achter het draadje. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:58

Somebitch schreef:
Helaas heb ik hier geen omgeving dat er ineens een koe naast me staat. := (of moet ik zeggen gelukkig? O:) ) Tenminste, dan zou er iets goed fout zijn als ik een koe onderweg naast me tegenkom. Meestal staan ze braaf achter het draadje. :+

Je zou je paard achter dat zelfde draadje kunnen zetten.........

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:00

:= Nee dat durf ik niet aan hoor, straks gebeurd er wat en staat mijn paard bij een vreemde in het land. :=

Toch zou ik ooit zo'n koeienclinic willen doen wat je hier weleens op bokt ziet.. Maar dat is voor ooit. :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:20

Somebitch schreef:

Die van mij is in Google earth gezet en dan krijg je een veel mooier overzicht. ;) Moet eigenlijk nog een keertje uitzoeken hoe ik van te voren een route kan uitzetten en naar gps zetten. Zou mogelijk moeten zijn.

Die van mij vind koeien veels te leuk. :=

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:25

We gaan morgen avond voor de 1e keer een stukje in het donker proberen te rijden. Gewoon helemaal verlicht en dan bij mij in de polder.
mijn pony is braaf maar paard heb ik nog nooit in het donker op gereden.
Ben benieuwt hoe dat is

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:27

Wat leuk spannend, zou niets voor die van mij zijn. Bij onze bak zit al niet veel licht en als daar al wat loopt of fietst in het donker wordt hij al panisch. :') Laat staan als er ineens een auto op hem afkomt. :+

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:31

ja vinden we ook.
Esmo kan het wel. hoop dat urano hem achterop gaat met braaf zijn.
Ik ga wel alleen stukken weg rijden wat ik heel goed kan.
Ben wel benieuwt hoe ze op de lampjes gaan reageren

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:33

Ik wil dat ook wel eens proberen, maar ze rijden zo asociaal op de weg voor stal.
Dat is echt te onverantwoord en die straat is ook niet verlicht.
Echt te gevaarlijk.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:00

Ik probeer altijd met een boog om zwijnen heen te gaan, ze kunnen nl best agresseief zijn :\
Maar laatst iets grappigs. We kwamen op een pad een bocht om en een meter of 20 voor ons moederzwijn met biggetjes. Keek ons strak aan en ik dacht al meteen maar even wachten. Maar mams maakte geen aanstalten tot doorlopen. Dus ik zeg hardop: 'Als je nou even doorloopt kunnen wij erlangs en we doen je niets'. En wat denk je, vlak nadat ik dat gezegd hebt knort ze een keer geïrriteerd en rent met kroost de bosjes in :') Komisch!

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:06

mijn paardjes staan aan een doodlopende straat dus sta redelijk veilig hoop ik. ik zou niet de polder in durven waar ik overdag al langs scheurende auto's moet passeren terwijl de sloot erg dichtbij is.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:31

Djilna schreef:
Ik probeer altijd met een boog om zwijnen heen te gaan, ze kunnen nl best agresseief zijn :\
Maar laatst iets grappigs. We kwamen op een pad een bocht om en een meter of 20 voor ons moederzwijn met biggetjes. Keek ons strak aan en ik dacht al meteen maar even wachten. Maar mams maakte geen aanstalten tot doorlopen. Dus ik zeg hardop: 'Als je nou even doorloopt kunnen wij erlangs en we doen je niets'. En wat denk je, vlak nadat ik dat gezegd hebt knort ze een keer geïrriteerd en rent met kroost de bosjes in :') Komisch!

Haha dat heb ik op de Posbank ook weleens gehad.
Beestje bleef ook staan dus ik zeg.... Zeg schiet eens op, kijkt me aan en loopt door :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:31

Iemand hier toevallig zin om komend voorjaar mee op twee daagde tocht te gaan?
Vertrekken vanaf onze stal.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:54

Silence schreef:
Iemand hier toevallig zin om komend voorjaar mee op twee daagde tocht te gaan?
Vertrekken vanaf onze stal.

Geen vervoer of geld voor. :o

Als ik nu de kans zou krijgen om mijn opleiding af te maken en ervaring op te doen dan zouden de zaken er heel anders voor staan. -O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:24

Ondanks dat het al donker was, toch maar even de weg opgeweest vanavond.
Niet het bos in, dat mag niet na zonsondergang (en durf ik niet, veel te ongelijke paden, boomwortels, etc, die je in het donker niet ziet).
Maar een kort rondje (5 km ong) langs de weg, Jip aangekleed als kerstboom:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... t=1&ref=nf

Koeien heeft Jip trouwens helemaal niks van, bij de Carolinahoeve moest ik laatst dwars door de hele groep en hij liep er tussen alsof hij het dagelijks doet.
Nu hebben ze bij ons op stal ook hooglanders en in Jips zomerwei staat naast hem een groepje lakenvelders, dus hij is ze ook wel gewend.

Maar praat niet over zwijnen, want die zijn levensgevaarlijke monsters, als je het Jip vraagt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:11

Okee even foto's geleend van iemand anders. Maar de mijne heeft dus 2 van dezelfde plekjes onder zijn buik en ben benieuwd naar jullie mening. Hij staat onder een deken, maar ze zitten bij die van mij echt halverwege zijn buik. Iemand ideëen wat het zou kunnen zijn.

Zo ziet het eruit met het haar eroverheen vallend:
Afbeelding

En zo ziet het eruit als ik het haar wat eroverheen valt even omhoog 'vouw':
Afbeelding

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:15

Wat een rare plekjes.. Misschien wat 'oude' schaafwondjes? Dat de huid nu weer aan het genezen is zeg maar?

Oh jullie hebben allemaal weer lekkere ritjes gemaakt.. Ik moet het nu echt van de weekenden hebben, als ik het niet ter druk heb -O- Met die rot wintertijd. Als toch niemand de wintertijd fijn vind, vraag ik me af waarom die rot klok nog verzet wordt :+ haha

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:23

Omdat de wintertijd de officiele tijd is. Juist om in de zomer langere avonden te krijgen, is de zomertijd ingevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:27

je foto's doen het niet marije...

Ik ben geen held in het donker.
Zou op zich wel een rondje woonwijk of plattelands weggetjes kunnen doen,maar vind dat toch beetje eng...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:43

Zijn zeker rare plekjes, maar de huid ziet er wel gewoon rustig uit zonder schilfers, vocht of ontstekingen. De fjord op de foto staat trouwens ook 24/7/365 buiten, maar zonder deken. Die van mij staat ook 24/7/365 buiten met deken, maar de plekjes zitten onder zijn buik waar geen deken zit.

Zat te denken dat het eventueel te maken zou kunnen hebben met het vochtige weer van de afgelopen dagen.