Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

donna0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:21

vorig jaar zomer op een manege paard in de les, waren mooi aan het stappen terug naar de manege.
komen we langs een wei met andere paarden de in en ja hoor het paard waar ik op zit moest even heel mooi gaan lopen en nam daarna toch een sprint, proberen terug te halen en doen maar het paard blijft toch sterker.. Toen was het zandpad afgelopen, en kwamen we op de harde weg en toen gleed het paardje onderuit met mij de op. Gelukkig was de niks erg's met het paardje op 2 kleine wondjes na. Is iemand anders terug gereden naar de manege en ik in de auto terug naar de manege was een beetje duizelig. maar voor de rest was alles goed met het paardje en mij alleen nu wel een beetje bang geworden met buitenritten.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:23

Ja gelukkig met een shetje. ik heb een tijdje een shet doorgereden dus ik ging een keer het bos in waren we keihard aan het galopperen gaat ie opeens stilstaan voor het gras en ja dan lig je er af. en een keer was ik aan het draven en kreeg diezelfde shet opeens een enorme sprintbui dus die begint te bokken en gaat rennen en toen lag er een tak en die was uiteraard heel eng dus hij vloog opzij en ik vloog eraf gelukkig waren we op het pad naar de stal toe en kon ie het erf op of op het pad blijven want er zat een hek tussen dat pad en de rest van het bos en rende hij zo naar huis.

LoTjEeExXx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:34

Ja een erge ook! Ik reed buiten met een groepje en gingen lekker hard in galop over het zandpad. Stak er opeens een fazant over waarvan paardlief dacht: Hier ga ik van schrikken! :P Meneer maakte een noodstop en ik lag op z'n hals. Pakte ik het hoofdstel vast en wou me terug duwen in het zadel, maar meneer vod toch echt dat ie naar z'n vriendjes moest. :j Dat baasje nog op z'n hals hing, maakte hem niks uit.... Gevolg: Paard terug naar z'n vriendjes, ik zittend op het zandpad met hoofdstel in m'n hand... :+

Suzanne1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:09

Leuk verhaal hihi!!!
Ik ging vroeger, toen ik 4/5 was, altijd met mijn zus en moeder op buitenrit.. Mijn pony was nogal eigenwijs en ik reed altijd achteraan. Op gegeven moment waren we aan het galoperen, ging voor mij op mijn A-ponytje aardig hard omdat ik mijn moeder op haar paard bij moest houden!! Kwam er een scherpe bocht die ik niet gezien had maar mijn pony wel.. Dus m'n pony mooi die bocht nemen, achter mn zus en moeder aan.. Maar ik nam de bocht niet dus lag eraf.. Alleen ik schreeuwde nooit ofzo als ik eraf viel.. Dus mn moeder en zus hadden niks door.. Toen ik naar ze riep dat ik eraf gevallen was waren ze al te ver om me te horen.. Uiteindelijk gingen ze weer draven.. Keek mijn zus achterom.. Zag daar alleen mijn pony lopen zonder mij erop xD Dus roepen naar mn moeder dat ik weg was.. Kwamen ze terug rijden terwijl ik daar in die bocht op de grond zat hahahaha. Het lijkt me zo grappig om dat als volwassene mee te maken :p Dat zo'n kind daar op grond zit te wachten terwijl haar pony gewoon achter je aan loopt xD

melody7

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:13

ik val altijd op buitenrit :') als ik niet zo goed meer oplet doordat we iets té vrolijk worden stuiter ik er nog weleens af :+ maar m'n verzorgpony is echt een geweldig beest, die komt altijd terug rennen om me op te halen <3 (zelfs als het was omdat ze schrok!)

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:16

Ja, ik heb dan bijna voor het eerst in mijn 'paardenleven' wat heftigs meegemaakt op buitenrit! Vorige week zaterdag was ik samen met mijn vriendin lekker aan het stappen, toen haar paard opeens begon rennen, echt hard zeg maar. Ik heb ook zo'n renfreakpaard dus die ging er gelijk vol gas achteraan. En vanuit die galop viel hij dus en ik ook, op de weg. Hij was er vanaf gekomen met een paar goed geneselijke schaafwondjes maar ik zit nog steeds thuis met een hersenschudding %) Thanks paard :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:47

Ja ben een keer van een shet afgedonderd , gevolg een gekneusde rug wat ik nu af en toe nog voel.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:33

Me paard werd te enthousiast toen we een galop wouden proberen op een uitgestrekt stuk, ze dacht <<) galop en ik dacht Rustig aan nu. Na een boel bokken en geite sprongen lag ik er naast, wel in het weiland maar ipv dat ze dan lekker gaat rennen (want dat wou ze) gaat ze een paar meter verder op eten en zitten te kijken van Y;(

xMaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:49

Nog niet, maar wel een keer bijna toen mijn paard op ponykamp ervandoor ging en ineens een noodstop maakte.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:08

Ja, kwam op een kruispunt aan, echt bomproof was ze maar er komt een auto door de bocht en die had palets op zijn kar en die vlogen er in de bocht af. Zo'n hele stapel (Toen hoefde men nog geen net eroverheen), die schoven dus mooi met een flinke snelheid richting mij een paard, die dus dacht wegwezen.. ik echter zat natuurlijk in mijn zondagse relaxmodus en ik vloog er dus af voordat ik wist wat er gebeurde.
Vervolg, paard weg en ik lag in de bosjes bij iemand in de tuin..

Man van de kar vloog naar mij toe en mensen van het bosje -lekker zachte landing, dus had ook niks- hebben mij in de auto teruggebracht.. en waar stond ze.. op de oprit, naast de bak waar de andere paarden ook stonden. :o Mijn hoefsmid was haar tegengekomen en die had haar gevolgd en stond dus mooi met haar aan de hand daar.. }:0

Grappige was, een vriend van mijn broer, die zag het gebeuren, maar ik had hem nooit gezien, hij zat in de auto ook op de kruising achter een aantal auto's. Hij is nog met een schep in de tuin bezig geweest. Daar had ze mooie gaten in het gazon gemaakt. Hij had de graszode even er uit getild en hop wat zand eronder en terug.. wel 15x ofzo... hehe.

Later kwam hij dus ook bij ons thuis kijken hoe het was.. Lekker want jah, toen wist natuurlijk meteen iedereen het. :+ Ik was hét nieuws van de dag.. Allemaal van die figuren die langs kwamen.. 'Goh, wat hoorde ik?'

esshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:14

NOG nooit (afkloppen) en hoop het ook niet want dan kan ik lopen naar huis of er moet een opstapje in de buurt zijn haha

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:20

ja zeker.

Ging met mn paard galopperen in de polder op een gegeven moment was er een stukje asfalt en ging daarna het ruiterpad weer door. Ik zag het weggetje niet, en op het laatste moment toen ik het eindelijk door had stuurde ik hem naar rechts om er niet over heen te hoeven. Maar hij nam de bocht te scherp en gleed uit op het asfalt. Nou mijn knie helemaal kapot en mijn paard alleen beschadiging aan zn hoef gelukkig niet erg!

En was een keer met mn pony aan het draven over een zandweggetje en wil hem belonen en op dat moment stopt ie precies en viel ik heel zacht voor over, heel stom en toen ik om keek was ie me toch aan het rollen (gelukkig reed ik zonder zadel :D )

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:31

Ja... Wij (ik met meerdere klasgenootjes) liepen stage voor het KWPN op het KNHS complex in Ermelo.
Fijn wij de laatste dag nog een ritje op de hei maken.. waren denk ik nog een uur tot anderhalf van het KNHS complex af..
Zagen wij (we waren met 3 paarden en 3 ruiters zeg maar) een mooi zandpad om een galopje te doen.
Goed.. Klasgenootje haar paard zou voorop. Zij reed wedstrijden met die ruin en mijn paard was nog een puppy dus ik wou graag in het midden en niet achteraan.
Mijn andere vriendin ging dan achteraan want haar paard werd niet zo druk al laatste.

Wij daar lekker galopperen over dat ruiterpad. Het was hartstikke mooi die dag want er was sneeuw gevallen maar op de paden was het goed te doen..
Schrikt dat paard van die vriendin die voorop rijd van een dood boompje.. wat echt wel 20 meter bij ons vandaan nog was en wat ook nog eens 15 meter van het pad af stond.
En dat ding was klein!

Maar wat doet dat paard.. Die draait om.. tja en mijn paard (zo groen als gras) is niet zo vlug van reactie (teminste toen). En dus botste we op elkaar.. haar paard raakte mij op mijn bovenbeen waardoor die mij eraf slingerde zeg maar..

BAM viel ik met mijn kont in de sneeuw.. en mijn paard stond gelijk stil en keek echt zo om: Wat doe jij nou.. we waren aan galoperen!

En toen moest ik met een koude natte kont nog 2 uur naar huis rijden want we waren ook nog eens de weg kwijt..

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:35

ja ik wel.. vorig weekend nog.
ik was met aan het galloperen achter een ander paard aan, springt dat paard van m'n vriendin in een keer de hei in. en mijn pony er natuurlijk achteraan met een grote sprong, ook nog eens omhoog een heuvel op.
dus daar lag ik :') deed gelukkig geen pijn, ik had helemaal de slappe lach :P
verder ben ik vorig jaar nog een keer van een pony gevallen, ik reed op de grootste bok pony die er is zonder zadel buiten.. dat ging niet helemaal goed :')
ojaa, vorig jaar ook van m'n eigen pony, midden in een hele grote modderplas :D

best vaak als ik het zo lees :P

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:38

Ja de allerlaatste buitenrit voordat Wolder verkocht was. We stapten, ik zat met m'n ipod in m'n hand. Er veert een takje tegen zijn kont aan en maakt een sprong, een bok, en in de daaropvolgende sprong vloog ik er af. Wolder liep 2 passen en bleef toen staan. Het duurde wel even voordat ik opgekrabbeld was, was op m'n hoofd gevallen en heel duizelig.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:39

Jahoor, zat! één keer tegen een boom aan.. de andere keer lag ik voor mijn paard. Gevolg: paard stond met zijn volle gewicht aan de binnenkant van mijn elleboog. Tijdens de val was ik mijn bril verloren en ik kon dus met een bloedende arm die ik niet kon bewegen, zonder zicht met een drukke pony terug wandelen.. Later nog een keer in de sloot gevallen. Althans.. ik viel op een dijkje, helaas liep die schuin naar beneden zo de sloot ik :') verder nog zo vaak 'gewoon' gevallen... gelukkig de laatste tijd niet meer haha.

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:42

Ik ben der keer afgelazerd boven aan een galopberg, deden we altijd, meneer stopte normaal netjes boven omdat er dan ook weer gelijk een stukje naar beneden is met daarna gelijk een bocht naar links of rechts.
Die keer dacht ik dat t nodig was om hem extra aan te sporen voor de berg, met gevolg dat hij dus boven niet braaf ging stappen maar in een ruime draf de berg weer af ging en de bocht om. Verloor me evenwicht en daar ging ik. Meneer stopte gelukkig 30 m verder op. Kennis snel naar me toe gereden of ik niets had, helemaal niets, en toen kwam t spannendste er weer op zonder krukje.... Of naar huis lopen. Gelukkig ben ik der weer op gekomen. *D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:24

Ik op het strand tijdens een rengalopje :')

Ze was heel braaf, maar er liep een stroompje water richting de zee,
m'n paard wist niet of ze moest springen, doorgaan of uitwijken
dus werd het een combinatie van de 3.. Daar lag ik dan. Het ging heel hard
maar ik had me niet echt bezeerd alleen wat spierpijn.

Paard stopte meteen en kwam terug *god dank* _/-\o_
Dus kon zo weer opstappen. Even gestapt en daarna nog
een stuk rengalop gedaan anders was ik bang dat ik niet
meer durfde ofzo. Toen ging alles goed.

LoveHorse15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:50

Ja ik al 2x xD

een keer begon het paard te steigeren en te bokken xD en ik was er niet op voorbereid
En een andere keer struikelde het paard en ik lag er voorover af xD

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:59

Ja! al 3 keer hahaha!
de eerste keer ging ik buiten rijden op een nog vrij groen paard. Dat was toen mijn verzorgpony.
Ik was wel samen met iemand anders met een pony ook.
We waren aan het rijden, toen begon mijn pony te rennen en hij rende keihard op de sloot af, dus gelukkig belande ze er niet in, maar we (pony en ik) vielen allebei om
De tweede keer was volgens mij toen ik zonder zadel buiten ging rijden (geen idee waaron :Y) op een driejarige die nog maar een halfjaar onder het zadel was, maar goed) nou, die schrok van de bus en volgens mijn viel ik toen.
En de derde keer was toen ik een soort bos/park inging op het ruiterpad. Opeens had de pony, die inmiddels van mij was, bedacht dat ze toch wel liever naar stal terug wilde, dus het eerste het beste pad rent ze in, ik kon haar wel tegenhouden, maar helaas vielen we daardoor allebei (alweer :Y) )
Dat was trouwens wel een vrij aparte pony.
Ik heb echt heel lang en heel vaak les gehad, met verbetering. Maar dan na ook maar een weekje stil staan door bijvoorbeeld dat de bak bevroren was was ik weer terug bij af.
maar die pony die had zo haar eigen ideeën van rijden, later ging buiten rijden trouwens wel heel goed en uiteindelijk was het een heel goede bomproof pony, maar in de bak is het nooit wat geworden.

edit: voor iedereen denkt dat ik raar bezig ben, dit is allemaal meer dan 4 jaar geleden, dus dat soort dingen doe ik gelukkig niet meer haha

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:04

Jup,vanmiddag dus...
Was rustig met een lang teugeltje aan het stappen en toen uit het niets ging hij aan de kletter. Opzich kon ik het uitzitten maar we gingen richting asfalt, dus ben ik er afgesprongen voordat er ongelukken gingen gebeuren. Maar doordat hij weer weg fliepte viel ik. Gelukkig blijft hij na een paar meter wel stil staan. Had hem zo te pakken. Maargoed, niet leuk zoiets.

Edit: asfalt= het wandelpad, dus geen gevaarlijke weg.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:11

Ik (gelukkig) niet maar zo'n 2 weken is er ern ernstig ongeluk geweest met iemand van onze manege in het bos. Hij was alleen op buitenrit, is van ze paard gevallen ( geen idee door wat of hoe ) en bewusteloos geraakt. "Gelukkig" heeft een boer het gezien en heeft actie ondernomen maar des ondanks ligt de man nu in coma in het ziekenhuis. Een tragisch ongeval wat me erg aan het denken heeft gezet...

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:31

2x in mijn paardencarriere. Eerste keer kwam er ineens een hert voorbij stormen, waardoor mijn paard schrok en ik er voorover afviel (volle galop), gelukkig kon ik haar teugels vast houden. Tweede keer sprongen we een boomstam voor oefenen voor de cross, hij kwam ongelukkig uit en daar lag ik. Toen heb ik met flink zere botten en hersenschudding 2 uur naar huis moeten lopen. Gelukkig was mijn paard net gevangen voor de grote weg..

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:37

ik 1 keer ...vol galop over verlaten strand...paard stapte in een kuil die schijnbaar de vorige dag door iemand gegraven was..paard verliest evenwicht,..springt alle kanten op,.ik salto over zijn hoofd en plop ..languit op het zand. Belandde eerst op mijn hoofd,maar gelukkig deed de cap zijn werk.
Heb gelukkig in een reflex de teugels vast weten te houden,dus paard ging er niet vandoor en bleef keurig staan.
Heb er gelukkig niks over gehouden,behalve hoofdpijn en heeeeel veel spierpijn,...paard ook niks,..dus in dat opzicht was het een geluk bij een ongeluk.
heb er wel van geleerd dat je niet zomaar meer over het strand kan denderen zonder eerst de route geinspecteerd te hebben op kuilen...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:43

Ik ook. Wel drie keer haha! De eerste keer werd pony een beetje vrolijk en stak dr kop tussen dr benen. Ik had het niet verwacht en plofte zo over dr hoofd heen. Pony stond gelijk stil en me echt zo aan te kijken van 'wat doe nou??'. Dus weer opgestapt en weer verder gereden.

De tweede keer gingen wij mee als 'begeleiding'. Iemand wilde met een jong paard naar buiten. Vonden wij niet zo'n strak plan en ik ging dus mee met mijn bomproof pony. Tja, bij het opstappen liep ponybeest in de wei vol blubber en ging al springend er vandoor. Ik zat er nog niet eens op en belandde zo in de modder. Wat hebben we toen gelachen }:0 . 'Begeleider' klettert van het paard.

De laatste keer was het heftigs. Op buitenrit ging pony op mijn commanda hoo keihard op de rem (nieuwe omgeving en dan reageerde ze heel heftig op stemcommando's (op zich goed natuurlijk). Ik had het kunnen verwachten, maar verwachtte niet zo'n slidingstom. Ik viel dus keihard voorover en dacht nog 'vastpakken wat je vast kan pakken'. Dus in plaats van de teugels te pakken, trok ik met heel mijn gewicht + val het hele hoofdstel af. Pony schrok daar zo van (terecht) dat ze het op een lopen zette (in een onbekende omgeving). Toen ik een beetje bijgekomen was, ben ik achter haar aan gerend (met mijn telefoon in mijn handen om de politie te bellen als ik haar om het hoekje niet zou zien). Toen ik op de weg kwam hadden 2 automobilisten haar ingesloten en gevangen. Ze was zo geschrokken van mij dat ik het hoofdstel niet meer om kreeg en dat heeft de automobilist gedaan gelukkig. Toen konden we weer naar huis. Maar het heeft zeker een jaar geduurd voordat wij weer normaal over de weg konden :j.