manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:48

Ik heb ook niks tegen de manege, maar vind het wel vervelend hoe zij met de paarden (en gasten) omgaan... :j
Quote is ook vandaag geregistreerd... Ze proberen er wel van alles aan te doen... :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:51

Fijn dat dat iig veranderd is. Want dat was echt troep, paarden stonden ook met rode neusgaten/ogen daardoor, bleef allemaal plakken.
Is dat Shetlanderhok er eigenlijk nog?

Overigens vond ik de mensen niet echt bijzonder vriendelijk, ze negeerden je vooral gewoon. Het interesseerde ze niet echt geloof ik.
Was toen een of ander meisje met een klein Appaloosa'tje (shetmaat) waar ze veel te groot voor was en daar ging ze dan op rijden, arme dier, ze kon bijna meelopen en dan joeg ze hem de weg langs. Die kon je ook echt niet aan d'r verstand brengen dat ze misschien toch echt te groot was. Maar waren wel een aantal aardige meisjes. En die instructrice die alleen maar stond te krijsen en te brullen in de les, dat was ik dus echt niet gewend :+ mijn broertje zat in die tijd ook nog op paardrijden en die zei ook dat 'ie erg blij was dat hij daar geen lessen volgde.

CharmFaith

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:10

dat zegt je goed, toen der tijd. sommige stellen gwn iets meer prioriteiden aan de paarden dan aan de stal zelf zoals de manege doet want de paarden zien er wel goed uit. en nee het shetlander hok is er niet meer. dat wordt nu al afdak voor het hooi gebruikt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:23

Paarden zagen er toen ook niet super uit, vooral het tuig was erg slecht. Naar wat ik hier hoorde is dat nog niet echt veranderd.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:41

vroeger toen de oude eigenaar er nog was 3 jaar geleden ong was dat inderdaad iets minder maar nu zijn dat zeker andere dingen in veranderder maar, daar zijn blijkbaar verschillende meningen over.. want wij letten er erg op of de zadels en hoofstellen goed passen tuurlijk is het geen super kwaliteit maar neem aan dat kieffer zadels geen goedkope zadels zijn. want grote deel van de paarden lopen met kieffer zadels

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:16

Nou, die tuigen zijn echt allemaal oud en niet passend. Ik had toen ik een buitenrit ging maken een zeiknat sjabrak? En nog natte peesbeschermers... (En nee, het zag er niet gewassen uit..) Gewoon zweet dus? Alles ligt op 1 grote hoop. Zelfs de beugelriemen begaven het bijna, zou niet erg handig zijn tijdens een rit :') Maargoed, wie ben ik :) Ik vind de paarden er ook nogsteeds niet top uitzien.
En vroeger? Als ik wedstrijdfoto's kijk van niet zo heel lang geleden (niet langer dan een jaar?) rijd er een VEEEL TE LANG meisje op een minishet. Springen.. Arm dier... :n

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:25

Inmiddels ben ik gemigreerd, maar heb 2 jaar met mijn paarden op een stal in de buurt gestaan. Ik was een fanatiek duinrijder en kwam meestal langs manege Heemskerk om het duin in te gaan.
De buitenkant alleen al nodigt niet uit tot binnen kijken dus ik ben er nooit binnen geweest. (en ja ik stond ook gewoon op een boerenstal waar niet alles even mooi is, maar wel goed en gezonde glimmende paarden)

Wel ben ik echt ontelbaar keer paarden van manege Heemskerk zonder ruiter tegengekomen onderweg. Of groepjes die in volle rengalop voorbij kwamen omdat ze de paarden niet meer konden houden. Meestal gewoon duidelijk meiden die wel gewoon prima konden rijden en niet voor de lol aan het crossen waren.

Dat een manege zo'n slechte naam heeft in de omgeving zegt toch op zich al genoeg lijkt me.
De negatieve ervaringen die ik hier lees komen overeen met wat ik zelf om me heen heb zien gebeuren.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:57

Je staat zeker bij de pensionstal op hetzelfde landweggetje? :)

Vind de manege ook steeds ongeloofwaardiger worden, door zelf 'nepaccounts' hier aan te maken en goede berichten hier neer te zetten...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:29

Niet bij die stal op dezelfde weg nog een stukje verderop.
Mijn paarden stonden wel in het uiterste weiland en dus aan dezelfde weg als de manege.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:44

Oo daar was ik laatst nog! :D

Sandy_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:43

Je kan het raar vinden, toevallig twee positieve berichten.
Maar goed, je kan overal wat achter zoeken.

Ikzelf kom uit lelystad en zou het dan totaal niet logisch vinden om ineens een veer te steken bij manege Heemskerk.
Dat was ook niet de intentie van mijn bericht. Als je mijn bericht goed had gelezen had je ook kunnen zien de ik de stallen niet van top kwaliteit vind.

Maar goed, dat even terzijde..

Ik heb genoten en de rest van de groep ook. Wat je er zelf van vind of hebt ervaren dat mag je helemaal zelf weten. Denk alleen niet dat het nodig is om deze manege af te kraken als het inmiddels 4 jaar terug is dat je er voor het laatst bent geweest.

GreetGibo, de volgende keer laat ik het je zeker weten! Gezellig!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:49

Volgens mij kraakt niemand hier de manege af, ik iig niet. Heb er een hele leuke rit gehad. Vind het alleen zeer treurig dat er blijkbaar vrij weinig om het welzijn van de dieren gegeven wordt, en dat men na verscheidene ongelukken nog steeds mensen zonder begeleiding het duin en strand op stuurt. Het enige wat ik doe is mensen deze manege afraden.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:06

Fiffill schreef:
Volgens mij kraakt niemand hier de manege af, ik iig niet. Heb er een hele leuke rit gehad. Vind het alleen zeer treurig dat er blijkbaar vrij weinig om het welzijn van de dieren gegeven wordt, en dat men na verscheidene ongelukken nog steeds mensen zonder begeleiding het duin en strand op stuurt. Het enige wat ik doe is mensen deze manege afraden.

Exact! :j

Ik zeg alleen wat ik zie en heb gezien :) En zou ook net als Fifill mensen deze manege afraden.

Liza_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:33

Oeehhhh mensen ik heb bijna alle posts over Manege Heemskerk gelezen en die zijn allemaal erg negatief. Ik wilde juist een enthousiaste recensie gaan schrijven en heb nu helemaal het gevoel dat ik even voor Manege Heemskerk op moet komen.

Wat vind ik positief:
- de mensen erg vriendelijk
- de sfeer erg gezellig
- enorm leuke, lieve paarden. Voor ieder wat wils
- paarden zien er goed uit, gezond en op gewicht
- hele leuke lessen voor elk niveau (ik les zelf op dinsdagavond)
- geweldige lokatie voor strand- en duinritten

Wat vind ik negatief:
- de uitstraling van de manege. Het is allemaal oud en nodig aan vervanging toe, maar volgens mij zijn ze zich daar zelf ook van bewust.

En wat betreft de ervaringen van ruiters met de paarden tijdens buitenritten, ik herken dat niet. Maar ik zat op mijn favoriet (Bas) en wij hadden begeleiding mee. Ik raad de Manege aan ALTIJD begeleiding mee te laten rijden, dan voorkom je ervaringen zoals hier op bokt beschreven staan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:11

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal off topic berichten verwijderd. Hoe lang iemand lid is van Bokt heeft niets met dit topic te maken dus graag vanaf hier weer on topic.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:36

Je hoort niet te hoeven vragen om goede recensies, als je een goede manege bent zijn er genoeg mensen op bokt die positief zullen reageren.
Mijn ervaring met de manege was ook niet positief en in 3 jaar heb ik geen verbetering gemerkt.

mhhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:12

Vivian__ schreef:
Nou, die tuigen zijn echt allemaal oud en niet passend. Ik had toen ik een buitenrit ging maken een zeiknat sjabrak? En nog natte peesbeschermers... (En nee, het zag er niet gewassen uit..) Gewoon zweet dus? Alles ligt op 1 grote hoop. Zelfs de beugelriemen begaven het bijna, zou niet erg handig zijn tijdens een rit :') Maargoed, wie ben ik :) Ik vind de paarden er ook nogsteeds niet top uitzien.
En vroeger? Als ik wedstrijdfoto's kijk van niet zo heel lang geleden (niet langer dan een jaar?) rijd er een VEEEL TE LANG meisje op een minishet. Springen.. Arm dier... :n

Ik weet over welke foto je het hebt de tuigen zien er nu best goed uit als je wilt dat je helemaal niet word. Aangeken en ze het raat vinden dat je geen merkkleding hebt moet je naar de schimmelkroft gaan

mhhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:13

Vivian__ schreef:

Ik weet over welke foto je het hebt de tuigen zien er nu best goed uit als je wilt dat je helemaal niet word. Aangeken en ze het raat vinden dat je geen merkkleding hebt moet je naar de schimmelkroft gaan

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:52

mhhola schreef:
Vivian__ schreef:

Ik snap werkelijk niets van je reactie mhhola?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:13

Schimmelkroft zijn de tuigen iig keurig passend en goed onderhouden en Wim doet alles voor zn paarden. Persoonlijk kom ik liever op de Schimmelkroft waar het soms een klein beetje kak is dan bij manege heemskerk waar het een soort huishouden van jan steen is.....

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:26

Ik ben er een paar jaar geleden geweest. 2010, in september of oktober. Maar ik vond het echt zo beroerd nog niet hoor. De eerste keer dat we gingen hadden we regen, en besloten toen niet te gaan rijden. Hebben ze netjes de stallen laten zien enzo. Ze konden het goed begrijpen en zijn na een drankje weer naar huis gegaan. Nieuwe afspraak gemaakt, we mochten zelf kiezen wat voor paard we wilde meenemen. We hoefden geen van alle te laten zien hoe we reden, want ze kende er al een aantal van onze groep en meerdere hadden een ruiterbewijs. Ze gaven over de paarden netjes informatie over gedrag en karakter. We kregen nog een kaart mee en een telefoonnummer voor het geval we zouden verdwalen. Paarden kende netjes de weg in het bos en op het strand ging het super. Een paard begon te steigeren, had de mevrouw op stal netjes verteld dat dat dier dat deed en dat hij daarna altijd braaf luisterde maar wel ontzettend snel was. Was zeker waar! Paard steigerde toen hij het strand op moest en deed daarna netjes mee met de groep! Paarden waren netjes wendbaar en luisterde goed, we konden rustig op de achterblijvers wachten op het strand. We hebben er een super fijne rit gehad. Zadels waren misschien niet moeders mooiste, er lagen wel fatsoenlijke dekjes onder.

Wij kwamen trouwens loei enthousiast die weg in rijden met de auto, wij dachten dat het die grote stal er achter was! Tot de auto voor ons bij deze stal stopte stonden we wel even gek te kijken! Alleen die kinderen die daar liepen keken ons ontzettend arrogant aan!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 22:50

mhhola schreef:
Vivian__ schreef:

Ik begrijp je niet?

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 10:38

Mhhola waar haal je die onzin nou weer vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:33

borrie01 schreef:
Mhhola waar haal je die onzin nou weer vandaan?

Dat je het uberhaupt kan lezen _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:59

Volgens mij moet je gewoon die punt midden in de zin wegdenken :P