Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:09

AlexVB schreef:
Solleke_Noah schreef:
Hier net een fijn ritje achter de rug, Noah was lekker fit en draafde fijn door :) Het is zo leuk om te zien dat het hem steeds minder moeite kost, vroeger was 10 km echt een hele rit voor ons. Nu kunnen we het hele stuk gewoon fijn doordraven zonder moeite :)

[ Afbeelding ]

Het gaat goed zo.. En nu proberen de afstand te vergroten, maar de snelheid vast te houden..

We doen ons best :) de voorbije ritten 15-17 km gereden aan ong dezelfde snelheid, deze week doen we rustiger aan omdat we 22 maart onze eerste endurancewedstrijd hebben (goed idee?)

Somebitch

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:14

Gezellig dan zie ik je in Bierbeek! :D

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:13

Nessa schreef:
Vandaag weer een ritje gemaakt. In de regen... Was ondanks de regen wel fijn ritje.
Gaat alweer beter zonder zadel!
Vandaag haar even een klein sprintje laten trekken, 31.8 km/h
Ze kan harder, maar dat wilde ik nog niet :P

Knap hoor!!!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:39

Somebitch schreef:
Gezellig dan zie ik je in Bierbeek! :D

Leuk :D Hoe laat gaan jullie ong? edit: en wat is ong de beste tijd om van start te gaan?

Oh, en voor de endurance-rijders: als je de rit met hoefschoenen rijdt, moet je die dan al aandoen voor de voorkeuring, of pas erna, of maakt het niet uit?

Ben totaal niet zenuwachtig voor zaterdag hoor :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:44

Erna, lijkt me, je moet je paard 'bloot' aanbieden..

Wij starten denk ik gewoon laat tussen 11 en 12, wat de beste tijd is weet je nooit, dat is geheel afhankelijk wat derest doet haha.

Ah joh zenuwen zijn goed :) en vragen is ook goed. :) gewoon lekker genieten zaterdag :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:36

Wij starten zondag KWB. Spannend. Vanavond heerlijk gelongeerd in het licht nog. Zo fijn een vroeg voorjaar!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:37

Je moet MET hoefschoenen aanbieden. Ze willen namelijk zien of deze goed zitten of niet. Door verkeerd zittende hoefschoenen ontstaan ook kwetsuren en blessures.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:38

AlexVB schreef:
Je moet MET hoefschoenen aanbieden. Ze willen namelijk zien of deze goed zitten of niet. Door verkeerd zittende hoefschoenen ontstaan ook kwetsuren en blessures.

Ok bedankt voor de tip en Somebitch ook bedankt! :)

Hoor net van mijn rijmaatje dat ze gevallen is en pols in de gips :( afwachten of ze zaterdag mee kan rijden... Weet niet of mijn paard zo'n eerste wedstrijd alleen vlotjes zal doen...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:39

Oh dat wist ik niet :+ Maar heb gelukkig ook geen ervaring met hoefschoenen. Alleen vind ik het wel raar dat dat MET moet en een zadel dus niet, want ook een zadel kan drukken maarja. :P

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:45

Solleke, Als je wilt wil ik vragen aan mijn trainingsmaatje of ze met je mee wilt rijden. Ze start volgens mij ook de 20km. En haar pony heeft een goed tempo. Het is wel een hengst, maar is super braaf..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:59

Ik pb je even want we gaan misschien wat teveel offtopic hier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:30

Ben even Endomondo aan het bekijken, maar kan je ook gewoon alles privé houden? Of moet je dingen openbaar zetten om mee te kunnen doen aan de challenge? Heb nu mijn tochtjes privé op Garmin connect staan, kan wel kijken of ik ze om kan zetten naar Endomondo maar van mij hoeft niet de hele wereld te zien waar ik rij, enkel bokt is al groot genoeg :+ :))

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:10

Succes en vooral plezier voor degene die zaterdag hun eerste wedstrijd weer hebben!

Hier de laatste twee dagen lekker naar buiten geweest. Gister veel gestapt en naar strand geweest (10km) en vanmiddag wat fanatieker en 8,2km in 58min. Hij was nogál wakker :))

Merk goed dat ik nu bak aan huis heb. Bij ons vorige thuis reden we eigenlijk 5x per week buiten, nu 3x en 2x bakwerk. Goed voor ons, niet voor m'n EndomondoChallenge :P

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:44

Bah wat een pech.. Gisteravond heeft paardlief ijzers gekregen zodat ik lekker naar buiten kon gaan omdat zijn hoeven echt enorm kort waren geworden na 3x buiten geweest(zelfs zo kort dat ze er nog nét onder gingen), kom vandaag op de wei: ijzer eraf :\
Oh wat baal ik. Hoop echt dat de smid hem er weer onder kan slaan maar ik ben er bang voor. Zijn hoeven groeien erg langzaam dus dat zou echt een dikke maand/twee maanden niet naar buiten betekenen -O-

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:57

Vervelend SuperAssie.. Hoefschoenen geen optie?

Succes aan de mensen die dit weekend wedstrijd hebben!

[***]: Je hoeft niets openbaar te zetten voor de challenge. Je kunt zelf bij je settings instellen wat je wilt dat zichtbaar is voor anderen. Je kunt bv. ook alles alleen openbaar zetten voor vrienden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:58

Hoefschoenen vallen me een beetje buiten budget momenteel :')
Ook in de zomer wil ik ook minstens 3 keer per week buitenrijden, dan heb ik denk ik meer aan de ijzers dan aan hoefschoenen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:26

Balen superassie, maar misschien heeft de smid iets niet goed gedaan om ze eronder te slaan.
Zou hem wel snel bellen en snel laten komen als de hoef al erg kort is. :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:30

[***] schreef:
Ben even Endomondo aan het bekijken, maar kan je ook gewoon alles privé houden? Of moet je dingen openbaar zetten om mee te kunnen doen aan de challenge? Heb nu mijn tochtjes privé op Garmin connect staan, kan wel kijken of ik ze om kan zetten naar Endomondo maar van mij hoeft niet de hele wereld te zien waar ik rij, enkel bokt is al groot genoeg :+ :))

Ik heb ook alles op privé staan denk ik, is wel een optie.

Super Assie: balen! Hoefschoenen een optie? Ik heb nu drie ritten gereden met hoefschoenen (stap, draf, galop en alle soorten ondergronden) en ben er super tevreden over. Kan nog niks zeggen over lange termijn maar hier dus een positieve ervaring. Ik heb wel zo'n pasdienst laten komen met verschillende modellen en merken.

Oh lees net dat ze buiten budget zijn :D Ik had twee schoenen + pasdienst voor 250 euro, vaak hebben ze enkel voor schoenen nodig.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:33

Somebitch schreef:
Balen superassie, maar misschien heeft de smid iets niet goed gedaan om ze eronder te slaan.
Zou hem wel snel bellen en snel laten komen als de hoef al erg kort is. :j

Nou de hoeven waren gewoon mega kort, hij heeft t me laten zien, de 'gele lijn' waar de nagels in moeten was bijna weg bij sommige hoeven(vooral die wat er nu af ligt omdat hij daar mee schraapt als ie zich verveelt). Hij heeft er extra dunne ijzers onder gedaan omdat bij dikke ijzers de nagels in het leven zouden komen..
Ga hem vandaag 20x bellen xd had gister al gebeld maar hij nam niet op..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:02

Maar ook met korte hoeven is het niet normaal dat het ijzer er de dag erna al afligt.

Die van mij heeft meerdere malen te korte hoeven gehad voor het beslaan, maar met het koud beslaan bleven ze gewoon netjes zitten. :j

Oh balen dat hij niet opneemt :( Hopelijk kan hij snel komen voor de hoef nog korter wordt. :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:07

De lengte van de hoeven maakt inderdaad niet uit voor de tijd dat een ijzer onder ene voet zou moeten blijven zitten. Het ligt echt heel erg aan het paard, sommige paarden trappen heel snel ijzers af en anderen hebben daar nooit last van. Soms kun je tegen aftrappen het ijzer nog net iets anders onderleggen, maar soms kun je dan beter een andere oplossing kiezen (elke week de smid op je erf wordt ook een duur grapje - dan is investeren in hoefschoenen ineens zo duur niet meer).

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:47

Normaal houd hij zijn ijzers netjes eronder, nooit problemen ermee maar hij heeft nu een dik half jaar bloot gestaan, en wilde nu weer ijzers omdat zijn hoeven echt te snel slijten.
Geen idee hoe het gebeurd is, hij is hem op de wei verloren, 1 nagel was kwijt maar de rest zat nog in het ijzer.
Ik vermoed dat hij te gek heeft gedaan op de wei(aangezien ze behoorlijk gek zijn nu ze overdag weer echt het gras op mogen ipv een modderpaddock). Ik ga zo weer bellen, hopelijk kan hij het er gewoon weer onderin slaan!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:44

Hoihoi mag ik me ook melden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:50

[***] schreef:

Ik werk met een garmin forerunner en nadat het geïmporteerd is in garmin connect, upload ik het bij endomondo. Ben daar namelijk ooit begonnen met het hardlopen bijhouden en dat wil ik graag continueren.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:20

Ik ga het eens bekijken .. Moest het niet lukken, mag ik jou dan via pb lastigvallen? :Y) Is wel handig dat je ook met Garmin Connect werkt :)

(proficiat met je verjaardag trouwens ;) ).

Edit; haha, blijkbaar had ik al een account :+ Er staat zelfs al vanalles in :+
Eens even verder uitzoeken..