Kim, was je nou al verhuisd met Upset of niet?
Silence, ik ben benieuwd naar je eerste capcam-filmpjes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dat had ik nog nooit gedaan, was voor zowel mij als voor Alanda een primeur!

117 km. 16 km naar de manege, 5 keer afgelegd en nog eventjes naar Groningen vanaf de manege.
Vandaag heb ik weer rijles gehad. We kregen allemaal balans oefeningen in draf met de teugels vastgebonden en de beugels los. Eerst rechteroor van het paard aanraken met je linkerhand hand, toen andersom. Daarna met 1 arm rijden en je andere rondjes maken. Staart proberen aan te raken met een hand. Je tenen proberen aan te raken zonder met je knieën te bewegen en als laatste met ogen dicht proberen een stukje te rijden. Het waren best leuke oefeningen.
Als afsluiting nog een stukje galop, waarbij ik voelde dat ik weer in de verkeerde galop zat op het laatst. Een van deze dagen ga ik leren om bewust de hulp voor galopwissel te geven in plaats van per ongeluk. 
Kun je er niet voor zorgen dat hij je niet weg kan duwen? Door zelf iets verder van hem af te gaan lopen en je arm stijf te houden?
Balansoefeningen zijn altijd goed en grappig om een keer te doen, he! 
Maargoed, dit ritje was weer geslaagd!
In totaal in 1 week tijd 100 km gereden (vnl gestapt, gemiddelde snelheid van 7 a 8 km/u). Nu heeft ze lekker een paar dagen vrij

Bij ons staat de teller voor deze week op 15 denk ik. Haha!!
Afgelopen week echter niet. De singel kon vandaag weer om. Lekker een rit gedaan van 22,6 kilometer. Alanda was het buiten rijden geloof ik een beetje verleerd. De eerste paar kilometer heeft ze alleen maar lopen uitwijken en draaien voor van alles. Dressuurmatig dus maar even opgepakt, en na zo'n 6 km viel het kwartje weer
We hebben weer heerlijk gereden! Ik heb haar wel een beetje ingehouden aangezien ze weer even moest wennen. Op de terugweg wilde madam echter heel graag toch wel hard gaan. Dat stond ik toe, werd ze vervolgens zo blij dat ze bokkend als een wilde mustang over het galoppeerpad vloog
Leuk, met 33 kilometer per uur

de zon scheen daar niet.