[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:36

Ik ben er ook bij in Banholt zondag :j

Kim, was je nou al verhuisd met Upset of niet?

Silence, ik ben benieuwd naar je eerste capcam-filmpjes!

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:57

@Hilli: Ja, Upset is inmiddels verhuisd, en het bevalt super!! Hij is helemaal happy en heeft zowaar nieuwe vriendjes gemaakt.
De omgeving daar is heerlijk om buiten te rijden, ik zit ook zo op het strand, heerlijk. Alleen de duinpaden zijn een stuk zwaarder dan ik gewend ben, komt ook door de droogte, dus wordt wel weer beter, maar dat is wel even jammer.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:16

Ik ben ook in banholt :j
Sta als vrijwilliger bij de doorwading.

Filmpjes wordt denk ik volgende week.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:20

Leuk.. Voor velen het meest spectaculaire gedeelte van de Endurancerit.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:21

En voor ons een heerlijk plekje om te vertoeven de hele dag :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:31

Zeker met dit weer!

Ik heb vandaar weer een beetje met Alanda in de binnenbak gereden. Dat had ik gisteren ook gedaan, maar het korstje bij de wond van de singel was nog niet helemaal weg. Wel gewoon met zadel gereden, maar het zat me eigenlijk nog niet helemaal lekker. Toch maar even wachten met de singel vandaag dus. Ik wilde echter wel even rijden, dus ik besloot om het eens zonder zadel te proberen :') Dat had ik nog nooit gedaan, was voor zowel mij als voor Alanda een primeur!

En het was geslaagd!
Afbeelding

Ik ben nog wel wat zoekende met mijn balans, en Alanda is ook nog wat zoekende met mijn balans. Maar het was zeker voor herhaling vatbaar, hartstikke leuk!

Haar vriendinnetje Flos gaat dit weekend op wedstrijd, dus ze moet dit weekend 's nachts op stal (beter dat dan drie dagen in paniek over de wei rennen in haar eentje). Ik liet haar dus nog even lekker aan de hand grazen voor ik weer ging. Hondje Max ging gezellig mee grazen, maar wat is het warm in het zonnetje zeg. Gelukkig heeft dat grote zwarte paard ook een grote zwarte schaduw!
Afbeelding

En als je dan op je gemakje mee tijgert, kan je er van blijven genieten ook :)
Afbeelding

Morgen weer les. Als het korstje er dan nog zit, doe ik denk ik lekker een lesje zonder zadel :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:35

Dat klinkt heerlijk myrthe! Veel plezier dit weekend!

Haha wat een leuk hondje snadrem, en zonder zadel zit heerlijk!

Veel plezier in Banholt zondag!

Smurf heeft deze week nog lekker vakantie, gisteren wel eve erop gesprongen en gestapt en laten grazen.
Misschien dat ik zondag even een stapritjw ga maken en dan volgende week weer echt het bos in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:28

Het was heerlijk weer hier in de omgeving, dus ik heb veel kilometers gevreten gisteren en vandaag, vooral zelf op de fiets. := 117 km. 16 km naar de manege, 5 keer afgelegd en nog eventjes naar Groningen vanaf de manege.

Gisterochtend even een stukje gereden in de bak buiten. In de avond was er een buitenrit, dus ben ik mee geweest. Lekker veel draf en galop, met stappen tussendoor. :) Vandaag heb ik weer rijles gehad. We kregen allemaal balans oefeningen in draf met de teugels vastgebonden en de beugels los. Eerst rechteroor van het paard aanraken met je linkerhand hand, toen andersom. Daarna met 1 arm rijden en je andere rondjes maken. Staart proberen aan te raken met een hand. Je tenen proberen aan te raken zonder met je knieën te bewegen en als laatste met ogen dicht proberen een stukje te rijden. Het waren best leuke oefeningen. :D Als afsluiting nog een stukje galop, waarbij ik voelde dat ik weer in de verkeerde galop zat op het laatst. Een van deze dagen ga ik leren om bewust de hulp voor galopwissel te geven in plaats van per ongeluk.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:30

Hmm vandaag weer een hele vreemde situatie meegemaakt.. Maargoed! Leuk dat jullie ook allemaal weer hebben gereden met dit lekkere weer! Mooie camera ook Silence!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:11

Ik ga morgen maar weer eens bosritje maken.
Vandaag wel rondje gemend(nouja ik zelf niet...)
Heerlijk!!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:29

Ik ga het vandaag ook weer eens proberen. Ik denk dat de huid bij de singel nou wel weer helemaal hersteld is. Ik heb me door het gebrek aan aansingelvermogen overigens niet onthouden van het rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:34

Lekker zonder zadel!!

Heeft iemand hier ervaring met fijne graasmaskers?
Mijn pony wordt een speklapje...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:56

Zelf geen ervaring (niet nodig) maar ik hoor van diverse mensen goede kritieken over greenguard maskers, wel ook met het bijbehorende halster, schijnt echt beter te blijven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:58

Hmja maar daar hoor ik ook veel negatiefs over,ivm afslijten tanden door het harde materiaal.
Zal nog wel verder speuren.iig bedankt.

Straks speklapje maar even door het bos laten hobbelen.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:32

Yentle is hoefbevangen ... dus ik ben heel veel met haar aan het wandelen momenteel ... ik lees wel mee hoor en bekijk jullie filmpjes en foto 's !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:00

ah oliebol joh!!
heel erg? al lang??
heeft ze dat al eerder gehad?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:13

zo lees goede en minder goede dingen. Voor mij deze week gelukkig alleen maar goede dingen. Donderdag een ronde van 12 km gemaakt, verder kon niet want we hadden hier avond vierdaagse. Dit was meer slenteren dan wandelen. Vanmorgen al vroeg uit de veren voor een klein rondje want manlief wilde gaan hout kloven. Zat al om half 7 op de rug van mijn haflinger. En wat was het lekker rustig in het bos en op de hei. Om negen uur was ik weer thuis.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:52

DC ; ik weet niet of ze eerder bevangen is geweest, niet sinds ze bij mij is ... ze was al 17 toen ik haar kocht maar bij mij nog nooit bevangen geweest ! Ik was er op tijd bij hoor, ze staat nog gewoon ... ik merkte met t rijden dat ze gevoelig was in dr hoeven en de hoefsmid kon gelijk komen afgelopen week dus ik was er op tijd bij. Nu staat ze dag en nacht in de buitenbak , krijgt enkel oud hooi en ze heeft zicht op de rest van de kudde en het pasgeboren veulentje ... ze vindt t prima zo. Ik heb haar afgelopen week in de bak beweging gegeven en dat ging prima ... dus t komt goed ...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:45

Zo er is weer lekker gekletst hier :D

Hoe was Banholt mensen?!

En Myrthe, hoe was de dagrit?

Kim_Evendi, oh jij hebt ook zo'n slimmerd. Leuk van die paarden die overal wel een eigen oplossing voor weten te bedenken :Y) Kun je er niet voor zorgen dat hij je niet weg kan duwen? Door zelf iets verder van hem af te gaan lopen en je arm stijf te houden?

Maarten, pfff 117 km, hallo dan! :P Balansoefeningen zijn altijd goed en grappig om een keer te doen, he!

dancer, wat voor vreemds heb je meegemaakt?

darkchrystal, mijn IJslander staat sinds kort met een Best Friend graasmasker. Ik heb een losse genomen en die zelf aan een halster gemaakt. Moest wel bontjes om sommige delen van het halster naaien i.v.m. schuurplekken, maar nu gaat het goed. Verder kan ik er nog niet veel zinnigs over zeggen, behalve dan dat hij er niet meer uitziet als een skippybal...

yenopi, oeh dat is balen! :(

Wij hebben vandaag weer een lekker rondje van 7 km gedaan. Mijn kleuter begint wel steeds meer praatjes te krijgen nu hij wat meer conditie krijgt, dus ik vrees dat ik daar nog m'n handen vol aan krijg :P Maargoed, dit ritje was weer geslaagd! *\o/*

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:15

Rit was leuk! Uiteindelijk wel een lekkere lange rit, 40 km in 5 uur gereden. Judy ging met een sprintje de wei in, niet echt moe dus :D In totaal in 1 week tijd 100 km gereden (vnl gestapt, gemiddelde snelheid van 7 a 8 km/u). Nu heeft ze lekker een paar dagen vrij :)

Dit rondje hebben we gedaan:
Afbeelding

Qua graasmaskers en bevangen paarden; Ik gebruik voor Judy al jaren de ronde graaskorven, naar tevredenheid. Maak er vaak wel een bontje omheen tegen het schuren. Zo een: http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... ker/115305

Vervelend Yunopi dat je paardje bevangen is!

En hopelijk zijn bij Alanda de singelplekjes snel weer over.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:22

Nice! Pff 100 km in een week, nee dat redden wij nog niet :P Bij ons staat de teller voor deze week op 15 denk ik. Haha!!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:52

Ik heb echt een heel fijn grasmasker, er staat alleen geen merkje meer op dus zou het niet weten, maar hij is echt top. Toen die nieuw was kreeg ponylief dr nog wel wondjes van maar nu die wat meer versleten is zit hij echt top!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:28

Lekkere rit Myrthe! 100 kilometer per week redden wij ook wel als we er de tijd voor krijgen :) Afgelopen week echter niet. De singel kon vandaag weer om. Lekker een rit gedaan van 22,6 kilometer. Alanda was het buiten rijden geloof ik een beetje verleerd. De eerste paar kilometer heeft ze alleen maar lopen uitwijken en draaien voor van alles. Dressuurmatig dus maar even opgepakt, en na zo'n 6 km viel het kwartje weer :) We hebben weer heerlijk gereden! Ik heb haar wel een beetje ingehouden aangezien ze weer even moest wennen. Op de terugweg wilde madam echter heel graag toch wel hard gaan. Dat stond ik toe, werd ze vervolgens zo blij dat ze bokkend als een wilde mustang over het galoppeerpad vloog :') Leuk, met 33 kilometer per uur _O-

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zijn vandaag voor het eerst op de Poppelse Bergen geweest (althans, zo noemt mijn stalgenoot die heuvels). Was best steil, leuk om daar bovenop te rijden!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:08

Heerlijke foto's weer :D

Ik ben net terug uit Banholt. Beetje gaar, maar top weekend gehad :j
Moest mee het water in met een van de paardjes.
Daarna had ik het zo koud :P de zon scheen daar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:20

Mooie oortjesfoto's allemaal! Leuk om de omgeving te zien van waar iedereen rijdt.

@sonja89: Ja, vandaag merkte ik toch echt dat ik wat minder snel was tijdens fietsen, maar ik heb nog steeds gefietst naar de manege voor de buitenrit. :)

@yenopi: jakkes, ik hoop dat het beter gaat worden met Yentle.