Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:10

Ah leuk de ATD. Heb vorig jaar meegereden. Ik vond de heuvels en het dwars over de hei banjeren ook het leukst, die vlakte vond ik eigenlijk maar weinig aan.

Dit jaar niet geweest, pony was niet fit en er wilde niemand mee en ik vond het vorig jaar wel leuk alleen maar niet leuk genoeg om het nog eens alleen te doen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:26

Dat vonden wij precies hetzelfde. We hebben lekker gedwaald en voor de foto’s even over de zandvlakte

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:44

Ik ben er 2 keer heen geweest, vind het opzich leuk maar ga er niet meer heen. Plus het is ook echt heel ver vanuit Brabant.

Denk dat ik de foto’ s het leukste vind haha

Ik wil rijden maar ik kan op zijn vroegst woensdag pas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:55

Aangezien hier toch aardig wat mensen zitten met aardig brede/ronde paarden: welke zadels hebben jullie erop? Ik heb een tinker x haflinger staan, jaartje of 11 en overbouwd, tonnetje rond met 0,0 schoft. Gewoon NIKS blijft liggen. Of het klappert achteraan, of het schuift naar voor, of het draait gewoon vrolijk rond en in het slechtste geval alles tegelijk.
Ik heb voor hem écht een zadel nodig wat tot op de millimeter muurvast moet kunnen liggen. Hij schrikt namelijk snel, durft dan wegschieten en op het laatste rond zijn eigen as keren en direct stilstaan.
Een zadel wat op dat moment klappert/schuift/draait geeft mij geen steun om die keertwendig uit te zitten. Een bewegend zadel en ik die ernaast vlieg, dat laat hem nog meer schrikken met als gevolg dat zijn zelfvertrouwen dan pijlsnel ergens naar het middelpunt van de aarde zakt...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:57

Ik heb een Massimo Trail op mijn paard. Brede schouder, ronde romp en blijft perfect liggen.
Heeft wel een schoft (al is die gebroken en mist er een stukje :+ )
Rij hem al 12 jaar met de Trail. Wil nu op termijn voor mezelf wel op zoek naar iets anders. Al zal dat idd niet super makkelijk worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:06

Varekaj schreef:
Aangezien hier toch aardig wat mensen zitten met aardig brede/ronde paarden: welke zadels hebben jullie erop? Ik heb een tinker x haflinger staan, jaartje of 11 en overbouwd, tonnetje rond met 0,0 schoft. Gewoon NIKS blijft liggen. Of het klappert achteraan, of het schuift naar voor, of het draait gewoon vrolijk rond en in het slechtste geval alles tegelijk.
Ik heb voor hem écht een zadel nodig wat tot op de millimeter muurvast moet kunnen liggen. Hij schrikt namelijk snel, durft dan wegschieten en op het laatste rond zijn eigen as keren en direct stilstaan.
Een zadel wat op dat moment klappert/schuift/draait geeft mij geen steun om die keertwendig uit te zitten. Een bewegend zadel en ik die ernaast vlieg, dat laat hem nog meer schrikken met als gevolg dat zijn zelfvertrouwen dan pijlsnel ergens naar het middelpunt van de aarde zakt...

Ik heb een Freemax westernzadel voor mijn haflinger. Dat is een 'boomloos' zadel, wat goed aan te passen is op de rug. Boomloos tussen haakjes, want er zit geen boom in, maar wel een bepaalde constructies waardoor je stevigheid, maar ook flexibiliteit hebt op de rug en de fork is verwisselbaar.
Voor onze westernswitch lag er een Massimo trail en MSFC Xtreem op. Beiden lagen ook goed.

De freemax ligt als een huis. Alleen met een nieuwe pad die nog wat glad is wil het wat schuiven met opstijgen. Maar dat is 3 ritjes en wat huidvet verder ook over.
Zelfs met rare fratsen ligt het prima :))
Mijn haf schiet ook nog wel eens opzij als hij wat schrikt, geeft wel eens een jolig bokje. En trainen op de rollback, stop en spin (waarbij de kracht op het zadel dus vergroot) gaan ook prima.
Afbeelding

Het zadel zonder mij:
Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:09

Ik heb een Ghost. Maar die van mijnis niet overbouwd. Wel schrikkerig en ik blijf er goed op zitten. Wel een wollen zitting. Die is niet glad. Mijn pensionada is wel overbouwd. Op hem gad ik een spaans herderzadel. Als je dáár vanaf valt met zulke toeren, is dat op zich al knap :+ .

Vandaag voor het eerst na 2 maanden weer een ieniemini rondje gestapt op Caj. Nu weer rustig aan opbouwen.

Afbeelding

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:22

@varekaj
Ik heb een wintec pro endurance. Super fijn zadel! Terwijl ik echt geen wintec fan was (vhz en dressuur, vanalles gehad).
Heb ook nog een JC dressuur, zit ook als een huis.
Misschien kun je eens naar Countrymill Nijkerk? Hebben vanalles liggen, diverse prijsklassen, merken, nieuw en tweedehands.

Gisteren en vandaag lekker gereden, wel fris! Dikke lagen kleding aan maar paardlief had het zoals altijd met rijden lekker warm :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:47

Nijkerk is wat ver vanuit België :P

Winter heeft er eens op gelegen, een vzh. Die lag "redelijk" maar de boom was iig nog te smal. Een stalgenoot had die maten-meter of wat danook en daaruit bleek dat zelfs de breedste met wat pech te smal zou zijn.

Massimo hou ik in gedachten en de Freemax ook! Voorkeur gaat uit naar een dressuurzadel, dat wel, maar ik sluit niks uit. Vzh/spring zie ik minder zitten omdat dat bij langere ritten vaak kramp geeft in mijn knieën achteraf. En dressuur heeft voorkeur omdat ik sowieso, wandelpaard of niet, ook dan regelmatig les ga nemen om 'm fit en soepel te houden.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:50

Ik heb een massimo dressuur 1 op mijn haf! Hij is niet extreem breed maar wel rond

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:51

Hier geen ronde paarden (2 dravers) dus kan je helaas niet verder helpen.

Mijn kilometers staan voorlopig denk ik even stil helaas, paard vanavond stok en stokkreupel uit de paddock gehaald -O- Dik been, dus gekoeld en metacam gegeven. Morgen komt DA op stal voor een andere paard, dan maar eens overleggen hoe en wat.

Zadelmaker was trouwens prima, kon eindelijk weer echt van rijden, heb je dit ... ;(

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:44

Ik heb op mijn rondgeribte een KN liggen. Al een oudje :j

Ligt fijn m, beetje hard zit ie wel maar heb een bontje voor mijn billen. Werkt prima :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:08

En Thorowgood? De T8 cob lag op mijn haf ook goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:46

Ik noteer :P

Voorlopig hier pauze voor mijn andere paard. Osteo kan pas 5/11 komen. Duimen dat ik nog vrij kan krijgen of shift wisselen.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:52

Hier op een super ronde NRPS een Frank Baines zadel, ik vind het geweldig, paard ook. :j

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:37

Ik heb ook een Thorowgood T8 dressuur op mijn tonnetje-rond arabier. Nu is hij zo niet van het wegspringen maar galop-stop in 3 milliseconden kan hij erg goed :+

Freemax Western hebben we onlangs getest en die lag ook als een huis.

Zondag nog een ritje gedaan van 15 km maar het was heel koud en ik had mijn handschoenen aan, dus geen foto's :brr: . Er lagen wel nog restanten van de Halloween wandeling van de vorige avond waaronder een bebloed wit hemd in het midden van het pad, maar de paarden waren niet onder de indruk. :O

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:24

Varekaj schreef:
Een zadel wat op dat moment klappert/schuift/draait geeft mij geen steun om die keertwendig uit te zitten. Een bewegend zadel en ik die ernaast vlieg, dat laat hem nog meer schrikken met als gevolg dat zijn zelfver
trouwen dan pijlsnel ergens naar het middelpunt van de aarde zakt...

Foto uit een wat ongelukkige hoek maar je snapt dat het redelijk rond en buikig is...
Heb een FRA Courville met FRA dressuur supersingel, werkt prima voor barbapony de niet bang is van wat kontjes als het haar niet zint of het gevraagde moeilijker is dan niets doen.
Afbeelding

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:27

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou de spikkel is verhuisd op zijn tijdelijke adresje. Hij was al gelijk matties met de bonte. Gaat helemaal goedkomen :j

Hij staat nu 5 km bij het strand vandaan <3

Dus hopelijk snel een keer met mijn tinker die kant op :j

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 02:30

Zijn zondag naar de autum dessert trail geweest.Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk daar rond gereden.
Ze heeft daar op de zandvlakte haar 4e versnelling gevonden _O- .
Wij hebben een boomloos ghost erop liggen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 07:16

Dayanara schreef:
[ [url=m/TYEseh.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/56BPwg.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ynyeL9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SpiymE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou de spikkel is verhuisd op zijn tijdelijke adresje. Hij was al gelijk matties met de bonte. Gaat helemaal goedkomen :j

dat is best dicht bij de stal van pony van evdpanne (en dus mijn verzorgpony :j!)

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:37

Danseresje schreef:
Dayanara schreef:

dat is best dicht bij de stal van pony van evdpanne (en dus mijn verzorgpony :j!)

Is dat toevallig een stal bij een industrieterrein?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:35

Ik heb een Massimo op mijn haf liggen.

Zo, wij mochten ook weer lekker aan de slag. Wel nog alleen stappen, dus trailer gepakt en geparkeerd op een wat mooiere plek en midden in het bos, zodat het rondje leuker was dan wat we steeds aan de hand gestapt hebben.
Afbeelding
Was fijn om weer eens lekker in het bos te zijn en helemaal in dit prachtige herfstzonnetje!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:57

Heerlijk weer die mooie foto`s.
Mijne heeft nog steeds vrij....e vermaakt zich prima.
Straks als het weer regent ga ik er weer op.. :P

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:51

Vanochtend wel lekker ritje gemaakt maar de wind was wel erg koud hier.
Dus korter rondje dan gepland, ben nog niet gewend aan de kou :+

Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:20

Dayanara schreef:
Danseresje schreef:
[quote="Dayanara"

[/quote

Is dat toevallig een stal bij een industrieterrein?

Welk industrieterrein bedoel je?
En nee, het zit dicht bij de n206, de provinciale weg. Misschien is het vanaf mijn of evdpanne's foto's te ontdekken voor je, stuur anders maar pb!