Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 06:50

Goedemorgen dames,

Ik heb me zojuist aangemeld om ook mee te doen aan de challenge.
Wellicht motiveert het wat meer om mijn paard vaker mee op pad te nemen.

RenskeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:16

Wat is het rustig hier!
Ik ben druk met leren voor tentamens, tussen het leren door wel paar korte ritjes/wandelingetjes gemaakt :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:57

Ik ben donderdag naar zee geweest voor een fotoshoot, die kilometers heb ik niet getracked. Voor de rest druk gehad en gisteren op wedstrijd de melding dat ie de rug vasthoudt.
Dat idee had ik ook al, maar omdat het met ups en downs was keek ik de kat nog wat uit de boom.
Intussen toch besloten om hem een algehele rij-pauze te geven en DA/chiropractor erbij te halen. Enige wat we nu gaan doen is stappen aan de hand en longeren. Voor zover dat lukt op een herfstige weide.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:01

Ik ben gisteren voor het eerst alleen met m'n 4 jarige naar buiten geweest. Ging redelijk goed tot ik een aangespannen combi tegen kwam, daar raakte mevrouw echt volledig van over de zijk :(:). Ze was sowieso een stuk gespannender dan met een ander paard erbij dus het vergt allemaal nog wat oefening.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:15

Ah, wat jammer Kasmir. Dat vind ik altijd het vervelende aan buiten rijden, dat je nooit in de hand hebt wat je wanneer tegenkomt. Maar hopelijk met veel kilometers maken gaat het ook steeds beter!

Ook minder nieuws voor jou Varekaj, hopelijk vind je snel een oplossing en doet de pauze even deugd...

Hier een beetje stilletjes aan de gang, maar niet al teveel. Mijn leven staat mijn paardentijd een beetje in de weg... Nog een paar kleine wandelingen gedaan maar niet echt de moeite om te posten, haha. Moet wel zeggen dat de kruiden die ik nu aan het geven ben om te helpen in de seizoensovergang wel lijken te werken ... Gisteren was het echt wel koud ineens hier (10°C) en was een paar dagen niet geweest dus ik had vanalles verwacht .. maar hij was best wel vrolijk en mocht hem ook nog steeds aanraken, zelfs poetsen ging best netjes. Hij raakte alleen helemaal over de zeik toen we met terugkomen van onze wandeling [***] passeerden in het veld (die was op stap met de verzorgster) en dat was tot nu toe nog nooit gebeurd en volgens mij dacht hij dat [***] nooit meer ging terugkomen ofzo _O- Niks meer aan te vangen met die pony ... Ze kunnen niet samen staan want dan jaagt hij [***] door de draden, maar o wee als je ze uit elkaar haalt ... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:24

Ik ken dat, heb zo 2 kleintjes. Lopen samen maar doen elk hun ding. Pak eentje echter weg en de ander breekt de boel af.
Vroeger was 1 ervan een immense Houdini die graag ging buurten. Die ging lekker relax op stap en maatje maar gillen als een varken dat gekeeld werd. Maar oh wee als ik de giller meenam, dan kwam de ontsnapper als een speer terug "want je mag me niet achterlaten" :')

Ik ga hem wel in het werk houden maar vanaf de grond. Zit alleen met dilemma of ik 'm dan op pension ga zetten of niet. Daar heb ik piste, balkjes etc voor grondig longeerwerk. Ik heb alleen even geen zin in die kosten :o
Heb net 650 afgetikt onlangs voor kliniek van een pony, orthodontist voor mezelf komt eraan à 500-600, ik verdien vanaf deze maand weer een stuk minder, dan osteo/DA erbij, zadel moet gecheckt worden, net maandje hooi besteld en... de weide ligt er nog prima bij om 'm gewoon nog 24/7 buiten te kunnen houden.

Dan is de onkosten van boxhuur en alle extra verplaatsingstijd wel beetje zuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:34

Hmmja, dat zijn altijd moeilijke beslissingen ... Voordelen tegen nadelen zetten en kijken wat kan ...
Anders nog even op de weide houden en gewoon wat rustig doen (misschien buiten aan de hand gaan wandelen of dergelijke?) tot je meer weet door DA/chiropractor? Kan je dan nog zien of je echt de trainingsfaciliteiten nodig hebt of niet ...

Nog even wat sfeerfoto's van de wandeling van gisteren, kaartje is de moeite niet haha, maar de foto's vind ik wel leuk :) En neen, ik had hem op voorhand niet gepoetst :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:40

Hij is ook al zo lekker pluizig <3
Gisteren was idd koud! Hele dag buiten geweest (eerst jureren en nadien zelf proef gereden). Was tot op het bot verkleumd :brr:

Ik werk heel graag en vaak met balkjes en pionnen ipv hulpteugels. Maar dat materiaal heb ik thuis dus niet.
Eerst maar eens kijken wat ze zeggen iig.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:12

Leuke foto's [***]! Prachtig altijd die bolletjes wol <3

Balen Varekaj, lastige beslissing ook. Denk dat je paard wel lekker staat buiten, zeker als je wat minder kunt doen met hem. Maar ja, trainen is dan wel lastig...

Hier ook een kleine pauze. Vorige aan manueel therapeut erbij gehad, gewoon onze halfjaarlijkse controle. Ene paard helemaal top, ander wat last bij het bekken, wat tijdens rijden ook al te merken was. Zadel erbij gepakt en deze ligt niet meer helemaal top, dus die niet even nagekeken worden. Zadelmaker komt morgen, dus hopelijk is het snel op te lossen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:16

Wat een heerlijke wollebol zeg <3

Moeilijke keuzes Varakaj...Eigen plekje geeft veel vrijheid maar ook beperkingen.

@ kasmir Met zo`n jonkie is het vaak kwestie van km maken mooiste toch met ervaren paard erbij.
Kleine stukjes opbouwen zodat het in hun boven kamer te behappen blijft helpt ook wel.

Ik rijd even niet ze heeft vakantie na de wedstrijd van vorige week.
Ze vermaakt zich prima geloof ik van de week wel weer even wandelen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:17

Vandaag perfect weer om buiten te rijden. Paard heeft alleen rust na een osteopaat behandeling. Volgend weekend dan maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:20

Haha, dank jullie! Hij verwacht altijd winters van minstens -20°C voor 3 maanden aan een stuk, dus hij moet zich goed voorbereiden :Y) :)) (de andere moet niet onderdoen trouwens hoor, volgens mij spreken ze het af, hahaha).

Altijd vervelend he dat materiaal TinGu .. hopelijk heb je snel de oplossing!

Denk dat het vandaag heel erg koud is (kouder dan gisteren en met best wat wind vanuit de verkeerde richting) dus maar even zien hoe pony zich vandaag voelt en hoe stoer ik mezelf voel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:24

Ik heb ook 3 poolberen rondlopen. De 4e heeft ook wel vacht maar minder. Die staat sinds vrijdagavond met dun gevoerd regendeken alweer.

24/7 buiten is nog altijd het beste voor mijn 4 musketiers. Ze zijn bij stalplicht ook heus superbraaf als het ivm weer echt niet anders kan. Ik merk alleen dat ze toch met meer mentale rust uit hun ogen kijken bij voltijds weidegang.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:31

Hier al 2x geschoren .... rijden is geen doen anders

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:43

[***] schreef:
Haha, dank jullie! Hij verwacht altijd winters van minstens -20°C voor 3 maanden aan een stuk, dus hij moet zich goed voorbereiden :Y) :)) (de andere moet niet onderdoen trouwens hoor, volgens mij spreken ze het af, hahaha).

Haha mijn Fransoos ook hoor, die wordt compleet teddybeer. Helaas is scheren niet echt zijn hobby, dus dat stel ik maar zo lang mogelijk uit.

M'n Hollander wordt wel een beetje wollig, maar heeft een veel kortere vacht. Die heeft het ook nooit koud, ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:44

Ik hoef niet te scheren, lekker makkelijk :P

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:17

Oh wat mindere dingen lees ik.

Bij mij is de maandelijkse periode begonnen en dat icm met mijn werk is erg lastig (rugpijn en in de zorg werken) dus ik heb al aantal dagen niet gereden.

Morgen brengen we de spikkel weg voor een jaar naar een vriendin in Noordwijk :j

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:27

Mijn paard had zich vorige week zondag geblesseerd liep van het ene op het andere moment kreupel.
Gister voorzichtig weer een rondje onder de man, en dat leek goed te gaan dus vanochtend maar voor de zekerheid weer een rondje gewandeld (rust roest) en toen wilde ik haar even voorzichtig longeren op de zandverstuiving.....
Gillen, bokken en plat door de bocht :') en dan showen en snurken, mevrouw doet het weer *\o/*
Wat een opluchting. Paard heeft echt nooit wat maar is inmiddels wel 18 dus ik maakte me stiekem toch wel ongerust (alle doemscenario's zijn gepasseerd in mijn hoofd)
Wel een afspraak met de osteopaat gemaakt want een beetje losmaken kan zeker geen kwaad bij haar.
Eind van de week gaan we weer echt rijden :)

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:36

@justkid wat fijn!! Erg hè, al door scenario's die langs komen, nog voor er echt wat aan de hand is 8)7

@Dayanara vervelend is dat als je er zo'n last van hebt! Die combi ken ik, bij mij valt het vaak samen met nachtdiensten, dus kan je na gaan waar dat voor mijn humeur doet... ~~}>

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:38

Nou ik heb vandaag ook weer eens 2,5 km aan mijn stand toegevoegd.
Ponylief stond even op rust ivm een blessure, maar vrijdag groen lucht gekregen om weer te gaan opbouwen.
Aangezien ik zelf helemaal niet fit ben momenteel (fors verkouden) nog maar niet erop geklommen (wat wel mocht) maar een half uur met hem gewandeld. En dat was ook mooi genoeg voor mij.
Pony is blij datie weer wat mag doen dan alleen weideversiering spelen :+

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:44

justkid, fijn dat ze zich weer zo goed voelde!

Varekaj, lekker op de wei laten zou ik zeggen. Maar mijne lopen altijd buiten.

[***], lekkere foto's.

Hier was het niet helemaal gepland, maar vanmorgen ritje gemaakt na berichtje van vriendin.
Was echt even genieten.
Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:17

Aanspanning tegenkomen is ook heftig!
Wat een lekkere bolletjes wol komen er voorbij. Onze Welsh A ontploft ook elk jaar weer. De freiberger ziet er nog fatsoenlijk uit.

Durf wel te zeggen,dat je hier in het bos echt amper wat tegenkomt. Zelfs amper paarden. Op zich fijn , maar ze zien dus ook nooit wat en wennen daar niet gauw aan. De freiberger heeft gelukkig veel gezien en vindt niets eng.

Ben n weekje weg, paard zal wel eens n ritje maken,maar zonder mij .

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:55

@justkid Wat fijn!!

Ja die aanspanning was wel echt even jammer, daarvoor deed ze het eigenlijk heel goed. Ben wel een stukje naast gaan lopen halverwege toen ik merkte dat het wat veel voor haar werd. Dan stapt ze dapper door maar je merkt aan haar dat het opbouwt en toen ik er stukje naast liep vloeide ze weer af. Alleen die aanspanning is blijkbaar echt een heel gek ding, die ging ook nog eens oefenen op een stuk waar we langs moesten dus was feest >.<. Helaas ken ik in de buurt geen ervaren buitenpaarden maar met ander paardje van stal erbij is B een stuk rustiger en neemt ze regelmatig het voortouw.

En wat een lekkere pluisjes, die van mij staat nu nog zonder dekens en is ongeschoren maar als ze heel veel meer vacht dan dit gaat ontwikkelen (en het is een tinker dus verwacht van wel) dan ga ik denk ik wel scheren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:04

Gelukkig JK!

Balen Kasmir. Daar heb je geen invloed op helaas, dat maakt het soms wel heel spannend. Wel goed af kunnen sluiten?

Wat een bolletje haar [***] :+:

Ik scheer inderdaad ook. Anders is het geen doen. Ik heb nu 1x geschoren en ben bang in december nog wel een 2e keer. Maar dan moet ik eerst mijn messen laten slijpen. Want de laatste keer stopte hij met scheren na 3/4 paard :=

Ik ben ook een week niet fit geweest. Vorige week een ritje gemaakt en nu gisteren pas weer een klein rondje. Ponylief was wel blij dat hij de benen mocht strekken :=
Hij ging best even hard :+
Maar keurig weer terug waar het moest. Hoe bedoel je geprogrammeerd :')
Afbeelding

Het bos is wel echt heel mooi nu :+:
Afbeelding

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:10

Fijn dat je weer op pad kon Amanda!

Vervelend die ervaring kasmir, hopelijk staan er snel weer positieve ervaringen tegenover.

Lieve wollies [***]!

Wij gisteren de autumn desert trail gereden. Eerste keer! Maar wat vond hij die heuvels geweldig!
18 km gereden vooral gestapt :) en heuvels gedraafd, zwaar zat
Gespierde poon <3

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding