[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

brittney98

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:17

Mag ik mij hier ook melden? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:33

tuurlijk,welkom brittney!

Kim,waar was je op vakantie?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:49

Welkom voor de nieuwe mee-kletsers :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:53

Ik heb dit weekend alleen ff gelongeerd en vandaag meneer zijn gelige staart ff gewassen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:55

Fijn dat je weer lekker kunt trainen myrthe! heb je al een planning gemaakt met judy?

Lekker gereden dus kim ondanks het verdwalen. Ennuh heb je zijn nummer? haha

Ik heb vandaag weer kilometers gevreten, 80 om precies te zijn!
De eerste keer een klasse 3, het ging hartstikke goed ik ben zo trots!
En na 80 km nog een heuse eindsprint, wat was dat gaaf!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:56

Respect!

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:05

Nou, ik ben dus Brittney haha. Ik heb 2 pony's, een puberende fjordenruin van 5 jaar en een mini appaloosa hengstje van 3. Met mijn fjord rijd en men ik en dan voornamelijk buiten, en mijn mini appaloosa zijn we aan het beleren voor de wagen. :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:08

Leuk die weekendverslagjes! *\o/*

dancer, fijn dat het graasmasker werkt!

hilli, dat klinkt heftig. Hoe is het gebeurd? Wel fijn dat jullie nu weer een maandje aan het opbouwen zijn. Kunnen jullie toch nog gaan genieten van de zomer!

Myrthe, dank je! Ik rijd nu nog met de standaard inlages, maar wil straks wel over op dikkere. Denk niet dat het direct nodig is, maar wel voor de zekerheid. Bevalt het duplo beslag goed? Is wel een stuk duurder meende ik?

Over het meenemen van eten/drinken: jullie nemen wel weinig mee dan :D Ik moet altijd in ieder geval iets te drinken bij me hebben bij ritten van +10 km, stel je voor dat ik strand ofzo :P welke zadeltassen hebben jullie dan, voor de keren dat jullie wel eten/drinken meenemen?

Kim_evendi, klinkt als een lekker weekendje!

Kim345: whaaaah gaaf, stoer zeg 80 km! Jullie hebben het wel getroffen met het weer he?

brittney98, ben zelf ook net nieuw maar welkom :+ Wat leuk dat je een fjord hebt van 5, mijn ijsco is ook van 2008!

En een kiekje van vandaag, meet mij en Geisli:

Afbeelding

Mijn zus heeft hem vandaag 7 km gereden, ik ben er alleen even op gekropen voor de foto (vandaar het ontbreken van mijn cap, die droeg mn zus). Het was een echt lanterflanterrondje met een pauze van 3 kwartier :o dus volgende week gaan we er weer even serieus tegenaan!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:15

Wat een leuke pony heb je zeg :)
Welkom Brittney! Leuke neus heeft je kleintje haha!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:48

Gefeliciteerd Kim met je resultaat.

En andere Kim, heb je nog een telefoonnr gekregen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:14

ikke schreef:
Anoniem schreef:
Voorlopig doe ik er alleen nog heel braaf lesjes naast de buitenrit. :j Maar ik volg dit topic al wel een tijdje, vooral lezend tot nu toe.

Als ik mijn zit in draf/galop/rengalop in orde heb ga wil ik kijken of ik kan leasen. Anders mss kopen.

Dat is op zich helemaal geen verkeerde optie, als je die mogelijkheid hebt.
Ik heb een jaar of vijf op de manege gereden voordat ik mijn eerste paard kocht (van diezelfde manege). Je komt er dan vrij vlot achter dat je helemaal niet zoveel weet als dat je dacht. Laat dat je echter niet weerhouden; daar moet je gewoon even doorheen en een goede manege zal je daarin begeleiden.

Hoi, het duurde even voor ik antwoord kon geven. Ik heb vandaag met de eigenaar van de manege overlegd en ik heb nu een gedeeltelijke lease nu het paard waar ik normaal op rij voor een half jaar. :D
Iedereen die me hier nog welkom zei bedankt, en hallo.

Afgelopen vrijdag heb ik gereden met mijn zus aan de andere kant van het land, op een van de paarden daar. Het grootste deel van de les bakte ik er niks van omdat het paard zo goed getraind was dat het precies deed wat ik zei, daardoor weet ik ook weer mijn verbeterpunten voor de komende maanden. Maar toch, heel eventjes:
Afbeelding
Aan de teugel. *\o/*

Gisteren verbleef ik bij een vriend in gelderland, maar toen heb ik mijn paardrijspullen per ongeluk bij mijn zus laten liggen, dus ik moest 4 uur langer rijden dan ik gepland had.
Vandaag heb ik mijn rijlaarzen gepoetst, leasecontract ondertekend en ben ik meegegaan op de buitenrit.

EDIT: was nog druk op de manege, groep van 20 mensen in de buitenrit van de ochtend (beginners) en 30 mensen in een tweede buitenrit in de middag. Ook nog een kleine buitenrit die wel snel ging en waar ik aan mee deed. :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:58

Gefeliciteerd Kimberley! En mooie klassering en snelheid voor een eerste klasse 3!
Met Judy heb ik wel een voorzichtige planning, ben nu iig aan het opbouwen, in juli trektocht, in augustus KWB klasse 2 + wederom trektocht(je), september lange klasse 2 op de ginkelse heide en dan misschien in oktober klasse 3 in Wanroij. Even aankijken hoe ze het oppakt!

Ik heb een klein voortasje van dabo, daarin neem ik een klein flesje water mee :D en hooguit iets van een mueslireep ofzo.

Sonja, duplo beslag bevalt hier heel goed, ik zou er geen standaard beslag meer onder willen; al zijn er ook paarden die niet prettig op duplo lopen dus dat is uitproberen per paard. Is inderdaad wel iets duurder. Maarja... het is sowieso al een dure hobby, dus die paar tientjes kunnen er dan oook nog wel bij. Leuke foto trouwens!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:22

Ik neem nooit iets mee qua eten/drinken, tenzij we uren op pad gaan.
Ik heb vrijdagavond een kort rondje gemaakt, lekker gegallopeerd.
Zaterdag gelest.
Gisterochtend een buitenrit gehad, en gisteravond nog een kort staprondje met barebackpad gemaakt.
Topweekendje zo:)
Kim_evendi heb je zn nr gevraagd?

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:31

Wij hebben t afgelopen weekend ook weer lekker "gewerkt ". Zaterdag een buitenrit, zondag grondwerk en vanmorgen weer een heerlijke galoprit gemaakt. Tjonge ze is 25 ik snap er niks van ... zo vitaal en werklustig !

Ennnn vannacht is er een veulentje geboren in de kudde, dus volop activiteit in de kudde ! En wat een schatje is het !

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:35

Super dat je paard nog zo fit is op deze leeftijd!

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:37

@ darkchrystal: we zaten op het KNHS centrum in Ermelo, m'n zusje deed mee aan de Open Nederlandse Connemara Kampioenschappen, dus ik maakte van de gelegenheid gebruik om lekker een rondje te gaan rijden.

Goed bezig Kim, gefeliciteerd met je 3e plaats en een mooie snelheid! Leuk nog een eindsprint met Annelies en Jo :D
Haha heb zijn nummer niet, heb al een vriendje ;)

Welkom brittney98!

Leuke ijsco heb je Sonja

Ik neem alleen bij langere ritten (>4 uur) een flesje water mee o.i.d. Ik heb zo'n handig ding gekregen bij Endurance Ommen dit jaar, dat kun je aan je zadel vast knippen en daar kan een flesje aan, en je kunt er ook bijv. je sleutels aandoen etc, vind ik erg handig! (Beter dan de labello van vorig jaar in Ommen... _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:40

Een labello??Wtf moet je daar idd mee...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:45

yenopi schreef:
Wij hebben t afgelopen weekend ook weer lekker "gewerkt ". Zaterdag een buitenrit, zondag grondwerk en vanmorgen weer een heerlijke galoprit gemaakt. Tjonge ze is 25 ik snap er niks van ... zo vitaal en werklustig !

Ennnn vannacht is er een veulentje geboren in de kudde, dus volop activiteit in de kudde ! En wat een schatje is het !

Ach, 25 is een mooie leeftijd, maar ik ken diverse paarden die je het niet geeft. Ouwe Sok jakkerde op die leeftijd nog aan 40km/h door het bos.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:59

Somebitch schreef:
Iemand hier toevallig ervaring mee?

[BEH] Cera endurance kunststof hoefbeslag

Jup, daar loopt mijn paard al ruim 5 jaar op ;)

Meteen even :wave:
Nk endurance gehad 18 mei en daarna op vakantie geweest. Jullie hebben druk geschreven :=

Zo kijkt mijn paard na 120km en op het punt ronde 5 in te gaan voor de volgende 40km :D
Afbeelding

Kwa duur beslag, als ik niet al te veel train ongeveer 9, max 10 weken. Maar meestal 6 tot 8 weken. En soms maar 1 week (180km in de Eifel/Ardennen trainen. En bij een stenige wedstrjid soms maar 1 dag :') 120 of 160km over paden met veel steenslag en asfalt gaat het hárd!
Laatst bijgewerkt door Djilna op 03-06-13 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:00

Inderdaad leuk al die weekend verslagen.

Hier een paar foto's van een buitenrit die ik vrijdag met dochterlief heb gedaan. helaas zijn niet alle foto's gelukt ivm een fout in mijn geheugenkaart. :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit stuk bospad loopt parallel met Zangersheide en hier wordt normaliter over de gehele lengte van 2km door ons gegaloppeerd. Echter was dit ivm de velen plassen en watervrees niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:05

gaaf djilna!
Alleen hangt de schaar van je stang wat vreemd,of niet??

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:06

Lijkt mij meer op martingaalring waar de teugel doorheen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:08

Ik kijk scheel volgens mij ja...

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:09

ik heb de foto ff vergroot op het scherm en zag dat toen ook pas duidelijker. Laten we het erop houden dat het maandag is.;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:10

O:)