Ik ben gisterenavond weer eens een serieus rondje gaan doen met mijn topper, ook wat waterplassen overleefd en blijven zitten want dan ineens kan mevr. heel hoog springen ahum

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja89 schreef:Bedankt voor het warme welkom van iedereen, leuk!
Om maar meteen serieus te beginnen hebben we vanochtend een lekker rondje gedaan. Net de route ingevoerd op afstandmeten.nl: 7 km! Helaas geen camera mee, zal ik de volgende keer wel even doen, want we reden in het hoge gras tussen een zee van boterbloempjes en iets paarsachtigs... Net een sprookje!We hebben er incl. een paar keer af- en opstappen (zadel lag niet helemaal goed en we moeten onder een viaduct door, wat hij niet altijd durft) en een korte pauze van 5-10 minuten 1,5 uur over gedaan. Gemiddelde snelheid: 4,6 km/u
Sonja89 schreef:Hilli, wat voor revalidatie was het?
Myrthe, jij en je turbowelsh zijn ons voorbeeld! Leuk je hier tegen te komen, had al een paar enduranceverslagen van je gelezen ergens, kan dat? Ben erg onder de indruk van jullie als combinatie! Je rijdt trouwens ook met een BF Cheyenne zie ik? Gaat dat ook goed met de langere afstanden? En hebben jullie fijn gereden vandaag?
dancer, 9 km lópen, respect!Gras eten kun je onderweg toch verbieden als je dat niet wilt? Mijn IJslander zou ook constant lopen te vreten als ik hem de kans gaf, maar werken = niet eten, is hier de regel
![]()
Een vraagje voor jullie allemaal: als je een langere buitenrit gaat maken, neem je dan eten en drinken mee voor onderweg? Hoe doen jullie dat, met zadeltassen o.i.d.? Op ritten van +10 km gaat er tot nu toe altijd nog iemand mee op de fiets, omdat mijn jonkie soms nog een tikkeltje onzeker kan zijn (wordt steeds beter). Maar straks wil ik natuurlijk zelf al mijn spullen kunnen meenemen op het paard!
Sonja89 schreef:dancer, klinkt misschien gemeen maar ik zou de eerstvolgende keer een zweepje meenemen en even corrigeren als die neus omlaag gaat (of liefst nog iets ervoor, als je de neiging ziet). Je zult zien dat je je zweepje een paar keer moet gebruiken en dat de boodschap daarna duidelijk is! Want volgens mij wordt je een beetje in de maling genomen nu![]()
Myrthe, ja jullie zijn echt erg stoer samenLeuk te horen dat de cheyenne bij jullie vooralsnog zo goed bevalt, hoop dat het bij ons ook zo is! Neem je dan 2 paar normale inlages als dubbele inlages? Of die heavy duty versie?
Klinkt goed 22 km in 2,5 uur! Jij laat dus wel ijzers onder slaan? Wanneer ben je daar ongeveer mee begonnen?
Hier ook een pony met graasmasker sinds vandaag... Kilometers vreten en overgewicht gaan niet samen namelijk
Sonja89 schreef:Hilli, wat voor revalidatie was het?
Myrthe, jij en je turbowelsh zijn ons voorbeeld! Leuk je hier tegen te komen, had al een paar enduranceverslagen van je gelezen ergens, kan dat? Ben erg onder de indruk van jullie als combinatie! Je rijdt trouwens ook met een BF Cheyenne zie ik? Gaat dat ook goed met de langere afstanden? En hebben jullie fijn gereden vandaag?
dancer, 9 km lópen, respect!Gras eten kun je onderweg toch verbieden als je dat niet wilt? Mijn IJslander zou ook constant lopen te vreten als ik hem de kans gaf, maar werken = niet eten, is hier de regel
![]()
Een vraagje voor jullie allemaal: als je een langere buitenrit gaat maken, neem je dan eten en drinken mee voor onderweg? Hoe doen jullie dat, met zadeltassen o.i.d.? Op ritten van +10 km gaat er tot nu toe altijd nog iemand mee op de fiets, omdat mijn jonkie soms nog een tikkeltje onzeker kan zijn (wordt steeds beter). Maar straks wil ik natuurlijk zelf al mijn spullen kunnen meenemen op het paard!