[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yenopi

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:07

Hoi Sonja !!!

Ik ben gisterenavond weer eens een serieus rondje gaan doen met mijn topper, ook wat waterplassen overleefd en blijven zitten want dan ineens kan mevr. heel hoog springen ahum :D ik heb wel heel erg genoten van haar ondeugden. Verder was er veel groot materieel op de been, trekkers en grote mestverspreiders maar t ging heel erg goed !

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:27

Leuk silence!!!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:55

Bedankt voor het warme welkom van iedereen, leuk!

Om maar meteen serieus te beginnen hebben we vanochtend een lekker rondje gedaan. Net de route ingevoerd op afstandmeten.nl: 7 km! Helaas geen camera mee, zal ik de volgende keer wel even doen, want we reden in het hoge gras tussen een zee van boterbloempjes en iets paarsachtigs... Net een sprookje! *D We hebben er incl. een paar keer af- en opstappen (zadel lag niet helemaal goed en we moeten onder een viaduct door, wat hij niet altijd durft) en een korte pauze van 5-10 minuten 1,5 uur over gedaan. Gemiddelde snelheid: 4,6 km/u :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:54

Welkom Sonja89.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:08

Sonja89 schreef:
Bedankt voor het warme welkom van iedereen, leuk!

Om maar meteen serieus te beginnen hebben we vanochtend een lekker rondje gedaan. Net de route ingevoerd op afstandmeten.nl: 7 km! Helaas geen camera mee, zal ik de volgende keer wel even doen, want we reden in het hoge gras tussen een zee van boterbloempjes en iets paarsachtigs... Net een sprookje! *D We hebben er incl. een paar keer af- en opstappen (zadel lag niet helemaal goed en we moeten onder een viaduct door, wat hij niet altijd durft) en een korte pauze van 5-10 minuten 1,5 uur over gedaan. Gemiddelde snelheid: 4,6 km/u :+

Kijk dat zijn de betere tempo's voor levensgenieters........ :D

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 08:14

.... gelukkig Sonja , das ook meer ons tempo :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:44

Ik ga altijd een stuk sneller, maagoed ik train dan ook gericht. :+ Als ik met mijn vriendin rijdt doe ik het ook rustiger aan. :+

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:51

Somebitch, wij trainen ook gericht, endurance is de bedoeling... :P Maar 8 km/u moeten we dan ook wel kunnen halen! Dit was een genietersrondje haha.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:53

Ohh ja genietersrondjes zin ook leuk. :))

Zem mag vandaag in de bak aan het werk en morgen een buitenrit maken. :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:55

En nodig voor het opbouwen van de basisconditie... Althans, ik probeer bewust af en toe een staprit te maken.

Gaan jullie morgen een flinke rit maken?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:59

Met bewust rustig aan doen is niks mis!

Ik kan mijn ritjes telkens een beetje uitbouwen, altijd fijn als een revalidatieperiode soepel verloopt.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:06

Dat is fijn om te horen Hilli! Herstel gaat dus snel/voorspoedig. :)

Hier ook weer de training opgepakt, deze week toch alweer bijna 50 km getraind! We gaan in juli een week op trektocht op de veluwe en hebben nog wat endurance wedstrijden in de planning dit jaar (klasse2/3) dus nu even lekker kilometers maken. Vandaag staat er nog zo'n 25-30 km op de planning.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:45

Leuk dat velen van jullie endurance rijden!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:05

Ik heb vandaag denk ik bijna 9km met m gelopen en het ging super goed! Wel irriteer ik me eraan dat hij bij elke stap een hap gras moet nemen en we zo dus in een tempo gaan van 2 bejaarden :') Komt omdat hij nu met grasmasker in de wei staat, dus dan verhonger te natuurlijk :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:34

Hilli, wat voor revalidatie was het?

Myrthe, jij en je turbowelsh zijn ons voorbeeld! Leuk je hier tegen te komen, had al een paar enduranceverslagen van je gelezen ergens, kan dat? Ben erg onder de indruk van jullie als combinatie! Je rijdt trouwens ook met een BF Cheyenne zie ik? Gaat dat ook goed met de langere afstanden? En hebben jullie fijn gereden vandaag?

dancer, 9 km lópen, respect! :D Gras eten kun je onderweg toch verbieden als je dat niet wilt? Mijn IJslander zou ook constant lopen te vreten als ik hem de kans gaf, maar werken = niet eten, is hier de regel :P

Een vraagje voor jullie allemaal: als je een langere buitenrit gaat maken, neem je dan eten en drinken mee voor onderweg? Hoe doen jullie dat, met zadeltassen o.i.d.? Op ritten van +10 km gaat er tot nu toe altijd nog iemand mee op de fiets, omdat mijn jonkie soms nog een tikkeltje onzeker kan zijn (wordt steeds beter). Maar straks wil ik natuurlijk zelf al mijn spullen kunnen meenemen op het paard!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:38

Sonja89 schreef:

Myrthe, jij en je turbowelsh zijn ons voorbeeld! Leuk je hier tegen te komen, had al een paar enduranceverslagen van je gelezen ergens, kan dat? Ben erg onder de indruk van jullie als combinatie! Je rijdt trouwens ook met een BF Cheyenne zie ik? Gaat dat ook goed met de langere afstanden? En hebben jullie fijn gereden vandaag?

dancer, 9 km lópen, respect! :D Gras eten kun je onderweg toch verbieden als je dat niet wilt? Mijn IJslander zou ook constant lopen te vreten als ik hem de kans gaf, maar werken = niet eten, is hier de regel :P

Een vraagje voor jullie allemaal: als je een langere buitenrit gaat maken, neem je dan eten en drinken mee voor onderweg? Hoe doen jullie dat, met zadeltassen o.i.d.? Op ritten van +10 km gaat er tot nu toe altijd nog iemand mee op de fiets, omdat mijn jonkie soms nog een tikkeltje onzeker kan zijn (wordt steeds beter). Maar straks wil ik natuurlijk zelf al mijn spullen kunnen meenemen op het paard!

Haha ja dat probeer ik ook wel, maar dan ben ik gewoon heel de weg aan het trekken of het halster vasthouden terwijl die ook normaal los kan lopen in de winter ofzo :P.

Kun je geen zadeltassen op je paard doen?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:40

Hihi leuk om te horen Sonja! Ik schrijf idd wel eens verslagen op bokt of op het endurance forum. :D Ik rij idd met de barefoot cheyenne, vooralsnog zonder problemen. Weet niet of ik er 100+ wedstrijden mee zou gaan rijden, maar ik weet ook niet of wij op dat niveau ook goed kunnen presteren. Eerst maar eens kijken hoe het loopt richting die klasse 3. Nog nooit drukplekken oid gehad. Rij de wedstrijden wel met dubbele inlages, soms combineer ik de dikke inlages met de dunne inlages, beetje experimenteel. Nooit gevoelig op de rug.

Vanmiddag heeerlijk gereden, 22 km in 2,5 uur tijd. Stuk bos lekker op tempo gereden, maar ook km of 8 gestapt over het harde; tijd om haar weer vierkant op beslag te zetten, want nu is ze te gevoelig op het harde om goed te kunnen draven (gaat dan haar rug wegdrukken). Gelukkig komt de smid vrijdag :D

Hier ook pony met graasmasker, als ik erop zit en we stappen mag ze best een plukje gras pakken terwijl ze loopt, maar verder wordt er onderweg niet gegeten hoor :P

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:48

dancer, klinkt misschien gemeen maar ik zou de eerstvolgende keer een zweepje meenemen en even corrigeren als die neus omlaag gaat (of liefst nog iets ervoor, als je de neiging ziet). Je zult zien dat je je zweepje een paar keer moet gebruiken en dat de boodschap daarna duidelijk is! Want volgens mij wordt je een beetje in de maling genomen nu :P

Myrthe, ja jullie zijn echt erg stoer samen :D Leuk te horen dat de cheyenne bij jullie vooralsnog zo goed bevalt, hoop dat het bij ons ook zo is! Neem je dan 2 paar normale inlages als dubbele inlages? Of die heavy duty versie?

Klinkt goed 22 km in 2,5 uur! Jij laat dus wel ijzers onder slaan? Wanneer ben je daar ongeveer mee begonnen?

Hier ook een pony met graasmasker sinds vandaag... Kilometers vreten en overgewicht gaan niet samen namelijk :P

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:55

Sonja89 schreef:
dancer, klinkt misschien gemeen maar ik zou de eerstvolgende keer een zweepje meenemen en even corrigeren als die neus omlaag gaat (of liefst nog iets ervoor, als je de neiging ziet). Je zult zien dat je je zweepje een paar keer moet gebruiken en dat de boodschap daarna duidelijk is! Want volgens mij wordt je een beetje in de maling genomen nu :P

Myrthe, ja jullie zijn echt erg stoer samen :D Leuk te horen dat de cheyenne bij jullie vooralsnog zo goed bevalt, hoop dat het bij ons ook zo is! Neem je dan 2 paar normale inlages als dubbele inlages? Of die heavy duty versie?

Klinkt goed 22 km in 2,5 uur! Jij laat dus wel ijzers onder slaan? Wanneer ben je daar ongeveer mee begonnen?

Hier ook een pony met graasmasker sinds vandaag... Kilometers vreten en overgewicht gaan niet samen namelijk :P

Ja dat idee heb ik ook.. Als ik echt een stukje zonder gras heb is die onwijs lief en braaf maar zodra er gras in de buurt is }>
Ik merk wel dat het grasmasker helpt :j Hij is echt minder dikkig als vorig jaar :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:12

@Sonja: mijn merrie heeft 1 van haar griffelbeentjes dusdanig gebroken gehad dat ze eraan geopereerd moest worden. Na boxrust en wandelen aan de hand ben ik nu een week of 3-4 onder de man aan het opbouwen. Dat gaat gelukkig erg fijn :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:32

Ik heb de "oude" heavy duty inlages nog. Of ik nog extra zou ophogen met de heavy duty's weet ik niet.... niet getest.

Klasse 1 was goed te doen zonder ijzers, klasse 2 met alleen voor beslag, maar ik train nu in een andere regio met veel meer venijnige steentjes waarop ze niet prettig loopt. Vandaar nu vierkant op beslag(ook ivm toenemende kilometers). Maar er zijn ook paarden die er geen last van hebben en ook klasse 3 op blote voeten lopen. Ik heb Judy trouwens op kunststof beslag staan (duplo).

22 km in 2,5 uur is enig sinds langzaam hoor voor ons :P ik rij ook wel sneller dan dat, kan ook in 2 tot 2,5 uur 30 km rijden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:46

Sonja89 schreef:

Niet. :o
Als ik samen ben met vriendin dan in de zadeltassen maar ga ik alleen dan neem ik eigenlijk nooit wat mee

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:52

Ik neem eigenlijk alleen drinken mee als het warmer dan 25 graden is en ik langer dan 2 uur ga trainen. :o

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:52

wij nemen eigenlijk in de zomer altijd wat mee in de zadeltassen, koekje drinken en snoepje voor de paardjes :9
ik heb ook een fles die je aan je zadel kan vastmaken van hv polo, ideaal.
straks weer lekker het bos in met de paardjes, iedereen een fijne rit vandaag!

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:26

Ben net terug van een weekendje Veluwe!
Was heeeerlijk, heb genoten.
Vrijdagavond een ontspannen rit gemaakt over de heide en door het bos, ruim 30 km.
Ik heb een wild zwijn gespot! Dat is m'n 1e in jaren :D
Wel behoorlijk verdwaald in het bos, toen was de lol er toch echt wel een beetje van af...
Maar gelukkig kwam ik toevallig een (hele leuke O:) ) jongen op een mountainbike tegen, dus ik vroeg hoe ik weer bij hei kwam, toen deed hij een poging het uit te leggen, maar toen kwam hij tot de conclusie dat hij maar beter even mee kon fietsen... :)) Haha, ik had echt zoiets van Uhm....okeeee?!
Dus samen met mijn gids ben ik toen terug gereden naar de hei, onderweg nog een wedstrijdje gedaan omdat m'n gids meende dat hij wel sneller was dan zo'n pony, Up schoot direct vooruit en weg waren we :')
Heb in tijden niet meer zo gelachen als op die rit.
Zaterdag en zondag heeft m'n zusje gesprongen en gecrosst met Up, ging ook super.
Voorlopig nog even een beetje trainen en dan over 2 weken endurance wedstrijd in Renkum, kan niet wachten!