[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yenopi

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:16

Ikke was vanmorgen al mooi op tijd, om 7 uur waren we onderweg voor een rondje ! Toen was het al best warm, maar wel lekker gehobbeld. De vliegjes waren toen gelukkig nog niet wakker ;-)

Maarten helemaal van Hoogezand naar Vries op de fiets ??? jemig wat knap, dan heb je wat over om paard te rijden ! Is er bij jou in de buurt niet een manege ?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:26

Das gratis lunch tussendoor al die beestjes ;-)

Ik ga misschien vanavond nog even.
Ligt eraan hoe gaar ik ben na het werk, ti's hier een sauna....

Haha ja ik zeg uit mezelf om te gaan :P weekendje heeft me echt goed gedaan.

Misschien probeer ik maar eens bitloos te gaan :j
Twijfel alleen of ik met touwhalster of kingekruisd hoofdstel zal gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:05

yenopi schreef:
Ikke was vanmorgen al mooi op tijd, om 7 uur waren we onderweg voor een rondje ! Toen was het al best warm, maar wel lekker gehobbeld. De vliegjes waren toen gelukkig nog niet wakker ;-)

[naam] helemaal van Hoogezand naar Vries op de fiets ??? jemig wat knap, dan heb je wat over om paard te rijden ! Is er bij jou in de buurt niet een manege ?

Oh nee, normaal leen ik de auto van mijn moeder. Het was gewoon zo mooi weer hier gisteren (vandaag ook!) dat ik het wel moest doen. Bijna iedere dag fiets ik wel minstens een half uurtje voor mijn conditie, vaak nog wat langer. Na een hele dag binnen werken is een stukje fietsen best wel lekker! Nog steeds niet zo lekker als buitenrijden.De rijbroek en helm zaten ook goed tijdens het fietsen, helmpje hield de laaghangende zon uit mijn ogen. 8-) Mijn fiets is een oud model batavus navajo, er zitten echte versnellingen en dunne banden op. Dunne hard opgepompte banden scheelt echt enorm met fietsen, op een normale fiets haal ik die afstand echt niet in 35 minuten!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:17

Maarten1987 trouwens nog welkom.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:32

Goedemiddag,

Mag ik me ook vervoegen tot dit gezellig clupie van KM-vreters?

sommigen ken ik al van de Endurance maar het is altijd leuk om ook andere mensen te ontmoeten die km-vreten niet als sport beoefenen.

Meteen maar ff een kleine voorstel rondje erbij.

Zelf hebben we 2 paarden. een Engels volbloed merrie die luistert (Meestal) naar de naam Black Pearl (Stamboek naam is Santa Maria) en een 95% Arabier met de naam Genghis Khan. Zelf vreten we geregeld diverse kilometers in het Belgisch nationaal park Hoge Kempen. We hebben het geluk dat we hier ± 600km aan ruiterpaden hebben en dat we dus genoeg te verkennen hebben. Ons gemiddelde rijd tijd is 4 uur en gemiddelde afstand die we per rit afleggen is ± 40km. Ons doel is dan ook om over 3 jaar met onze paarden minimaal KIII startgerechtigd te zijn en zo dus mee te doen aan de >80km ritten.

Als mensen eens willen meerijden kan dat natuurlijk altijd. Iedereen is van harte welkom.

P.S. Ik heb niet alles gelezen. Vergeef me :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:36

Welkom AlexVB
Je naam kwam me al bekend voor van de endurance, maar het was de naam van je paard die mijn aandacht trok, laat het endurance-team waar ik bij hoor nou dezelfde naam hebben als jouw Ghengis Khan *D
600 km aan ruiterpaden...dat is een hoop, lijkt me prachtig om dat tot je beschikking te hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:47

Welkom AlexVB.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:06

Welkom, AlexVB!

Ik heb vanmiddag weer een heerlijk ritje met Alanda gemaakt! 24,5 kilometer, gemiddeld rond de 11 km per uur en maximumsnelheid van vandaag was 42,7 km per uur :) Ik heb haar maar een beetje ingehouden, want madam was lekker actief. Normaal gesproken krijgt ze altijd voor vertrek homeopathische druppeltjes tegen de zenuwen, omdat ze nogal een zenuwpees kan zijn. Die was ik echter vergeten, maar goed... we moeten toch ook een keer zonder kunnen. Alanda was zonder haar druppeltjes wat vlugger, had wat meer ril en vond het nodig om voor sommige dingen opzij te springen waar ze anders gewoon zonder te kijken langs loopt. Ik merk dus wel degelijk verschil, maar er is goed mee te werken! (Anders hou je het ook geen 25 kilometer vol :') ) Volgende keer weer gewoon zonder druppeltjes dus wat mij betreft!

Het was echt heerlijk weer, alles was schitterend groen! Ik kwam nog een ruiter tegen in het bos, die vertelde me dat ze de eerste dazen al had gezien. Balen.. maar ja, het is niet anders. We genieten nog zo lang we naar buiten kunnen en dan wordt het maar weer een seizoen bakhobbelen :(

Overigens vandaag ook weer mooi het verschil kunnen zien tussen de training van Alanda en de standaard reactie. Die ruiter die we tegen kwamen, kwam ineens vanachter een houtwal tevoorschijn. Alanda schrok, maakte een soort hupje en stond stil. Dat andere paard schrok ook, maar die ging er vandoor :D Gelukkig was die wel weer zo onder controle :)

Nog even een sfeerimpressie van onze mooie rit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:36

Wat een prachtige omgeving Snadrem, mooie paden. :)

Ik ga vrijdag eindelijk een rondje, denk iets van 30 km, maken over de hei bij Ermelo.
M'n zusje doet mee aan het Open Nederlandse Connemara Kampioenschap :D op zaterdag en zondag, en aangezien we er vrijdag toch al zijn kan ik eindelijk weer een keer genieten van een trainingsrondje wat NIET door superzwaar en mul duinzand gaat, want dat komt me toch echt mijn neus uit nu :r

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:55

leuke plaatjes weer!

Snadrem, mag ik vragen wat voor druppels je bij je paard gebruikt?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:41

Kan ik me voorstellen kim! Maargoed jij hebt ook het strand natuurlijk!
Ik was er na Katwijk klasse 1 al helemaal klaar mee en dat was maar 15 km door het mulle zand...

Ik baal... Al dat gepraat over ijzers en nu zit mijn ijzer dus los.... :-/
Die gaat het niet redden om zondag er 80 km lang onder te blijven zitten.
Hopen dat mijn hoefsmid nog langs kan komen voor de wedstrijd.

O ze belde net terug ze kan nog langskomen! Gelukkig!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:51

Mazzel, Kim!

Nikkie, ik heb voor Alanda Strezz van Phytonics. Werkt goed, ze wordt er niet suf van maar het haalt net het scherpe kantje er af. Ik ben daarmee begonnen omdat Alanda enigszins getraumatiseerd is en nogal extreem kon reageren. Op de poetsplaats verongelukte ze steeds bijna en dat was ik helemaal beu. Had het op allerlei manieren getraind en geprobeerd op te lossen (goedschiks, kwaadschiks, negeren...) Niks werkte. Met die druppeltjes kon ze wel haar rust bewaren en voor mij was dat een mooie methode om dan toch te kunnen gaan trainen zonder teveel gevaar. Nu kunnen we kennelijk ook zonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:02

Welkom nieuwe mensen!

Balen van je ijzer, Kim.. fijn dat je het toch nog geregeld kan hebben voor je wedstrijd.

Snadrem, leuke rit gehad al met al dus?

Ik heb ook weer een rondje gedaan en het ging ruk.
POny was giga heet, stappen zat er niet meer in,alleen draf en dribbelen...mega opgefokt en snel was hij.
Ben begonnen met iets bijvoeren(subli omega 369 mix),misschien daardoor ofzo..

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:14

Wat geldige foto`s en avonturen, volgens mij krijgen wij in het zuiden allemaal dat slechte weer. Komt hier nu met bakken eruit vallen. Heb vorige week niks gedaan en hoop morgen weer op stap te gaan .
Maar eerst andere dingen doen. Poetsen en dochterlief moet naar tandarts. Dan hopen op ritje.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:16

Welkom, nieuwe kilometervreters! Een aantal van jullie ken ik al vanuit de endurance :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:17

Bedankt dat ik mee mag kletsen en delen.

@Kem_evendi, Als je bij Genghis Khan rijdt is Willem Koet je niet onbekend. Genghis is de zoon van Gusar Khan en we zijn langzaam aan begonnen met hem gereed te maken voor de Endurance volgend jaar. Hij is dan 4 en zal 1 of 2 wedstrijden in de K1 meedoen.

600km ruiterpad is inderdaad geweldig. Ik zal eens wat routes plaatsen voor de mensen die interesse hebben bij ons te komen rijden.

Gisteravond konden we niet naar buiten. Het regende hier pijpenstelen en dan hebben sommige mensen hier het 'ik ben van suiker' attitude ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:37

Vind ik een heel terechte attitude, hoor :+
Gelukkig was het hier gisteravond nog prachtig weer en heeft mijn jonge merrie haar 2e buitenritje (amper een km :D ) beleefd. Klein beginnen, ze heeft nog een jaar of 20 te gaan met kilometers maken :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:43

AlexVB schreef:

@Kem_evendi, Als je bij Genghis Khan rijdt is Willem Koet je niet onbekend. Genghis is de zoon van Gusar Khan en we zijn langzaam aan begonnen met hem gereed te maken voor de Endurance volgend jaar. Hij is dan 4 en zal 1 of 2 wedstrijden in de K1 meedoen.

600km ruiterpad is inderdaad geweldig. Ik zal eens wat routes plaatsen voor de mensen die interesse hebben bij ons te komen rijden.

Gisteravond konden we niet naar buiten. Het regende hier pijpenstelen en dan hebben sommige mensen hier het 'ik ben van suiker' attitude ;)

Ehm, paardrijden is lol en rijden in de regen is voor mij geen lol, dusse.......

Bij-de-weg; je onderschrift klopt niet, dat wordt op dit moment bewezen in onze groep paarden!

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:54

Hoi!

Mag ik meekletsen? Ik lees al even een tijdje mee en ondertussen heb ik samen met een vriendin in 3 dagen 100 km te paard afgelegd!

We zijn vorige week donderdag vertrokken, en ondanks de slechte weersvoorspellingen hebben we ideaal trektocht-paardenweer gehad. Het was qua temperatuur niet te warm voor hun.
Ik heb er een filmpje van, niet op ieder mobiele telefoon te zien helaas -O- weet niet waarom. Maar op een laptop is het geen probleem.

Ik zou zeggen, kijk en geniet mee!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:39

Heerlijk hoor dat filmpje.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:05

Gunst AlexVB, met dank aan Ikke zie ik nu je onderschrift en ik vrees dat ik het er ook niet helemaal mee eens ben. ;) Ongecompliceerd??? Dat valt best tegen :') En geen ego en hebzucht zou je ook nog wel ter discussie kunnen stellen :D

Maarre, welkom hier, klets vooral mee, hoe meer zielen, hoe meer vreugd :j

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:21

AlexVB schreef:

@Kim_evendi, Als je bij Genghis Khan rijdt is Willem Koet je niet onbekend. Genghis is de zoon van Gusar Khan en we zijn langzaam aan begonnen met hem gereed te maken voor de Endurance volgend jaar. Hij is dan 4 en zal 1 of 2 wedstrijden in de K1 meedoen.

Leuk dat Ghengis een zoon van Gusar is. Ben helemaal weg van Guus, heb 1x een wedstrijd op hem mogen rijden en ik vind het een erg fijn paard. Ben benieuwd hoe Ghengis het gaat doen in de endurance.

Ik wil wel een keer bij jullie in de omgeving een rit maken.

Welkom Floss, leuk filmpje! Jammer van de regen, maar wat een mooie route hadden jullie uitgekozen!

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:44

wat een leuk filmpje! ziet eruit als 3 heerlijke dagen! nu krijg ik ook weer kriebels

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:29

Heerlijk jullie verhalen! Ik heb van t weekend gereden. Baalde dat ik afgelopen dagen niet op pad kon:)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:29

Attitude schreef:
Die van mij doet 8 wkn met zn ijzers.
Ik rij gemiddeld 100 km per maand en ook veel asfalt.
En hij staat ook nog eens in een hit actief stal met veel bestrating.
Ijzers zijn idd wel erg dun aan het eind maar red zich er tot nu toe mee ( ff afkloppen :P )

Jaloers. :+

Heerlijke foto's weer Henkje! :)

Welkom Maarten! :)

Welkom AlexVB :)) Zo te horen zit jij in een super gebied om te rijden. :)

Leuke foto's weer Snadrem, jij kan toch ook heerlijk rijden in die omgeving. :D

Flos ook welkom, leuk filmpje :D

Ik heb de afgelopen 3 dagen even in de bak geoefend, gister les gehad dus daar moest ik wel even voor oefenen. :+ Misschien vandaag naar buiten, morgen is hij vrij. :)