Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:26

Gatver, wat een verhalen! gelukkig heb ik buiten nog niks mee gemaakt.. iig niets dat ik me nog goed herinner Vork vaak als het echt een drama word roep ik een ander om even te helpen

O ik herriner me weer een val Vork

We gingen met de les naar buiten en een meisje voor mij gaat draven net het stukje terwijl ze de hoek om ging, mijn paard bokken omdat hij niks meer zag zeg maar.. en de lesgeefster had al 100x gezegd niet in draf aan sluiten maar in stap! eigenwijs meisje dus en mijn paard bokte een aantal keer gemeen (hoofd naar beneden en schuin en hoog bokken) ik viel er af, als het 3 m eerder was gebeurd was het op 't fietspad Nagelbijten / Gniffelen alle paarden gingen er vandoor, 1 over de brug en terug (gelukkig niks gebeurd) en omdat een meisje het paard schuin moest zetten zijn we andere ongelukken voorkomen, en er kwamen er ook nog een paar op mij afrennen terwijl ik net stond, paar meisjes af gestapt en paarden gevangen.. toen gingen we terug naar buiten bak gaat me paard elke keer weer naar links ipv. rechtdoor donder ik er zo nog 4-5 x vanaf (moesten galoperen zonder beugels, ik mocht met maar me kuit deed nog vreselijk pijn)
sindsdien nooit meer op dat paard naar buiten geweest Vork is een apart beest als je het mij vraagt Nagelbijten / Gniffelen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:32

Ik ging met het paard van een vriendin naar buiten.
Toen ik een weggetje terug wilde draven, ging het paard in volle galop. Opzich prima, maar er zaten veel bochten in het paadje en het zadel was door mijn vriendin niet goed aangesingeld.
Aan het einde van het pad, in de laatste bocht, lag ik er dus naast. Paard stond rustig naast me te grazen en ik was vlak naast een grote boomstronk gevallen.. Heb dus wel geluk gehad. Clown
Ik had gelukkig geen pijn ofzo.

naommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:21

gelukkig niet Lachen
ik hoop ook dat het zo blijft buiten lijkt het me veel enger om er van af te vallen dan gewoon in een bak.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:26

Haha ja, 1 keer tijdens een buitenrit op de verzorghaf van een vriendin. Celine is een nogal bokgrage pony en daarnaast was ze toen nog vrij jong (en ik ook). Voor ik het wist lag ik er in galop af, ik viel volgens mij vrij hard, maar het was op zand en ik moest er eerder om lachen, terwijl Celine hard wegracede Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:30

Nooit echt gevallen. Wel een aantal keer bijna. *LOL*

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:03

Ik ben eens in galop afgestapt Schijnheilig, echt waar:

Buitenritje op een grote pony, met 1 ander persoon. Ik als tweede. Net stukje gegaloppeerd, heuveltje op. Onverwacht stuift de pony voor mij scherp weg, van het pad af richting bomen. Die van mij bedenkt zich niet: draait 180 graden en zet - uiteraard - een paniekgalop in. Ik zie op dat moment de pony van de begeleider in volle galop voor me uit rennen - alleen zonder begeleider ! Uiteraard gaat die van mij daar als een speer achteraan.

Omdat het pad daar wat beneden liep besloot ik in een honderdste van een seconde dat ik m'n pony niet onder controle zou kunnen krijgen: met een onbeheerste collega in rengalop voor zich uit, naar beneden ? Denk 't niet. Ben ik dus niet eens gaan proberen. Dus in de volgende honderdste van die seconde besloot ik af te stappen - in volle galop, ja. Dus voeten uit de beugels, teugels weg, half op de hals gaan liggen en ben er zo zijdelings afgerold. Plat op m'n rug in de berm terechtgekomen, met een flinke klap ook m'n hoofd geraakt. Lang leve caps !

Wij dus lopen (weinig keus ook Knipoog ). Afgaande op de sporen hebben de ponies nog een hele tijd gegaloppeerd; ze zullen elkaar goed aangestoken hebben. Op een bepaald punt was er een flinke plas, ter breedte van het pad. Wat hebben ze daar gedaan: vol op de rem ? In volle vaart een flinke sprong eroverheen gemaakt ? Moet er niet aan denken dat ik er toen nog op zat !

Met hulp van een mountainbiker - waarvan ze geschrokken zijn en die de eerste pony heeft gezien/gehoord voordat wij 'm hadden opgemerkt - hebben we ze weer opgespoord. Ze stonden ergens te grazen, langs hetzelfde pad maar een heeeeel end verderop. Gelukkig niets met ze aan de hand, en ze hebben onderweg geen fietsers/wandelaars ondersteboven gelopen. Ze waren helemaal rustig maar toch hebben we ze maar aan de hand meegenomen naar de manege.

Ik heb een kleine week nog regelmatig hoofdpijn gehad en was gauw moe; zal wel een lichte hersenschudding hebben gehad. In die week nieuwe cap gekocht.

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:06

Ja, mijn allereerste buitenrit
Toen moesten we ook over boompjes heen springen (toen nog nooit gesprongen met paard)
En kwam heel over hindernis heen maar stopte naar de hindernis, dus lag ernaast haha Tong uitsteken

En keer over strand in galop ging paard heel raar doen erg bokken etc, opgegeven moment lag ik er naast

Maar gelukkig allemaal niet hard gevallen Clown

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:15

Ik was laatst nog met mijn lespony op buitenrit gegaan samen met nog iemand, omdat hij niet meemag met de normale ritten (hij is behoorlijk druk).
Na een tijdje al behoorlijk vervelend doen, nam hij opeens een sprong naar voren met een paar enorme bokken erachter aan, net zolang tot ik eraf lag. Diegene die mee was gegaan reed voor mij en had het niet door, dus hij reed nog een heel stuk door. Gelukkig bleef mijn pony gewoon bij mij staan, want de teugels zaten om mijn nek Scheve mond
Ik was er nog wel goed vanaf gekomen, ik had alleen heel erg last van mijn rug en nek, die man die mee was gegaan dacht dat we een ambulance nodig hadden Clown Ik heb iets met mijn rug, waardoor het heel snel fout gaat zitten en dan heb ik er weer weken last van na een val. Maar na 10 minuutjes was ik weer opgestegen en hebben we nog het hele rondje gereden. Het ging wel moeilijk en het was pijnlijk, maar ik wilde absoluut niet terug.
Heb ook een keer gehad dat mijn paard vanuit galop opeens vol op de rem ging staan om gras te eten Huilen van het lachen

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:25

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:27

ja vorig jaar in de bossen, we gingen crossen en als me pony iets op haar pad ziet móet ze erlangs en dr lagen best veel takken maar ik dacht zal wel meevallen, maar dat viel niet mee en ging ze zichzaggend langs de takken en ineens wijkte ze op zij in volle galop, en toen lag ik op de grond, Elsja (pony) stopte ook gelijk. en me Cap was kapot, men rug deed wel pijn maar uiteindelijk kon k er wel om laggen

Groetjes

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:33

ja 2 jaar geleden... de singel knapte van mijn westernzadel en ik glee met zadel en al en smakte zo op de grond.mijn paard ging er van door terug naar huis. op de klinkerweg smakte ze ondersteboven, kwam een bus aan, net op tijd weer overeind, en ze rende naar huis. mijn paard had haar been open van boven naar beneden en ik had gelukkig niets. maar ik heb altijd sinds dit gebeuren een angst overgehouden.....

Liisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:03

Ja ovrige jaar
Was zoon hek en toen bokte me pony zo ik met me ribben op het hek 3 maanden niet gereden Boos!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:05

Hard gevallen gelukkig niet, maar ik was in de uiterwaard aan het galoperen en mijn pony gaat steeds verder naar links waar de sloot was, ze was niet meer te sturen, ik denk dat ze ergens van geschrokken was. Iig liep ze op een gegeven moment in de sloot te rennen, het gras was super hoog en ik zag alleen nog een klein streepje licht. Daarna viel ze door dat hoge gras en ik vloog over haar hoofd heen. Enige wat ik kon denken was, teugels vast houden. Amber stond op en trok mij mee de sloot uit. Daar heb ik haar onderzocht en weer verder gereden.

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:07

Jupjup, vorig jaar op vakantie, dat was de 1e keer dat ik van haar afgevallen ben Clown...
we galopeerde al de hele week met dezelfde groep een heuvel op en af, en de hele week ging het goed, tot op de laatste ochtend natuurlijk Clown.. ze galopeerde iets te enthosiast naar beneden en sprong daarbij over een plas die ik niet had gezien.. Pling ..
en daar ging ik dus, hopla zo midden in die plas Clown..

grovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:12

Hier ook niet zo zeer hard gevallen, maar samen met paard gevallen. Zo'n 8 jaar geleden, met een manegeles in het bos. We waren aan het galloperen en moesten plotseling stoppen (waarvoor weet ik niet meer), alleen het paard waar ik op zat gleed hierbij onderuit en lag dus daardoor op mij.
Gevolg: whiplash aan overgehouden. Nu: ver over, maar heb nog wel (in mindere mate) nek- en rugklachten overgehouden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:18

Ik ben trouwens ook nog een keer in het water gevallen, recht voor de neus van een zeer lekker ding. Wederom de teugels vasthouden alleen ging toen het hoofdstel af, dus daar liep ze als een wilde mustang het water uit. Gelukkig ving de leuke jongen haar Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:19

twee keer in de sloot, een keer met pownie en al onderuit (ding wilde wat sneller naar huis dan ik Lachen )

en drie keer een struikelpartij, waarbij een keer over de kop Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:57

zo vaak dat ik het niet eens meer weet (in ruim 40 jaar) maar 2 weken geleden het heftigst: hond kwam van opzij uit het bos gerend, paard springt in draf opzij vanaf ruiterpad op fietspad (met van die kleine schelpjes) en ik lazer eraf.
Ik heb er nu nog "lol" van: duim gebroken en ik verdraag geen spalk en geen tape meer, m'n blauwe oog is al aardig aan het wegtrekken en de wonden zijn weer dicht.

Ik ben er wel direct bloedend en al weer op gegaan (nadat ik wat bij was gekomen) want het was een enorm end lopen terug naar stal en hij heeft me keurig thuis gebracht!

Ben ook erg blij om, helaas door schade en schande te weten dat Morrie bij me blijft en zelfs heel hard gaat hinniken, de man die me wilde oprapen mocht ook niet bij me in de buurt komen van hem.......

Helaas is mijn peperdure bril stuk en de eigenaar van de hond is onbekend Boos!

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:19

Nee, gelukkig niet..

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:21

Een keer in de duinen, toen onze appaloosa net 4 was Clown
Ze was een beetje onstuimig toen, en toen schrok ze van een wandelaar en toen was het bokken! Gelukkig bleef ze netjes staan toen ik op de grond lag.

Kiimmiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:38

Ik ben bijna gevallen, ik hing naast het paard.
Ik was met een vriendin op buitenrit met gehuurde paarden en ik loop over zo'n stuk waar het niet echt druk ik met auto's enzo. Maar toen kwamen we langs wapperende vlaggen, en Romano, het paard waar ik op reed werd dus bang en begon om de meter drollen te draaien. Opeens schoot ie de weg over, vlak voor een auto, en ja dan ook nog zijwaards. Totaals onverwacht dus. Dus ik heb em stilgezet op het stuk stoep dat tussen de wegen in lag en ben afgestegen en een stuk gaaan lopen. Hij was echt vet nerveus en kon val alles schrikken. En het paard waar mijn vriendin op zat, Sabrina moest naast hem blijven wilde die er niet vandoor gaan. Ik had gewoon kramp in mijn handen van de teugels.

Verder gelukkig niets gebeurd!

Nena_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:36

2x! een keer was mijn pony een half jaartje onder zadel, we gingen naar buiten rijden en er kwam in een keer mensen met paard en wagen om de hoek, de pony van mijn vriendin schrok en mijne nog erger, ze draaide zich ineens volop om maakte een rare beweging en ik hong er langs. ik had toen erge last van mijn pols Vork. Mijn pony rende een heel groot grasveld op, waar we haar na een half uurtje te pakken hadden gekregen Tong uitsteken
de 2e keer schrok ze van iets wat uit de struiken kwam, een vogel of iets ahhah ze maakt ook hier een rare beweging en een enorme grote sprong en toen viel ik eraf. hier had ik nergens last van, ik kon er alleen maar mee lachen en ikhad mijn pony zo weer te vangen Tong uitsteken

VINED

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:48

phoe,nee gelukkig nog nooit..

(even afkloppen Tong uitsteken )

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:49

Nee nog nooit gehad geloof ik Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:51

ja vorig haar nog, ik ging maar weer eens voluit en er stak een hert over, ik donderde eraf in een greppen en Rosa sprong terug terwijl ik de teugels met twee vingers vast had. Mijn vader was heilig overtuigd dat hij niet gebroken was maar ik voel hem nog steeds Vork

[edit] als ik lazer dan is het meestal tijdens buitenritten, ik rij bijna altijd buiten namelijk. Maar de laatste tijd lig ik niet zo snel meer. Vorig jaar was ook echt de eerste keer in tijden