Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mrjeel

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:10

Het hangt er ook een beetje vanaf hoelang je al op je paard zit, teminste bij mij.
Als ze al een tijdje lekker aan het zweten is, en een kindje wil dr aaien, ziet ze die als schuurpaal.
Is ook zo banketstaaf als dat kind dan een kopstoot krijgt...Tong uitsteken!

froukjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:10

branco schreef:
van mij mogen ze ook best aaien, leuk toch als ze je paard zo leuk vinden...

gister werd ik ipv door kinderen door bouwvakers nageroepen, waarop mijn paard stil ging staan en recht voor het huis waar ze aan het werk waren ging staan poepen... ROFL

haha die vind ik goed Tong uitsteken
maar ik kom haast nooit iemand tegen die anouska wil aaien maar als ze het vragen dan stop ik wel denk ik Tong uitsteken

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:14

van mij mogen ze gewoon aaien moet hij ook aan wennen. Ik wil het niet op me geweten hebben dat als er een kind ineens op af komt stormen zonder het te vragen en begint te aaien en er gebuert wat....dus liever dan maar eraan laten wennen als het gevraagd wordt en ik er op voorbereid ben, dan als dat er in zo'n situatie iets gebuerd!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:37

Het ligt eraan hoe mijn paard op dat moment reageert. Hij is hardstikke lief, dus normaal zouden ze hem zo kunnen aaien. Alleen is hij soms buiten nogal fris, en dan doe ik het gewoon niet. Maar dat ligt echt aan het moment hoor Lachen .

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:06

Nee, ze mogen niet aaien. Hij ziet in alle zakken altijd eten. Verder wordt die best onrustig als die stil moet staan. En wil het niet op me geweten hebben dat die op iemand zijn tenen danst enz.

Wel kwamen we een keer een volwassen vrouw met 2 honden tegen die heeft hem een half uur staan aaien en telkens als we verder gingen ging ze meelopen knettermaf.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:02

Ik heb dit eigenlijk zelden meegemaakt, als ik er al voorbij ben ga ik niet weer terug dat ze ze mogen aaien en als ik in draf zit op dat moment ga ik ook niet over in stap, maar als ik er gewoon langs zou stappen en ze vragen het, dan wil ik best even stoppen hoor Lachen.

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:18

Mijn paard vind het geweldig die aandacht, dus van mij mag het wel: ik zeg wel altijd als ze verder weg zijn: niet rennen. want dat vind hij eng. maar verder mag het vanmij vrijwel altijd.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:20

Ja hoor, als het vriendelijk wordt gevraagd mogen ze altijd even aaien Knipoog
Sommige kinderen mogen niet eens op paardrijles of zien nauwelijks een paard van dichtbij, het is een kleine moeite vind ik.

Met ouders die schreeuwen van: Kijk!! Daar heb je Pippi Langkous!! heb ik wat meer moeite mee Tong uitsteken

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:21

Tijd terug gehad ging ik met een vriendin van me op met haar shetlander met de kar weg door het dorp.
Dus 2 kinderen oh paardje mogen we aaien maar die vriendin had haar handen vol aan der pony.
Dus ik zo nee hij eet kinderen Vork
Je had die gezichtjes moeten zien. (wat erg eigenlijk want ik ga met kinderen werken later Knipoog)

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:23

haha ja maar soms moet je wel, je kunt ze dan niet op dat moment duidelijk maken dat het niet kan. Ik heb het ook wel eens gehad dat was vlak bij ons in de buurt, ze waren helemaal beteuterd. Mijn paard was toen aan het bokken en raar doen dus ik was vet gespannen en reageerde dus heeeel fel op die kinderen, toen ik terug naar de bus ging kwam ik langs hun en heb ik hun nog even mijn excuses aangeboden en uitgelegd waarom want ze waren zooo droevig daaronder. dat voelde later toch wel goed dat ik terug was gegaan Haha!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:25

Als mijn paard een rustige bui heeft mag ze best geaaid worden.
Ik zorg wel altijd dat kinderen naast me blijven staan ipv ervoor of erachter.
En ze mogen niet gillen of druk doen.
Nu ik het zo lees is het eigenlijk helemaal niet leuk om mijn paard te aaien want je mag als kind zijnde helemaal niks Haha!

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:35

Als ik buiten aan het stappen ben,aan de hand,mag dat echt wel hoor. Danny vind dat alleen maar leuk geloof ik! Alleen ja als ik aan het rijden ben ligt er maar net aan. En wat voor kindjes het zijn natuurlijk*Qua schreeuwen,gillen,rennen,springen Tong uitsteken*.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:06

Als kinderen dat tegen me roepen keer ik altijd even om spring van edel af en laat ze aaien. En als ze willen mogen ze er ook even opzitten. Edel is een makke maflinger en doet geen vlieg kwaad.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:45

Ik heb ook weleens een meisje op een bijrijdpaardje van mij laten zitten. Dat meisje was zo rustig en ik was gewoon aan de hand aan het stappen en ze wilde hem graag aaien dus toen heb ik haar er wel even op laten zitten.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:57

Ligt aan het paard. Met m'n oude haf zou ik het wel aan durfen, die doet geen vlieg kwaad, maar met de andere is het een heel ander verhaal Lachen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:00

ligt eraan welke mensen het zijn.
als ze me vriendelijk over komen, dan mogen ze zelfs een rondje mee voorop wat maakt dat nou uit !!
als ze beetje hoog in de bol heb vind ik een aai over de neus voldoende

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:02

bij mijn vorige paardje kon het wel maar die ik nu heb wil alleen maar lopen dus dan doe ik het niet. aangezien hij ook aan het wisselen is bijt hij ook een beetje en ik waarschuw dan altijd. meeste lopen dan snel weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:22

Bij de tinker die ik rijd stop ik wel... Lachen Vind aandacht geweldig, en áls ik buitenrijd is het op dinsdag (weinig wandelaars, zoiezo bijna geen kinderen) of op zondag, en dan zijn er dus wél veel wandelaars incl. kinderen. Lachen Maar dat weet ikvan te voren. als 'ie vervelend is stop ik zoiezo niet. Lachen

chantenangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:09

Als ik langsrijdt en er wordt gevraagd of ze mijn paard mogen aaien, dan mag dat wel, maar wordt ik nageroepen dan stop ik vaak niet. Als ze willen aaien moeten ze dat maar meteen vragen en niet als ik al voorbij ben Tong uitsteken

Bow_Hoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:04

Ja, als ik er toch langs kom mogen ze mijn paard wel even aaien, maar ik stop er niet speciaal voor.

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:58

van mij mogen ze em komen aaien hoor Lachen

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:07

Bij mij hangt het er ook van af hoe ze aan komen..
Laatst is mij dus overkomen dat een klein kindje vanuit het bos "papa ik moet die pony aaien"
Ik heb dus niks gehoord aangezien ik mooi aan het rijden was, en ze een behoorlijk end verder op stonden. Dus mooi aangedraafd richting stal.
Komt even later een auto voorbij rijden, raampje open..
En die man zei tegen mij: "Wat ben jij asociaal he, je laat dat kind dat paard niet eens aaien.."
ik begreep er natuurlijk niks van
dus die man weer: " ja mn dochter riep nog dat ze dat paard wou aaien"
Nou toen ben ik geworden, ten eerste is het MIJN paard en niet voor algemeen aaigebruik, en als uw dochter mijn paard wil aaien kan ze dat ook gewoon netjes bij mij komen vragen. en toevallig heb ik het niet gehoord dus dan heeft ze pech.

en toen ben ik mooi door gereden, pff wat denken sommige mensen wel niet. dat een paard openbare knuffelbeesten zijn ofzo..

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:33

bij mij hangt het er van af hoe ze zijn en hoe die meneer onder me kont is:D
maar soms komen ze der heel hard op af gelopen en dan jagen ze hem alleen maar op en dan kom je ze even later weer tegen en dan willen ze hem aaien en dan zeg ik : pas op hoor hij bijt:P

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:42

Bij mij is het ook helemaal afhankelijk van mijn ventje. Als hij lekker voorwaarts is en gewoon zin heeft om te werken, dan zwaai ik vriendelijk en rijd ik gewoon door. Maar zelf vind hij het vaak ook leuk om even te knuffelen, dan draait hij heel belangstellend zijn hoofd naar het kind toe. Dan stop ik meestal wel om even te laten aaien (behalve als hij nat is ofzo). Hij vind het leuk, hij is braaf en rustig naar kinderen en dan zijn de kinderen ook weer blij. Dus waarom niet?

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:24

Ik maak het op zich niet erg veel mee, dat er kinderen voorbij komen, die paardje willen aaien. Maar als dat gebeurt, dan mogen ze best even het paard komen aaien Lachen Op een andere stal waar ik vroeger stond, reed ik vaak in een park. Ik kwam elke week wel dezelfde man tegen met zijn dochtertje van 3 jaar en een jong hondje. Elke keer vroeg die of het meisje m'n paardje mocht aaien, dus iedere keer mocht ze wel bij mij Tong uitsteken Maar dat vond ik juist een heel lief gezicht Lachen