Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:07

Ik rijd altijd buiten met mijn verzorgpony en heb eens een helm camera op mijn cap geïnstalleerd. Hartstikke leuk natuurlijk! Aangezien je tegenwoordig van die leuke selfiesticks hebt was ik al een poosje aan het jagen op een koopje. Ik dacht, dat is leuk! Eens van een andere kant filmen haha. Kan ik zijn hoofd ook eens van de voorkant zien als ik aan het rijden ben :D

Nou, selfiestick gekocht en de iPod erop gedaan. Ik er mee naar buiten, schuif hem uit, druk hem onder zijn neus. Begint meneer opeens keihard te tollen. Leek net een Westernpaard opeens :'). Afijn, meneer was dus bang voor de selfiestick. -O-

Ik die iPod er weer af voor de zekerheid en maar gewoon gaan rijden met selfiestick in mijn hand om een poging te doen hem er aan te laten wennen. Nou dat is mislukt. Na een km rijden vond meneer het genoeg en bonjourde mij met selfiestick en al van zijn rug. Ik kwam na een salto met een halve schroef keihard op het zandpad terecht. Was eigenlijk nog nooit echt gevallen buiten dus maakte me even zorgen of hij niet terug naar huis zou scheuren maar gelukkig bleef ie drie meter verderop wachten totdat ik hem al kreunend weer bij de teugels had :') Even op het bankje(waar ik naast geland was) bijgekomen en een kort rondje gemaakt. Oef wat had ik last haha.

Wat ik hiervan geleerd heb? Dat als ik iets leuk vind om te doen dat nog niet betekend dat ponylief dat leuk vind :') . En de eigenaar van hem had nog zo gezegd, doe geen gekke dingen :') ahum.

Amelandfreak

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:32

Gelukkig ben je niet gewond geraakt koekeroekus..
Misschien probeerde je pony je duidelijk te maken dat zijn manen niet goed zaten en hij daardoor niet gefotografeerd wilde worden :)) Het blijven toch aparte beesten!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:36

Amelandfreak schreef:
Gelukkig ben je niet gewond geraakt koekeroekus..
Misschien probeerde je pony je duidelijk te maken dat zijn manen niet goed zaten en hij daardoor niet gefotografeerd wilde worden :)) Het blijven toch aparte beesten!

Whaha nah, was misschien gewoon beetje dom van mij om zonder voorbereiding met dat ding aan de gang te gaan. Dit was even een duidelijk boodschap dat hij nog steeds is wie hij is ondanks dat we nu wel een goed team zijn. Soms moet je weer even met beide voeten op de grond gezet (of gegooid) worden om daar weer rekening mee te kunnen houden :')

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:33

We hadden een paar weken terug een scouting die hun vrachtwagentje midden in het bos had geparkeerd en daar een spelletje met spijker slaan aan het doen waren. De paarden keken hun ogen uit :')

flappiex1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:16

niet heel raar maar eerder vervelend (en misschien toch best grappig :+ ) Liep laatst aan de hand buiten met mn verzorgshet, komt er ineens een auto aan met allemaal jongens(ong 20). Doen ze het raampje open en schreeuwen keihard 'MY LITTLE PONY!!!' /3 Beginnen ze ook nog te toeteren. Gelukkig reageert 'my little pony' er niet op :D

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:40

flappiex1 schreef:
niet heel raar maar eerder vervelend (en misschien toch best grappig :+ ) Liep laatst aan de hand buiten met mn verzorgshet, komt er ineens een auto aan met allemaal jongens(ong 20). Doen ze het raampje open en schreeuwen keihard 'MY LITTLE PONY!!!' /3 Beginnen ze ook nog te toeteren. Gelukkig reageert 'my little pony' er niet op :D

Haha! Gelukkig dat je pony rustig bleef..
Jammer dat je niet op een groot belgisch trekpaard zat.. Dan had je tegen deze jongens kunnen roepen Dinky Toys!! (Klein speelgoed autootje) :+

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 14:57

Leuke verhalen weer allemaal! Tijd niet actief gehad..
Geen erg verhaal maar wel komisch..
Lekker met paard lief Noa wezen wandelen en buurmeisje opgehaald uit school, me broertje zit daar ook op school en gingen nog even boodschappen doen toen ik me buurmeisje thuis had gebracht wou ik terug naar stal lopen en ik zie me ouders in het winkelcentrum maar het was zo mooi weer dus vroeg ik aan me moeder of ze een raket ijsje wou kopen voor noa jahoor dat was goed maar noa was onrustig en je raad het naast de ijswinkel zit een super de luxe kledingwinkel en wat denk je Noa mest precies voor de ingang van de winkel... allemaal kakkers ja en nu opruimen en bluug maarja Noa had het ijsje op en wou naar huis toe en de mest moest worden opgeruimd.. dus moeders met plastic tassen de mest opruimen van ponylief wahahah!!

En die dag ervoor buitenrit gemaakt en wij in volle gallop door de bermen aan het crossen en jahoor paard van stalgenoot die schrok van een trailer die erf opreed en sprong de berm af en vloog eraf , gelukkig hield ik hem tegen ze had wel pijn maar na afloop konden we er wel omlachen haha!

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:52

Toen Eclipse er nog was was het altijd een avontuur om te gaan wandelen als het pas flink had geregend. Ze zou er alles aan doen om niet door grote plassen te moeten, daar hebben we ooit rare dingen meegemaakt, springen, zijpadje in het bos door de bomen. Het was altijd een avontuur met haar :)
Toen ze minder lang en goed kon stappen gingen we vaak te voet een rondje doen. Dan was er ook vaak commentaar dat het net een hondje die mee wandelde. Wat hebben we samen toch veel meegemaakt <3

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:26

Ik heb gister een dagje meegelopen op een minimanege in een buurt voor verstandelijk gehandicapten. Ze hadden 3 tinkers en een olympisch paard van Coby van Balen. (Ik kan nu zeggen dat ik hem geaaid heb <<) ) Achter de manege lag een mooi stukje heide waar ze aan de hand met de mensen een ritje maken. Heel leuk om te zien dat die mensen daar zo van genieten. Verder niks speciaals gebeurd.
Op het einde moesten we wat mensen thuis afzetten. dus ik mocht het stuk terug ook rijden. ( blijft leuk :Y) ) was extra leuk omdat ik nog nooit op een tinker had gezeten.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:26

Vorige week een stelletje dat in de bosjes lag te woehoe'en :') Arm paard schrok zich rot. Heb hem nog even ingefluisterd dat dit niet bestemd was voor 6-jarige oogjes :=

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:48

Nou gister weer lekker naar buiten geweest. Gelijk een nieuwe note to myself. Niet gaan rijden op zaterdag. Eerst kwam ik een loslopende Berner sennenhond tegen die iedere keer heel hard aan kwam rennen. Als ik de pony dan omdraaide rende hij weer heel hard terug. Maar best vervelend als ie van achter komt en je een loperige pony hebt.

Toen kwam er nog een trekker achterop met maai installatie met wapperende flappen en alles. Hij is normaal niet bang voor trekkers maar hij vond dat gewapper toch wel spannend. Dus die pony begint de draven en druk te doen. Gaat die vent echt strak achter me rijden. Ik voelde gewoon dat hij aan wouw galopperen en het hazenpad wou kiezen. Keer boos gezwaaid dat ie afstand moest houden en een oprit in gereden zodat ie langs kon. Soms zijn het echt boerenpumels.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:30

Hier omgekeerd: hele grote groep motards en die gingen van erg ver naar het paard wijzen en elkaar teken doen om rustig te rijden. Het was een erg grote groep dus paard vond het wel spannend maar het hielp wel enorm dat ze zo braaf deden!

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:46

vandaag voor het eerst zonder andere paarden naar de bossen gegaan dus het was al spannend, wil ik naar het water gaan komen er twee van die vissers aan gelopen met rammelende karretjes ze zagen dat me paardje het eng vond gaan ze gewoon door >;).
wat zijn sommige mensen toch asociaal

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:24

sja, veel mensen hebben het ook echt niet door hoor... Ik probeer veel zelf te voorkomen: al even opzij gaan of een opritje in als paard ergens naar kijkt, al gaan stilstaan, laten kijken, of wat zeggen of simpelweg vragen of ze even wat willen terugzeggen zodat paard weer beseft dat het ook maar mensen zijn (zéér effectief trouwens). Niemand vraagt dat ik met mijn paard op de weg ga, en van mezelf verwacht ik ook dat ik bvb met de auto gewoon goed op baan kan, dus dat probeer ik naar het paard wel door te trekken.

Al zijn sommigen idd wel asociaal hoor, wielrenners vind ik echt hele domme mensen...

xanne_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:03

Vorige zomer reed ik door het bos, mijn paard had een vliegendeken op. Komt er een man langs, kijkt ons een beetje afkeurend aan en zegt: ach, zo'n deken is toch veel te warm voor dat paard? :')

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 14:25

xanne_h schreef:
Vorige zomer reed ik door het bos, mijn paard had een vliegendeken op. Komt er een man langs, kijkt ons een beetje afkeurend aan en zegt: ach, zo'n deken is toch veel te warm voor dat paard? :')

hahah geweldig _/-\o_ kleine up!