Buitenrijclubje Zuid-Groningen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Buitenrijclubje Zuid-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 13:14

Ja ik weet het. Had liever gehad dat hij met een dik been stond bij wijze van spreken :+

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:49

Zeker een geslaagde buitenrit :D.
Een paar keer gegaloppeerd en zelfs ook een stukje door Midlaren gereden :). Starlight is thuis direct gaan slapen :o . Ik vind het al heel wat dat ze dit als 4 jarige loopt :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:52

vervelend Jorinda van Caspian..

Ik ben dus na 100 meter al omgekeerd, ben blij dat ik Jorinda's telefoonnummer had. Set bleef stokstijf stilstaan en weigerde nog verder te lopen, dit heeft ze nog nooit gedaan dus ik wijt het maar aan de hormonen.. het was heel bizar.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:11

Beterschap voor Cas!

Hihih, had die van mij toch een pak op dr donder gehad Katja, drachtig of niet, luisteren hoort er gewoon bij :=

Was goed geslaagd! Mooi rondje gedaan met lekker tempo, veel draf en paar galopjes, allemaal brave paarden, super!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:13

Ik weet het Lotte, ik heb haar ook een pak op dr donder gegeven uiteraard, zo makkelijk ben ik heus niet. het is niet dat ik haar nu compleet in de watten leg en alles toelaat ofzo. Maar het werd me echt duidelijk dat ze ergens last van had, ze loopt ook al het hele weekend met de staart af en is een beetje winderig ( :+ ) en aangezien deze buitenrit voor mij 4uur zou duren ben ik toch afgehaakt. Maar ik heb haar wel voorbij het punt laten gaan waar ze niet meer wilde, dus ze luisterde wel. Maar ik ging liever niet verder met de lange rit ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 15:19

Fijn dat jullie toch nog een lekkere rit hebben kunnen rijden! Bij jou ook gelukt met je rug, Fabienne? :)

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:42

Ha, het was leuk! Mooi weer, brave paarden, mooie route, goed gezelschap...
Rug? Welke rug? Tot mijn verrassing ging het hartstikke goed, veel beter dan gisteren in ieder geval.
Jorinda en Katja: zo jammer dat jullie er niet bij konden zijn, volgende keer beter. Succes met de kreupelheid en de hormonen...
Wat mij betreft ben ik dan weer van de partij (inclusief snoepjes, fris en drinkwater als jullie dat willen). Vooraf kunnen we voortaan even telefoonnummers uitwisselen, nu was er nog niemand om half elf en ik wist van niets omdat niemand mijn nummer had. Op zich geen probleem, want ik ben opgestegen en naar Carolien gereden waar Lotte net vertrok, of anders was ik in mijn eentje gegaan.
Nadat we van Eline en Josie afscheid hadden genomen zijn we terug gereden naar Carolien, waar Lotte staat met Caily en waar de grondwerkcursus bezig was, ook leuk om te zien en Taranto vond het geweldig.
Ik ben net thuis en ga zo meteen Pepito laden om hem even mee te nemen naar de verjaardag van zijn verzorgstertje, de trailer staat nu toch klaar.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 15:53

Wat een leuke verrassing voor zijn verzorgstertje! :) Vindt ze vast leuk!

Ik wil mijn nummer wel geven aan iedereen, maar dan via PB haha. :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:28

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 16:39

Leuk rondje! :D

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:24

Leuk om onze route te zien. Waar is het punt waar we met die vrouw bij haar huis in aanbouw hebben staan praten: is dat bij km 1? Lijkt me zo kort vanaf ons vertrekpunt.

O, ik zie het al: dat was ongeveer bij km 2.4, toen stond het oude boerderijtje er nog. Echt wat je noemt een hutje op de hei.
Laatst bijgewerkt door DonCamillo op 25-08-13 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 19:26

Ik moet trouwens dus ook even afwachten of ik a.s. zondag mee kan. Als Cas dan al een paar dagen goed loopt dan durf ik het wel aan, maar mocht hij vrijdag of zaterdag pas weer goed lopen, dan is het een beetje een twijfelgeval denk ik.. :=

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:27

ik ga ook afwachten wat mezelf betreft :) ik hoop voor jou dat Cas gauw goed is.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:34

De twee Haflingers waren voorbeeldig, zeker voor een jonkie.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:58

Fijn dat de buitenrit geslaagd was en erg gezellig dat je nog even met Lotte meekwam Fab!
Succes met kreupele Cas en Stoute Set -O-
Probeer volgende week mee te gaan,weet nog niet of het lukt....

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:05

Fijn dat het leuk was. :) Welke route willen jullie komende week rijden? Als jullie bij mijn stal langskomen, zit ik eraan te denken om of daar aan te sluiten, of wel met jullie tegelijk te starten en daar weer af te haken.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:26

DonCamillo schreef:
De twee Haflingers waren voorbeeldig, zeker voor een jonkie.

:D
Ik ben ook heel erg trots op haar dat ze dit zo makkelijk heeft volgehouden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:31

Ik ga aanstaande zondag ook niet mee, paard heeft haar vruchtje verworpen namelijk dus heb ten eerste geen zin en ten tweede gaat ze misschien nog terug naar de hengst.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:20

Oh nee Katja. :( Super super super balen!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:25

Ja, misschien deed ze daarom dit weekend wel raar hoor, het was niet alleen dat staken namelijk. Het is niet anders, maar wel heel zuur.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:52

Oh, jemig katja, sterkte! Hoe ben je erachter gekomen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:55

Scannen. Vandaag had ik een scan gepland op 42 dagen, gewoon voor de zekerheid en wat ben ik daar blij om! het is enorm balen, vruchtje is gewoon afgestoten helaas.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:31

Ach wat jammer nou. Anderzijds is het wel waarschijnlijk dat haar gedrag daar vandaan kwam en er dus geen ander, minder tijdelijk veterinair probleem achter zit. Ik hoop dat het dekken nog wil, het seizoen is zo goed als over. Is ze al weer hengstig of laat ze dat slecht zien? Door het verwerpen heb je wel meer kans op een goede "veulen"hengstigheid, die eerste hengstigheid is altijd heel betrouwbaar, zelfs midden in de winter komt dat gewoon. De veulenhengstigheid kan wel korter dan normaal zijn, hou daar rekening mee.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:33

Nou ze zit midden in de cyclus volgens de dierenarts, maar we brengen haar gewoon naar de hengst en hopen op een laatste kans met de hengstigheid die er nu aan komt. Als dat niet lukt is het dit jaar eerst klaar. En klopt, ik had al het gevoel dit weekend dat er iets was, ik ken mijn merrie zo goed.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:20

Balen meid!
Mijn Mel is nu ook voor de tweede x naar de hengst geweest,volg week scannen,hoop dat ze nu wel drachtig is.....
Anders houdt het ook op.
Ik hoop voor je dat het nog lukt.