Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje1998

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:27

nee nooit, ik heb buiten leren rijden
Ik ben er nog nooit afgevallen :)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:52

ik meld me ook weer,
2 weken geleden op buitenrit geweest
met een pony van 1.17
ik reed zonder zadel,
pony werd iets te enthousiast in galop,
en ik zat heen en weer te wiebelen,
toen gaf hij een bokje en voelde ik me opzij glijden,
en lag ernaast..

ladyisa_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:31

hoi,

ja helaas wel...
in frankrijk ging ik op buitenrit en toen werd het paard waar ik op reed heeel blij
en ze begon te bokken! (3x)
bij de 3e keer viel ik er af... :+
mn paard ging in volle galop achter de rest van de groep aan..

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:33

evix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:47

Ik ben zelf nog nooit op een buitenrit van mijn paard afgevallen gelukkig! Mijn paard is er wel eens vandoor gegaan in volle galop, maar toen bleef ik gelukkig wel zitten en is er niets gebeurd.
Maar ik ga heel vaak mee naar de bossen als begeleider voor de kindertjes, die op zaterdag les krijgen. De stal waar ik sta is een soort mini-manege, waar alleen op woensdag en zaterdag les wordt gegeven met 4 ponytjes. Elke week valt er wel iemand af tijdens een buitenrit. Gelukkig zijn de ponys heel lief en blijven ze of staan of lopen ze naar huis terug als dat gebeurd. :)

MoWgLi_GiZmO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:30

Een tijd terug reed ik met een aantal vriendinnen een buitenrit op een vrij kleine pony. Tijdens de rengalop op het strand verloor ik allebei mijn beugels, wat niet erg fijn is op zo'n smal beestje. Gelukkig ben ik toen toch blijven zitten. Toen we echter weer terug de duinen in reden en op een hellinkje naar beneden stil stonden om een hekje open te doen, besloot hij (toen ik achterom zat te praten met iemand anders) z'n hoofd tussen z'n benen te gooien en mij met een mooie salto op de grond te laten belanden. Een beetje een suffe val dus, maar kan er nog steeds wel om lachen :P

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:35

Ik ben zo wel een paar x van mn B pony gevallen/geschoven vroeger..
Hij heeft de slechte gewoonte zijn voorbenen niet goed op te tillen.. en dan ga je nogal makkelijk tegen de grond als hij struikelt.. Tbaasje kon hem ni altijd redden eh :P . Dusjah, meneer door zn knieën, met zn hoofd vlak tegen de grond (eig nog wel grappig zicht) en hupla.. Daar gingen we dan, langs de glijbaan (zn hals dus) naar beneden.. Toch wel paar x meegemaakt. Hij wou het maar niet afleren 8)7 ..

malle4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:12

mijn vriendin heeft pas iets ergs mee gemaakt waar ik bij was..
ze reed op haar paard en er was nog een ander meisje mee ook op haar paardje.
ik reed ernaast op mijn scootertje allemaal hartstikke leuk.
dat paard begint ineens te rennen en niet meer te stoppen !
ze moest om naar stal terug te gaan de bocht naar rechts nemen maar daar houd dat stukje ruiterpad ( naast de weg ) dus op.
het stoplicht voor rechtdoor stond op rood en daar reden dus auto's.
dus of de bocht om of rechtdoor op een auto knallen?
de bocht om dus , ze vielen zoo hard ! het paard gleed zo uit en zo op me vriendin.
ze zat onder het bloed en het paard rende weg !
wat moest ik doen ?
ik zei tegen dat andere meisje dat ze bij me vriendin moest blijven , en ik rende achter dat paard aan?
onzin inderdaad want dat paard was natuurlijk tien keer sneller.
ik rende terug en pakte me scooter, ik reed er achter aan en wist echt niet wat ik moest doen want ze liep echt 70 meter voor me?
ze is precies de weg terug naar stal gerend en had een enorme wond. dat is gelukkig gelijk gehecht en me vriendin werd opgenomen in het ziekenhuis en had een hersenschudding.
twee dagen in het ziekenhuis gelegen en toen mocht ze gelukkig naar huis en haar paardje bezoeken..

DawnFirst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:27

Nou ik ben er ook menige keren van mijn shet af gevallen dan waren we bijv. een stukje aan het galoperen en ik wouw links en op het laatst besloot die toch maar naar rechts te gaan... Jaaa het was een echte shet hahaha * reed hem wel zonder zadel en zonder hoofdstel* Want normaaalll luisterd die wel haha. Je kent het wel;)

Nja nou een minder leuke, ik reed met mijn grote paard buiten *1.90m* en we waren erg rustig aan het galoperen en we hoorde uit en niets en heel dichtbij een knal(vanaf de schietbaan, maar ze waren dit keer in het bos bezig zonder er ook maar bordjes neer te hangen erg leuk) nja paard in de ankers en hij glijd uit en toen lagen we er samen gelukkig was er niks mis en we konden onze rit gewoon weer voortzetten :P. Ik vraag me nog steeds af hoe hij nou weer is uitgegleden.

Erg leuk om die verhalen zo allemaal te lezen ~!

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:33

Ik heb dit weleens gehad maar ik viel volgens mij veel zachter;)
We gingen met de manege op buitenrit. Op de terugweg reden we langs een fietspad. De pony (shetlander) waar ik op reed schrok ergens van en schoot ineens naar links en toen viel ik op het fietspad. Had een blauwe plek maar verder niks en ben gelijk weer opgestapt.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:36

Celine1996 schreef:
Ik heb dit weleens gehad maar ik viel volgens mij veel zachter;)
We gingen met de manege op buitenrit. Op de terugweg reden we langs een fietspad. De pony (shetlander) waar ik op reed schrok ergens van en schoot ineens naar links en toen viel ik op het fietspad. Had een blauwe plek maar verder niks en ben gelijk weer opgestapt.

Zoiets heb ik ook gehad toen we onze shetlander terug gingen brengen naar de wei. Schrikt van iets, springt op zij, boem op het asfalt. Ik zat dan wel onder de schaafwonden helaas

NicoleBon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:28

Met de manege
buitenritje dus wij in galop, scherpe bocht links en daar ging ik

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:41

Hier ook: lekker buitenrit maken met Fleur en een groepje vd manége. Instructrice ging ook mee als begeleidster, en waarschuwt me nog op voorhand "jij met je stuiterbal, let maar goed op want er zitten ook een paar onervaren ruiters tussen de groep", dus ik "lukt wel (grijns)" en ja hoor daar gingen we bok bok bok bok (Fleur kan nogal eens overenthousiast geraken), ik had alle moeite van de wereld om te blijven zitten, en die ruitertjes maar kijken met ogen vol afgrijzen "mijn God is dat een paard of een moordmachine" Staan we op een breed zandpad allemaal even stil (kwestie van de groep even terug goed aan te sluiten), Fleur staat ontspannen aan een grassprietje te snuffelen langs de rand van de weg, ik draai me om in het zadel (even kijken waar de rest bleef), fier als een gieter, want ik had de rodeo toch maar weer uitgezeten :D ... zo maar uit het niets ... BOK ... en ja hoor BOEM, daar lag ik met al mijn fierheid in het zand! Fleur keek eens om van :? wat doe jij nou en at aan de grasprietjes... -:(-

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:25

Ja ik ben wel eens gevallen tijdens buitenrit. Met mijn eigen paard is het niet zo erg, die kijkt even verbaasd van 'he lig je er naast?' en dan gaat ze eten. Maar ik ben ook gevallen van paard van vriendin en die was minder leuk want die is vervolgens in volle rengalop (exrenpaard, dus niet bij te houden) naar huis gerend. Gelukkig is dat goed afgelopen maar dan blijf ik liever zitten :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:34

Jep, ben één keer van mijn vorige pony gevallen tijdens een buitenrit. We galoppeerden langs een sloot en daar vloog een eend uit op en daar schrok m'n pony van.
Weet er zelf echter niets meer van aangezien ik geen cap op had, op het asfalt viel en dus een hersenschudding opgelopen had.
Toen ik thuis was moest ik met de ambulance naar t ziekenhuis, het enige wat ik daar nog van weet is dat ik tekeer ging tegen de ambulancebroeder omdat ik geen infuus in mijn arm wilde :+ En dat hij moest lachen om mijn Not everything in Holland is flat shirt :))

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:40

Ja, 2x in een week tijd.

De eerste keer ging ik met mijn zus buiten rijden maar toen had iemand mijn zadel mee om in te vetten, dus ik ging een rondje zonder zadel(ik heb altijd zonder zadel gereden ook met deze pony dus niet dat ik er niet aan gewend ben..) Ik had mijn zus op het hart gedrukt mij niet in te halen in de galop omdat mijn pony dan zijn bit beet zou pakken en tot huis door zou galopperen. Vervolgens haalde ze mij toch in..

De pony pakte het bit beet, ik trok nog vol op de rem maar het hielp niet meer, pony sprong 5x met 4 benen de lucht in en ik viel precies met mijn hoofd op de rand van de straat, pony ging in volle galop richting huis. Als ik geen cap op had gehad was ik waarschijnlijk in het ziekenhuis beland..

later in die week gingen we met dezelfde pony's + eentje die blind is aan een oog in het bos rijden. Ik had toen mijn zadel weer terug. Zijn we aan het galopperen over een pad tussen de bomen door, ligt er ineens een krant. Eerste pony (de blinde) ging op de rem. De 2e ook! en ik reed als laatste en knalde tegen de 2e op. en vloog er zelf naast. Stond gelukkig wel meteen op mn benen :))

Little_Miss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:41

Ik ben een keer op het strand van een wat jonger paardje gevallen die nog niet zo vaak op het strand was geweest. Hij liep achter een paar andere paarden de zee in en toen kwam er ineens die owjee-een-golf-wat-moeten-we-doen-laten-we-vluchten-golf en sprintte hij in galop het strand op. Halverwege stond hij stil en was ik m'n beugenls en teugels kwijt. Maar nog voordat ik die weer kon pakken begon ie weer te rennen en lag ik er naast. En al die mensen kijken -omgf genant- :D

ambertouboul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:37

Heey,

Ik ben tijdens een buitenrit (tijden Ponykamp) van een Pony afgevallen!
We waren over de heide aan t galloperen en toen schrokken er een paar paarden achter mij, dus t paard waar ik op zat (Toevallig t mafste beest van stal) rende in volle gallop van de groep, hoofd naar beneden (was een sterke kruising tinker, dus ging nie bepaald zachtjes) en een paar bokken en daar lag ik toen, met een grote hap zand in mijn mond.. Cap was ingescheurd en het Klepje voor was helemaal krom gebogen, vervolgens hoofdstel van dat paardje kapot, hebben we (heel creatief) met een touw een keelriem en bakstuk gemaakt :)
(BTW: leuk topic trouwens :+ !)

yinneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:24

tuurlijk dat hoort er zo eens bij ben wel blij dat mn paard gewoon blijft staan!

Plutinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:27

Ja, ik ben er van de zomer buiten afgevallen. Kwamen een paar honden over een tuinhekje heen en zowel ik als het paardje schrok ervan. (draaide met een sprong om)
Voor ik het weet lag ik er naast.
2 gekneusde dikke handen...

xWelsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:09

pfoe 2 jaar reed ik met mijn pony een staprondje naar het bos zonder zadel, alles ging hartstikke goed tot ze opeens ergens van schrok. ze ging er vandoor in galop en ik heb dr een paar keer terug in draf gekregen maar had nog geen controle. vervolgens reed ik langs de bereden politie waar ze schriktraining ( :') ) aan het doen waren en schrok ze weer waarbij ze een sprong opzij maakte en ik viel eraf. ik wou de teugels niet loslaten omdat we richting een autoweg gingen, dus toen kwam ik onder de benen van mijn pony terecht en heeft ze een paar keer op me gestaan. uiteindelijk liet ik los toen ze op mijn hoofd stond(gelukkig had ik mn cap op!!)
ben toen gelijk opgestaan en achter dr aangerend, Lalie was inmiddels al de weg overgestoken en de hoek om richting een drukkere autoweg. toen ik bij de weg aankwam kwam er net een politiebusje aanrijden, die aangehouden, ingestapt en mijn pony ingehaald die gelukkig richting huis aan het draven was, gelukkig op het fietspad. vervolgens kwam ze heel vrolijk naar me toe, heb ik dr gepakt en ben ik ernaast naar huis gaan lopen.
bleek een hersenschudding en 2 blauwe plekken in de vorm van hoeven te hebben. bovendien zat er een mooie afdruk van een hoef in mijn cap :j

en een jaar geleden later stapten we in de berm op de laan en een vriendin was met haar paard al iets vooruit. er gebeurde iets in de kas naast ons en ze schoot bokkend en al naar voren, toen bleef ik nog mooi zitten maar opeens gaat ze opzij het asfalt op, waar ook nog eens ijs lag, ik val natuurlijk weer precies op het asfalt :+ zij rent 10 meter door en glijd vervolgens zelf ook uit :roll: kon dr gelukkig wel snel weer pakken. ik had heel erg last van mn buik, ik had blijkbaar mn sleutels in mn jaszak en die hadden een aardige wond/beurse plek veroorzaakt, nogsteeds een litteken van #)

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:17

Jah.. 1x, ik wilde galop aanspringen, mijn toenmalige d-pony, verloor zn evenwicht, ik dook er voor vanaf.. Hij keek me aan, van wat doe jij nou..
Jammer genoeg had ik de teugel niet meer vast en meneer galoppeerde richting huis (zeker 1 km) 2 drukke straten overgestoken en uiteindelijk, stond hij voor zn stal, slimmerik.. Ik moest dus teruglopen, ik na huis gebeld... Nick is onderweg na huis :') Al met al veel geluk gehad met die 2 drukke straten pff..

Voor de rest af en toe en tak in mijn gezicht gekregen met galopperen :')

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:31

Wat een verhalen zeg.
Maar ook ik ben wel eens tijdens een buitenrit gevallen. We draafden langs een slootje in een vlotte draf, meneer was erg fris dus dat wilde wel. Toen kwam er twee jack russels hard blaffend aangestormd waardoor Niels ineens op de rem ging en 90 graden om sprong, met zijn voorbenen de sloothelling in schoof en toen naar achteren sprong. 3 keer raden waar ik toen lag, precies, in de sloot. :))

xSamiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:12

Jups, toen ik nog op de shet van m'n tante reed.
Ik was toen denk ik rond de 8 jaar?
We reden op een zand pad en mevrouw dacht laat ik op de sloot af racen.
En daar rende ze dan en net voor de sloot stopte ze en ik viel en lag half in de sloot ( hij was gelukkig niet zo diep).

De keer erna rende ze met mij erop de sloot in gekke pony. ( we hebben er allebei niks aan overgehouden! )

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:18

Ja 2x.
1 keer gewoon op buitenrit, gelukkig stopte paard meteen en ging eten. En 1 keer in het water... Was met m'n vriendin naar een plas water gegaan omdat het best warm was (lente). Maarja, was opeens een soort van kuil, dus paarden maakten gekke sprongen. Nja, daar vielen we dan allebei. Allebei koppie onder en paarden meteen naar het gras :') gelukkig alles goed gekomen.