manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

debke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:49

ik heb afgelopen woensdagmiddag een strandrit gemaakt met 4 meiden en was prima verlopen, ik kan me goed voorstellen dat als mensen niet kunnen rijden, dat er dan ongelukken gebeuren, maar dat is op elke manege zo, met of zonder begeleiding. wij zijn zonder begeleiding gegaan, aan de kaart heb je inderdaad niet veel en we konden de strandopgang niet vinden dus de volgende keer gaan we waarschijnlijk wel met begeleiding. verder werden we prima opgevangen op de manege en rondgeleid. Die mensen kennen hun paarden heel goed en alles wat ze erover zeiden klopte ook, er werd echt naar onze wensen geluisterd, we moesten voorrijden en er liep zelfs iemand in een oranje veiligheidshesje mee naar de weg om ons te helpen oversteken. de manege is inderdaad wat klein en krap en niet in een super goede staat maar de paarden zijn niet gevaarlijk en zagen er prima verzorgt uit, dus wat mij betreft wel voor herhaling vatbaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:32

debke1 schreef:
ik heb afgelopen woensdagmiddag een strandrit gemaakt met 4 meiden en was prima verlopen, ik kan me goed voorstellen dat als mensen niet kunnen rijden, dat er dan ongelukken gebeuren, maar dat is op elke manege zo, met of zonder begeleiding. wij zijn zonder begeleiding gegaan, aan de kaart heb je inderdaad niet veel en we konden de strandopgang niet vinden dus de volgende keer gaan we waarschijnlijk wel met begeleiding. verder werden we prima opgevangen op de manege en rondgeleid. Die mensen kennen hun paarden heel goed en alles wat ze erover zeiden klopte ook, er werd echt naar onze wensen geluisterd, we moesten voorrijden en er liep zelfs iemand in een oranje veiligheidshesje mee naar de weg om ons te helpen oversteken. de manege is inderdaad wat klein en krap en niet in een super goede staat maar de paarden zijn niet gevaarlijk en zagen er prima verzorgt uit, dus wat mij betreft wel voor herhaling vatbaar ;)

Nou ik hoop dan echt dat het verbeterd is!

Brievenbus

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:22

Nou dat is dan beter dan bij ons...
Jij vond dat de zadels en hoofdstellen paste? Dat die rooie troep in de stallen normaal is..?

Sandy_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:13

Afgelopen zaterdag ben ik met twee vriendinnen bij deze manege geweest.
We werden prima ontvangen en we mochten even rondkijken. De andere mensen die met onze groep mee gingen waren aan de late kant dus het liep met een kwartiertje uit. Het is een oude manege waaraan zeker wel een hoop aan gedaan zou kunnen worden, maar ik kreeg absoluut niet de indruk dat de dieren slecht verzorgd werden of er ongelukkig uit zagen. Ze stonden vaak buiten (zo ook toen we klaar waren met onze rit) er was hooi in overvloed en de biks rook prima.

Voorafgaand werd ons precies verteld wat het karater van de paarden was waarop wij ingedeeld waren. Eigenlijk klopte dit precies. Ik was ingedeeld op Sietske. En relaxed paard die heel makkelijk te rijden is. Op het strand een kanon maar ook heel makkelijk weer terug te rijden. Ze ging pas sneller op het moment dat ik het wilde.

Het was een geweldige rit! En we hebben allemaal ontzettend genoten!

Ik begrijp dat er mensen zijn die het zielig vinden of schrikken na het zien van de stallen. Het is ook behoorlijk oud en ziet er vervallen uit. Maar de paarden zijn echt wel goed verzorgd en die doorgezakte ruggen heb ik niet gezien. Over het tuig valt ook wel wat te zeggen, hier en daar wat slijtage plekken en een kapot zweedblad maar het paste goed en had niet de indruk dat de zadels en hoofdstellen niet paste.

Al met al, is het een gezellige plek waar je heen kan gaan voor een super gave strandrit om even heerlijk uit te waaien. Je moet alleen niet verwachten dat elke manege eruitziet als de stallen van Anky van Grunsven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:15

Goh zou het dan echt verbeterd zijn...

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:28

haha, het is ook echt nooit goed en jullie moeten overal wat achter zoeken. super sandy dat je het leuk gehad heb, maar dat had je na afloop al gezegt. laat het de volgende keer maar weten via pb als je weer komt dan hou ik die dag vrij en ga ik met jullie mee!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:40

nou ik kan je vertellen dat het waar is, want heb beide groepen gezien want was toen op stal. maargoed wat maakt het ook uit. als hun maar een super rit hebben gehad

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:51

Ach 2 positieve verhalen weegt lang niet op tegen een heleboel negatieve :Y) Dan zullen alle negatievelingen wel een Anky stal gewend zijn :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:56

Wel als het dan echt betekend dat ze aan het verbeteren zijn. Maar ja, ik vind het ook wel typisch.

Ik heb toen de tijd een leuke rit gehad, maar kom op, buiten staan? Niet gezien. Hooi? Niet gezien. En de stallen zijn en blijven belachelijk vind ik.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:39

Wij hebben dan wel ieniemieniebeetjes hooi gezien (wel acceptabele kwaliteit), maar geen bix of ander fatsoenlijk krachtvoer. Wel voerbakken vol met oude broodjes...

Tuig dat niet paste en uit het jaar nul stamde (dat is op zich niet erg dat het oud is, als het maar onderhouden is en past en dat was het ook niet), leer (singels, beugelriemen) waar scheuren inzaten, dat soort dingen. Maar daar kan ik allemaal nog doorheen prikken, ben echt wel wat gewend en luxe hoort daar niet bij.

Wat mij wel stoorde, en niet zo'n beetje, is het totale gebrek aan aandacht en interesse in de klanten. Er werd gesnouwd waar de paarden stonden, alleen gewezen naar ons en naar 2 paarden waaruit ik maar moest opmaken dat we die toegewezen hadden gekregen. Er werd gewezen naar waar het tuig lag (op een grote berg, zoek de goeie er maar uit) en waar de poetsspullen lagen, mevrouw nam nog niet eens de moeite haar mond open te doen! (of na afloop even te vragen of het goed was gegaan en of we het leuk gehad hadden).

En dat we het vanaf dat moment maar uit moesten zoeken. We moesten maar zien hoe we ze opzadelden, en hoe we erop kwamen. Niemand die even kwam kijken of alles lukte, of even controleerde of alle riemen wel goed vast zaten en op de juiste manier bevestigd waren. Laat staan dat er iemand keek of we wel konden rijden... Of dat we sowieso wel iets van paarden afwisten...

Wij hebben verder ook best een leuke rit gehad, en zijn geen grote problemen tegengekomen onderweg behalve dat het idioot druk was onderweg, maar dat het zo vroeg in het jaar strandweer zou zijn kon niemand voorspellen, daar kon de manege niets aan doen.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:42

dat is inderdaad slordig!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:49

Tancreda4 schreef:
Wel als het dan echt betekend dat ze aan het verbeteren zijn. Maar ja, ik vind het ook wel typisch.

Ik heb toen de tijd een leuke rit gehad, maar kom op, buiten staan? Niet gezien. Hooi? Niet gezien. En de stallen zijn en blijven belachelijk vind ik.

de paarden gaan sowieso elke ochtend naar buiten in de bak een paard uur en krijgen sochtens en savonds hooi

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:52

Ze geven nogsteeds brooooood! Omg...
En hoe Mick75 Omschrijft herken ik als de beste! Precies zo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:48

Ik ben er nu twee keer geweest. Beide keren op Sietske gereden. Opzich leuke stal om een keer een leuke rit te maken. Echter is het wel handig dat je goed kunt rijden want anders kan ik me voorstellen dat het nogal onverantwoord is. Heb namelijk de eerste keer dat ik daar kwam, wel een handtekening voor iets van eigen verantwoordelijkheid moeten ondertekenen en de tweede keer niet. Voor mij is het strand nogal ver, helemaal om eigen paarden mee te nemen en dan is dit best een leuke optie voor een keertje.

Nee, het is absoluut geen stal die een prijs verdiend, maar het geld zal er wel niet voor zijn en de paarden zien er opzich prima uit. Wanneer een paard ziek is of niet goed loopt e.d., gaat deze heus niet mee op rit. Aardige mensen en alles op basis van goed vertrouwen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:25

Het is naar mijn idee gewoon een redelijk (tot goed) lopende manege, dus hoezo zou het geld er dan niet voor zijn...? En die kleine donkere stallen tot daar an toe, maar fatsoenlijk voer en stro in de stallen lijkt me niet heel veel gevraagd..

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:36

de keuze aan ondergrond is aan de eigenaaresse zelf. verder is het bix en hooi wel van goedekwaliteit, de paarden niet niet tegen bix kunnen omdat ze daar te druk van worden krijgen brood jaa en mais is ook aanwezig voor de paarden. Verder krijgen we ook heel vaak wortels en appels en sla van de groente boer naast ons.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:38

Ehm.. de helft van de paarden kan niet tegen bix...? >;) want er komt altijd een mega kar met brood voorbij..

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:40

sommige paarden die op bix staan krijgen ook brood want sommige paarden vinden het erg lekker en wachten op hun brood en laten hun bix eerst liggen dus vandaar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:42

Hebben ze die rode troep nog steeds in de stallen? Dat vond ik zo vreemd. Dat was zo stoffig, stonden ze met maskertjes op die zooi in de stallen te scheppen terwijl de paarden er gewoon nog in stonden... lekker gezond, zo in de neus en de ogen. Wel jezelf beschermen tegen die troep en vervolgens het paard er gewoon bij laten staan, heel apart.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:42

een buitenrit het ik er nooit gemaakt. Wel hebben wij een keer vanuit onze stal een buitenrit gemaakt (ik reed niet mee maar zat bij de patatoloog) toen er mensen van paarden af gevallen waren. Heemskerk heeft de paarden opgevangen en de meiden die daar waren liepen keurig met paarden rondjes in de bak omdat de paarden aardig bezweet waren. Ik heb uiteraard werder niet in de stallen geweest, maar onze paarden en wij zelf zijn toen wel keurig behandeld! Ik geloof dat dit een jaar of 3 terug is.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:43

Ik vind het maar een rare bedoening daar.. :roll:
Mensen die ik spreek raad ik ook zeker af om daar te gaan paardrijden :n

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:44

Fiffill schreef:
Hebben ze die rode troep nog steeds in de stallen? Dat vond ik zo vreemd. Dat was zo stoffig, stonden ze met maskertjes op die zooi in de stallen te scheppen terwijl de paarden er gewoon nog in stonden... lekker gezond, zo in de neus en de ogen. Wel jezelf beschermen tegen die troep en vervolgens het paard er gewoon bij laten staan, heel apart.

Ja, idd wel vreemd. Dit soort dingen bedoel ik nou! En je hoort al van die vreemde verhalen... En als je even terug leest... inene 2 goede verhalen (heeeeul toevallig :') ) Nouja, ook wel grappig, maar niet gelukt ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:46

Ik heb verder niks tegen de manege, maar vind het gewoon bizar dat er na zoveel jaar (het is bijna 6 jaar terug dat ik er was!) nog steeds niks veranderd is zo te lezen. Terwijl er toen al gesproken werd over het opknappen van de stallen bijv.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:47

alle manege paarden gaan sochtends na het eten naar buiten en dan wordt er uitgemest. vroeger hadden we ander soort bodembedekking maar nu hebben we baaltjes zaagsel wat veel minder stoffig is en meer houtkrullen achtig. dus de mond kapjes zijn niet meer nodig.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:47

er zijn al veel meer buitenstallen bij gekomen en meer stands weg gegaan