hyppolyte schreef:Even ter info, bij ons in het bos mogen wandelaars/hardlopers en fietsers niet op de ruiterpaden komen, dus als ze dat wel doen en ik vriendelijk vraag om dat niet meer te doen en ik een grote bek terugkrijg, dan hebben zij een probleem, niet ik.
Kwam laatst trouwens nog een stel wandelaars tegen op het ruiterpad. Klein kindje van 2 of 3 jaar oud stond midden op het ruiterpad, goddank net waar ik haar kon zien en moeders liep ergens 50 meter hogerop van het pad af te struinen, had niet eens door dat we langskwamen. Als het meisje iets verderop had gestaan hadden we waarschijnlijk al in galop gezeten en dan was daar echt een levensgevaarlijke situatie ontstaan. Niet omdat ik mijn paard niet onder controle heb, maar omdat ik met een onverwachte situatie en met een reactietijd zit (die gelukkig vrij snel is) en weinig ruimte om te ontwijken.
Als iemand daar niet hoort te lopen dan hoef ik daar dus ook niet vanuit te gaan of rekening mee te houden toch?
Ik kan prima normaal ingehaald worden, maar niet in het bos, want daar is geen ruimte voor, dan moet ik namelijk eerst van het pad af, moet ik dan ook een L op mijn rug?
Ruiterpad of geen ruiterpad, ik vind het niet verantwoord om te galopperen vlak voor een onoverzichtelijke bocht.
Jij hoort in te calculeren dat er voetgangers/fietsers/ruiters in stap kunnen rijden net voorbij die bocht.
In een auto rijd je ook geen 80 in een woonwijk. Als je dan een klein kind van de sokken rijdt, is het argument toch ook niet 'maar dat kind hoorde daar niet te lopen'. Je hebt wel een bepaalde verantwoordelijkheid als bestuurder.
Enne da's het eerste bos waarvan ik hoor dat voetgangers niet op het ruiterpad mogen komen...weet je dat wel zeker??