Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)detour schreef:HC, waarom rijd jij 's nachts? PB staat open ivm offtopic gaan.
detour schreef:Maar da's in Belgie, in hoeverre wijkt Nl daar vanaf? Graag antwoord van iemand die dit weet en in Nl rijdt?
Bandida schreef:Dat is inderdaad zo, het is op dat punt een beetje vaag. Tja, je kan eigenlijk alleen maar zorgen dat je de wet kent en nakomt, en dat zijn dan voornamelijk verkeersregels. Verder gewoon beleefd en vriendelijk, en je paard goed voorbereiden voor je op de weg gaat, meer kan je niet doen denk ik.
Ik vind wel dat er door ruiters veel te weinig bij stil gestaan wordt dat een paard (zeker loslopend) echt gevaarlijk kan zijn voor andere weggebruikers. Ik ben niet overdreven paniekerig, en heb geluk dat ik in een omgeving zit waar een foutje niet gelijk afgestraft wordt, maar in mijn achterhoofd zit toch altijd een 'wat als..'.
Bandida schreef:Dat is inderdaad zo, het is op dat punt een beetje vaag. Tja, je kan eigenlijk alleen maar zorgen dat je de wet kent en nakomt, en dat zijn dan voornamelijk verkeersregels. Verder gewoon beleefd en vriendelijk, en je paard goed voorbereiden voor je op de weg gaat, meer kan je niet doen denk ik.
Ik vind wel dat er door ruiters veel te weinig bij stil gestaan wordt dat een paard (zeker loslopend) echt gevaarlijk kan zijn voor andere weggebruikers. Ik ben niet overdreven paniekerig, en heb geluk dat ik in een omgeving zit waar een foutje niet gelijk afgestraft wordt, maar in mijn achterhoofd zit toch altijd een 'wat als..'.
Ikima schreef:Ik heb zeker in de gaten dat mijn paard een gevaar voor de omgeving kan zijn, het is alleen jammer dat wandelaars en automobilisten denken dat het robots zijn en vaak gewoon geen rekening houden met het feit dat het een levend wezen is.
suleilitha schreef:Vanmiddag is hier vlakbij een ruiter over de kop gegaan. Midden in het ruiterpad was een gat gegraven door een hond. De rest kun je erwel bij bedenken.

corine1981 schreef:En wanneer jij in volle galop door zo'n gat vliegt...