Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:34

Wij hebben er weer een rondje opzitten. Was op een gegeven moment heel spannend, de weg was opgebroken maar we moesten echt langs daar, dus heel voorzichtig stappen. Op een gegeven moment was enkele meter weg bedekt met plastic zeil, daar moesten we helaas echt over. En net toen we er bovenop stonden, windvlaag!! Noah schrok zo hard, ik lag er ook echt bijna af :P 't Was zo'n soort gekke rodeosprong ^^

Het rondje
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4358_n.jpg

Danseresje

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:58

dat zijn altijd spannende dingen solleke_noah! gelukkig ging het goed en ben je blijven zitten!
Ik heb vandaag weer een heerlijk rondje bos, duin en strand gedaan. Pony was wel eigenwijs en heb hem ff aangepakt. Andere pony was ook eigenwijs en had op bepaald moment nogal de vaart erin.....haha!
Was een rondje van 16,38km en sta nu op plaats 34! Donderdag pas weer buitenrijden, dus zal wel weer plaatsjes zakken....

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:16

Vandaag ook een ritje gemaakt. Op zoek geweest naar een kortere weg naar het bos. Op 1 hek na ook bijna gevonden. Dus beetje een strooptocht ritje gemaakt haha.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:33

Sta op plek 60 met 186.54 km
Jullie gaan hard zeg!
Vandaag een ritje gemaakt trots op me ventje.
Hij kan bijna het compliment op zweep commando :D
Afbeelding

Ga instellen denk ik dat iedereen alles kan zien behalve mijn kaart.
Voel me toch niet echt lekker met het idee dat de hele wereld mijn ritten waar ik rijd kunnen zien.

Straks misschien nog even een klein rondje rijden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:10

Ik zou daar denk ik niet eens over gekomen zijn Solleke-noah haha :P .
Vandaag alleen een stukje gewandeld, op een mooie zondag is het hier file rijden in de bossen.
Daar had ik niet zo'n zin in.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:17

Wij hebben er een lekkere zonnige. 13km bij. Ze heeft sinds gistere duplos en loopt nu echt heerlijk!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:35

Fijn Crazymel! Merk je veel verschil met gewone ijzers?

Ook hier een heerlijk ritje gemaakt :) Ik had mijn Zaldi weer eens uit de kast gehaald, dus het was hard werken voor mij :') Normaal gesproken houdt de kniewrong je been wel aardig op zijn plaats, maar dit zadel heeft geen kniewrongen dus dan komt het toch echt op je eigen benen aan. Voelde op een gegeven moment echt mijn kuiten branden, haha! Leuk ook altijd hoe stalgenoten op dat zadel reageren: "Hee, je mist een paar onderdelen!"
Afbeelding[/url]

Voor Alanda wel lekker, die heeft een en al schoudervrijheid en loopt heerlijk met dat zadel :)

Na afloop nog even lekker aan de hand laten grazen. Max deed gezellig mee :')
Afbeelding[/url]

Ben alleen de dekjes ellende wel beu: op de lendenen zit nu zo goed als geen vacht meer, omdat het niet uitmaakt met wat voor dekje ik rij, alles schuurt weg. Heb nu een schapenvel besteld in de hoop dat we dan van het schuur-probleem af zijn.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:15

Snadrem: denk dat het al eens vermeld was, maar de meeste ijslanderruiters rijden zonder dekje (wel evt met gelletje) misschien een optie voor jou?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:27

Ik zou het eens kunnen proberen, maar durf het nu niet goed aan omdat je dan met leer direct op de huid komt te zitten. Ben bang dat dat gaat plakken als ze gaat zweten.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:12

Goede tip Solleke_Noah, had ik nog niet aan gedacht! De IJslanders hier op stal hebben een anti-slip matje onder het zadel, zoiets: http://www.horsetopshop.com/Webwinkel-P ... p-Pad.html. Je zadel ligt dan niet direct op de huid en schuift niet doordat het matje anti-slip is. Misschien is dat dan wat voor jou Snadrem, als je er toch wat onder wil hebben liggen. Bij de ijsjes schuurt dit niet, maar dat doen gewone dekjes eigenlijk ook niet... Dus is uiteindelijk toch gewoon uitproberen wat werkt voor jouw paard.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:27

Vandaag weer een heerlijk ritje gereden! Paar leuke galopjes.
Kwam ook nog vlakbij een roofvogel vliegen, bijna over onze hoofden! Heb het gefilmd :D
Goed kijken, is op het filmpje helaas niet zo spectaculair als in het echt. Kwam echt bijna over ons heen, heel gaaf!

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:36

Vandaag weer een heerlijke rit gereden.
Helaas viel endomondo halverwege uit en vond hij ons pas terug toen we bijna thuis waren.
Het leek ineens of we via vogelvlucht gegaan waren :roll: dus de rit maar verwijderd en opnieuw handmatig ingevoerd.
Afbeelding
Er lopen hier natuur koeien maar ik zie ze eigenlijk nooit, vreten genoeg in ieder geval.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:00

Heerlijk weer mooie foto's ook!

Ik ga morgen, zo'n 30 km staat er in de planning.
Deze week probeer ik lekker veel km's te rijden, een blokweek dus.
Hopelijk toch wel zo'n 100 km! En dan volgende week weer even niks.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:18

Whoo 100km in een week! Dat is veel. Ik rijd dat in een maand hahaha. Start ook pas klasse 1 natuurlijk en m'n paard wordt pas 5 dus jong zat.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:28

Danseresje, is mooi rijden daar :j We hebben in Vierhouten met de paarden in een hotel gezeten en vanaf daar mooie ritten gemaakt :z

Snadrem, wat vervelend. Schuurt het dan op de rand van het dekje of waar het zadel steunt?

Nessa, op welke tijd is de vogel te zien? (sorry, ben te ongeduldig om filmpjes te kijken langer dan 1 minuut, dan ga ik scrollen :D )

Vandaag weer alleen tijd voor een kort rondje en even gepootjebaad.
Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:09

Dat ziet er leuk uit grit.

Meer mensen dus echt genoten vandaag!

Vogel is ongeveer bij 2:20.
Hij lijkt helaas ver weg, maar nog nooit een wilde van zo dichtbij gezien

100 km in 1 week! Das echt veel.
Hopelijk de hele week mooi weer

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:13

Nessa schreef:
Dat ziet er leuk uit grit.

Meer mensen dus echt genoten vandaag!

Vogel is ongeveer bij 2:20.
Hij lijkt helaas ver weg, maar nog nooit een wilde van zo dichtbij gezien

100 km in 1 week! Das echt veel.
Hopelijk de hele week mooi weer

Ikzie echt geen vogel (kijk via iphone) :')
Kijk morgen wel als ik op de laptop zit dan zie ik het wat sneller.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:27

Hij vliegt vanaf een boom rechts voor ons langs en buigt af naar rechts.
Bijna direct na de tekst

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:30

xRiiannex schreef:
Jullie gaan hard zeg!

Inmiddels niet meer!! :D :D ;) heb je vandaag ingehaald! Maaaar ik kan deze week amper km maken, dus zul je mij wel weer inhalen!

Lekker ritje gemaakt, samen met vriendlief op zijn trekpaard: http://instagram.com/p/kxC-1Esca_/

Jammer dat mensen overwegen om te stoppen met de challange om de paar rotte appels die er tussen zitten! Zonde.... Ik heb niet de illusie nog in de top 10 te komen. Maar vind het toch ook leuk om te zien waar ik wel sta en af en toe iemand in te halen die boven me staat, om een aantal dagen later zelf weer ingehaald te worden!!

Mijn profiel is geloof ik helemaal open! Geen moeite met het feit dat mensen mijn routes en omgeving kunnen zien!

Ik heb zopas bij de action een actioncamera gekocht. Werkt leuk opzich, moet alleen nog een manier bedenken om 'm op mijn cap of borst te bevestigen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:36

Haha wat grappig Nessa, ik zag je foto ook op facebook voorbij komen bij as seen through horses ears :D
Wat een prachtige kleur heeft je paard!

Wij liggen er helaas alweer een paar weken uit door een blessure.. met een beetje geluk kan ik t weekend weer een ritje maken! Met wat pech moet de da volgende week weer terug komen :(

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:06

Cindyrella schreef:
xRiiannex schreef:
Jullie gaan hard zeg!

Inmiddels niet meer!! :D :D ;) heb je vandaag ingehaald! Maaaar ik kan deze week amper km maken, dus zul je mij wel weer inhalen!

Lekker ritje gemaakt, samen met vriendlief op zijn trekpaard: http://instagram.com/p/kxC-1Esca_/

Jammer dat mensen overwegen om te stoppen met de challange om de paar rotte appels die er tussen zitten! Zonde.... Ik heb niet de illusie nog in de top 10 te komen. Maar vind het toch ook leuk om te zien waar ik wel sta en af en toe iemand in te halen die boven me staat, om een aantal dagen later zelf weer ingehaald te worden!!

Mijn profiel is geloof ik helemaal open! Geen moeite met het feit dat mensen mijn routes en omgeving kunnen zien!

Ik heb zopas bij de action een actioncamera gekocht. Werkt leuk opzich, moet alleen nog een manier bedenken om 'm op mijn cap of borst te bevestigen.

Foei haha!
Deze week maak ik elke dag een buitenrit dus denk wel dat ik je inhaal :p
Wil 60/100 km gaan rijden deze week.
+conditie training in het bos.
Ben ik de enige die na een rit zijn paard in de stapmolen zet? Ik vind dat juist echt super fijn! Weet ik 100% zeker dat die goed is uitgestapt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:20

ik heb geen stapmolen haha :P

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:38

Check, roofvogel gespot :D

Rianne, je zegt het of iedereen standaard een stapmolen bij stal heeft staan :Y) .
Wij stappen gewoon het laatste stuk, daarna nog even uitzweten als ik de stalklusjes doe en hoppa naar buiten.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:40

Haha, dan moet je wel een stapmolen hebben om het uberhaupt te kunnen doen :) Maar al had ik beschikking over zo'n molen dan zou ik mijn paard er nog niet inzetten, in stap altijd al goed uit tijdens het rijden, dat calculeer ik gewoon in :)

Spatter, mooie foto en een bijzonder kleurtje heeft je paard zeg :j

Cindyrella, ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van die filmpjes, post je iets zodra het is gelukt??

Grit, doodeng lijkt me dat om zo pootje te baden :')

Nessa, ik ben altijd zo jaloers op de mooie omgevingen waar jij kunt rijden :)

Snadrem, stoere oortjes-foto. Mooie omgeving ook :j

Ik heb zaterdagmiddag ook nog een rondje gedaan. Paard was best kijkerig, maar helaas mogen we nog bijna niet draven dus die energie bleef ook zo hangen. Ik ken de weg nog niet zo goed op deze locatie en uiteindelijk werd de ronde langer dan de bedoeling was, maar niettemin was het een hele leuke ronde, voelde me toerist in eigen land :') Andros keek ook zijn ogen uit, maar was superbraaf :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:30

Als ik een stapmolen tot m'n beschikking had, deed ik dat ook. Naast het uitstappen inde rhet zadel. Stapmolen is een heerlijk middel hiervoor!