Djilna schreef:[***], spijsvertering klinkt aardig overhoop! Vervelend dat hij daar zo'n last van heeft. Weet je de oorzaak?
Varekaj schreef:Is het geen last van de warmte?
Spijsvertering is inderdaad niet ok, maar het is ook niet echt een probleem (als in: hij eet nog, geen koorts, mest nog gewoon, mest is normaal, etc. ). Ik denk zelf last van de seizoenswisseling? Hij heeft exact ditzelfde nu voor de 3e keer .. De 1e keer was vorig jaar rond deze periode, de 2e keer was dit voorjaar (april/mei) en nu dus weer. Heb de 2 eerste keren meteen de DA gebeld maar verder dan 'een spuit Buscopan voor de zekerheid' kwam die niet, en daarna was er ook niks meer aan de hand.
Warmte heb ik ook aan zitten denken, want hij heeft natuurlijk al goed wat vacht. Maar hij moet verder ook niks, als we al iets doen is het uitsluitend stappen, hij zweet ook niet echt (beetje aan oren/singel) dus of ik het in die richting moet zoeken... Wel lijkt hij meer last te hebben van zijn neus/hooikoorts, ondanks dat het pollenseizoen eigenlijk voorbij is (maar er zitten nu blijkbaar veel schimmels en sporen van paddestoelen in de lucht en dat zou soortgelijke klachten geven).
Heeft het dan toch ergens met de weersomstandigheden te maken? Of is het toeval? Ik weet het niet .. Maar hij is wel heel opgeblazen en er is veel gerommel, en dus vooral sloom. Nu moet ik zeggen dat ik de andere pony ook erg opgeblazen vind, maar die heeft geen gerommel en is ook niet sloom (voor zover ik dat kan inschatten met het weinige dat hij nog moet doen). Hooi of ander voer is niks aan veranderd, maar ze springen beiden wel zuiniger om met hun hooi (als in: laten het langer liggen.. wat op zich geen probleem is want ze hebben reserve genoeg, maar het is wel opvallend dat ze het beiden tegelijk hebben.. Ofwel hebben ze nu ineens door dat het hooi niet spontaan verdwijnt als ze het niet meteen binnen boefen.. zou ook wel leuk zijn
).