[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 08:24

Gaaf Raya! Wat voor camera is het?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:30

Hier was het schitterend weer, na mijn les heb ik nog een rondje gemaakt van ongeveer 15 kilometer. Dat helpt vast wel om die grasbuik van Alanda een beetje binnen de perken te houden :) straks nog werken tot 0400 uur... weinig zin in vandaag, ik heb eigenlijk meer zin om lekker in het zonnetje te zitten en op tijd te gaan slapen :')

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:08

Toppie Silence !!! Niks mooiers dan naar die oortjes te kijken !

Ik ben vanavond ook weer op stap geweest met mijn dametje, heerlijk was het !

Werkze Snadrem .... fijn weekend vooor iedereen !

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:09

Zo ik heb ook weer alles bijgelezen :P Zit echt in een drukke periode pff.
Kijk hoe braaf die is :D. Vanaf vandaag gaan we het 'echte' trainen weer een beetje oppaken!
Afbeelding

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:08

Zo, vandaag 27km op de teller incl een zeer persoonlijke ontmoeting met de Veluwse grond :P

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:12

Zo flinke rit! :D
Geen ernstige ontmoeting met de grond?

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:13

Grappige foto dancer. Lekker dat je het trainen weer kan oppakken. Ik heb soms ook van die drukke periodes dat er maar weinig van trainen terecht komt.

Fijn te horen dat je lekker gereden hebt Silence. Een persoonlijke ontmoeting met de grond klinkt dan weer wat minder aantrekkelijk.

Ik heb vandaag ook een heerlijk ritje gemaakt. Hieronder een foto van Tysons favoriete drafpad. Op het pad liggen, helaas, veel kiezelsnmaar dat weerhoud Ty er niet van om flink de benen te strekken.

Afbeelding

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:18

Silence; lange rit gemaakt, lekker! Hoop dat je ook een lekker zonnetje had zoals hier :)

Rais; Ja inderdaad balen, we gaan samen weer onze conditie opbouwen met wandelen haha :P En lekker altijd zoon pad waar je paardje even lekker uit kan razen :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:27

Ja dat had ik ook wel over willen slaan :P
Dikke en kapotte knie en dikke wang aan 1 kant.
Ben over de kiezels geschoven....

Het weer was heerlijk. :D
Morgenavond thuis plaats ik wat foto's :j

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:34

Da's best jammer, Silence. Dat over de kiezels schuiven levert nog wel eens nare schaafplekken op. Heb je iets van traumeel of arnica bij je? Maar wel een lekker rit verder gehad, begrijp ik? Dat is dan toch weer wel fijn en het weer was goed, dat doet ook wel wat ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 07:11

Nee ik heb helaas niks bij.
Gelukkig had Jimmy zelf niks. Hij had gelukkig geen schaafwonden of iets.

Verder was het inderdaad heerlijk. :D

Toch maak ik me om dat struikelen wel behoorlijk zorgen.
Hij struikelt echt heel veel, zowel voor als achter.
Toch eens laten doorlichten misschien....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:34

Als hij echt veel struikelt en dus ook af en toe echt valt daardoor lijkt het me verstandig daar eens kritisch naar te kijken. Heb je met hem ook les? Want een deel kan zijn dat hij gewoon slordig loopt, dat is met oefeningen ook wel een stuk bij te werken.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:53

Nee ik rij met hem niet in de bak.
Dat is met hem nooit gedaan, hij vertikt het ook echt om daarin te lopen.
Maarja als je het 11 jaar niet hebt gehoeven en altijd naar buiten bent geweest geef ik hem geen ongelijk ;)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:56

Mocht je het willen proberen zou je die oefeningen ook prima buiten kunnen doen :) .
Maar als het echt erg is kan het misschien geen kwaad om ernaar te laten kijken.
Hier struikelen ze buiten ook met enige regelmaat, in de bak vrijwel nooit. Maar dat is puur wanneer ze totaal niet opletten waar ze lopen.

Deze week ga ik veel rijden, hopelijk zit het weer een beetje mee ;) .

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:29

Silence je hebt toch een fjord he? Ik heb ook 4 jaar een fjord gehad. Had helaas hetzelfde probleem ;(

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:35

Oeh jeetje Silence, klinkt niet echt lekker, hoop dat het niet iets ernstigs is..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:24

Mag ik me ook melden? Ik reken mezelf dan maar even tot de kilometervreters!
Ik rij endurance met mijn pony en op dit moment trainen we voor de klasse 3, 80 km.
Aanstaand zondag onze eerste wedstrijd van 80 km.....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:28

Hoi Kim welkom. :)) Leuk dat je al in klasse 3 rijdt. :))

Zembla struikelde gisteren ook, omdat hij aan het sloffen was. Soms is het echt een lamzak. :o
Maar als ze veel struikelen is dat wel vervelend. :(:) Misschien toch wat meer voorwaartser proberen te laten lopen? Of werkt dat niet?
Daarnaast kan struikelen ook voorkomen als ze vast zitten bij de borstspieren, weet niet of je er weleens een masseur bij hebt gehad? Maar dat zou ook nog een optie zijn.
Wel balen zeg :(:)

Leuke foto weer Rais :))

En voor wie het vroeg wanneer ik mijn hoofdstel verwacht, geen idee. :+ Krijg waarschijnlijk maandag bericht of het kan. :D

Zo gisteren lekker buitengereden met een vriendin van me, straks gaan we weer alleen op pad om te trainen. :)

Iemand trouwens nog tips tegen versleten ijzers, mijn ijzers zijn nu al weer ver versleten en de smid is 2 weken geleden geweest. :o Ik rij zoveel als mogelijk in de berm, maar met al die regen zijn veel bermen hier niet te doen. :o De smid wilde er voor de volgende keer een grotere widea punt inslaan of een stukje erop lassen zodat het las gedeelte langzamer slijt.. Maarja..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:31

Welkom Kim! Ik had al eens in fototopics van je zitten neuzen :) Zo'n 80 km wedstrijd rij je dus op 1 dag, of is dat verspreid over meerdere dagen? Ik zit met die van mij nu op 30 km langste rit, en zit er steeds meer over te denken om een keer te gaan starten.

Alanda struikelt ook wel eens, maar dat is vaak bij haar linkerachterbeen en dan met name in wendingen. Volgens mijn instructrice is het omdat ze nog niet genoeg buigt in haar knie achter, ze moet nog wat meer op de achterhand komen bij die dingen. Voor struikelt ze nagenoeg nooit, of ze moet een stronk over het hoofd hebben gezien :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:32

Ik ken iemand die rijdt ook heel veel over het asfalt en die hebben nu een stuk of 6 widea puntjes erin zitten en dat scheelt behoorlijk!
Of heb je die al?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:34

Snadrem schreef:
Welkom Kim! Ik had al eens in fototopics van je zitten neuzen :) Zo'n 80 km wedstrijd rij je dus op 1 dag, of is dat verspreid over meerdere dagen? Ik zit met die van mij nu op 30 km langste rit, en zit er steeds meer over te denken om een keer te gaan starten.

Dat is op 1 dag. Ik zou zeggen gewoon een keer starten!
Een korte klasse 1 moet met gemak lukken. Ik ben ook begonnen met 26 km (en dat vond ik een heel eind! al moest ik toen helaas al stoppen op 14 km :+ )
Maar als je al 30 km rijdt moet dat zeker lukken. In de kennismakingsklasse hoef je ook maar 8 km/h te rijden

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:34

Silence. :(:)
Dancer_ ook weer aan het opbouwen.
Kim345 welkom.
Somebitch nog geduld hebben tot een maandag.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:36

Ik heb wel gewone widea punten, mijn hoefsmid zij dat er wel nog grotere waren en we bij de volgende beslagbeurt (over weken) eens zullen kijken wat we doen, of die dikkere punten erin of lassen. Maar ben ik nu zo simpel dat ik denk, er zullen toch ook wel dikkere ijzers bestaan? :+

Gewoon starten Snadrem, ik heb het ook gewoon gedaan. Alleen het is wel verslavend. :o Maar jou paard kan het makkelijk aan hoor, als ik zie en hoor in dit topic hoe jij je ritten rijdt. :j

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:38

Ik denk dat een dik ijzer net zo makkelijk weer eraf slijt...
En daarbij worden de ijzers heel erg glad... Ik zou dan toch voor de grotere punten gaan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:39

Glad dat klopt inderdaad, mijn punten zijn nu alweer ver versleten en ik merk wel dat hij dan inderdaad sneller gaat glijden. :j Misschien dan toch maar voor grotere punten gaan ja..