Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:10

Hilli schreef:
Ik weet niet zo goed wat men bij mij kan zien, maar ik wil best met iemand van jullie vriendjes worden als extra check :j

Dat zou toch helemaal niet nodig moeten zijn?
Volgens mij hoef jij niet gecheckt te worden hoor nienke!
De meeste maken de km's toch eerlijk.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:10

Volgens mij is er maar 1 iemand die niet eerlijk is en we weten allemaal wie, degene is opeens verdacht stil ;)

Eerst had ik zo iets ach ze doet maar maar binnen n paar weken staat ze op 1...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:48

Wij staan in de top 20 volgens mij. Ik rijd zelf meer kilometers, maar heb geen endomondo, dus alleen de kilometers die ik samen met mijn vriend rij staan geregistreerd.

Eigenlijk maakt mij de challenge niet zo heel veel uit, wat ik wel leuk vind is dat we er toch langere rondes door zijn gaan rijden en het gemiddelde tempo wat omhoog is gegaan. Niet alleen voor de plaatsing, maar omdat je ziet dat het geijkte rondje van 8 km eigenlijk niks is en we toch wel veel stapten :D .

Ik negeer de berichten van moonforever en snapte toen al niet dat ze weer is toegelaten tot de challenge. De fout ingaan is een ding, het niet uit jezelf corrigeren is een tweede en vervolgens mee blijven posten of er niks aan de hand is, valt onder de categorie "plaat voor je hoofd".

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:49

moonforever schreef:
Weer heerlijke Ritjes gemaakt,
Morgen gezellie weer rit met een vriendin Toch voordee aan 2 paarden haha :-) wat had dat gemist samen rijden haha :P Ga snel een andere hoofdstel er bij kopen haha 1 hoofdstel voor 2 paarden is niet fijn, elke x te grote mexiaanse dat ik geen Rem heb of stang en trens in doen is niet fijn

[ Afbeelding ]

Leuk! Maar bedoel je soms Winnetou? Want die heb je gekregen van manege Filip Dros omdat je hem op de wei kon zetten als pensioen pony (gezelschapmaatje voor Pablo). Hij zou niet meer bereden worden, laat staan hele kilometers. Een beetje oneerlijk vind je niet, ook tegenover ''winny'' Of valt dat bij jou onder pensioen pony? Volgens mij heb jij er een gratis 2e rijpony bij voor jou en je vriendinnetjes die er niet meer oppassen. (zie elke dag andere fotos van mensen die erop rijden, zag dat je verzorgster hem ook bijrijd) Zag hem trouwens ook laatst te koop staan voor 1000 euro. Ik denk niet dat deze ''challenges'' iets zijn voor een pony die al jaren 1 uurtje op een dag in de les kan lopen vanwege zijn knieeen, en nu van zijn welverdiend pensioen mocht genieten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:02

Jammer dat het kennelijk toch zo moet lopen. Mijn ritjes zijn wel echt, maar heb mijn privacy vrij strak staan. Niet heel endomondo hoeft mijn rondjes rennen of rijden te kunnen zien. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn, mogen ze me altijd als vriend toevoegen.
Voor mij is de challenge ook een motivator. Kijken hoe ver ik kan komen met mijn ip 1x per week buitenrijden op verzorgpony en straks vanaf half april weer 2x per week (manege buitenrij-seizoen begint dan weer). En soms heb ik verzorgpony vaker in de week of heb een extra buitenrit op de manege, die registreer ik ook met mijn horloge om daarna in endomondo te importeren...

Hoop echt dat we het hier met z'n allen leuk en eerlijk kunnen houden!

By the way, geweldig filmpje met die sloot!!!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 08:00

Rit van gisteren bijna 15km:

AlexVB

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:26

Goedemorgen,

Dat mensen vals spelen is meer hun probleem dan de mijne. Iedereen weet voor zich toch of hij of zij de km's maakt.

Zo zag ik bij mij dat Endomondo een doel die ik ingesteld had ook meetelt en dat is niet de bedoeling. Deze heb ik meteen verwijderd. Tevens tel ik de km's maar van 1 van onze 2 paarden omdat we toch meestal samen buitenrijden.

Voor de mensen die problemen hebben met Endomondo en het GPS signaal is het ook mogelijk om bijv runtastic te gebruiken. Je kan het bestand van Runtastic opslaan op je PC en dan door Endomondo laten inlezen met alle gegevens. Zo kan je toch meedoen met de challenge.

En nu terug naar de orde van de dag. Kilometers maken met je paard/pony op een verantwoorde manier..

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:38

AlexVB schreef:
Voor de mensen die problemen hebben met Endomondo en het GPS signaal is het ook mogelijk om bijv runtastic te gebruiken. Je kan het bestand van Runtastic opslaan op je PC en dan door Endomondo laten inlezen met alle gegevens. Zo kan je toch meedoen met de challenge.

Ik wilde al net vragen welke app ik kon gebruiken nu mijn endomondo app moeite heeft met het gps-signaal! Meestal vindt hij na een kilometer of 3-4 het gps-signaal, maar korte wandelingetjes of korte ritjes krijg ik dus helemaal niet op het kaartje of in de grafiek te zien en dat is jammer. Kan je met die app ook max. snelheid en een grafiekje zien van je snelheid? Dat vond ik één van de leukste dingen van endomondo :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:43

En moet je daarbij ook de endomondo app laten staan op je mobiel? Want ik heb erg weinig opslagruimte op mijn telefoon, en twee apps bij elkaar gaat 'm niet worden, maar mijn endomondo doet ook een beetje spastisch de laatste tijd. Heb vorige week de hele tijd achterom gekeken om te zien wie er op me zat te roepen, bleek het mijn telefoon vanuit mijn jaszak die het gps signaal kwijt was _O-

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:58

Nee hoor. Je kan Endomondo verwijderen van je telefoon. Je hebt een Endomondo account in het begin aangemaakt (Via mail of FB login) en deze kan je via je PC, Notebook, Tablet etc inloggen op Endomondo.

Het is dus niet noodzakelijk de app te hebben van Endomondo om mee te kunnen doen met de challenge. Wel een Endomondo account.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:03

:D leuk Suus

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:06

Top, die heb ik! Dan ga ik vanmiddag even endomondo verwijderen en runtastic downloaden :)
Aangezien mijn gps laatst 7 km te veel had gemaakt door heel spastisch overal heen te vliegen ipv mijn route te volgen vertrouw ik m niet helemaal meer :P

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:36

Las net mee over vals spelen. Nu zit ik nog in de uitprobeer fase en heb hem laatst in de bak aangezet. Nou deed ie dat niet helemaal goed en heb volgens hem maar 630 meter gemaakt maar hoe kan ik die dan verwijderen uit de chalange? Kon het niet vinden.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:01

Uit de challenge zelf kan je het niet verwijderen. Je moet de hele "rit" verwijderen uit je history. Dan is deze ook weg in de challenge.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:56

Volgens mij weet ondertussen iedereen wel wie :+ vind het erg laag en ook wel een beetje sneu :\ Snap niet waarom je op zo'n manier in de lijst zou willen staan :? :n maar die negeer ik verder maar gewoon en hoop dat de rest wel eerlijk is :)

Verder komen er weer leuke verhalen en motivaties voorbij +:)+

@maya had het filmpje al op FB gezien := erg grappig om dat nu zo op film te hebben :D

Heb ook even getwijfeld, ook omdat ondertussen las dat sommigen ritten achteraf gingen intekenen enzo, maar neem aan dat ze die wel eerlijk gereden hebben 8-) en ik kon dat natuurlijk zelf ook nog doen :Y) Heb uiteindelijk naar aanleiding hiervan dus wel ook nog wat toegevoegd, omdat het toch wel érg sonde vond dat ons Trektochtweekend niet meetelde :o Dat was toch wel echt een heerlijk weekend km's maken =:) Naar aanleiding van die berichten vond ik het dus wel gerechtvaardigd om dan in ieder geval deze km's nog wel mee te nemen :) De rest v aug-sept is pech hebben :+

Verder vind ik het ook gewoon erg leuk om eens te zien hoe ik nu eigenlijk rij in vergelijking tot anderen :) Zeker omdat best regelmatig buiten rij en ook omdat al een aantal jaren aan het twijfelen ben om eens de impulsrubriek van de Peelrand rit mee te rijden 8-) leek me dit een leuke manier om te zien wat ik nu gemiddeld eigenlijk zoal aan KM's en snelheid rij en of het dus beetje haalbaar is :D

Merk trouwens dat ik nu veel trouwer endomondo aanzet :)) en dan dus ook beter kan zien wat ik nu eigenlijk precies allemaal doe/ rij. Eerder zette ik hem vooral alleen aan als ik juist een keer iets anders ging doen }:0 Maar nu zie ik echt wat nu mijn normale rondjes zijn en ook het verschil als met stalgenootje(s) ga :+ en dat bv kan zien dat toch eigenlijk altijd wel zo'n 1-1,5km in en uitstap :) en wat dus beetje mijn "normale ritme" is.
Nu ik wat meer inzicht heb wil ik dus ook eens rustig aan al wat gerichter alvast wat gaan oefenen/ trainen op stabielere ritten en de snelheid die nodig is voor die Impuls +:)+ Waar die challenge dus al niet goed voor is :D 8-)

Valt me ondertussen trouwens nog helemaal niet tegen wat gemiddeld aan km's rij :) Zit ondertussen zelfs al bijna in de Top 40 :D Ik dacht lijkt me al knap als ik in de Top 50 kan blijven met zo'n grote groep en ook nog best wat enduranceruiters erbij :=
Zeker omdat ik dus in aug/sept endomondo nog bijna niet gebruikt had en ook vanaf eind nov door omstandigheden niet heb kunnen buitenrijden -O-
Stiekem wel balen hoor ^) := want in die zomermaanden rij ik altijd meer buiten dan wat ik nu gemiddeld rij :+ Langer licht en vakantieperiode waarin dus meer tijd heb om (langere) ritten te rijden :D en ook in de kerstvakantie maak ik normaal eigenlijk altijd leuke winterse tocht(en) :z maar dit jaar dus ook niet :n maarja het is niet anders :Y)
Zag ook anderen met blessures enzo :(:) da's natuurlijk veel vervelender :(:) :(:)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:01

Vind het zelf ook fijn om endurance gericht te trainen :j Wat hier vooral opviel is dat sommige rondjes véél langer lijken dan andere rondjes, maar eigenlijk maar 1 km verschillen van elkaar :P Het is fijn te zien wat je effectief rijdt.

Voor de endurance-ruiters een vraagje :o : mijn paard heeft nu een gemiddeld tempo van 8 km/u (met in en uitstappen erbij) en kachelt lekker in -wat denk ik- zijn basistempo draf is en kan dat 2 uur volhouden zonder overdreven inspanning. Is het de bedoeling dat ik zelf dat basistempo een beetje omhoog vraag? Of is het een kwestie van veel doen en dan wordt 'ie vanzelf sterker en gaat het vanzelf naarboven?

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:13

Je kan het basistempo wel iets omhoog vragen. Als we echt endurance gericht kijken naar de snelheid bij wedstrijden is de gemiddelde minimum snelheid voor de 20km 9 km/h.

Een trainingsmethode kan zijn dat je eerst de snelheid verhoogd en dan pas de afstand. Ik doe veel interval training met onze paarden. Ik train bijv 1 uur lang afwisselend drap-stap-draf. Dus bijv 10 minuten stap, 10 minuten draf, 10 minuten stap etc.. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je straks meer draaft dan stapt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:24

Ok bedankt Alex! We zouden 22 maart onze eerste endurance wedstrijd willen rijden, dus zijn nog echte beginners. Momenteel trainen we vooral op afstand, maar ik zal die interval training dan op een kortere afstand gaan toepassen :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:31

Jullie willen Bierbeek rijden? Deze wordt georganiseerd door Team Elite. Je kan bij hun vragen of ze jou willen helpen met je training. Voorwaarde die ze stellen is dat je lid wordt van de vereniging voor hun hulp.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:34

Bierbeek ja :) vervoer is echt nét geregeld dus nu eens uitpluizen hoe we ons moeten inschrijven. Ik woon helaas niet vlakbij Bierbeek (en heb geen eigen vervoer) dus weet niet in hoeverre ik echt aan hun trainingen zou kunnen deelnemen... Ga hen wel eens googelen!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:37

in welke richting woon je.. Richting het Limburgse of het Antwerpse? Ze hebben op diverse locaties mensen zitten die je graag willen helpen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:42

Ik woon omgeving Leuven, 30 min. met de auto van Bierbeek! (edit: en we zijn met een groepje van drie dat wel graag endurance zou willen gaan rijden)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:44

Koekeroekus schreef:
Las net mee over vals spelen. Nu zit ik nog in de uitprobeer fase en heb hem laatst in de bak aangezet. Nou deed ie dat niet helemaal goed en heb volgens hem maar 630 meter gemaakt maar hoe kan ik die dan verwijderen uit de chalange? Kon het niet vinden.

Als je de training wel wilt bewaren, maar niet mee wilt laten tellen, dan kan je de training bewerken en kiezen voor het vinkje uit te zetten bij 'include in statistics'. Doe kiemt mijn lesuren op de manege in de bak. Vind het leuk om bij te houden op wie ik gereden heb en dat doe ik dmv endomondo op deze manier. Mijn lessen komen dus ip niet in de challenge (heb dan horloge ook niet om).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:46

Wat leuk dan zie ik je in Bierbeek! :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:47

Somebitch schreef:
Wat leuk dan zie ik je in Bierbeek! :)

Als je een zenuwachtige bonte en een nog zenuwachtigere draver ziet, met ruiters die er wat verloren bijlopen... Dat zijn wij :P Vind het wel heeeel spannend :)