Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:18

Ik heb eens even gekeken bij iemand waar ik de ritten wel kan in zien. Hieronder een meetellende rit van 4 kilometer.

Afbeelding

Volgens mij hadden we afgesproken dat dit dus NIET de bedoeling was. Wat mij betreft wordt deze persoon opnieuw gediskwalificeerd en nu ook definitief.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:18

Snadrem: Daarom hecht ik er ook geen waarde aan. Ik sta nu ergens in de 30 en doe daar al veel moeite voor. :j kan ongeveer wel zien wie er wel en niet serieus rijdt..

Maarja, als je bijvoorbeeld geen werk zou hebben en dus iedere dag buitenrijdt..

Tja, je kan het gewoon niet echt controleren..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:19

Snadrem schreef:
Ik heb eens even gekeken bij iemand waar ik de ritten wel kan in zien. Hieronder een meetellende rit van 4 kilometer.

[ Afbeelding ]

Volgens mij hadden we afgesproken dat dit dus NIET de bedoeling was. Wat mij betreft wordt deze persoon opnieuw gediskwalificeerd en nu ook definitief.

Hmm nee dat is niet eerlijk.

Kan jij trouwens mijn ritten zien? :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:20

Ik ben ook meer voor mezelf aan het rijden.
Vind het ook leuk om dat te delen.

Maya, ik ga het filmpje thuis even kijken.

Ben moed aan het verzamelen om te rijden.
Het is heel vies miezer weer. Geen zin. Maar wil echt bezig gaan om Bonny's conditie weer op te bouwen. Zodat ik snel weer naar de duinen kan :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:21

Somebitch schreef:

Ja, die kan ik zien :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:22

Ik hou mijn kilometers eerlijk bij, dus alle kilometers die je ziet zijn ook echte buitenrijkilometers. Ik heb wel een hoop informatie zichtbaar staan voor 'friends', maar dus niet voor iedereen. Ik ben wel met bokker 'Sok' bevriend, dus die kan zien wat ik doe :j

Wat Snadrem post vind ik wel een beetje flauw voor diegenen die wel eerlijk meedoen -O-

Nessa

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:24

Wil diegene dat eens uitleggen dan?
Vind het ook erg flauw. Snap echt niet waarom

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:25

Snadrem schreef:
Somebitch schreef:

Ja, die kan ik zien :)

Oke dan is het goed :D

(dan weet ik dat ik niet kan valsspelen) :o (geintje :+ )

En dat is ook flauw hilli, jammer dat mensen dat doen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:26

Die printscreen is van een rit in november. De huidige ritten van die persoon kan ik niet zien, maar ik heb dus sterk mijn twijfels bij de eerlijkheid daar van.

En als het nou iemand was die ergens onderaan de ranglijst zit, maar de persoon zit notabene in de top 10.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:27

Ach, SB, wat jij zegt over mensen die elke dag rijden wegens geen baan, of mensen die bewust voor Endurance trainen en dus een of meerdere malen per week pittig rijden, en dan dus per keer flinke ritten maken. Ik vind dat allemaal niet zo spannend, ik heb voor mezelf gewoon als leidraad dat ik vind dat het echt om 'buitenrij' kilometers gaat. Ik zou bij wijze ook Endomondo aan kunnen zetten terwijl ik rondjes over ons hele erf rij. Dan kom ik ook nog best aan een afstand, maar ik vind dat niet echt buitenrij kms. Zaken van een stuk buiten langs een weg uitstappen en weer terug voor bijv een kwartiertje vind ik een randgeval, maar nog wel een buitenrij km. Omdat je bijvoorbeeld ook mensen hebt die nog heel erg aan het opbouwen zijn met hun jonge dieren / onervaren dieren / geblesseerde dieren / whatever. Ik zet trouwens zelf Endomondo aan zodra ik erop zit, dat betekent dus in mijn geval een 3/400 meter dat ik eerst over eigen erf rij voor ik op de openbare weg ben. Onze oprijlaan is nogal diep het land in gelegen. Maar omdat dat het begin van het buitenrijden is, tja... :+

Maar zoals die 'bakrondjes', of als je een stuk gaat wandelen (voor de Belgen : ernaast, niet erop dus), of de per fiets gaat, en dán je Endomondo op 'paardrijden' zetten. Dat is niet fair. ^)

Zit nu te twijfelen om toch weer wel aan te melden... :+ :') Heb trouwens hetzelfde als Dais, bokkers mogen gerust vriendjes worden met me, maar wil het idd niet op openbaar hebben voor de hele wereld, dus heb net nog eens gecheckt hoe mijn privacy instellingen staan, en nu kunnen geloof ik Endomondo gebruikers het wel zien qua duur / totale afstand, maar dan excl. de kaart.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:31

Je vertaald het wat duidelijker Maya maar zo bedoel ik het ook exact ;)
Die mensen doen het eerlijk en dat is niet erg. Die rijden eerlijk dagelijks een aantal KM buiten bijvoorbeeld. Ik wilde daarmee aanduiden dat het niet altijd hoeft te lijken dat iemand 'valsspeelt'

Ik zelf zet endomondo ook altijd aan als ik erop zit, wat betekend 100 meter erf ofzo, die wordt wel meegeteld. Maar je ziet duidelijk dat ik vertrokken ben via stal en ook weer op stal terugkom.

Fietsen of wandelen doe ik niet, vind ook niet dat dat moet meetellen. :n

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:34

De persoon in kwestie heeft dit jaar (1 januari tot nu) ook al 514 kilometer gereden.

Daar klopt echt geen hol van.

Ik weet niet wie de lijst in beheer heeft, maar als er niet tegen wordt opgetreden, stap ik lekker uit de challenge. Voor mij verliest het dan alle geloofwaardigheid en dan is de hele lol van het idee er van af wat mij betreft.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:38

Dat is wel heel veel :oo
Ik heb er in totaal jan en febr 200 ongeveer denk? En dan rij ik toch redelijk vaak buiten.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:43

Dat filmpje is echt geniaal Maya! _O-

Wat betreft de km's die ik bij sommige mensen (altijd dezelfden..) zie, ik vind het jammer dat mensen het nodig vinden om vals te spelen.
Weet precies wie hierboven bedoeld word. Zie ook regelmatig dat mensen handmatige workouts toevoegen.
Dat is op zich natuurlijk geen probleem, zolang je de route maar intekent en de afstanden geloofwaardig zijn.
Zo zag ik laatst bij iemand op 1 dag een rit van meer dan 60 km (en nee, zij rijd geen endurance). Alle overige ritten zijn ook handmatig toegevoegd zonder route. Niet helemaal eerlijk dus.

Voor mij gaat de lol er wel een beetje af op deze manier.

Volgens mij heb ik mijn settings nu ook zo staan dat mensen wel mijn tijd/afstand/snelheid kunnen zien. Maar de kaart niet. Niet iedereen hoeft te weten waar ik rijd haha.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:45

Maay, kan je bij mij nu wel de ritten zien? En de rest iig afstand en tijd? (Heb tijdens meeting instellingen veranderd omdat ik alles zo had afgeschermd maar had t nog niet gecheckt...)

514km in 7 weken?!?! :oo Machtig....

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:45

Toch jammer dat nu weer deze discussie nodig is. Ik dacht inmiddels dat het voor iedereen wel duidelijk was en zich aan de regels hield, maar blijkbaar niet dus.

Ik rij op het moment ook niet of nauwelijks, en zie mezelf ook steeds verder wegzakken. Maar het is nou eenmaal zo. Ik hou mijn Endomondo altijd erbij, gewoon omdat ik het voor mezelf leuk vind om bij te houden. En dat ik dan mee kan doen met deze challenge is leuk, maar op deze manier wordt het wel een stuk minder.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:50

Maaiike94 schreef:
Zie ook regelmatig dat mensen handmatige workouts toevoegen.
Dat is op zich natuurlijk geen probleem, zolang je de route maar intekent en de afstanden geloofwaardig zijn.

Ik teken die routes dus niet in :+ aangezien ze geheim moeten blijven. Maar ik doe dat alleen bij de routes die ik voor mijn wedstrijd rij, niet bij gewone ritten, dan heb ik gewoon endomondo aan staan.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:50

Zou jammer zijn als er zoveel mensen vertrekken uit de challenge :( Ik vind inderdaad ook dat er alleen eerlijke kilometers mee mogen worden geteld, maar dat is met zo'n challenge met één beheerder natuurlijk wel lastig te realiseren. Bij degene waar het nu over gaat met de bakrondjes ben ik wel bevriend op endomondo, maar ik kan ook vanaf midden november niks meer zien. Ze heeft de workouts gewoon op privé staan, dus niemand zou het kunnen zien. Misschien als ze de rondjes wel zichtbaar zet voor vrienden, dat het dan nog wat te controleren is door bepaalde mensen?

Maar dan nog blijft het probleem (ook als mensen het wel zichtbaar hebben): is het rondje gereden, gewandeld, gefietst of later vals ingetekend? Dat blijft natuurlijk altijd een punt en het zal toch echt op vertrouwen aan moeten komen.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:53

Heb het ook niet over jou hoor WendyBZ ;)
Logisch dat die routes geheim moeten blijven.

Chouchou, ben het met je eens dat het nooit helemaal te controleren valt. Maar bij sommige deelnemers is het zo overduidelijk dat ze valsspelen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:56

Ja en die overduidelijke bakrondjes schiet natuurlijk niet op.

Beetje jammer.. Waarom zou je onterrecht op 1 willen staan? Dat is dan toch ook niet meer leuk? Dan is toch heel het doel weg?

Ik zie er de lol iniedergeval niet van in...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:04

Nee inderdaad. Volgens mij was het idee dat we met zoveel mogelijk deelnemers echte kilometers maken te paard. Blijft weinig van over zo. Ik wacht even bericht af van degene die de lijst in beheer heeft. Ik vind het prima om te moeten "strijden" om de hoogste plaatsen met mensen die er ook keihard voor werken en hele afstanden afleggen te paard, maar ik ga dat niet doen met iemand die een rondje door de bak of de mcdrive doet en vervolgens honderden kilometers intekent die niet zijn gemaakt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:13

500 km in 1,5 maand is sowieso onrealistisch...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:16

Nessa schreef:
500 km in 1,5 maand is sowieso onrealistisch...

Dat is nog meer dan die gekke Pool die zich steeds bij de challenge voegde waar niemand tegenop kon rijden. Die heeft er namelijk "maar" 489.

Somebitch

:')

Somebitch

Hoeveel heeft die persoon dan in totaal eigenlijk? :o