[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:42

Ik wordt altijd jaloers van die foto's. :') Ik heb hier alleen maar polder polder en jawel polder.. Beetje saai. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:04

Haha, polder lijkt me ook vrij saai eerlijk gezegd.
Hier altijd bos of heide.
Vind beiden fijn om te rijden....bos kan na regen zo heerlijk ruiken,lekker fris en kans op wild...en die vogeltjes... <3
En heide heeft weer prachtig uitzicht...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:05

Ik zou dolgraag bos of heide willen, of af en toe een keertje strand. Hier kom je altijd door dorpen, fietspaden, veel bewoning, wenig natuur. Ik word al helemaal blij als ik 1 bospad tegenkom -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:09

Tsja dus toch allemaal die 3daagse Loenen doen he,hihihih..

Strand lijkt mij ook gaaf trouwens. Nooit geweest.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:10

Ik denk dat het niet echt uitmaakt waar je rijdt, polder, bos, heide of strand... alles gaat een keer vervelen helaas.

Nou, vandaag dus naar het nieuwe gebied geweest!

Van wat ik tot nu toe heb gezien is het niet echt de moeite waard om de oversteek te maken om van het gebied te genieten, maar het biedt wel doorgangen naar andere locaties. Toch goed om te weten dus. Eenmaal het viaduct over krijg je een zandpad tussen de weilanden door (saai), vervolgens komt dat uit op een asfaltweggetje (saai) en eindig je bij een terras bij de ophaalbrug bij het kanaal (dat is dan wel weer leuk, op zich). De ophaalbrug en het kanaal zijn wilde dingen die we nog niet eerder waren tegengekomen. Met Alanda even in de ongelofelijke Pinksterdrukte (tachtigduizend fietsers hallelujah!! En ze wilden allemaal zo dicht mogelijk langs mijn paard :) ) geoefend op de brug, en na een paar keer oefenen liep ze mee er overheen!

De eerste keer over de ophaalbrug, nog aan de hand:

Daarna nog een paar keer heen en weer geweest, en aan de andere kant van het kanaal weer verder. Op een gegeven moment kwamen we een paar boten tegen van de roeivereniging en toen raakte Alanda in paniek. Ze had geen idee wat dat voor ding was dat over het water gleed, maar het maakte wel herrie (peddels die tegen het water slaan) en het kwam onze kant op. Gevaar!! Alanda was behoorlijk in tweestrijd: vluchten of blijven staan, zoals ze geleerd heeft. Uiteindelijk overwon training het van instinct en bleef ze staan. Half steigerend en kappend met de voorbenen weliswaar, maar dat is nog altijd beter dan in rengalop wegrennen. Zodra ze weer een stap in de goede richting kon doen, ben ik omgedraaid om weer richting huis te gaan.

Op de terugweg over de ophaalbrug, gewoon er overheen!
Het was overigens ontzettend druk, dat is op het filmpje goed te zien :') Ik denk dat ze nu best wel verkeersmak te noemen is _O-

Op de terugweg over het viaduct, ook gewoon zonder poespas :)

Trots op mijn dame!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:13

Netjes hoor. :)) Vooral die ophaalbrug. :j Gaan die dingen niet loeien als de brug omhoog moet? :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:15

Somebitch schreef:
Netjes hoor. :)) Vooral die ophaalbrug. :j Gaan die dingen niet loeien als de brug omhoog moet? :+

Geen idee... :') gelukkig kwam er geen boot aan!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:18

Haha dat zou namelijk nog wel een actie kunnen opleveren. :+ Bij mij zou zoiets nou gebeuren. :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:53

Somebitch schreef:

Rinkelen, hoogstens. En dat kunnen ze best hebben :j

Ik vind het leuk om alle rijverhalen te lezen :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:57

Ik heb niet zo zeer een rijdipje, want wil wel maar het gaat gewoon even niet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:07

Hilli schreef:
Somebitch schreef:

Rinkelen, hoogstens. En dat kunnen ze best hebben :j

Ik vind het leuk om alle rijverhalen te lezen :j

:j dat klopt. Ik reed een keer vlak langs de haven op de dijk. Naast ons stond een groot schip. Persies toen we daar naast reden toeterde dat schip. Man ik heb nog nooit zo'n hard geluid gehoord. Ik viel echt bijna letterlijk van me paard. Paardlief keek niet eens op. :')

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:13

Ik ga morgen maar eens een poging doen.
Wil mezelf overdag even loslaten in de ruitersportzaak en als het droog is in de avond een ritje met het stalgenootje die volgende week meegaat naar de Veluwe.

Mag van de week ook een mooie rit op kaart zetten voor dan dus zo kom ik er weer even in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:23

Ga je naar Boszicht,Silence? En neem je Jimmy dan wel mee, of gaat alleen je stalgenote met het paard?

Snadrem leuke filmpjes.
Vind dat je echt een erg gaaf paard hebt.
Wat voor hoofdstel heb jij eigenlijk?Meroth ofzo?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:26

Anoniem schreef:
Snadrem leuke filmpjes.
Vind dat je echt een erg gaaf paard hebt.
Wat voor hoofdstel heb jij eigenlijk?Meroth ofzo?

Dank je! Het hoofdstel dat ik heb is de Freestyle van Voest. Qua vormgeving wel te vergelijken met een meroth, alleen zit hier geen metalen bladveer in en heeft het gewoon een soepele, leren neusriem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:31

Ah,maar wel kingekruisd ook dus?
Ziet er wel beetje hetzelfde uit dan, inderdaad.
Heb zelf ooit een meroth gehad,helaas is mijn pony bitloos wat lastig...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:36

Wel kingekruisd inderdaad :)

Ik ben begonnen met een kaakgekruisd hoofdstel, omdat dat het meest lijkt op rijden met bit. Vervolgens overgestapt op een sidepull, en daarna overgestapt op kingekruisd. Steeds een beetje meer afgeschaald dus. Alanda loopt er super op, ik mis mijn bit niet :D Ook als ze er eigenlijk snoeihard vandoor wil gaan, zoals vandaag, is een kleine ophouding met de teugel voldoende om haar bij me te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:43

Heb bij de mijne wel eea geprobeerd..soms geen rem,soms juist geen stuur..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:48

:j Jimmy gaat mee. Naar Boszicht uiteraard :D eens zien wat mijn stalgenootje ervan vind.
Dus dan moet ik wel rijden, stok achter de deur.

Maar ik ga van de route dan ook wel echt iets moois maken en ik moet van mezelf de Posbank aandoen.
Dat is al jaren een wens(je) om daar met Jimmy te komen en dit lijkt me een mooi moment.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:50

Haha ja dat klinkt herkenbaar :')

Bij Zelano was ik meteen overgestapt van bit naar kingekruisd. Ik was wel zo wijs om haar eerst vanaf de grond te leren remmen als er druk op de teugels kwam, maar dat was dan ook het enige dat ik kon met dat hoofdstel toen :') _O- Als ik naar rechts stuurde, sloeg mijn paard linksaf _O- Ik ben toen het rijden opnieuw uit gaan vinden met mijn zit, ik had er dus heel veel aan. Voor mij was overstappen naar bitloos een eye-opener van hoeveel je eigenlijk met je handen doet.

Bij Alanda merkte ik dat er bij het eerste hoofdstel wat we hadden ook de nodige vertraging in de communicatie zat. Als ik haar van de hoefslag af stuurde, kwam de daadwerkelijke beweging vanuit haar pas veel later dan eerst met bit. Inmiddels stuur ik haar dus veel meer met mijn zit. Overstappen naar bitloos is vooral geleidelijk aan steeds meer nieuwe afspraken maken met je paard.

Leuk dat je gaat rijden Sandra! Hopelijk bevalt het ook weer!

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:51

@ somebitch : De galopdijk :)
Wil daar ook binnenkort weer eens overheen! is zeker een jaar geleden dat ik daar heb gereden.
Gisteren heerlijk naar het bos geweest met een vriendin :)
Lekker crossen op de heide en met mijn knie achter een boom blijven haken omdat mijn paard persé zijn voorganger in wilde halen. Gelukkig geen last alleen extra riempje om vast te maken van zadel kapot.
Verder heerlijk aan het genieten van het rijden!! straks 3weken niet rijden ivm vakantie. Daarna ga ik er weer lekker tegen aan :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:53

Ik hoop het ook :j

Vandaar dat ik er ook een beetje naartoe wil werken.
Morgen even naar de ruitersportzaak, 's avonds klein rondje, de route op kaart zetten enz.

Bitloos.... Wil met Jimmy al heel lang overstappen maar het komt er nu maar niet van om het juiste hoofdstel te vinden uiteraard. Weer een reden om toch maar op te gaan starten.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:02

Zo, nog één filmpje spammen vandaag. Hopelijk ook leuk voor de mensen die hun motivatie nog even moeten vinden, of voor degenen die nu niet kunnen rijden. Ik was met Alanda een verkeerd paadje ingeslagen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:05

Snadrem, in de bak rijd ik meestal op de kaptoom. Dat gaat na enige warming up wel oke.
Buiten heb ik dan niet veel meer te zeggen,hoe stom dat ook klinkt...
Misschien na meer oefenen.

Silence,als je tips voor routes wilt hoor ik het wel he?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:12

Ja ik heb wel een route op papier staan die ik wil proberen in te tekenen.
Parallel aan de schaapsallee, dan net voor de parkeerplaats bij de Elsberg rechtsaf, via de hei naar het Posbank paviljoen en via de carolinahoeve terug.
Alleen nog even zien of ik op de kaart wijs uit kan wat de mooiste paden zijn.

Ken er inmiddels gelukkig aardig wat.
Ik zei daarstraks nog tegen mam: Goh, dat ik daar ooit nog zo mijn weg zou kennen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:15

mooi stukje daar ja.
Terletse heide eens meepakken(weet niet hoeveel ritten je maakt?)is ook mooi.