[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:27

Klinkt alsof die pony nog een taak bij jullie familie heeft, Kim. Wat dat is, zal wellicht nog blijken, er is meestal wel een reden waarom dingen lopen zoals ze doen. Om heel eerlijk te zijn geef ik je zusje groot gelijk, waarom zou zij haar fijne "hobbelpony" kwijt moeten raken omdat jij ambities hebt? De ene pony is niet zomaar vervangbaar door een andere, het zijn ook individuen waar je meer of minder fijn mee samen door een deur kunt.
Tuurlijk is het jammer voor jou, maar bedenk dat voor elke deur die dichtgaat er een andere open gaat..... ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:38

Kim_Evendi schreef:
De plek zit iets achter het midden van mijn zadel, nouja ongeveer onder het diepste punt onder het zitvlak.
Ik zal inderdaad nog eens een ander dekje gebruiken.

Mocht het probleem blijven, dan wel even langs de zadelmaker gaan. Wisseling van bespiering kan natuurlijk ook effect hebben op de ligging van je zadel.

@Waratje: daar heb je gelijk in. Ik denk ook dat iedereen andere ambities heeft, maar dat het accepteren dat dat zo is nog best een proces is.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:35

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:00

Waratje schreef:
Klinkt alsof die pony nog een taak bij jullie familie heeft, Kim. Wat dat is, zal wellicht nog blijken, er is meestal wel een reden waarom dingen lopen zoals ze doen. Om heel eerlijk te zijn geef ik je zusje groot gelijk, waarom zou zij haar fijne "hobbelpony" kwijt moeten raken omdat jij ambities hebt? De ene pony is niet zomaar vervangbaar door een andere, het zijn ook individuen waar je meer of minder fijn mee samen door een deur kunt.
Tuurlijk is het jammer voor jou, maar bedenk dat voor elke deur die dichtgaat er een andere open gaat..... ;)

Ik snap je punt, en dat van mijn zusje zeker, ze wil haar lieve, schattige pony niet kwijt, ik trouwens ook niet, maar als ik de keuze moest maken...
Maar waar ik me aan irriteer is dat mijn zusje de pony wel wil houden, maar er niet voor wil zorgen, ja max. 2 of 3 dagen per week.
Ik vond het ook wel een beetje egoïstisch van mezelf hoor, om die pony te verkopen alleen omdat ik per se verder wil met een sport.

Wat ben ik benieuwd naar het CEI endurance in Ermelo zeg, komend weekend!! Gaaf om daar een keer bij te zijn en lekker dichtbij! Voor alle deelnemers en grooms hoop ik natuurlijk op goed weer, las iets over een 'waterbom' ofzo, maar dat zal wel weer sterk overdreven zijn :P

Snadrem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:36

Volgens mij valt die waterbom nu al. Wat een *&^@#$%weer. Het was zo erg dat zelfs ik (!!) vandaag niet het bos in ben gegaan met Alanda :') De hoefsmid is geweest en mevrouw heeft weer twee paar nieuwe schoenen. We kunnen er dus weer tegenaan!

Toch een hele lastige keuze, Kim. Ik zou zelf ook niet zo goed weten wat ik in jouw situatie zou doen.

Zodra mijn loon gestort is, ga ik trouwens een Sedelogic pad bestellen :) Werd al helemaal enthousiast van het lezen, vooral omdat het niet zo'n dichte gelpad is die alleen maar zorgt voor een hoop warmte en zweet. Ik ben erg benieuwd!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:51

Balen Silence' ik hoop dat je een goede oplossing vindt!
Sta je nog steeds ingeschreven voor de Eper paardenvierdaagse ?
Hier zijn wat kleine probleempjes gekomen, dus ik moet zelf nog even afwachten.

Jammer Kim. Hopelijk kun je je droom nog verwezenlijken!

Hier lijkt idd ook een waterbom te vallen!

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:58

regen regen regen regen en nog meer regen :(
Waar blijft het lekkere weer van vorige week?
hopelijk word het volgende week nog mooi weer. Zou graag nog even willen rijden voordat ik mijn schatje 3 weken ga missen....
@kim_evendi : Ik ben er super blij mee, lekker iemand die op dezelfde lijn als mij zit :), ik sta niet eens op een stal ;) Jammer dat je niemand hebt om lekker te gaan ''rondcrossen''. Hopelijk vind je iemand. Ik heb zowat een jaar ''verpest'' heb vorig jaar niet gezwommen en ga dit jaar dubbel inhalen!!heb er zin in!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:03

Nee niet meer.
Maar dat staat hier los van ;)

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:10

Silence, vervelend dat je in een 'sleur' zit.
Kim, hopelijk is er snel een oplossing.

Vanavond nog een lekker rondje gestapt met 3 anderen van stal, het was even droog.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:26

Volgend weekend ga ik weer naar de camping.
Dan moet ik wel rijden aangezien een stalgenootje mee gaat.
Hopelijk doet me dat goed :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:53

Soms kan een stok achter de deur wel eens even goed zijn om eruit te komen. Heb ook wel eens een dipje gehad. :j

Toen met het goede weer ging het helemaal goed met me en zelfs alweer een paar keer buiten gereden. Nu is het weer minder weer en verrek op het moment weer van de pijn. En ben nu voor het laatst een zondag bij bollie geweest. En zit ook na een maandag in de ziektewet. -O-

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 09:56

Jeetje wat balen allemaal wel Marcella! En mooie foto's komen er weer voorbij :)

Ik wordt een beetje moe van dit weer, ik heb niet echt motivatie om lange wandelingen te gaan maken :P Morgen gaat mn date mee naar mn paardje, dus dan ben ik iig verplicht om te gaan haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 10:40

Net terug van weekje vakantie,niet alles tot in de puntjes gelezen...
Maar wel Silence,dat je ff een dippie hebt. Vervelend,vooral voor jezelf.
Probeer niet té veel druk erop te leggen hoor, dat je móet rijden ofzo.
Gewoon wat tutten kan ook lekker zijn toch?
Heb ook wel van die momenten. Heb tijdens weekje vakantie het rijden niet 1 tel gemist, denk dan soms ook van 'oh wat slecht'....maarja,het is zoals het is.

Straks iig paardje weer eens ff opzoeken,gelukkig had hij gisterenavond de regendeken opgekregen want het was wel bagger hier begreep ik.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:35

Ikke heb ook weer twee ritjes met Yentle gemaakt ! Ze had nl. een dikke open wond door bijtenincidentje , maar na veel groene leem ;-) is gelukkig alles weer ok en geheeld. Dus we hebben weer lekkere stapritjes kunnen maken ! Ik ken die dipjes ook heel goed, ik geef me dan vaak wel even over aan het waarom ik niet ga rijden ... soms is dat gewoon even zoals het is.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:37

Fijn dat alles weer goed genezen is Yenopi. :)

Ik heb ook weleens dipjes hoor, denk dat iedereen dat wel heeft. :j Zeker met dat weer van vorige week, bah.. En deze week komt er weer regen aan :(

Dus straks maar weer een ritje doen. :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:21

Vandaag is het wel weer eindelijk schitterend weer! Ik heb de afgelopen week ook niet veel gereden. Met die natte drek kon ik alleen maar in de binnenbak, en daar word ik nou niet echt warm of koud van. Maar soms ontkom je er niet aan. Buiten is het ook steeds maar weer hetzelfde rondje :') Haha, ik ben veel te verwend met die omgeving.

Gisteren ben ik voor het eerst het viaduct overgestoken, en dat zet mijn "explorer mode" wel weer aan. Er is een nieuw gebied om te gaan ontdekken met Alanda! Daar gaan we vandaag dus mee beginnen :)

Marcella, hopelijk ben je snel van je pijn af. Vervelende situatie. Sandra, ik hoop dat het eind van je dip zich snel aandient!! Voor alle anderen: veel plezier als jullie nog gaan rijden vandaag! Hier is het prachtig weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:18

Ik heb ook een rijdipje.

Kwam vandaag een groepje ruiters tegen(zelf in de auto)met zulke mooie tuigage...
Mooie schapenvachten over de zadels,zelf mooie hoeden op, een van de paarden was volgens mij een gangenpaard ofzo...
Kon ik er echt bij kwijlen toen ik ze passeerde.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:29

Hier staat het rijden ook op een laag pitje. Denk dat het wel een dikke week geleden is, met die regen vind ik t ook niks aan :(

Veel plezier met het ontdekken van het nieuwe gebied Snadrem!

Ik ben hier al een poos niet meer geweest, had het ook druk afgelopen week. Ga nu proberen het weer een beetje bij te houden :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:21

Vandaag lekker 3,5 uur gereden, heerlijk. het was niet zonnig maar wel warm :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:29

Zo ik heb weer heerlijk gereden. :)) Zemmie was een beetje in de irritant modus maar braaf. :) Hij denkt alleen dat hij in een ander land woont ofzo, daar waar ze links rijden. :+ Dus ik ben nu aan het oefenen netjes rechts of aan de kant te rijden of in de berm zodat autos ons gewoon kunnen blijven passeren als we aan het draven zijn. :j
Alleen dat snapt hij nog niet echt. :+ Dus zodra hij weer stiekem helemaal aan de linkerkant van de weg is gekomen moet hij wijkend terug naar rechts. :') Dat vind hij niet zo leuk hahaha.
Daarnaast kan ik nu denk ik eindelijk wel zeggen dat hij automak is voor de auto's die ons van voren passeren, we blijven dan gewoon door draven, eerst sprong hij altijd opzij en toen dat over was ging hij schoppen. :o Maar nu doet hij eigenlijk geen van beide meer. :) Hij aarzelt soms nog wel maar ik krijg hem er wel goed doorheen. :))

En hij is ook bijna koe mak, zijn weer koeien tegen gekomen, we kwamen aandraven, komt die koe naar boven rennen, die maf... Om ons aan te kijken, toen we eenmaal wat dichterbij kwamen speerde hij naar beneden naar zijn kudde, om vervolgens een paar meter te gaan rennen. Dat vond Zem niet zo leuk. :+ Maar hij deed eigenlijk niet heel veel. :n

Afbeelding

En hier hebben we een lekker lang galopje gedaan. :D Ofja, galopje :+

11 km in een uur gereden. :)

Snadrem schreef:
Vandaag is het wel weer eindelijk schitterend weer! Ik heb de afgelopen week ook niet veel gereden. Met die natte drek kon ik alleen maar in de binnenbak, en daar word ik nou niet echt warm of koud van. Maar soms ontkom je er niet aan. Buiten is het ook steeds maar weer hetzelfde rondje :') Haha, ik ben veel te verwend met die omgeving.

Gisteren ben ik voor het eerst het viaduct overgestoken, en dat zet mijn "explorer mode" wel weer aan. Er is een nieuw gebied om te gaan ontdekken met Alanda! Daar gaan we vandaag dus mee beginnen :)

Marcella, hopelijk ben je snel van je pijn af. Vervelende situatie. Sandra, ik hoop dat het eind van je dip zich snel aandient!! Voor alle anderen: veel plezier als jullie nog gaan rijden vandaag! Hier is het prachtig weer!

Ik had het al gezien in je topic ja. :) Goed hoor! :))

Set_elkol, het was heerlijk weer vandaag om te rijden. :) Hier had ik wel zon. :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:31

Ik wil ook zon :+ maar alsnog was het een heerlijke buitenrit, mijn paard had juist een afwijking naar rechts vandaag haha. Moest constant mijn linkerteugel erbij houden omdat ze helemaal naar rechts wou (fietspad waar ik op reed was links van de weg)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:33

Haha. :') dat is ook toevallig. :+

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:39

Hier ook heerlijk gereden vanmiddag. Ben met een stalgenootje op pad geweest. Iets van 2u gestapt tussen de weilanden, heerlijk met het zonnetje!
Gisteren waren het Reichswald, Duitse bos, in geweest en daar wat meer op tempo gereden dus vandaag lekker stappen en morgen is Ty een dagje vrij! Ik zal binnenkort ook eens foto's gaan maken van mijn ritjes. dan kunnen jullie mee genieten van het Reichswald.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:39

Oeh daar wil ik zeker wel wat van zien. :)) Duitsland is moooi om te rijden. :j

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:41

Henkje plaatst ook geregeld foto's zij rijdt in vrijwel dezelfde gebieden als ik!