[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:04

Ik ga me vanmiddag maar weer wagen aan een buitenritje. :brr:

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:43

Hier vanochtend een lange rit gehad. Wat een goorlap Marcella. Genoeg poetswerk

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:44

Wel droog gehouden? ^^

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:46

Ja! Viel alweer mee. Gister rijden op de planning omdat mn les niet door ging, maar ben alleen maar even tussen de buien door snel naar stal geweest. Vandaag idd de hele ochtend droog geweest hier, valt alweer mee.
Ben ook een klein beetje een mooiweerruiter. Rij graag, maar met regen stel ik t liever even uit.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:47

Ah lekker. :))

Nou ik hou ook niet van rijden in de regen hoor.. En nu ook niet eigenlijk, moet me er echt toe zetten om straks een buitenrit te gaan maken. :o Denk ook niet dat het de lange rit wordt die ik in mijn gedachten had. :=

Vind het echt koud :brr:

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:51

Waarschijnlijk valt t als je er opzit meestal wel weer mee.
Ik had gister totaal geen zin in stal, denk rotweer.
Maar dan ben ik er eenmaal en vind ik t wel weer goed.
Zomers zonnetje nodigt natuurlijk meer uit.
Succes en veel plezier straks

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:52

Dankje. :) Ja als je erop zit valt het vaak wel mee. :j Ik zie wel waar ik belandt met hem hahaha

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:06

Ik heb net heerlijk zo'n 15 km weer afgelegd, met 10 km per uur gemiddeld. :)) Met nog een stop thuis, want ben door tholen gereden en lekker langs de dijk. :) Heerlijk even samen met mijn maatje.
Het waaide hard, maar hij was ZOOO braaf echt braver dan braaf. Al ben ik er 1x bijna afgedonderd, toen we een hellinkje naar beneden draven en meneer op de noodrem ging (zoals hij wel vaker doet) :+ Maar als je naar beneden gaat en hij doet dat zit je toch minder stevig. :=

Afbeelding

Ik heb ook nog twee foto's van net.

Afbeelding
Knap paard :)

Altijd als ik met hem op buitenrit ben en ik kom iemand tegen: "wat heb jij een mooi paard"

Haha en dat was vandaag weer. :))

Afbeelding

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:08

Wij hebben de afgelopen week ook weer eens een hoop kilometers afgelegd!!
Eindelijk krijg ik weer meer vertrouwen in Urano :)
Lekker afgelopen weekend ijzers eronder laten zetten en weer gewoon gaan!! :) Lekker kilometers gemaakt de afgelopen dagen
Een leuk rijmaatje gevonden en de komende tijd vast leuke tochten op de planning.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 06:45

Ik heb nogsteeds niet gereden.
Gaf laatst al aan in een dipje te zitten, maar deze wordt steeds groter.
Als ik mijn gevoel volg dan stop ik volledig met de paardensport.
Maar vrees dat ik daar weer spijt van ga krijgen.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:04

Silence, dat klinkt niet fijn. Zou het niet wat zijn om de paarden een aantal maanden ergens in een begrazing (zoiets als die eifel opfok) te zetten, zodat jij even rust krijgt, ook in je hoofd omdat je dan niet dagelijks met je dip-dilemma bezig hoeft te zijn ? Paarden een tijdje paard zijn en jij hebt er misschien straks weer heel veel zin in.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:48

Een heeeele tijd geleden had ik iets gepost over een lastige beslissing:
Ik kon een hele leuke merrie leasen om verder mee te gaan in de endurance, en zo evt. volgend jaar bij de Young Riders te komen.
Maar als ik voor die merrie koos zou mijn eigen pony wel weg moeten...
Ik had mijn keuze eigenlijk al vrij snel gemaakt, pony gaat weg, ik ga voor de merrie.
Ondanks dat ik mijn huidige pony eigenlijk niet kwijt wil, want voor mij is het een lot uit de loterij, maar ik weet dat hij heel goed terecht zou kunnen komen...
Maar toen het moment daar was om echt te moeten beslissen of ik voor de merrie van de bondscoach wilde gaan (al veel te snel!) stak mijn zusje -mede-eigenaar van mijn pony- daar een stokje voor. -O-
En aangezien ik dit jaar en volgend jaar in mijn eindexamenjaar zit heb ik niet genoeg tijd om genoeg te werken om die merrie zelf te onderhouden, dus daar gaat mijn droom om Young Rider te worden |(

Niet dat ik het hierbij laat hoor, ik leg me er pas bij neer in het jaar dat ik 22 wordt, want dan ben ik pas ècht te oud... maar het was even flink balen.|o Sinds ik begon met de endurance in maart 2012 zijn er veel mensen die mij zo geholpen hebben om snel te promoveren en al mijn wedstrijdjes netjes uit te rijden, allemaal met oog op het worden van een YR als alles goed zou gaan...en nu is dat allemaal voor niets omdat mijn zusje haar pony niet kwijt wil, om er op te kunnen blijven hobbelen...en dat kun je ook op een verzorgpony denk ik zo.

Zo...even mijn frustratie kwijt, excuses voor mijn ego-post :=

@ Somebitch: leuk kaartje van je route, enne heel knap paard idd :j
@ esmolove: leuk dat je een rijmaatje hebt gevonden, dat mis ik hier nog steeds een beetje: stal met 140 paarden direct aan de duinen, en maar 3 mensen die gezellig mee willen voor een buitenritje van max. een uur... "anders is het te belastend voor de paarden..." >;)
@ Silence, wat vervelend en wat lastig voor je. Wat Nado zegt klinkt inderdaad wel goed, je paard een tijdje 'weg zetten' zodat je even rust krijgt, dan begint het misschien vanzelf weer te kriebelen als de druk eraf is? :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:51

Jeetje Kim dat is lastig zeg, kan je het je zusje wel vergeven? Het zal voor haar ook wel moeilijk zijn om die pony te zien gaan. Ik hoop dat je alsnog je dromen waar kan maken op de een of andere manier :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:58

Kim, dat is wel flink balen. Kun je je pony niet voor jouw deel aan je zusje verkopen, zodat de pony helemaal van je zusje is? Ik heb overigens geen idee hoe oud je zusje is, want dat maakt voor de financiële kant van dit verhaal natuurlijk ook uit. Voor een ritje van meer dan een uur wil ik overigens best eens met je afspreken hoor :j (ik sta aan de andere kant van zijkanaal C, dus onder de man is dat best haalbaar naar jou toe)

Sandra, hopelijk kun je toch het paardenplezier weer vinden. Ik heb wel het idee dat het wat wisselend is bij jou, of is dat alleen maar mijn beeld?

Somebitch, heb jij duidelijke(re) foto's van hoe je hackamore zit? Ik heb er eentje liggen voor mijn merrie, maar twijfel een beetje hoe/of hij goed zit.

Ik mag na een rijvrije periode vanaf begin februari eindelijk weer rijden, omdat de blessure bij mijn merrie hersteld is. Toch ook wel erg fijn om weer op je paard te kunnen zitten i.p.v. er alleen maar naast te lopen.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:18

@ sel_elkol & Hilli: Ik heb het m'n zusje op dit moment nog niet vergeven. Gaat ook nog even duren vrees ik. Wat me irriteert is dat ze de pony wel wil houden, daar is geen twijfel over, maar ze wil er max. 3 dagen per week naar toe, en wel alleen als het mooi weer is en als ze zin heeft (serieus). Dan denk ik: "hallo?! zo werkt het niet met een paard, daar ga je ook naar toe als je een keer niet kunt rijden, als hij ziek is, als het regent of koud is" Voor haar is het de heb, en een verzorgpony wil ze niet omdat ze dat als iets minder beschouwd.
Er is maar 1 ding dat ze liever wil dan onze huidige pony houden, en dat is een shetlander... als ze die krijgt mag onze pony per direct verkocht worden. Daar kan je toch geen hoogte van krijgen...? Pubers... :?
Ze is 14, dus financieel volledig afhankelijk van mijn ouders. Ik heb al gezegd dat als ik niet verder kan ik wat voor tak van de sport dan ook, ik mijn handen af neem van de pony. Klinkt misschien heel raar, maar ik geniet niet echt van 'gewoon' een buitenritje, of een rondje rijden door de bak. Wel voor af en toe natuurlijk, maar op de lange termijn kan ik niet zonder een doel om naar toe te werken, ik kan niet zonder een bepaald wedstrijd-element, dan vind ik het saai worden.
@ Hilli: m'n pony is trouwens verhuisd, staat niet meer in Santpoort, maar nu in Aerdenhout, en volgende maand gaan we naar een stalletjes vlakbij Heiloo. Ondanks dat kunnen we natuurlijk nog wel een keer afspreken, wel zo leuk voor de afwisseling :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:20

Ik snap het wel hoor, dat je haar nog niet vergeven hebt, zeker met die duidelijk 14-jarige attitude van 'alleen als het mij uitkomt' . ls je een eigen pony hebt dan werkt dat niet. Ik snap ook wel dat je toe wilt werken naar iets en een uitdaging, ik heb er soms ook last an dat gewone buitenritjes zo saai lijken en uitdagingsloos :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:32

Haha nou voel ik me toch niet meer zo onbegrepen :)
Heb het er vaak genoeg met haar over gehad, maar dat eindigt meestal in ruzie omdat zij zo ambitie-loos is als maar kan, en met dat soort mensen kan ik heel moeilijk door 1 deur, helemaal als ze mijn plannen dwarsbomen :Y) maarja het is wel familie...
Nouja, ik vind wel een oplossing, na mijn examens ga ik gewoon keihard werken, zodat ik financieel niet meer afhankelijk ben.

M'n ouders zeiden ook al: "Als je nou je veulen verkoopt, dan heb je daar geen kosten meer aan, en heb je een mooi bedrag om even mee vooruit te kunnen" En ik heb voor haar al een koper, die haar echt direct koopt als hij de kans krijgt... maarja Shura gaat nooooit meer weg, dat is mijn endurance-topper-in-de-dop *D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:35

Fijn dat je die topper in de dop kan houden, ik heb ook wel eens zo'n gevoel dat een bepaald paard bij je hoort of moet blijven. Dat had ik bij mijn merrie heel erg, dat ze bij mij moest komen, Gelukkig hebben we haar gekocht. Ik denk dat je zusje ook gewoon te jong is om in te zien wat ze wil en wat ze nu veroorzaakt, en dat als ze voor die pony wil gaan ze er ook iets meer voor moet doen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:16

Silence balen hoor. :(:)
Kim_Evendi lastig zo'n zusje en kan het heel goed begrijpen als je hoor nog niet kan vergeven. Ik zou dan ook zeggen als jij die pony wil houden dan ga je hem ook maar zelf 7 dagen doen. :o Maar gelukkig dat je toekomstige topper kan houden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:53

Kim, maar hebben je ouders daar dan geen invloed op? Op je zusje dan bedoel ik?

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:17

Silence ; :(:)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:27

Daar heb ik het over gehad thuis inderdaad.
Maar dan zijn we onze huidige stallen kwijt want die worden dan natuurlijk verhuurd.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:04

Als ik alles aan mijn zusje overlaat (lees: hoefsmid, dierenart, goed voer, goede stalling, passend zadel, supervisie op dat hij netjes gereden wordt) dan ben ik bang dat er niet veel meer overblijft van mijn lieve pony. Dat klinkt lelijk, maar zij heeft gewoon geen idee over wat het verzorgen van een paard inhoud. Tot nu toe was dat niet erg, ik regelde alles en zij reed af en toe haar rondje, ze is ook nog jong dus dat neem ik haar niet kwalijk, maar dat vind ik wel een beetje zonde van de pony, dan moet je imo een hobbelpaard kopen, en geen sportpony.

Mijn ouders...tja..die willen mijn pony ook niet kwijt eigenlijk. M'n vader vindt onze pony een 'lid van de familie', en mijn moeder is verschrikkelijk bang voor paarden, behalve voor onze eigen, want die is zo uberbraaf en rustig... dus die ziet mij ook liever op hem dan op een "knettergekke arabier", maar goed.

De beslissing om wel of niet voor die merrie te gaan moesten we gewoon veel te snel nemen, dus we konden er niet lang over nadenken. Mijn moeder gunt me een kans om bij de YR te komen als ik dat echt wil, en die ziet mijn eigen pony liever gaan en daar een leasepaard voor in de plaats komen en een verzorgshet voor mijn zusje bijv.

Nouja, voorlopig ga ik lekker verder met mijn huidige pony. We zien wel hoe ver we komen dit jaar, volgende wedstrijd staat al gepland op 16 juni +:)+

Iemand trouwens enig idee wat te doen tegen en flinke schuurplek onder het zadel? Geen idee hoe die daar komt, zadel laat ik morgen nakijken, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat het probleem is, dekje is altijd schoon, vacht ook, maar toch zit er een schuurplek van zo'n 7 cm breed...help? :? Ik hoorde al iets over uierzalf, verder voorlopig geen zadel erop...iemand tips?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:11

Waar zit de plek precies, Kim?

In een periode van verharen zijn de haren kwetsbaar en breken makkelijker af - je krijgt bij wrijving dan kale plekken. Ik heb dat bij één bepaald sjabrak, dan beweegt de rug van mijn merrie net langs het biesje en krijgt ze kale plekken. Oplossing is dan ook heel simpel: een ander sjabrak gebruiken.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:19

De plek zit iets achter het midden van mijn zadel, nouja ongeveer onder het diepste punt onder het zitvlak.
Ik zal inderdaad nog eens een ander dekje gebruiken.