Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nebraska

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:22

hmmm....over de kop gevlogen omdat het paard struikelde in galop...gelukkig viel ik een beetje schuin en kwam niet onder het paard terecht.

in de sloot gegleden (was gelukkig bijna droog) maar wel vol brandnetels en bramen, paard ook 2 ijzers kwijt .....smid was net een paar dagen daarvoor geweest Bloos en verder beide onder de schrammen....

tegen een boom geklapt met mijn heup....en toen ik mijn ogen open (ik Ziek was even weg) deed keek ik tegen de singel en buik van het paard aan .....gelukkig had ik haar nog vast.

regelmatig een goede beschermengel gehad..... Schijnheilig

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:32

Vorig jaar (volgens mij) ging ik een keer buitenrijden en toen ging ik zonder zadel (die was gestolen).
Na ongeveer 1 uur rijden wou die merrie waar ik op reed opeens een pas in dat prralel liep aan het pad waar we op reden. Het was op 1 plaats verbonden met elkaar. \
Ging ze opeens in volle galop. Omdat ik bang was ervan af te vallen waar 2 jaar geleden een paard gestorven is heb ik me er maar af laten vallen op een plaats waar veel bladeren waren.

Ik heb haar daarna gewoon terug geleid naar de plaats waar ze weggelopen was, en ben gewoon weer verder gereden.

Na 3 maanden werd ik ineens bang in de galop. Waarschijnlijk komt dat dus door die val.
Ondanks dat ga ik wel nog gewoon zonder zadel op die merrie (wel met andere maatregelen en een andere ruiter erbij die me kan helpen).

WiliamLawson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:45

ja, vorig jaar.
Ik was na concours nog even in de bossen gaan rijden (tenue nog aan) en op de terugweg in een rustig drafje over de weg.
Heb bijna heel de terugweg wel in de berm gereden maar dat stukje ging niet in de berm.
Ze schrok van een witte betonplaat in de sloot omdat het zonlicht reflecteerde.
Ze verschoot dus, schoot naar links over de weg en glijd weg..
paar meter geschoven met ik onder mijn paard. Gelukkig staat ze zelf snel op en loopt
doodleuk rustig aan naar huis Clown
Ik opstaan, heel mijn witte rijbroek kapot, probeer haar nog achterna te lopen maar
na 2 meter zak ik door mijn knieën.
Gelukkig kwam een kennis er net aan met de auto en zij had ervaring met paarden. Ik dus in de auto en naar huis gebracht
en zij had mijn paard naar huis gebracht. Paard was helemaal ok en na 4 weken krukken kon ik ook weer lopen.

Ook nog een andere keer met de kar, heel erg grappig verhaal..

We gingen met ons Orlando rijden en hij stond voor de eerste keer voor een kar met een molen.
We waren samen met een goede kennis gaan rijden. Toen we gingen aanleggen bij
de Bokkenrijder draaide die kennis heel kort af naar rechts en ons Orlando vloog er achteraan.
Wij dachten dus, oei oei we liggen straks in de sloot he.
Dus ons pap dacht, van die kar af, en als ik nu spring, en die boom vast pak,
en een rondje eromheen draai sta ik weer op mijn voeten.
Dus ons pap springt, grijpt een gat in de lucht, knalt met zijn kop tegen de boom aan en valt in de sloot.
En het leukste is dus nog dat ons Orlando niet de sloot in reed maar doodleuk linksaf sloeg Clown

UniQueU2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:10

ja cker!! ik ree midden op een landweg.. met mijn vorige paard.. en er kwam een auto aangereden (van die jonge gastjes erin) keiharde muziek, brom uitlaat etc.. ze kwamen echt keihard op me af.. maar bleef netjes midden op de weg lopen.. eerst langzaam rijden dan ga ik pas aan de kant..
Dus toen reden die jongens nog stapvoets.. en kging aan de kant, kwamen ze met gillende banden langs me gescheurt en toeteren enzo! dus me paard schrok en sprong opzij!
Gelijk 1,5 meter diep in de sloot!!! dus ik zat daarna te bedenken want ik nou moest doen want ik was alleen.. en op dat moment springt hij eruit.. en gaf een (vreugde)bokje (??) dus ik viel eraf.. maar daar schrok me paard van en trok me mee over het land van de boer! dus na 6/7 meter zo hangen.. stopte die eindelijk! en ben ik rustig naar de weg toe gelopen en gekeken of me paard kreupel was.. Dat was gelukkig niet het geval en had alleen wat wondjes, bij mij laag wel me buik, bovenbenen, arm en handen open omdat ik van wegen de warmte geen handschoenen aanhad. Helaas ben ik die jongens nooit meer tegen gekomen want dan hadden ze toch ECHT een probleem gehad!

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:21

wow heftig allemaal
ik echt bijna in de vorige vakantie was dat
dat paard werd echt he-le-maal Gek!
Ik kende dat paard niet, was een huur paard gwn voor buitenritten
En hij luisterde voorgeen meter . Op een gegeven moment wilde hij geen stap meer verzetten en ineens draait hij zich om, en rent in de hardste rengalop ooit terug naar die manege, maar halverwege terug kon ik hem stoppen :p anders was het niet goed afgelopen Koe

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 10:26

Brnc: gelukkig dat je dat paard nog kon stoppen!
tijdje terug was ik ook buitenrijden met 2 andere. en het paardje waar ik op reed was dus al best druk,
we wouden rustig een zware zandberg op lopen en opeens gaat hij er in volle galop vandoor!
ik kon hem niet meer stoppe, we gingen zo hard dat we helemaal door de bosjes gingen, mijn paard kon net onder alle takken door maar ik dus niet! Verdrietig
na een tijdje stopte hij opeens, ik er snel af gesprongen, zat hij helemaal vast in het prikkeldraad.
ik was er gelukkig niet af gevallen maar had wel 1 kan van mn gezicht helemaal open liggen, en natuurlijk was alles groen van die bomen! en allebij de peesbeschermers kapot!
en wij dachten een leuke buitenrit te maken! Cool

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:37

Op buitenrit ben ik nog nooit van het paard gevallen.
Toen ik 8 jaar was ging mijn A pony wel een keer op hol. Ik ben er de hele weg op blijven zitten.
We moesten ook nog een drukke weg over en waar wij aan wonen is ook een drukke weg.
Ging allemaal goed toen we bijna bij huis waren kwam er 1 auto achterons en die toete want die dacht dat wij aan het galopperen op de weg waren. En dus schrok de pony en ging nog sneller. Maar gelukkig kwamen we goed over maar de schrik zat er wel even in. Maar de volgende dag ging er gewoon weer op.

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:25

jaaa Ach gut een maand terug ongeveer . we stapten over een zandvlakte en toen schrok me pony en hij draaide zich helemaal om en rende keihard weg . en ik lag dernaast 0-0 . maar ik had nikss . was met een ander meisje en die ging me pony vangen. maar hij stond gwoon ergens te eten Bloos maar ik doe het liever niet nog een x Tong uitsteken

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:30

Ja afgelopen zomer reed ik in rengalop over een zandpad heen. Ineen schoot een fazant over het ruiterpad en haffy ging op de rem.
Ik zat in verlichten zit en het het te laat door. Ik viel voorover op mijn hoofd. (had een cap op)
Cap was beschadigd. Ik had hoofdpijn.
Haffy rende door en had na 5 meter door dat ik er niet meer op zat en keerde om tog maar is te kijken waar de baas was gebleven:P
Gelukkig loopt hij nooit weg

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:37

oohafoO wees maar blij dat je zo n lief dier hebt wat bij je blijft,
gelukkig dat je cap op had,
ik was met mijn engels volbloed van toen ook uitrijden en die had bang voorbussen,
en ik moest een kruising over,entoen kwam een bus en zij gaat meervoor rennen,geen houden meer aan was aan het regenen,super glad dus,ik stuur haar een straat in en glijd zo nog voor de bus uit,kwam ik vol met mijn been tussen degrond en haar,gelukkig had zeniks gebroken en ik ook niet.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:54

chanwanda schreef:
jaaa Ach gut een maand terug ongeveer . we stapten over een zandvlakte en toen schrok me pony en hij draaide zich helemaal om en rende keihard weg . en ik lag dernaast 0-0 . maar ik had nikss . was met een ander meisje en die ging me pony vangen. maar hij stond gwoon ergens te eten Bloos maar ik doe het liever niet nog een x Tong uitsteken

hij stond inderdaad heel droog te eten...egt van: Waarom doen jullie zo hyper?
Gelukkig ging het allemaal goed
Knipoog

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:09

Eigenlijk niet vind ik zelf Tong uitsteken

Ben wel eens zonder zadel er af gegleden in stap Tong uitsteken Maar ik kwam op mijn voeten terecht dus eigenlijk niet Clown

Lizlaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:53

Ja toen ik zeven was, ben ik na een bok gevallen op de nog bevroren grond > arm gebroken. Daarna tot nu toe niet meer gevallen tijdens een buitenrit. Dat hoop ik zo te houden...
Binnen in de bak ben ik er 'iets' vaker afgevlogen Lachen

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:55

Ja een half jaar terug Tong uitsteken

Ik dacht laat ik even die hoge boomstam springen in het bos!
We springen eroverheen en mijn pony nam z'n hoge sprong dat ik er aan de andere kant naast lag. Ik kon niet meer lopen ik was heel hard op mijn heup gevallen. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:25

Ja. Vork
Gisteren, over de pony heen gevallen zegmaar.
Had een misverstand met de pony, en een trekker.
Ben als eerste op mijn hoofdgevallen op de verharde weg, daarna volgde ook mijn arm.
Zit nu met een lichte hersenschudding, en mijn arm is godzijdank niet gebroken.
Zit wel een paar dagen tot over mijn elleboog in het verband, en moet een paar dagen een mitella om.
Heb echt nog super veel geluk gehad, en ben blij dat ik een cap op had (die nu helemaal kapot is.)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:12

dragen jullie bij buitenritten trouwens geen...sjit hoe heet dat ook alweer, zo een beschermingsvest...
uuuh kom niet meer op de naam erg he.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:14

ponyfee schreef:
dragen jullie bij buitenritten trouwens geen...sjit hoe heet dat ook alweer, zo een beschermingsvest...

bodyprotector Knipoog

en nee die draag ik niet, heb er niet eens 1. Cap draag ik overgens ook niet Bloos

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:16

Nope, wel een paar keer er half naast gehangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:17

ponyfee schreef:

Nope.
Wel een cap.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:18

ja een keer, op de eerste die ik kocht, ik wou opstappen en heb er geloof ik twee meter opgezten, paard ging er als een gek vandoor en ik stapte links op en viel er gelijk rechts weer vanaf, kortste ritje ooit.

hersenschudding en cap kapot.
zo zie je maar hoe belangrijk een cap is.

oh ja bodyprotector ja, bedankt voor je antwoord

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:10

.... de boom ging niet opzij Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:35

Ben dr de laatste tijd buiten aardig wat keren vanaf gevallen (nog wel van manegepaarden).

1. Bowie, een zeer eigewijze haflinger die er zo ongeveer een sport van heeft gemaakt om zijn ruiter op het strand er vanaf te gooien.... (iedereen vreest altijd dat ze op deze eigenwijze pony moeten). Zo ging het dus ook bij mij... Bokken en eerst kon ik ze nog uitzitten in galop gaf ie een hele rare en toen hing ik dr naast en hij bleef maar bokken... Toen liet ik me maar vallen... Maar zand doet best pijn als je een t-shirtje aan hebt, schuurt nogal...

2. Paco, nogal erg schrikkerig en wil dan vluchten... Bij de eerste poging (hij wilde rechts lang zijn voorganger) wist ik hem te blokkeren... Toen sprong hij naar links en gaf daar een bok bij, ik uit evenwicht en vloog zo leuk de bosjes in en Paco ging dr als nog vandoor... Gelukkig stopte die wel al snel met rennen en bleef hij netjes wachten Tong uitsteken.

3. Omar, Deze was heel raar.... We waren aan het stappen en ineens vliegt Omar naar voren en geeft een bok, tja die zag ik niet aankomen en ik vloog er met een mooie stalto overheen en belandde in het zand... En Omar ging rustig gras staan eten aan de kant... Ik denk dat ie even werd lastig gevallen door een vlieg ofzo...

Babblesas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:00

ja..
van het paard van een vriendin.
haar paard is een engelse volbloed en hij was heel erg nerveus, maar het ging eerst heel goed..
toen ineens sprong hij er in volle galop vandoor, over een mega veld!
hij heeft ook rennen gelopen enzow, dus het ging ontzettend snel!
ik bleef er eerst wel op zitten, maar toen verloor ik de beugels, ging ook nog wel, en toen hij bokte pakte ik zn manen vast, wat hij niet echt prettig vond kennelijk, en toen ging hij nog harder, flinke bok en de rest weet ik niet meer..
5 min. later ofsow werd ik wakker, lag op de grond, niks gebroken ofsow, maar wel meteen overgegeven, en bleek dat ik een hersenschudding had. Al mn vriendinnen waren erbij en ik heb kennelijk ook een hele tijd niet geademd..ik ben wel blij dat ik bewusteloos was, want ik heb er eigenlijk niks van gemerkt:P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:52

Ik kan weer twee nieuwe aan mijn lijstje toevoegen... We reden op strand en het paard waar ik op zat was nogal jolig... Had al een paar bokjes uigezeten maar toen ging die ineens op de rem hoofd tussen de benen en een enorme bok... Vloog zo de zee in en kwam behoorlijk hard op mijn schouder terecht... Toen ik weer wilde opstappen ging dat niet...

Ik wisselde van paard en zou alleen terug gaan... Dat paard waar ik op stapte was gewend om alleen te rijden en altijd heel rustig... Toen ik weer in duin was schrok ze echter van een paar mensen, normaal niks aan de hand... Maar nu schoot ze dr in rengalop vandoor... Ik probeerde te blokkeren maar daar reageerde ze niet op... Toen ontspannen in de hoop dat zij dat ook deed... Maar helaas ze ging alleen maar harder... In het bos ging ze de bocht om en toen was het of rechts de boom raken of naar links leunen en toen raakte ik uit evenwicht en lag er weer naast... Paard heeft de weg terug gevonden gelukkig en kwam met een groene mond thuis... En mij hebben ze uiteindelijk ook gevonden Tong uitsteken (ik was maar terug gaan lopen).

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:24

ik ben een keertje aangereden op de dijk bij ons.
er kwam een man aanrijden met de auto....heel erg hard en met veel geluid.
mijn haflinger die ik toen nog had schrok en vervolgens werd hij op zijn achterbenen aangereden,
gelled uit en ik lag eronder...
ben vervolgens nog een paar meter meegesleurd in de steigebeugels..
mijn haf viel nog een keer op me en toen brak gelukkig mijn stijgbeugelriem....
heb vervolgens nog 45 min op de weg gelegen voordat de ambulace kwam...
pony was inmiddels naar huis gerent en vervolgens heel op stal aangekomen...
de mensen die het ongeluk gezien hebben hebben mij goed geholpen.
de man is vervolgens gewoon doorgerenden.....
had aardig wat gebroken en gekneusd....