Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies94

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:06

Licht eraan, wat voor kinderen het zijn, In wat voor bui mijn paard is en wat de 'ouders' ofzo er van zeggen Knipoog

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:07

Meestal stop ik wel even.Alleen als ik net lekker aan het rijden zeg ik: '' Andere keer!''

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:55

Eerst liep ik met me shetje door het dorp en een vrouw met en paar kindjes vroeg of ze er even op mochten rijden, Hallo..? Koop zelf lekekr een paard, of ga nmaar de manege ofzo Tong uitsteken
Ze is niet eens beleerd, ik zei dat ze nog een veulen was:P (ze is 3)

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:56

Maar aaien mag altijd, (op eigen risico want ze kan wel eens bokken en bijten..)

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:06

liever niet tijdens het rijden, dan is hij aan het werk, als ik met een paard wandel dan ligt het aan het paard

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:47

Van mij mogen ze wel aaien hoor. Maar waarschuw inderdaad altijd wel even voor de tenen! Mijn paard is zo'n leukerd dat ie gewoon even zijn hoef opzij zet.. Tja en op zo'n kinderteentje is dat denk niet zo fijn!

Laatst kwam ik een mevr. tegen en die wilde haar hond (puppy)even laten wennen.. Ook prima. Die van mij maakt het allemaal niks uit en die mevr. was erg blij!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:57

Mij maakt het niet zoveel uit om even te stoppen, zodat kinderen even kunnen aaien. Maar als kinderen schreeuwend en rennend aan komen rennen dan zeg ik dat die niet zo lief is, vooral omdat de pony's daar zelf ook druk van worden. Lachen

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:33

Ik stop ook altijd eventjes als kinderen mijn pony willen aaien. En aangezien er in mijn wijk veel kinderen wonen, moet ik om de 5 min even stoppen. Vork Mijn pony is dol op kinderen en ik weet dat ik die kinderen er blij mee maak als ze haar even mogen aaien. Als de kindjes aardig voor Tara zijn en beleefd tegen mij, blijf ik meestal wel wat langer staan. Ik heb ook wel is gehad dat een brutaal zigeunermeisje vroeg of ze op haar mocht rijden en toen ik nee zei ook nog doodleuk vroeg waarom dat dan niet mocht. Dan ben ik echt binnen 2 seconden weer weg.
Vorige keer toen ik ging buitenrijden stopte ik op een grasveldje om Tara even te laten eten. Toen kwam er een heel schattig jongetje naar buiten en vroeg: 'Maar mevrouw, heeft het paardje dan nooit dorst als ze zoveel eet? Dus ik antwoordde dat ze idd wel dorst zou hebben, want we hadden al een stuk gereden en het was heet. Op dat moment werd het jongetje door zijn moeder geroepen en ging terug naar binnen. Even later kwam hij sjouwend met een emmer water en een wortel naar buiten. Dat vond ik zo lief! Tara was hem er ook echt dankbaar voor. Haha!

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:20

Fijn als je een paard hebt die er niks om geeft
Bij mij is het vaak gewoon tralalalala ik hooooor het niet lalala
Vooral met kleine kinderen liever niet altijd gevaarlijk

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:58

Het laatste huis voor het bos heeft zo'n meisje. Aan stal kennen ze d'r allemaal, ze vraagt het steeds weer. ( mensen hebben nota bene zelf een pony staan, maar die is kennerlijk niet goed genoeg ) Ik zeg altijd nee, anders blijf ik er last van houden. Verder gelukkig geen kleine kindjes in de buurt, kom eigenlijk alleen oude mensen tegen. Ben ik ook heel blij mee, hou niet zo van kleine kindjes Bloos

Jasmijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:27

mijn vroegere paard liet alles bij zich doen, hij was opgegroeit met kinderen om zich heen, bij hem had ik zo gezegt dat ze hem mochten aaien, mara nu heb ik een nieuw paardje(heel lief) maar nog niet erg bekend met alles en soms nog erg schrikkerig,een kind zou hem van mij nooit mogen aaien(voorlopig dan;))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:49

Vorige week nog iets grappigs Haha!

Komt een meisje aan:
M: "Mag ik hem aaien?"
Ik: "Tuurlijk" en ik zet Kev stil. Die maakt van de gelegenheid gebruik om gelijk te mesten onder luid gekreun "Uhuhuhuhrmm"
Meisje deinst achteruit: "Wat zegt ie?"

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:53

rijd meestal door. je weet maar nooit wat de kinderen doen en of je paard op dat moment ergens van schrikt. dus neem t risico niet en loop door. wanneer ik niet op mijn paard zit maar er naast loop laat ik ze wel eens aaien.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:38

bij ons zijn er gelukkig niet veel aaiers Haha!
maar ik moet zeggen dat mijn paard er wel goed aan doet... ze vind kindjes wel leuk in tegenstelling tot de volwassen mensen want ze is erg eenkennig Ach gut

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:50

Ik stop alleen als ik aan het stappen ben en ze vragen het ook netjes. Niet als ze aan komen joelen of je naroepen. Meestal doe ik het dus wel, want ik weet hoe ik het vroeger altijd zo fijn vond Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:20

Doorrijden. Sorry maar ik heb een hekel aan kinderen.. Bloos

Bovendien is het paard dat ik rijd niet bepaald voorzichtig, die walst zo over die kinderen heen. Bloos

Maar waar ik buiten rijd kom je bijna nooit mensen tegen, laat staan kinderen. Gelukkig. Haha!

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:25

Ik heb zo'n paard die schreeuwende kinderen doodeng vind! Dan zeg ik tegen die kinderen... hij vind jullie eng, aai maar niet! Tong uitsteken

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:28

Wuis schreef:

Bovendien is het paard dat ik rijd niet bepaald voorzichtig, die walst zo over die kinderen heen. Bloos

Maar waar ik buiten rijd kom je bijna nooit mensen tegen, laat staan kinderen. Gelukkig. Haha!

ik snap je helemaal! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 22:06

woeliej schreef:
Wuis schreef:

ik snap je helemaal! Knipoog

Oh gelukkig, ik denk vaak dat ik de enige ben. Haha! Haha! Clown

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:46

ligt aan het paard dat ik bij me heb, de plaats, de situatie en de kinderen.

als ze het vragen als ik wandel met mijn shetlander dan zeg ik dat het mag want die vind kinderen niet erg ik laat ze wel alleen op het hoofd en de hals aaien en houd der zelf goed vast aan der halster. als ik met de haflingers rijd ligt het eraan waar we zijn als we ergens rustig staan mogen ze mambo gerust aaien die vind het geweleldig al dat geknuffel maar simply die vind het niks.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:14

Nickeltje schreef:
Hahahaha, ik ben van het sadistische type dat dan heel blij zegt:'' Pas maar op, hij bijt!''
Moet je ze dan terug zien deinzen! hahahahaha

ROFL dat doe ik ook soms, als ik in een melige bui ben Tong uitsteken
Maar vaak laat ik ze wel even aaien.
Ik kreeg een keer een paar vragen van een vrouw hoe paardrijden nou gaat en wat ik allemaal doe enz. enz. en dat jochie vond bonny helemaal leuk en z'n "sloffen" ( Clown ) waren ook lief Tong uitsteken
Toen ben ik even afgestapt en het jochie erop gezet, echt lief hoe rustig bonny dan is, geen stap verkeerd, en als ik er dan weer op ga zitten dan is het: Joepie, we mogen! Vork

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:47

Apple schreef:
Vorige week nog iets grappigs Haha!

Komt een meisje aan:
M: "Mag ik hem aaien?"
Ik: "Tuurlijk" en ik zet Kev stil. Die maakt van de gelegenheid gebruik om gelijk te mesten onder luid gekreun "Uhuhuhuhrmm"
Meisje deinst achteruit: "Wat zegt ie?"

*LOL* Prachtig!

Tovatsj is dól op kleine kinderen, en kleine kinderen vaak ook op hem.
Ik blijf dus eigenlijk standaard eventjes staan. Op zondag door het staatsbos rijden gaat dus niet Haha!
Heb wel al een paar keer gehad dat mensen vroegen of de kinderen er eventjes op mochten voor de foto.. Dat doe ik dan maar weer niet, puur omdat het niet m'n eigen paard is.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:00

Ligt er aan hoe mijn paard is, maar meestal mogen ze wel even aaien.

Ik ontwijk de zones waar veel kinderen zitten toch liever wel, als er hordes kinderen op me af komen vind m'n paard dat niet echt geweldig. Zo is er een nieuwbouwwijk gebouwd aan een weggetje waar ik normaal altijd door reed, nu de wijk af is dacht ik dat ik er wel weer doorheen kon maar niet normaal hoeveel kinderen daar rondlopen zeg! Dus daar kom ik liever niet meer.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:48

Oh, ligt aan de bui van Blue. En of het veilig is om even stil te staan. Moet dus wel de gelegenheid voor zijn. Dan mag het zeker. Toch leuk als je die kindjes hun dag helemaal goed maakt. Met een klein gebaar, groot plezier. En als het dus niet kan omdat Blue wat druk is en/of het niet veilig stil staan is, dan lach ik vriendelijk en zeg 'misschien een volgende keer!'

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:05

Ik woonde vroeger in een dorp waar een grote instelling zit voor verstandelijk gehandicapten. Wanneer ik dan in het bos reed en er liep een groep te wandelen wilden ze ook vaak mijn pony aaien.
Maar door de soms wat hakkerige bewegingen van deze mensen werd mijn pony echt panisch.... Floep, de lucht in en alles proberen om maar zsm weg te komen. Geen veilige situatie dus... Op een gegeven moment was zelfs dat hele stuk bos een plek waar ieop z'n teentjes liep.
Kinderen kunnen soms ook heel erg fladderen met hun armpjes of het ineens op een gillen zetten, en dan durf je er toch niet 100% voor in te staan dat je pony niet opzij springt en een voetje crunched....
Durf het dus niet altijd aan.