Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:51

Binckydenice schreef:
Ik vindt het goed, laat iedereen dat ding maar verplicht laten halen. Kan iedereen alleen maar beter van worden en hopelijk scheelt dit een hoop ongelukken met paarden.

Prima hoor, nogmaals, ik ga hem dan bij de lokale manege halen op een braaf manegepaard. Zal idd een hoop ongelukken gaan schelen als ik mét mijn ruiterbewijs op mijn eigen knol de weg op ga, mensen met ruiterbewijs die dan o zo veilig de weg op kunnen mogen hem wel even komen proberen op de weg hoor, meter van zijn eigen erf af is al genoeg voor hem Duivel Extreme duivel zal het idd stúkken veiliger van worden Rolleyes

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:52

Mensen die geen ervaring hebben of niet genoeg van paarden weten, zouden sowieso geen paard mogen aanschaffen in mijn ogen. Maar jaaaaaa, dat mag je niet zeggen. (Maar ik zeg het toch!!).

Met het huidige ruiterbewijs, weet je echt nog lang niet genoeg over wat het hebben van een eigen paard inhoudt, hoor.
Verre van zelfs. Ik vind het vrij oppervlakkige theorie, eerlijk gezegd. Mijn staleigenaresse neemt ruiterbewijzen af en heeft me wat boeken laten zien van de week. Nou, die theorie haal ik op mijn sloffen, wat simpel. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:53

Weet je wel zeker dat je weet wat een kol is? Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:56

runningkawa schreef:
Weet je wel zeker dat je weet wat een kol is? Clown

Ik denk het wel. Haha!
En weet jij dat taxus giftig is?
En hoe een sokje eruit ziet?
En weet je waar je paard's elleboog zit?

Pffff, zeg, dan kun je wel een paardje kopen, hoor. Clown

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:57

ahahaha geweldig! Haha!

1. Je hebt je Ruiterbewijs en je rijdt door een natuurgebied. Er zijn tractors aan het werk, maar je weet dat je paard daar niet van schrikt. Dan komt de boswachter en zegt dat je hier vandaag niet mag rijden omdat ze aan het werk zijn. Wat doe je?
A je laat je ruiterkaart zien, groet vriendelijk en rijdt door
B je luistert naar de boswachter (hij vertegenwoordigt de eigenaar), en je neemt een andere route
C je legt uit dat je paard niet bang is en rijdt voorzichtig verder

A natuurlijk, want tsjah je hebt immers je ruiterbewijs Nagelbijten / Gniffelen

Klaasje

Pff, hoevaak ze dit nou al niet geroepen hebben.. Slapen

Siria

Nadya schreef:
Mensen die geen ervaring hebben of niet genoeg van paarden weten, zouden sowieso geen paard mogen aanschaffen in mijn ogen. Maar jaaaaaa, dat mag je niet zeggen. (Maar ik zeg het toch!!).

Met het huidige ruiterbewijs, weet je echt nog lang niet genoeg over wat het hebben van een eigen paard inhoudt, hoor.
Verre van zelfs. Ik vind het vrij oppervlakkige theorie, eerlijk gezegd. Mijn staleigenaresse neemt ruiterbewijzen af en heeft me wat boeken laten zien van de week. Nou, die theorie haal ik op mijn sloffen, wat simpel. Haha!

weet je als je bv je autorijbewijs haalt weet je ook nog niet genoeg van autorijden en toch mag je dan al een auto rijden, het is dan een begin he Knipoog

en zo een ruiterijbewijs is ook niet gemaakt voor mensen die al ik weet niet hoeveel jaar ervaring hebben Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:58

Haha! Haha! Haha! Haha! Hoog niveau, deze vragenlijst, RK.... Pffff, dat was moeilijk..... Haha! Haha! Haha! Haha!

Siria

Klaasje schreef:
Pff, hoevaak ze dit nou al niet geroepen hebben.. Slapen

inderdaad Tong uitsteken

Anoniem

ik vind vraag 4 niet goed
gewichtshulp komt voor teugel hulp Tong uitsteken
Geen goede omsomming zo... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:00

Siria schreef:
Nadya schreef:

weet je als je bv je autorijbewijs haalt weet je ook nog niet genoeg van autorijden en toch mag je dan al een auto rijden, het is dan een begin he Knipoog

en zo een ruiterijbewijs is ook niet gemaakt voor mensen die al ik weet niet hoeveel jaar ervaring hebben Knipoog

wel als het verplicht zou worden
Dat is toch te gek voor woorden?

Sentido

ik vind de laatste vraag nog wel het allermooiste! Haha!

Anoniem

Ik ga toch binnenkort op buitenrijweekend voor m'n CBR 1, de andere 2 ga ik op m'n eigen manege doen Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:03

Siria schreef:

Oh, dus als ze het gaan verplichten (wat echt niet gaat gebeuren) hoef ik hem niet te halen, omdat ik al 100 jaar rij. Nou, dat zal fijn zijn. Clown

Ik besefte destijds maar al te goed dat ik het echte autorijden pas ging leren, toen ik mijn rijbewijs had gehaald. Ik ben dan ook niet iemand die risico's neemt of asociaal gedrag vertoont op de weg. Net als met mijn paard samen, ik ben altijd voorzichtig en gedraag me netjes. Vind ik niet meer als normaal en daar heb ik geen ruiterbewijs voor nodig.

Weet je, die theorie doe ik op mijn sloffen en de praktijk kan ik niet doen, omdat ik bitloos wil gaan rijden op mijn jonge paard. Nou, daar ga je al.... En wat is daarop het antwoord van de Vereniging Ruiterbewijzen? Gaan ze hun regeltjes eerst eens een keertje aanpassen? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:04

1. Hoeveel eet een paard van 600 kg ongeveer?

A 5 kg hooi en 5 kg brokjes
B 10 kg hooi en 10 kg brokjes
C 10 kg hooi en 2 kg brokjes

die zijn gestoord daar!!!!

Vond C al teveel brok

owjee ,d ie had ik fout
Met zo'n onkunde vragen kan ik wel zakken ja Haha!

zo veel brok en zo weinig ruwvoer
Die brok is echt gebasseerd op slome manege bokken....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:06

Sentido schreef:
ik vind de laatste vraag nog wel het allermooiste! Haha!

Pffffff, echt niet te geloven!!! Ben blij dat jij het ook gezien hebt.... Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:09

Nadya schreef:
Siria schreef:

Oh, dus als ze het gaan verplichten (wat echt niet gaat gebeuren) hoef ik hem niet te halen, omdat ik al 100 jaar rij. Nou, dat zal fijn zijn. Clown

Ik besefte destijds maar al te goed dat ik het echte autorijden pas ging leren, toen ik mijn rijbewijs had gehaald. Ik ben dan ook niet iemand die risico's neemt of asociaal gedrag vertoont op de weg. Net als met mijn paard samen, ik ben altijd voorzichtig en gedraag me netjes. Vind ik niet meer als normaal en daar heb ik geen ruiterbewijs voor nodig.

Weet je, die theorie doe ik op mijn sloffen en de praktijk kan ik niet doen, omdat ik bitloos wil gaan rijden op mijn jonge paard. Nou, daar ga je al.... En wat is daarop het antwoord van de Vereniging Ruiterbewijzen? Gaan ze hun regeltjes eerst eens een keertje aanpassen? Knipoog

waarschijnlijk zal het inderdaad nooit verplicht worden of over 50 jaar ofzo, maar als je moet gaan wachten om het verplicht te maken tot dat er niemand meer is die het niet nodig heeft, dus het moet niet verplicht worden omdat er een aantal mensen zijn die het niet nodig hebben?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:14

runningkawa schreef:
1. Hoeveel eet een paard van 600 kg ongeveer?

A 5 kg hooi en 5 kg brokjes
B 10 kg hooi en 10 kg brokjes
C 10 kg hooi en 2 kg brokjes

die zijn gestoord daar!!!!

Vond C al teveel brok

owjee ,d ie had ik fout
Met zo'n onkunde vragen kan ik wel zakken ja Haha!

zo veel brok en zo weinig ruwvoer
Die brok is echt gebasseerd op slome manege bokken....

En zo krijg je de verkeerde informatie. Fijn examen dus, dat lijkt me duidelijk. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:15

Ja je leert daar echt goede dingen Ziek Gestoord

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:21

Siria schreef:
waarschijnlijk zal het inderdaad nooit verplicht worden of over 50 jaar ofzo, maar als je moet gaan wachten om het verplicht te maken tot dat er niemand meer is die het niet nodig heeft, dus het moet niet verplicht worden omdat er een aantal mensen zijn die het niet nodig hebben?

Als ze zoiets willen verplichten voor onervaren ruiters, prima, maar:
- zorg dan voor echte goede, leerzame theorie (dus niet zoals het nu is) en wat moeilijkere vragen tijdens het examen.
- graag veel strengere eisen m.b.t. kennis van en over paarden en betere rijtechniek eisen van de ruiters.
- bitloos rijden ook toestaan!
- graag ook de rest van het deelnemend verkeer bijspijkeren wat betreft het onderwerp 'paarden op de weg'.

En er zijn vast nog heel wat meer aanvullingen te bedenken (maar ik moet nu weg). Doei!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:22

Ik vond sommige van de "foute" antwoorden eigenlijk wel heel logisch:
met een groep dicht bij elkaar blijven dan vang je minder wind Knipoog
En goede afspraken maken met de stalhouder is ook altijd heeeeel verstandig.
Bij vraag 7 zou ik zeggen allemaal goed Clown
En vraag 8 met een grote sprong van je paard afspringen doet inderdaad pijn aan je knieën.

Geweldige vragenlijst, gaat helemaal niet goedkomen met mij ROFL

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:23

[uote="runningkawa"]
[uote="Siria"]
[uote="Nadya"]

[/quote]

en zo een ruiterijbewijs is ook niet gemaakt voor mensen die al ik weet niet hoeveel jaar ervaring hebben Knipoog[/quote]
wel als het verplicht zou worden
Dat is toch te gek voor woorden?[/quote]

maar als je moet gaan wachten om het verplicht te maken tot dat er niemand meer is die het niet nodig heeft kun je lang wachten denk ik, dus het moet niet verplicht worden omdat er een aantal mensen zijn die het niet nodig hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:24

Vergeet je enkels niet Haha!

Idd wat een slappe hap...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:25

Wie heeft het nodig?
Niemand, want met een paar manege lesjes kun je het al
De theorie is om te lachen
Dus het nut?
Mij ontgaat het Haha!