Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:44

Leuk plan, Sabine!

Ik heb vandaag weer 16 km gereden, over de Sallandse Heuvelrug. Mooi gebied, jammer voor ons dat het grauw weer was en af en toe wat regen, maar voor de natuur en het gras vind ik het alleen maar super, alles is zo droog!

Afbeelding

Foto dit keer niet van endomondo maar van m'n garmin app.
Heb een GPS horloge gekocht en heb ze nu beide laten draaien, maar als ik heb uitgevogeld hoe ik vanuit garmin connect gereden routes kan exporteren naar endomondo, hoeft m'n telefoon straks niet meer mee te draaien tijdens een rit.
Scheelt weer batterij :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:12

FelineNanet schreef:
Goedzo gewoon doen! En als je er niet uitkomt of je zoekt toch een maatje stuur maar een PB :). In welk gebied zoek je overnachtingsmogelijkheden?

Thanks :) Ik zit in Belgisch Limburg, aan het ruiterroutenetwerk. Mogelijkheden genoeg, maar het is gewoon even kijken wat lukt qua afstand want 30 km of meer per dag rijden gaat toch niet lukken ;)

@ Marije_jiplover : thanks!
Leuk hé, zo'n horloge? Heb ik ook, echt super fijn zo'n ding :j Ik weet alleen niet meer of ik in het begin iets gedaan heb qua overzetten want hier staan ze automatisch in Endomondo zodra ik ze in Connect heb staan (wel nog op lopen dus moet ze dan naar rijden zetten, maar dat is het).

*\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook nog filmpjes, maar moet even zien of die kijkbaar zijn :+ Hij deed het echt super <3 Laatste stukje langs de weg er wel naast gelopen want ik vond het wel goed geweest, haha. En compleet geen last van zijn hooikoorts/headshaking, ook geen last van de wind! Echt zalig rijden zo <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:00

Net te laat om te editten :+

En een langere met wat 'bergjes' (en daardoor nog hobbeliger, mijn excuses)

Had ook nog wat onderweg, achteraf vergeten er een foto van te maken maar zat op de ruiterroute en aan zo'n paaltje zie ik in de verte een bord hangen. Meestal staat daar iets op in de richting van "wij werken hier om verbeteringen aan te brengen, onze excuses voor het tijdelijke ongemak" maar nu stond er: "Let op: aanvallende buizerd" . Dan sta je toch wel even te kijken :') Gelukkig hem (haar?) niet tegengekomen ...

Wel tegengekomen 2 andere paarden, die kwamen van rechts en namen het pad waar ik op zat dus moesten mij passeren. De ene ruiter gaat voor de andere rijden en als ze bijna bij mij zijn schrikt dat paard me toch van [***] :oo Maar echt schrikken, omdraaien, knal tegen dat andere paard aan, helemaal van de kaart. Ik zat daar echt :wow: Heb [***] dan maar stilgezet zodat het paard in zijn/haar eigen tempo (met héél grote ogen en ontwijkend gedrag) kon passeren. Denk dat het de zebradeken was, werkt niet alleen tegen dazen, ook tegen naderende paarden _O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:07

Ah dank voor de tip Sabine, ik heb in Endomondo op de website mijn Garmin connect account kunnen koppelen. Hij zet niet de geschiedenis over, maar hopelijk wel alle nieuwe trainingen als ik mijn horloge synchroniseer, dat zal ik vanmiddag testen met een rondje wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:18

Neen, dat volgens mij niet ... Ik denk dat ik trouwens "vroeger" handmatig het in endomondo zette. Via "add workout" en dan "import from file", daar kan je dan je garmin terugvinden en het bestandje selecteren. Dus dat gaat ook altijd moest automatisch niet werken ;) Maar ineens ging dat vanzelf bij mij en kan me niet herinneren wat ik gedaan heb, haha.

Ik zit nu te twijfelen over vandaag ... zou [***] nog een route van 15 km aan kunnen? Of zou dat teveel van het goede zijn? Heb eens op de ruiterroute-site gekeken en een leuke gevonden, een stuk wat ik al 1x gereden heb en dan een stukje nieuw erbij. Wil wel weer eens wat anders zien :+ Maar dat is misschien teveel na de rit van gisteren? Of zou dat wel meevallen? Heb gisteren totaal niks aan hem gemerkt, hij was met terugkomen fitter dan met vertrekken had ik het idee :+ Ook totaal geen problemen met zadel/rug/singel(wondjes) etc.

Wat zouden jullie doen?
Ik kan op het eerste stuk nog bepalen of ik ervoor ga of niet, maar éénmaal de brug over het water over en op dat stuk route moet ik volgen, want ik ken de weg daar niet ;) Kan daar op een bepaald punt wel beslissen om de korte versie te doen en niet het nieuwe stuk, dan kom ik op zo'n 12 km uit, maar verder is er geen keuze.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:58

Ik zou er gewoon voor gaan [***], helemaal als hij gister gewoon fit was ook aan het eind van de rit. Je kunt altijd omdraaien toch? Hele enden lopen is wat een paard doet, van nature... Maar je kent je eigen pony het beste natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:05

Ja, is ook zo, denk dat ik zo ook eens moet gaan denken .. volgens mij ben ik een beetje té voorzichtig :P En kan onderweg nog altijd zien :j Kan altijd wel terug (hetzij door omdraaien, hetzij door de route anders te volgen) en kan ook altijd een stuk er naast lopen, of als het echt moeilijk gaat even een pauze houden ofzo .. Maar dat was gisteren ook niet nodig dus zal wel niet.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:29

Hey, wat een leuk topic! Ik heb het wel eens eerder voorbij zien komen, maar dacht dat het eigenlijk alleen voor hele fanatieke ruiters was haha. Ik heb al een tijdje een Endomondo account omdat ik het leuk vind om mijn buitenritjes bij te houden, maar rij momenteel heel weinig. Dit komt omdat ik eigenlijk gewoon te weinig motivatie heb. In de eerste week van juli gaat mijn paardje verhuizen naar een stal heel dicht bij het bos. Ik wil dan ook weer meer gaan rijden en zou me graag aanmelden en hier meekletsen om de motivatie hoog te houden :-).

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 16:10

Voor de mensen die hun doel misschien niet halen, samen hebben we toch weer een record gehaald! Het totaal gereden km's van deze challenge is namelijk weer meer geworden dit 'jaar' ten opzichte van vorige challenge :D

Ik had verwacht geen km's meer te maken, maar vandaag ons babypaard (of drakenbaby :') ? ) kennis laten maken met de straat. Even de straat op en neer gelopen, was toch weer 1 km erbij. Aanschouw de jongste deelneemster van de challenge :D in de stromende regen..
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:01

Ach gossie!

@Sabine: het koppelen van mijn account van garmin aan endomondo heeft het gewenste resultaat opgeleverd.
Net een rondje gewandeld met mijn man en pony en toen ik mijn horloge met garmin connect op mijn telefoon synchroniseert, had ik de activiteit meteen in endomondo ook staan.

Mooi, is dat ook weer gelukt :-)
Scheelt een hoop batterij van m'n telefoon :j

En we hebben de LiveTracking functie van m'n Garmin ook getest. Als ik nu een activiteit start, krijgt manlief een mail met een link waarop hij mij kan volgen zolang de ik activiteit blijf uitvoeren. Geeft hem een geruststellend gevoel, dat hij kan weten waar ik uithang als ik alleen met ponylief door het bos zwerf.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:25

Hihi Mooney, laatst ook met veulen stukje gewandeld. Gaat niet zo hard, maar toch weer wat erbij.

Hier dit weekend weer 25km erbij. Al heb ik deel gefietst en deel gereden.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:33

Goed bezig Sabine!
Ik ben ook een watje hoor, wij zitten nu ook rond de 15-16km, al doen wij niet alleen stappen.
Soms denk ik, we gaan echt veel te snel, maar volgens mij kan ze al makkelijk de 20km aan :o

Moony wat een lekker ding!

Marije, handig he als ze je kunnen volgen.
Vriendlief doet dat ook, als ik niet snel genoeg reageer op whatsapp kijkt hij meteen op endomondo of ik aan het rijden ben :D
Vandaag kwam ik terug en zag ik ineens een hoofd boven de schutting uit komen, ik had al gezien dat je aan het rijden was.

Lekker Dyonne!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:40

Even een vraagje tussen door. Als deze Challenge afgelopen is komt er daarna nog een challenge?

Mooney wat een schatje zeg <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:18

Mooney, wat leuk! Gefeliciteerd met je aanwinst!

Vandaag klein rondje gedaan met dochter en bejaarde hond.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:13

Dit is al het vierde jaar op rij dat we deze challenge doen Black_Moon, dus er zal zeker wel een vervolg komen in augustus! Mini jubileum :D

Wat geweldig, Mooney! Knap is ze!

Leuke plannen, Sabine! Met die zebradeken heb ik ook eens van de andere kant meegemaakt: een paard met zebradeken kwam mij tegemoet, de paarden zien elkaar al en helemaal prima, maar net een meter voor het passeren schrikt mijn paard ineens toch zo erg :') Gelukkig rent ze dan nooit weg, maar omdraaien en even héél goed kijken was wel nodig :D

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:20

Thanks voor het antwoord. 4de jaar al :wow: als ik dat eerder had geweten dan had ik me eerder aangemeld. Wordt er erg gemotiveerd van om de app aan te zetten.

Chouchou schreef:
Dit is al het vierde jaar op rij dat we deze challenge doen Black_Moon, dus er zal zeker wel een vervolg komen in augustus! Mini jubileum :D

Wat geweldig, Mooney! Knap is ze!

Leuke plannen, Sabine! Met die zebradeken heb ik ook eens van de andere kant meegemaakt: een paard met zebradeken kwam mij tegemoet, de paarden zien elkaar al en helemaal prima, maar net een meter voor het passeren schrikt mijn paard ineens toch zo erg :') Gelukkig rent ze dan nooit weg, maar omdraaien en even héél goed kijken was wel nodig :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:38

Wij hebben er vandaag weer 29 aan kunnen toevoegen in Loenen :). Was enorm zwaar, want pony zat er mentaal echt doorheen. We zijn ondanks gpx bestanden zó vaak verkeerd gereden pfff. Zet onze eindstand deze week op 70km.

Afbeelding

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:40

Ahh wat een leuk veulentje.

Ik verwacht dat wij echt nét de 1000km gaan aantikken voor het einde van de challenge. Of net niet natuurlijk :D

Afbeelding
Afbeelding
Endomondo zet weer echt een debiele max snelheid van ruim 100 km/u erbij, dus maar weer het Polar overzicht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:55

Welkom BlondCowgirl!

Ach, wat een schatje mooney <3 Op naar nog veel meer kilometers! :Y)

@ Marije_jiplover : +:)+ Ik doe sinds dit weekend ook dat laten meevolgen, maar dan gewoon via google maps, moeten de andere partijen niet speciaal vanalles installeren (iets met nogal leek zijn etc. :P ). Werkt ook goed.

@ Dyonne: fijn! Lekker km's maken :)

@ Tyrcanol : hmmja, stom is dat hé, ik weet ook niet waar ik wel en niet goed aan doe, en ponybeest is er zo eentje die het wel kan, maar het ook prima vindt om het niet te doen :+

@ Black_Moon : we blijven gewoon altijd doorgaan 8-)

@ Fabster: ook gezellig :)

@ Chouchou : de andere kant is inderdaad vast minder := Maar blijkbaar dus wel iets waar meer paarden problemen mee hebben ... Vandaag geen tegengekomen dus geen idee of dat een gewoonte gaat worden.

@ FelineNanet : mooie afstand! Wat doe je dan op zo'n momenten als je merkt dat je pony het mentaal zwaar heeft?

@ Bliksem : 1000 km .. doe maar hoor ... ik ga voor de helft, dat zou nu toch wel moeten lukken O:)

Zodadelijk mijn eigen post, ga ik even apart doen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:13

We did it! :D

Afbeelding

De hele andere kant uit, het water over en daar een hele rit. Een stuk daarvan had ik ooit 1x met een ex-stalgenoot gedaan maar dat was ook maar 1 keer. Nu weet ik ook weer waarom ... Ooit eens iets gelezen over het ruiterroutenetwerk in de aard van "80% van de paden is onverhard", nu die overige 20% ligt op dit stuk :') Uiteindelijk was het 'maar' een ruime 2 kilometer (en dan nog een los stuk daarna, maar dat was maar een paar 100 meter) maar als je dat aan 1 stuk hebt lijkt dat toch verdomd lang _O-

Nuja, om aan de andere kant van het water te komen moet je doorgaans een brug over (zwemmen zagen we niet zo zitten). Best wel spannend, vorige keer deze aan de hand gedaan maar nu dacht ik "doe eens stoer" :Y) Eerste stuk komt het verkeer onderdoor, daarna is er water.

[***] ging wel goed, al kreeg hij iets over halfweg volgens mij wel een (mentale) dip. Dacht eerst dat hij moest plassen maar geen goed plekje vond, of dat hij het moeilijk vond met mij erop. Dus afgestapt en stukje aan de hand gedaan, maar dat was het niet. Hij was wel vervelend en ruzie maken lost niks op, dus besloten om het even te laten. Heb hem laten grazen en terwijl stond ik te bedenken of ik dat extra stuk wel zou gaan doen (op dat punt moest ik juist kiezen). Na 5 minuten besloten om toch weer op te stappen en te kijken wat hij deed, dip was over en hij heeft de rest van de rit super gelopen <3

Om terug te geraken kwam er ook brug 2 natuurlijk, deze kende we nog niet.

[***] heeft onderweg trouwens nog iets leuks uitgevonden: draven zonder moe te worden :7 Het was gek, hij wilde wel draven maar eigenlijk toch ook weer niet, dus ging hij wel in de drafbeweging maar niet het gewone tempo, doch wat sneller dan stappen (zit dan rond de 7 km/u), ik kan lekker blijven zitten en hij hobbelt zo gewoon aan een los teugeltje door. Het moet een zicht geweest zijn :')

En om te bewijzen dat [***] echt een pony met humor is: bijna terug komen we langs een stro-veld wat ze net gemaaid hadden, ik zit me al een halve rit zorgen te maken omdat ik het idee heb dat mijn pony moet plassen maar dit niet kan/wil of whatever (een paar weken terug heeft hij wat last gehad van zijn rug, toen wilde hij ook niet galopperen bv. en had hij ook een verdikking, dit kwam volgens mij door een verkeerde onderlegger maar is een lang verhaal) en dan kom je langs dat veld waar het stro ook zo'n beetje op het pad ligt, dus hij loopt daar door en ik zeg nog tegen hem "hier, is ideaal om te plassen, is net zoals in je stal" en wat doet [***]? Die installeert zich en gaat even uitgebreid op z'n gemak plassen _O-

Het was toch wel meer avontuur, een 'onbekende' route, helemaal alleen dus ik wist niet hoe hij dat zou vinden op onbekend terrein. Maar hij heeft het super gedaan! Hij keek wel wat meer maar heeft geen rare dingen gedaan. Heel blij dat ik toch ben gegaan. En sorry voor de slechte filmpjes, had mijn mobiel omgekeerd tov de vorige keer maar dan zit ik mezelf toch wel in de weg.. volgende keer dus weer zoals anders.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:23

Wat goed zeg, Sabine!

Bij garmin LiveTracking hoeft de ander ook niks te installeren, mijn man krijgt nu automatisch een email als ik een activiteit op m'n horloge start. In die email een link en als hij die aanklikt kan hij me volgen.
Dat kan op z'n telefoon of op de computer, dat maakt niet uit, als hij maar internet heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:34

Ook geen Garmin Connect Mobile nodig? Want die moet ik nu wel installeren als ik dat wil inschakelen ... is dat gewoon daarvoor of heeft de ontvanger die app ook nodig?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:38

Ja dat wel idd, maar alleen op de eigen telefoon, niet op die van degenen die je de mogelijkheid geeft om jou te volgen.

En ik heb die app al geïnstalleerd, omdat ik nu op vakantie ben en min horloge niet met de computer kan synchroniseren. Dus het was een kwestie van daar wat instellen en nu werkt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:45

Ben even wat aan het proberen, maar ik raak niet ingelogd, blijkbaar weet ik mijn wachtwoord niet meer en ik krijg ook geen mail als ik dat aanvraag :+ Gaat geweldig dus...

Edit; verkeerde e-mailadres _O-
Maar mijn horloge is blijkbaar te oud ... staat er niet tussen om te koppelen met de app. Morgen even verder zoeken of ik nog wat kan, heb ik nu geen zin meer in ;)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:36

@[***] hoe ik merk of mijn merrie mentaal word: minder looplust voornamelijk. Ik rijd bijna altijd alleen en tegenwoordig is ze mooi stabiel. Ze was nu na 3 uur het gewoon beu dat ik zo vaak verkeerd was gereden (weg was echt heel poedersuiker aangegeven...). Minder looplust en ze vervalt dan wel snel in haar scheve houding. Normaliter als ze dat doet, dan corrigeer ik haar eenmaal en gaat t lampje weer aan dat het beter is recht te lopen :)). Nu niet dus. Verder is ze heel introvert dus toont voor vreemden niet echt. Ik merk het ook doordat haar oortjes wat vaker schever blijven staan ipv naar voren en de blik verandert. Misschien een beetje zweverig maar ik zie haar energie gewoon veranderen, lastig uit te leggen.