Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iSuzz schreef:@Muilpaard wat dat betreft is de VS walhalla. Meest fraaie exemplaren woorden daar te koop aangeboden. Al menig filmpje bekeken op YT. In de VS worden ze echt gewaardeerd om hun unieke hybride kwaliteiten. En dat hebben ze te danken aan hun 1e president George Washington. Die de 1e Amerikaan was die muildieren ging fokken, met een Spaanse ezel die hij had gekregen van de koning van Spanje.
Mooie uitspraak van - Harry S. Truman - 33ste president van de VS
My favorite animal is the mule. He has more horse sense than a horse.
He knows when to stop eating - and he knows when to stop working.
Ik ga het binnenkort ontdekken. Een weekje vakantie en dan muildier daten bij @Langoor
Bregtje_K schreef:Ik zou m als ik jullie was wel meenemen, dan heb je tenminste zicht op wat er mee gebeurd de rest van zijn leven en als het einde komt.
In Amerika zou hij dan toch op een lang transport gaan toch?
Dat lijkt me niet zo'n fijn idee, dat het risico bestaat dat hij nare dingen meemaakt als jullie hem daar laten.
Ik heb alleen wel gehoord dat het heel duur is om een paard (neem aan dan ook muildier) van USA naar Nederland te halen.
Iets van 8500 euro ofzo?
En een quarantaine periode.
Langoor schreef:Muilpaard, misschien eens contact opnemen met BSS horse transport voor de overbrenging? Zij doen al jaren paardentransporten en sinds een jaar of 10 ook van en naar andere continenten. Wij hebben al een paar keer gebruik gemaakt van hun diensten, weliswaar binnen Europa maar wij zijn supertevreden van hun en qua prijs zijn ze heeeeeel erg schappelijk..... kijk maar eens op hun website....