Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:47

Britta31 schreef:
De rest van de rit was heel gezellig voor de groep,een huilende krabbende dochter op haar pony.Pony bleef wel rustig met het gesnik in zijn oor.

Ik hoop dat je dan wel van de leiding een excuus en deel van je geld hebt teruggekregen?

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:05

Een ontsnapte pony gevangen op buitenrit,plotseling van die kinderen die ze willen aaien... kan nog wel even doorgaan /3

Free2

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:08

Hebben jullie trouwens ook altijd dat als je mensen tegenkomt, ookal is het een breed genoeg pad, dat sommige mensen volledig de berm in kruipen? Zelf als die schuin oploopt dan klimmen ze er volledig in.. Weet niet of mijn paard nu zo angstaanjagend is of dat die mensen gewoon een paardenfobie hebben.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:10

Ja dat heb ik ook Free :') Ik zeg altijd 'kijk uit hoor straks eet ie je op' :Y)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:13

guusje_h schreef:
Ja dat heb ik ook Free :') Ik zeg altijd 'kijk uit hoor straks eet ie je op' :Y)

Wat natuurlijk niet de beste manier is om jezelf en andere ruiters bij de niet-ruiters geliefd te maken. >;)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:18

soesita schreef:
guusje_h schreef:

Wat natuurlijk niet de beste manier is om jezelf en andere ruiters bij de niet-ruiters geliefd te maken. >;)

Ik zeg altijd van oh hij doet niks hoor :) Maarja aan de andere kant liever zo'n mensen dan die achterlijke fietsers soms die ineens langsrazen zodat mijn paard zich de pleuris schrikt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:21

Free2 schreef:
Ik zeg altijd van oh hij doet niks hoor :) Maarja aan de andere kant liever zo'n mensen dan die achterlijke fietsers soms die ineens langsrazen zodat mijn paard zich de pleuris schrikt.

Helemaal mee eens. :j Of joggers die onhoorbaar achteraan komen en je helemaal verrot schelden als jij en je paard zich de pleuris schrikken als ze dan onverwacht naast je opduiken. -:(-

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:39

soesita schreef:
guusje_h schreef:

Ach, meestal kan er wel een nerveus lachje vanaf. :') Ik zeg het nooit op een nijdige manier, eerder wat lacherig. :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:43

Mijn moeder doet dat.Ze klimt nog liever een boom in dan vlak langs een paard.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:47

Het vervelende van in die bomen klimmen/ zich aan takken in een schuine berm gaan vasthouden is dat dan die boom gaat ritselen in een keer en daar schrikt mijn paard dan weer van :+

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:13

Inderdaad liever mensen die afstand houden van de paarden, dan mensen die ongeoorloofd met een crossfiets of zelfs zo'n squad (4 wielig gemotoriseerd monster) op het ruiterpad rijden..
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat we met een groep een duinrit aan het maken waren met voorwaartse paarden en terwijl we een stevige middengallop maakten.. bleek er een gezinnetje vlak naast het ruiterpad te zitten op een kleedje! Wij zagen het niet op tijd omdat we vanuit een bosje kwamen. Het was een nisje in het bos.. Het eerste paard schrok en ging nog een tandje harder, de rest volgde. Hierdoor ( het was droog stuifzand) werden deze mensen helemaal ondergestoven door het zand..volgens mij waren ze broodjes aan het eten. Deze waren nu waarschijnlijk belegd met vers stuifzand :D Had best gevaarlijk kunnen zijn als een van die kinderen in het zand aan het spelen zou zijn..... :n Er waren namelijk kleine kinderen bij en aangezien we tussen de bomen reden hadden we weinig uitwijk mogelijkheden.. Ik hoop wel dat de (s/z)andwiches ze hebben gesmaakt!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:15

Amelandfreak schreef:
Inderdaad liever mensen die afstand houden van de paarden, dan mensen die ongeoorloofd met een crossfiets of zelfs zo'n squad (4 wielig gemotoriseerd monster) op het ruiterpad rijden..
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat we met een groep een duinrit aan het maken waren met voorwaartse paarden en terwijl we een stevige middengallop maakten.. bleek er een gezinnetje vlak naast het ruiterpad te zitten op een kleedje! Wij zagen het niet op tijd omdat we vanuit een bosje kwamen. Het was een nisje in het bos.. Het eerste paard schrok en ging nog een tandje harder, de rest volgde. Hierdoor ( het was droog stuifzand) werden deze mensen helemaal ondergestoven door het zand..volgens mij waren ze broodjes aan het eten. Deze waren nu waarschijnlijk belegd met vers stuifzand :D Had best gevaarlijk kunnen zijn als een van die kinderen in het zand aan het spelen zou zijn..... :n Er waren namelijk kleine kinderen bij en aangezien we tussen de bomen reden hadden we weinig uitwijk mogelijkheden.. Ik hoop wel dat de (s/z)andwiches ze hebben gesmaakt!

Hahahaha ik zie het helemaal voor me := Maarja die mensen hadden wss niet gedacht dat het een ruiterpad zou zijn.

Ik ben ook een keer op buitenrit een quad achtig iets en een minibike samen tegengekomen, maar thank god waren die personen erop verstandig en vriendelijk genoeg om ons rustig te passeren

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:25

We gingen er te snel voorbij om hun gezichtsuitdrukking te zien... Maar ik denk idd dat ze verbaasd waren dat er plotseling een hele rits paarden ( grote KWPN'ers en Friezen) voorbij renden..
Toch staan er in dat gebied wel veel borden die aangeven welke paden ruiterpaden zijn etcetera.

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:48

Free2 schreef:
Leuk topic dit :) Ik heb zelf ook wel ns wat meegemaakt op buitenrit, niet doordat ik iemand tegenkwam maar vanwege mijn stuurkunsten toendertijd :=
Heel lang geleden, toen ik net begonnen met paardrijden, reed ik bij een ponyclub die altijd zonder zadel en met een simpel hoofdstel op Ijslanders door de bossen reed. Hartstikke leuk voor een beginner. Toen we een keer zo'n rit maakten moesten we op een gegeven moment een bergje op en daarna een bocht naar rechts. Nou dus ik met de pony dat bergje op, maar dat bochtje naar rechts kon je ook afsnijden. Ofja de pony, ik dus niet. Er stond namelijk een boom naast en een uitstekende tak ongeveer op mijn buikhoogte. Dus ik niet goed sturen, pony neemt shortcut onder tak door en ik bleef achter die tak haken dus ik werd gewoon rustig van mijn pony afgetrokken want ja, die pony liep gewoon door :+ Hing ik dus zo à la Epke Zonderland aan die tak :))

Was dit bij ponyclub Maastricht?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:57

Ik heb net ook een mooie meegemaakt. Ik was mee als begeleider op de fiets, verder was de instructrice ook op de fiets en we hadden een aantal beginners mee. Toen kwamen we een heel klein vrouwtje met een hele grote hond tegen. De hond was braaf (dachten we) en we passeerden netjes. Ik fietste een beetje naast de laatste twee ruiters en de hond vond mij al zeer interessant. Toen besloot hij blijkbaar dat de pont die schuin achter mij liep erg leuk was en ging er met een megasprong op af. Resultaat: het vrouwtje vloog erachteraan en lag op de grond.
De pony deed er overigens niks op uit dus het was stiekem heel grappig.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:28

Ik rij bij een manege en een paar maanden geleden gingen we bosrit van 2 uur maken. Ik zat op sproet, een kleine pony die vroeger mishandeld is en nog best schrikachtig kan zijn. Ik had vaker op haar gezeten in het bos en ik was wel gewend dat ze misschien weg wilde rennen of zou schrikken. Maar de keer voor deze bosrit was ze best rustig geweest en waren we ook redelijk rustig langs een fietser gestapt. Dus ik zit op m'n pony, best relaxed, we zijn nog geen 10 minuten weg komt er een groep fietsers aan. We reden redelijk rechts op een paadje 2,5 meter. Ze vind het zo eng dat ze in galop omdraait en dan rechts het bos in rent. Maar zijn kon onder alle takken door omdat ze klein is, maar ik kreeg alle takken in mn gezicht :) moest ik dus af stappen om dan weer aan de hand het pad op te lopen en er weer op te gaan zitten.

dit was achteraf nog wel grappig, maar er bleek dus een fietswedstrijd bezig dus we zijn nog meer fietseres tegen gekomen en ben er toen ook afgevallen, maarja ik ben nu niet bang of zo en ik rij nog steeds op heel graag haar

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:34

joyceberends schreef:
Free2 schreef:
Leuk topic dit :) Ik heb zelf ook wel ns wat meegemaakt op buitenrit, niet doordat ik iemand tegenkwam maar vanwege mijn stuurkunsten toendertijd :=
Heel lang geleden, toen ik net begonnen met paardrijden, reed ik bij een ponyclub die altijd zonder zadel en met een simpel hoofdstel op Ijslanders door de bossen reed. Hartstikke leuk voor een beginner. Toen we een keer zo'n rit maakten moesten we op een gegeven moment een bergje op en daarna een bocht naar rechts. Nou dus ik met de pony dat bergje op, maar dat bochtje naar rechts kon je ook afsnijden. Ofja de pony, ik dus niet. Er stond namelijk een boom naast en een uitstekende tak ongeveer op mijn buikhoogte. Dus ik niet goed sturen, pony neemt shortcut onder tak door en ik bleef achter die tak haken dus ik werd gewoon rustig van mijn pony afgetrokken want ja, die pony liep gewoon door :+ Hing ik dus zo à la Epke Zonderland aan die tak :))

Jep :) In die tijd heette het volgensmij nog ponyclub Sint Pieter. Heb jij daar ook gereden?

AnnaFlorio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:09

Ik heb nog iets meegemaakt :D ik was in de Drunense duinen, en toen we terug gingen (ik zat een beetje te dromen) waren er twee jongens die bezig waren met van die van een afstand bestuurbare autootjes. Mijn pony schrikt zich een hoedje, ik pleur er af, maar m'n voet blijft hangen in de beugels. Ik over allemaal boomstronken heen gehobbeld, raakt m'n voet eindelijk los. Pony galoppeerd weg, ik lag daar, m'n pony rende recht op een weg af. M'n zus ging achter m'n pony aan en andere mensen die het hadden gezien hielpen mij. Puntje bij paaltje staat die gekke pony gewoon op een grasveldje te eten _O- alleen gad ik wel een bont en blauwe rug ;(

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 08:19

joyceberends schreef:
Free2 schreef:

Jep :) In die tijd heette het volgensmij nog ponyclub Sint Pieter. Heb jij daar ook gereden?[/quote]

Nee ik heb heel lang een IJslander gereden die vervolgens daar heen is gegaan! Weet je nkg welke pony je toen reed?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:12

joyceberends schreef:
Nee ik heb heel lang een IJslander gereden die vervolgens daar heen is gegaan! Weet je nkg welke pony je toen reed?

Uhm, een hoop verschillende.. Maar namen die ik me nog kan herinneren zijn Per, Odin, Raissa en Pjotr..

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:34

Het liefst kruipen tegemoed komende mensen achter een boom. Mijn lieve loervriend heeft ze dan allang gezien, begibt dan te snuiven en te snurken en wordt twee keer zo groot. Ik verzoek de mensen dan altijd om even in het zicht te komen staan. Dat scheelt voor mij, maar ook voor hun hahahaha. Denk toch dat het grotendeels angst is, maar als je bang bent, wat doe je dan in hemelsnaam op een ruiterpad?! :+

jeromyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:04

afgelopen week had ik ook een paar dingen ik en een vriendin gaan op pad op onze paarden ik een grote kwpn'er en mijn vriendin op haar grote haflinger dachten we leuk het bos in te gaan maar dat doen we nooit meer als het de dag van te voren flink geregend heeft, we komen bij een smal padje aan en links was prikkeldraad en rechts een sloot de haflinger liep voorop maar op een gegeven moment liep het pad een klein stukje omlaag de haflinger zag dit als een perfect spring moment en sprong HOP als een lompe koe in de modder tot zijn knieen zakte de haflinger er in we schrokken ervan we dachten dat ie vast zat maar al gauw sprong ie vooruit ik dacht oow de mijne doet dat niet na maar ja hoor daar sprong mijn eigen wijze dame als een tweede lompe koe erachter aan en ze begon ook vooruit te springen sprongen daar 2 paarden als konijnen door het modder pad heen hoe zou dat eruit gezien hebben ? :wow: :p

mijn paard vind kinderen op een step ook dood eng en die kinderen lachen zich eigen helemaal dood als mijn paard begint te blazen en deftig te lopen of stilstaande auto's wauw zo eng daalijk komt er iemand uit ;)

Amandaa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:52

Hoi hoi, ik ben nieuw op dit forum, ik ga eens alles op mijn gemak lezen zodat ik straks ook ervaringen kan delen!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:53

Veel plezier Amanda! Ik kan je garanderen dat je je helemaal scheel lacht op een gegeven moment :')

Steef159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:56

Gister voor het eerst een endurance rit gereden, maar of ik het nog eens doe weet ik nog niet hoor. Voor mij en mijn paard de eerste keer we starte heel goed hij was wel wat snel maar nog niet dat ik hem niet kon houden. Even later werden we ingehaald door iemand ik en nog iemand die met me mee reed besloten om ook een galopje in te zetten en toen ging het fout mijn paard was het er niet mee eens dat hij achteraan was en begon vreselijk te bokken waardoor ik er af viel. Na het groompunt kwamen we achter een paar andere ruiters in draf en toen gebeurde hetzelfde waardoor ik voor een 2de keer viel en iemand anders gelukkig mijn paard had gevangen _/-\o_ . Buiten dat vond ik het echt leuk en had ik ook een redelijk goede tijd maar of ik dit nog eens zou doen moet ik toch nog eens over denken