Enjoy the Ride 2014, wie zijn er weer van de partij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

50plusser

Re: Enjoy the Ride 2014, wie zijn er weer van de partij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:58

@ corelli, ja wij zijn toen nog hard onderuit gegaan, tot maandag!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:09

Ik en 2 stalgenootjes hebben vandaag meegedaan met de rit in Wassenaar. Was prima te doen ondanks dat t niet afgezet was. Was een erg makkelijke route. Mijn paard moest wel ff wennen aan het mulle zand in de duinen. Maar ondanks alles heeft die ouwe t prima gedaan. Ik kon m alleen wel uitwringen naderhand... :+
Helemaal na t stuk galop op t strand. In galop rij ik m altijd zo leeg terwijl hij uren kan draven. Maar dat zal t ras wel zijn. (Tuiger)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:09

Ik heb samen met mijn schoonzusje ook meegedaan gisteren in Wassenaar. Het was inderdaad goed te doen, het eerste stuk naar het strand geen kaart nodig gehad. Vervolgens altijd even een knetterende rengalop op het strand (mijn paard kan niet wachten tot hij mag haha). Het was even zoeken naar de juiste strandafgang, en daarna even wat onduidelijkheid bij het hek wat je blijkbaar wel door moest maar niet stond aangegeven in de tekst ;) Het laatste stuk naar het pannenkoekenhuis kende ik wel, daar rijd ik wel vaker. Dus de terugweg ook geen probleem. Mijn paard is niet snel moe, maar gisteren was het toch wel even aanpoten. Zand was vaak zwaar en we hebben toch wel zo'n 4 uur gereden. Maar wat een weertje he!!

Afbeelding

Afbeelding

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 10:19

Ik vond de strandrit in Wassenaar echt helemaal geweldig! Het was voor mij de eerste keer met m'n paardje op het strand maar het ging super goed :D de rit was (ondanks het niet afzetten met lintjes) super georganiseerd. De route was niet heel moeilijk (ik rijd nooit met kaart en we hebben alles in één keer goed gereden, zelfs de extra route strand en duinen die niet was ingetekend in de kaart). Verder is mijn paard het mulle zand niet gewend, maar hij vloog er over heen. Aan het einde van de bijna 30km in 4 uur had hij nog steeds energie en kon ik hem bijna niet houden haha. Ik ben zo blij dat mijn droom is uitgekomen!!

Ik heb nog wat leuke foto's gemaakt, ook van andere paardjes, maar weet niet van wie ze zijn ;)

Dit is nou een Happy Peppy! :D
Afbeelding

En dit is een happy Peppy en ruiter :)
Afbeelding

Paarden in de stands bij de boerderij (lunchpauze)
Afbeelding

Paardje dat wordt geplukt door kraaien!
Afbeelding

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:29

Haha ja die kraaien heb ik ook gezien op dat paard! Heb de mijne maar binnen gezet haha, die vind dat waarschijnlijk niet zo leuk :')

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 10:34

Mijn paard heb ik het zadel van opgehouden dus bij hem zaten ze niet (alleen heel even op z'n kont) en hij vond alle aandacht van die kindjes die langs liepen helemaal geweldig dus buiten vond ie prima! Ik zat op het terras en vanaf daar kom ik hem goed zien. Vond ik toch wel fijn en handig aangezien ie wel eens stout is als hij vast moet staan :p

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:29

jaaa die laatste is milan mijn paardje. route was indd goed te doen tot het hek hahaha vind alleen wel prijzig 25 euro pp terwijl de route niet aangeven stond en het 1 pannenkoek en 1 consumptie was. bij de vorige enjoy the ride was het een lunch en 4 consumpties en de route wel aangegeven. maar al met al wad de strandrit leuk.

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:58

Leuke foto's en wat een weertje hadden jullie zeg!
Hopelijk morgen weer van dit stralende weer in Ermelo.

Geeft altijd een fijn gevoel als je weer zo veel kilometers met je paard hebt afgelegd hé?

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:18

Ooh als ik die foto's en verhalen hier allemaal zie, begint het toch te kriebelen om ook eens meedoen aan zo'n rit. :):) Vorig jaar heeft een stalgenoot meegedaan aan een ETR en die was toen helemaal enthousiast, helaas was mijn haf toen nog niet mee naar buiten geweest.

Zou zo graag mee willen doen aan de rit in Weert maar durf eigenlijk niet zo goed alleen :o Op stal krijg ik niemand mee. Zou ook de eerste keer op een vreemde plaats zijn voor mijn paard. Zijn er hier meer mensen die deze rit rijden en waar ik me event. bij aan zou kunnen sluiten?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:23

Ik rij mee in weert maar qua tempo denk ik niet dat wij een goed duo zijn ;)
Je kan t vragen aan de organisator dan kan zij je ergens plaatsen zodat je wat aansluiting hebt ;) heb ik ook gedaan, maar nu gaat mijn stalgenoot wss mee

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:36

Gmbl, wil mij inschrijven voor een rit, zegt hij dat hij mijn persoonsnummer van KNHS niet herkent. Heb hem al 100x gecontroleerd... Morgen maar weer proberen.

Edit; gelukt *\o/* 8 juni Leersum, here we come *\o/* *\o/*

Wat een gave fotos komen er langs! Jullie hadden ook zulk prachtig weer!!
Have fun voor de mensen die morgen gaan. Ik ga kniezen omdat ik er niet bij kan zijn :P

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:48

horsies5 schreef:
Je kan t vragen aan de organisator dan kan zij je ergens plaatsen zodat je wat aansluiting hebt ;) heb ik ook gedaan, maar nu gaat mijn stalgenoot wss mee

Bedankt voor de tip! Een goed buitenrijmaatje vinden is idd lastig. Gelukkig kan mijn haf zich (sinds kort :D ) goed aanpassen aan het groepstempo. Snel, langzaam, hij vindt het allemaal wel prima, hij is alleen af en toe nog een beetje onzeker en heeft dan echt even steun nodig van een paardenvriendje.

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:54

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:59

MilouNigel schreef:
horsies5 schreef:

Bedankt voor de tip! Een goed buitenrijmaatje vinden is idd lastig. Gelukkig kan mijn haf zich (sinds kort :D ) goed aanpassen aan het groepstempo. Snel, langzaam, hij vindt het allemaal wel prima, hij is alleen af en toe nog een beetje onzeker en heeft dan echt even steun nodig van een paardenvriendje.

Ik heb een draver en de meeste paarden (behalve dravers) houden hem niet bij, vooral niet in stap draf lukt meestal wel.. zag dat je een hafje had dus denk niet dat dat gaat werken haha ;)
Maar je vind vast een maatje!

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:34

MilouNigel schreef:
Ooh als ik die foto's en verhalen hier allemaal zie, begint het toch te kriebelen om ook eens meedoen aan zo'n rit. :):) Vorig jaar heeft een stalgenoot meegedaan aan een ETR en die was toen helemaal enthousiast, helaas was mijn haf toen nog niet mee naar buiten geweest.

Zou zo graag mee willen doen aan de rit in Weert maar durf eigenlijk niet zo goed alleen :o Op stal krijg ik niemand mee. Zou ook de eerste keer op een vreemde plaats zijn voor mijn paard. Zijn er hier meer mensen die deze rit rijden en waar ik me event. bij aan zou kunnen sluiten?

Ik rijd zelf niet mee, maar wij organiseren de rit in Weert :) ik heb al van een aantal mensen gehoord dat ze inderdaad nog een maatje zoeken, je kunt het altijd aangeven dan proberen ik of mijn collega's iets voor je te regelen! Ik weet sowieso dat er vorig jaar iemand was die een groepje verzameld had van mensen die liever niet alleen wilden rijden, zal eens vragen of dat dit jaar weer is :j

We hebben er voor Weert trouwens een extra lus bij gekregen :D dus de keuzes zijn nu 15, 25 of 35 km 8-)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 06:08

Hoe gaat zo'n rit eigenlijk? Blijf je onderweg als groep bij elkaar en wordt er dan ook samen gedraafd en gegaloppeerd? Of is het meer zoals in de endurance dat ieder voor zichzelf rijdt en elkaar tegen komt op verzamelpunten?

@ Aulaantje_x is er een uiterste inschrijfdatum voor de rit in Weert?

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 07:43

Je kunt alleen rijden of met een groepje (dit kun je aangeven bij je inschrijving, met welke mensen je wil rijden). Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik alleen ervaring heb met onze rit en dat er bij ons een pauzeplek is wanneer je kiest voor de 25/35, daar is dan ook de lunch. De 15km is aaneengesloten en dan is er lunch op de manege. Ik denk dat het bij andere ETR's ongeveer hetzelfde geregeld is, maar ben niet 100% zeker..

Onze inschrijving is vrij tot een dag vantevoren geloof ik. Maar ik weet dat er vorig jaar ook mensen nog op de dag zelf zich kwamen aanmelden :') voor ons als organisatie niet heel handig maar het kan wel. Weet nog dat het toen de hele dag zou gaan regenen en dat het uiteindelijk mee bleek te vallen, vandaar :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 11:24

Mooie rit in Wassenaar!

Ik start altijd met mijn dochter, de paardjes zijn elkaar gewend en inmiddels weet ik ook dat ons tempo voor de gemiddelde recreatie ruiter te hoog ligt.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:07

Wij hebben een heerlijke rit gemaakt in Ermelo, super georganiseerd en een prachtige route!

Er was een fotograaf op de hei, toevallig familie van een van de andere deelnemers hier op bokt?

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:44

Ik zag net op de site van de knhs dat je entschema op orde moet zijn. Weet iemand wat de knhs regels zijn rond het enten?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:01

Nou bij Wassenaar zijn er niet naar paspoorten gevraagd. Als ik dat van te voren had geweten had ik niet zoveel moeite gedaan om zn entingen weer op tijd in orde te krijgen. De enting was een jaar of 3 geleden per ongeluk een keer verlopen. Ipv 12 mnd zaten er toen een keer 16 mnd tussen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:03

KNHS is jaarlijks enten. Met een juiste basisenting als start.
Is er ook paspoortcontrole? Ik zou er namelijk niet aan denken om zijn paspoort mee te nemen :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:07

Je moet je paspoort altijd bij je hebben als je je paard op de trailer zet dus geen paspoort meenemen is al erg raar, en slecht nagedacht!

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:09

Amanda schreef:
KNHS is jaarlijks enten. Met een juiste basisenting als start.
Is er ook paspoortcontrole? Ik zou er namelijk niet aan denken om zijn paspoort mee te nemen :=

Het is dat ik het tegen kwam in de tips voor ETR anders had ik er niet eens aangedacht. Ga ook nooit met paardlief op pad. Die zetten we dan op het "niet vergeten" lijstje.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:13

En bij de KNHS is trouwens alleen de influenza verplicht. Int reglement staat niets over tetanus.
Tetanus kan je gewoon eens in de 2 jaar geven. Die is nl langer geldig dan de influenza.