Buitenrijclubje Zuid-Groningen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Buitenrijclubje Zuid-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:38

Ieder zijn ding. Zanzi en ik rijden normaal gesproken ook lekker door, maar in een groep pas je je in mijn optiek gewoon aan. Ik zie de rit dan ook niet als één van mijn gebruikelijke rondjes, maar echt als één gezellige kletsrit. Dan hoeft het voor mij ook niet hard.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:41

Precies :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:03

klopt ik rijd altijd lekker door, heel veel draven, galop (gecontroleerd inderdaad, soms voluit) maar in een groep is alles zo anders en moeten we eerst even wennen :j er is vast wel een groepje dat wat in galop wil. Voor mij is het inderdaad ook meer voor de gezelligheid :) ik moet al een heel stuk heen en terug rijden dus dan is het gewoon een goede training in stap en draf maar langere afstand.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:23

Ik wil ook best wat galopperen inderdaad, maar het hoeft voor mij echt niet. Als mensen dat niet vertrouwen doe ik het liever niet, want ik wil geen ongelukken. :) Ik denk dat je zo'n groepsrit gewoon niet moet gaan vergelijken met hoe je normaal rijdt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:38

Twijfel nog steeds of ik mee ga, maar galopperen met een groep onbekende paarden hoeft van mij ook echt niet. Als deze samenstelling vaker gaat rijden dan kun je altijd nog gaan galopperen, eerst maar eens zien hoe de paarden op elkaar reageren etc. Zeker in een groep kunnen paarden nog wel eens jolig worden. Te jolig :))

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:04

Hoi,

Het was niet stom hoor. En nee, ik hoef heus niet alleen te galopperen, zou ook een beetje sneu zijn voor ponylief :P

Ik rij wel vaker in (grotere) groepen, met wisselende samenstelling, en er zijn vaak paarden bij die elkaar niet kennen maar dan is een galopje nooit een probleem. Afstand houden waar dat nodig is, brave paarden voorop en dan aangalopperen, zo simpel is het... Soms zijn er ook jonge paarden mee die enkele weken onder het zadel zijn maar dat gaat dan ook gewoon goed..

Maar ja ieder zijn manier natuurlijk, discussie niet nodig, maar dan kies ik voor iets anders! Veel plezier allemaal!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:04

Heeft iemand trouwens een idee of er waar we gaan rijden nog veel dazen zijn? Vandaag was het met citronellaspray en zonder vliegendeken best te doen. Het liefst zou ik die deken niet gebruiken.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:16

Ik zou wel even sprayen ja!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 16:00

Ik zou absoluut sprayen en de deken zou ik voor de zekerheid meenemen. Carmen (Sodeletuut) en ik waren 2 weken geleden op dezelfde plek en toen waren er gewoon complete zwermen dazen die met ons meevlogen... Weet niet hoe dat nu is, 2 weken later, maar ik zou er niet vanuit gaan dat ze allemaal weg zijn..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:08

Vandaag was het nét te doen. Maar dat was met twee paarden en met een berg wind.... Ik zou zeker spul en eventueel ook een deken meenemen als je een paard hebt wat er slecht tegen kan.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:59

Dat kun je wel zeggen: hij kan er slecht tegen, het arme beest.
Ik hoop trouwens dat ik morgen nog kan rijden: ik had de hele week al een beetje last van mijn rug, maar na een buitenrit van anderhalf uur vanochtend kon ik er bijna niet meer afkomen... Zit nu aan de Voltaren 75 mg (die van de drogist zijn 25 mg) en meteen ook maar wat voor mijn maag, want die voltaren brandt er dwars doorheen.
Het wordt trouwens net zo mooi weer als vandaag! Het is nu erg broeierig, maar in de ochtend zal dat wel meevallen denk ik.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:12

Het waaide flink hoor, rond Noordlaren. Was echt goed te doen. Uit de wind was het wel direct wárm :=

Sneu dat je paard er zo slecht tegen kan :\ Mijn olifant zwapt eens wat met z'n staart, verder niet. Overigens hebben ze mij wel flink te grazen genomen vandaag *krabt en jeukt*

Hopen dat je rug wat beter wordt!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 19:22

In de wind vond ik het vandaag wel lekker inderdaad! :) Lekker rondje gewandeld door het dorp.

Vervelend zeg, Fabienne, dat hij daar zo slecht tegen kan.
Cas die wordt er op een gegeven moment wel kriegel van. En hij blijft maar met zijn hoofd schudden, maar hij rent er niet voor weg.

Net nog even snel voordat de Welkoop dicht ging een bus Veerust gehaald. Wij kunnen er tegenaan morgen! :P

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:38

Ik ben van de week nog een rondje Noordlaren geweest en was vergeten mijn pony in te sprayen, heb weinig dazen gezien. :)

Ik sla dit keer even over trouwens, maar blijf meelezen. Misschien haak ik een andere keer wel aan. :)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:59

Hey jorinda er staat er staat een nieuwe pony bij Jan :D
Maar hoe laat moeten Joos en ik morgen bij jou zijn? Ik weet namelijk niet hoe lang we erheen moeten rijden enzo.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:36

Ja klopt Eline, die kwam vandaag! :)
Katja is om kwart voor 10 bij Jan, dus als jullie er dan ook kunnen zijn?

Gezellig Imre!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:31

`Gisteren weinig van dazen gemerkt in het bos.

Veel plezier allemaal morgen!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 23:38

Jullie ook natuurlijk :D Misschien kom ik nog wel even spieken!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:43

Ja leuk!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:04

Carolien, als het even kan komen Lotte en ik ook langs!
Het gaat niet verkeerd hier, en dan moeten de pijnstillers er nog in. Ik weet het helaas pas zeker als ik op mijn paard zit, dus we gaan het gewoon proberen.
Ik heb bij me: drinkemmer (water kunnen we halen bij de herberg), cola, ijsthee, capri-sun en snickers, ballisto's en bounty's. Voor iedereen wat.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 09:15

Wat lief Fabienne! Ik heb alleen twee bolletjes naar binnen gepropt in de auto :')
Ik sta bij stal, lekker vroeg :)) Tot straks!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 11:18

Was op de heenweg maar ben weer omgekeerd... Cas hinkt enorm met links voor in draf. Zowel op het harde als op het zachte. Hoop dat jullie nog lekker hebben gereden! :)

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:19

jeetje Jorinda, klinkt niet zo goed.
Heb je enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 13:04

Nee kan nu geen oorzaak vinden. Nergens warm, dik of drukgevoelig (vanaf schouder tot hoef). :n Heb het gekoeld en even afwachten, anders een bezoekje van de dierenarts aankomende week... Er staat net een nieuw paard in de kudde sinds gisteren, dus misschien heeft hij te wild gespeeld of heeft hij een trap gehad.

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:09

Houdt dit soort dingen altijd goed in de gaten.
hoe waziger hoe gevaarlijker heb ik in de loop der jaren gemerkt.
{en ik ben oud,...o zo oud :D }