Enjoy the Ride paasrit Ermelo 2012, wie gaan mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:29

Ook wij hebben helaas een heel stuk gemist! Hadden onze twijfels nog waren
Een stukje terug gereden maar de lintjes daarvoor gaven toch echt die weg aan.
Daardoor maar 1 hek open hoeven doen ( nouja 2 achter elkaar ) en maar 1 over steek punt gehad het begin en dezelfde op het eind.
Achja dit gereden stuk haast alleen maar gedraafd en gegaloppeerd.
Daarna ook nog ff wat gesprongen.

@bedankt buena! Hoop dat jullie nog meer ruiters hebben gehad?
Je zal wel hebben gedacht wat een muts op dat paard maar zijn manier van doen stond mij echt even niet aan. Zo plakkerig op het andere paard en dan meteen niks willen doen. Met de cross moet hij het ook straks alleen ( hij heeft het gelukkig maar weinig maar soms komt het nog ff omhoog! )

En wat een heerlijke lunch daarna! Genoten en benieuwd naar de foto's!
Het was ondanks de halve rit ;) zeker de ruim 3 uur heen en terug rijden waard!!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:30

De eerste foto's staan al online!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:32

Faya__

Re: Enjoy the Ride paasrit Ermelo 2012, wie gaan mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:33

@doom, ook voor jou ontzettend balen
Ja dat ene hek, ik kwam er ook maar eentje tegen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:35

Wij hebben verschillende 3 hekken gehad en waarvan 2 x 2x= 5 hekken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:39

EsmeeBlom schreef:
De eerste foto's staan al online!

Ik zie nog geen link op je home pagina. Of ben ik nog blonder dan de pony? /3 :j

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:47

Ohja!! Papiertje weg gegooid maar wise zijn ademhaling etc was voor en na de rit als een paard die met rustig op stal stond! Top conditie dus ;)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:49

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:59

ha gevonden. Ze zijn weer zo leuk. Wat een snelle service. Ik ga ze eens goed bekijken.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:09

Oh esmee ik kan zo balen van deze foto. ;(

Een fractie ervoor en hij had zo gaaf geweest, had er zo op gehoopt! Helaas... ;(

Afbeelding

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:10

Wij zijn ook weer terug! Wij snapten ook inderdaad niks van de route, meteen in het begin 'lag' er een geel lintje precies midden op een Y-splitsing, en verderop kwamen we op een kruispunt waar links, rechtdoor en rechts een geel lintje hing... Dus wij hebben ook een heel stuk gemist, inderdaad maar 1 oversteekpunt en 1x door hekjes gegaan. Hartslag was bij ons 42/12 en 36/12 :)
Ik ga even foto's kijken!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:13

BuenaVista schreef:
Zie dit topic nu pas. Ik sta de hele dag bij de Crosshindernissen :) :)

Heb je het overleefd, was zo koud.... Ik was die met die vos met veel wit gereden met hackamore ergens ver op het einde. Iig dat hoop ik, of moest je nog lang daarna?

Ook flauw zeg, van die route weghalen!! Wij hebben geloof ik alles wel goed gereden. Even checken met GPS straks.

Wij hebben het niet droog gehad helaas tijdens de rit. Een van de paarden waarmee ik reed liep op een gegeven moment ook niet helemaal lekker in de draf, dus zijn we gaan stappen. Maar dát is koud zeg, met regen en wind... tot op mn ondergoed doorweekt :o Paard was ook aan het rillen, dus nog even snel een rondje hindernisjes gedaan, maar ik durfde niet zoveel ;) En toen snel naar de trailer met zweetdeken.

Paardlief had voor en na 48 qua hartslag, voor 12 en na 16 qua ademhaling.

Voor
Afbeelding

En na := Verzopen katjes :(:)
Afbeelding

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:15

Ik heb het echt zooooo koud gehad.. Net al even onder de zonnebank geweest om op te warmen.
Heel erg jammer van het weer, maar het was weer een geslaagde dag.
Op na de volgende ETR!!!

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:21

Mijn paard was, zoals gewoonlijk, erg druk. Hij is altijd over enthousiast bij dit soort uitjes.
We moesten wat langer wachten bij de vetgate, dat maakte Urlie niet rustiger.
Nadat we weg moesten stappen en vervolgens terug moesten draven, dacht Urlie gewoon in volle galop terug te rennen naar zijn vriendjes. Ik kon hem goed bij mij houden, maar hij sloeg met zijn achterbenen opzij.
Ik heb ERG veel geluk gehad, scheelde niet veel of ik had de hele rit niet mee gemaakt.
Daarna even zijn energie er uit laten rennen aan de longe in de rijhal. Daarna was hij weer wat rustiger en hebben we opgezadeld. Vol goede moed op pad!! :D

Nadat we de weg waren overgestoken en we dan eindelijke op de heide waren, wilde we een stukje gaan draven.
Urlie was het daar volledige mee eens en maakte een vreugde bokje. Dit doet hij vaker en meestal ook bij het aanspringen in galop. Vriendinnetje reed naast mij met haar Fries en heeft die klap opgevangen :( .
Met als gevolg dat zij weer terug moest naar het KNHS centrum. Haar knie is flink gekneusd, dik en blauw. Gelukkig niet gebroken. Eventuele scheurtjes konden zij nog niet zien vanwege de zwelling.

In plaats van met 4, zijn we met 3 verder gegaan. Vriendinnetje is erg goed opgevangen en paardje werd lekker op stal gezet.

Uiteindelijk een super rit gehad en eigenlijk weinig last gehad van de regen :D

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:24

Ben al aan het kijken naar een volgende rit :D

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:38

Wij hebben ook een heerlijke rit gereden. We zijn in het begin wel fout gereden, ergens afgeslagen waar we rechtdoor hadden gemoeten en waren na 10 km weer terug bij het begin. De route overnieuw gedaan en toen wel goed gereden. Uiteindelijk hebben we zo'n 28 km gereden en heerlijk verzopen :D . Gelukkig hebben we het niet koud gehad. Lekker ingepakt in een grote regenjas.

Ik had nog graag gesprongen, maar had daar uiteindelijk geen zin meer in, dus maar laten wezen. Als het weer beter was geweest had ik het waarschijnlijk nog wel gedaan, ziet er erg leuk uit.

Bij de voorkeuring hadden we een ademhaling van 10 en een hartslag van 44, en dat terwijl hij het allemaal erg spannend vond en zich erg stond op te winden. Nakeuring hebben we ook maar laten wezen i.v.m. de regen. Ik heb met een hartslagmeter gereden en wist op dat moment wel dat het wel goed was.

Dit waren wij vlak voor de finish:
Afbeelding

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:31

Was echt gaaaaf! Ook wij zijn verkeerd gereden.. 1 keer die hekken door bij die berg houtsnippers toen zijn we naar rechts gegaan.. Daarna hebben we ons eigen plan maar getrokken :)

Super dat die foto's er zo snel op staan! Echt top!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:40

Wij hadden ook een afslag gemist, gelukkig waren er deelnemers ver achter ons met goede roepstemmen, die ons terug riepen, helemaal top!!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 22:07

Leuk om te lezen dat het dus toch nog een succes is geworden ondanks het weer. Leuke foto's ook. :)

Ik heb zelf een buitenritje gemaakt in de buurt van een uur en kon merken dat Wiba op de terug weg moeite had met het zware zand, dus het is uiteindelijk (hoe jammer ook) voor mij een goede keus geweest om niet mee te gaan. Volgend jaar wil ik er zeker bij zijn!