Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anna_belle schreef:Vorig jaar, door het prikkeldraad heen...
We wilden 's morgens vroeg een buitenrit maken en kwamen langs een wei met koeien. De eerste keer keerde ze om en galoppeerde weg, maar kon haar makkelijk terugnemen.
Toen nog een keer geprobeerd langs de koeien te komen, maar "mevrouw" zag alleen een uitweg in de tegenoverliggende wei. Ze maakte een klein sprongetje maar kwam toch nog in aanraking met het prikkeldraad. Ik duikelde er af en "mevrouw" had later 12 hechtingen in haar borst.
Sindsdien hebben we geen buitenrit meer gemaakt... Wie tips heeft hoe we de "draad weer moeten oppakken", heel graag!

Dat was ook geen succes! Gelukkig ben ik toen wel blijven zitten en het is een wonder dat er geen ongelukken zijn gebeurd..

Gelukkig bleef mijn pony daarna op 10 meter afstand staan, en ze stond heel raar naar me te kijken haha, gelukkig was er niks aan de hand verder en zijn we rustig verder gereden
) schoten we over het gras. Totdat mijn edele ros dondersgoed zag dat er ineens een 'afgrondje' was. EN ik niet.. Dus HIJ ging vol in de remmen. En ik niet ...
Vloog over de kop ( moet je je dus indenken dat ik niet allene van zijn rug af vloog, maar ook nog eens richting dat stuk grond dat zo'n 40 cm lager was dan waar paardlief stond. Hij vond het ook niet nodig om even te wachten totdat ik netjes was opgestaan en mijn kleren weer had rechtgetrokken. Nee hoor, meneer ging alvast naar huis! Gelukkig was dat terrein afgesloten en kon ie de uitgang niet vinden
)
?
Lotje02 schreef:ja...Mijn paard schrok van 2 ponys die aan kwamen galopperen en begon te rennen en te bokken. Ik ben toen keihard op mijn stuitje gevallen, dus terugrijden was niet echt een pretje....
Ik heb half in verlichte zit gezeten, half op de nek van mijn paard gehangen, zo pijn deed het. Ik het er nu nog wel eens last van.
En toen ik in het bos een boomstammetje wilde springen ben ik eraf gevallen. Paard ging linksaf en ik rechtsaf....Elleboog uit de kom. Gelukkig gebeurde dit dichtbij stal en kon iemand met de fiets mijn paard ophalen en kon ik meteen naar het ziekenhuis.

het niet bijhield. Toen die weer bijgedraafd was, draafde we weer aan, wat Benjamin heel leuk vond, en dus weer bokte. Alleen bleef ik dit keer niet zitten.
Toen ik opkeek lag ik op de grond en stond mijn paard een paar meter verderop gras te eten. Ik dus nog een beetje trillend naar hem toe lopen om hem te vangen, alleen had Benjamin daar nog lang geen zin in, gras was veel te lekker
, dus die sprong toen met vier benen de lucht in toen ik hem bij de teugels pakte. Toch weer opgestapt en ondanks dat hij zich nog niet helemaal gedroeg tijdens de rest van de rit ben ik er gelukkig niet meer afgevallen