manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:30

Jeetje... Wat een verhaal zeg! En idd, lekker ook dat ze dat van tevoren niet even melden, belachelijk gewoon!!

Beterschap iig en hoop idd dat de paarden heelhuids zijn teruggekomen op de manege..

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:08

Ilse_1987 schreef:
Nee we hebben de pony's niet meer gevonden, Jenkins...we hoorden later dat ze in Beverwijk bij de begraafplaats gezien waren! Best een stuk uit de richting!!

Ik lig met morfine op de bank ivm een gekneusde heup/bekken :( en een blauwe knie en vinger :p
Die vriendin die van Roza viel heeft een zere arm. Maar we komen er wel weer bovenop!

Hoop alleen voor de volgende ruiter dat ze Nelly niet meer meegeven..zo braaf als ze een paar maanden terug ook was!
Ik hoop nog van greetgibo13 te horen of de paarden oké zijn :)

hier een berichtje van greetgibo:
de paarden zijn heelhuids terug gekomen maar heeft nog wel voor veel opschudding gezorgd.
ik was op dat moment ook aanwezig op stal dat jullie weg gingen en toen we hoorden dat de paarden los liepen ben ik met
een ander paard het duin in gegaan en via wijk aan zee naar strand heemskerk gereden om zo de paarden tegemoet te rijden
eenmaal bij het strand aan gekomen geen paarden te bekennen de hele weg niet.. dus ik begon me wel zorgen te maken en de boswachter en
de marococjee (of hoe je dat ook schrijft) waren in gelicht en ook aan het zoeken.. maar omdat het natuurlijk best wel slecht weer was waren
er weinig mensen in het bos waardoor er ook geen meldingen binnen kregen (de melding van de begraafplaats was een valse melding) maar ik dus weer terug gereden naar stal toe en daar was de boswachter en die had sporen gevonden van 2 paarden waarvan 1 beslagen voor ijzers had zoals rosa, maar de sporen waren tussen allemaal struiken door enso dus de paarden waren echt de weg kwijt geraakt want alle paarden zijn tot nu toe altijd nog naar huis gekomen. Maar goed het was ondertussen al half 2 en de paarden waren om kwart over 12 los geraakt.. dus ik en een vriendin zijn samen met de boswachter met de auto het duin gebied in gegaan. We hebben alles afgezocht alle padjes enzo en hij had de sporen laten zien en die waren duidelijk van rosa en nelly. we hebben ook nog voor de zekerheid in castricum gezocht maar daar zaten ze gewoon echt niet. Dus toch maar weer terug naar wijk aan zee waar de sporen gevonden waren uiteindelijk na ruim 2,5 uur zoeken met de auto met man en macht kregen we een melding dat er 2 paarden bij een wildrooster stonden en er niet overheen durfde en helemaal in paniek waren dus wij daar als de bliksem heen gereden en jahoor het waren nelly en rosa. Ze waren heel blij ons te zien ze kwamen in draf op ons af. Gelukkig hebben de paarden er verder niks aan overgehouden en staan ze weer lekker op stal. Moet zeggen dat ik me wel zorgen begon te maken na al die tijd... ze hebben gewoon 3,5 uur los gelopen als wild paard.
Maar hoe is het nu verder met jou en je vriendin?

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:34

@greetgibo
Het gaat :) Heb mijn heup/bekken gekneusd en ook mijn onderrug en ribben hebben een tik gehad. Ben sinds gister van de morfine af.
Met die vriendin van me gaat het wel okee, zij had alleen wat last van haar arm tijdens aan en uit kleden :)

Annetje schreef:
Ik vraag me af of je dat niet kunt doen. Maneges hangen in hun rijbaan vaak ook een bord waarop staat dat ze niet aansprakelijk zijn voor ongelukken en dergelijke. Grappige is dat ze dat dus wel zijn zodra het gebeurt bij hen op het terein of met een van hun dieren. Ik denk dat de manege dus gewoon aansprakelijk te stellen is, ook al heb je een formulier ondertekend.
.

Het klopt wat Annetje zegt.. Je kunt wel een formulier invullen, maar als je betaalt voor de service, in dit geval de paarden huren, en de eigenaar weet van te voren dat de service niet helemaal oke is kun je ze aansprakelijk stellen. Dit kan dus in gevallen waarbij meerdere mensen van hetzelfde paard vallen, zoals bij 3 van ons al van Nelly is gebeurt... en als het harnachement niet okee is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:09

Ik kan alleen maar zeggen dat het schandalig is en ik ben geneigd om de aid of 144 te bellen om ze er naar toe te sturen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:11

Oh en het is marechaussee...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:13

De laatste keer dat ik er ben geweest hebben ze in elk bruikbaar hoekje uit een paar planken een 'stal' getimmerd, is dat nog steeds zo?

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:21

Joolien schreef:
Ik kan alleen maar zeggen dat het schandalig is en ik ben geneigd om de aid of 144 te bellen om ze er naar toe te sturen. :n

Wij hebben vorig jaar al een melding gemaakt (weet even niet precies waar, vriendin heeft dit toen gedaan) en er werd aangegeven dat er al een dossier aanwezig was over manege Heemskerk. De situatie is alleen niet dusdanig slecht dat ze er iets mee kunnen.

hola1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:59

Zo, een jaar later heb ik besloten om nog eens de ervaringen van manege Heemskerk te lezen.
Tot mijn schrik zie ik dat Nelly iedereen eraf gooit. En mij werd destijds verteld dat ik te weinig ervaring zou hebben, dat ze heel braaf was bla, bla, bla.. Toch gek hoor met 15 jaar ervaring. Ook erg opmerkelijk dat ik bij iedereen lees dat Nelly mega hoog steigert en mensen het ziekenhuis in heeft geholpen. Gelukkig ben ik er dan nog goed vanaf gekomen, misschien toch vanwege mijn ervaring?!! Dat is toch echt schandalig? Ook erg opmerkelijk dat steeds hetzelfde verhaal wordt verteld dat de paarden worden gezocht. Grote ONZIN! Je wordt gewoon aan je lot overgelaten en die paarden komen vanzelf wel thuis..dat is het motto! Wij moesten het destijds ook maar uitzoeken. Ik hoop dat iemand deze manege aansprakelijk gaat stellen! Ik houd me aanbevolen hoor. Vertel mijn verhaal GRAAG! Dit is gewoon echt niet te geloven!
Bedankt voor de trauma die ik heb overgehouden aan de strandrit, ook nog een jaar later!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:08

ik lees hier ook eens weer mee... ik zie die naam nelly wel heel vaak inderdaad.. met ziekenhuis opname erbij.. dat ze dat paard nog gebruiken! je hebt nog geluk hola dat je er zelf al afgestapt was..

raar dat die manege dat zo oplost... ik was zelf vorige week bij een andere manege waar er ook iemand af was gevallen ..wij waren net terug bij de manege onze begeleiding stapte meteen in de auto met nog 2 mensen.. later zag ik een ambulance ect.. de paarden kwamen gewoon rustig terug aan de hand, bleek gewoon domme pech te zijn van een minder soepele ruiter die eraf viel toen het paard stopte ofzo.. (dat kan altijd gebeuren) dat werd veel beter afgehandeld iemand bij de klant en iemand die de paarden terug bracht.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:33

weetje wat het leuke is, ik heb nelly zelf op gevangen toen aan de weg dus jou verhaal klopt ook niet helemaal hola...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:37

greetgibo13 schreef:
weetje wat het leuke is, ik heb nelly zelf op gevangen toen aan de weg dus jou verhaal klopt ook niet helemaal hola...

de andere verhalen ook niet zeker? wat maakt het uit dat het vang verhaal volgens jou niet klopt als dat beest vaker losrond rent en de ruiters in het ziekenhuis belanden

geef haar niet zon trap na ...het is jaar geleden.. met nog meer verhalen over dat specifieke gevaarlijke paard..

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:45

Ik ben inmiddels bijna een jaar geleden met een groep bokkers bij deze manege geweest. Eerste indruk was helemaal niet verkeerd, totdat we in werden gedeeld.
Er werd daar al verteld wat welk paard deed en daar zat dus o.a. Het volgende bij:
Een kon gaan liggen in het zachte zand van de duinen, dan moest je haar vooruit schoppen zodat ze niet kon gaan liggen.
Eentje die stopte heel vreemd als er vanuit de galop werd afgeremd.
Een werd al gewaarschuwd dat die rodeos kon geven.

Dan vraag ik me toch af waarom die paarden uberhaupt mee gingen :o?

Achteraf hadden we nog best een leuke rit, al was het wel erg geprogrammeerd allemaal. En toen een meisje wilde wisselen van dat 'stoppende' paard was dat ook een hel want ze bleven gewoon niet stil staan... Ook op het (drukke) strand heen stappen en terug in volle galop zonder enige controle terwijl we toch allemaal wel behoorlijke rij ervaring hadden.
Erg jammer dat dat zo wordt gedaan.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:56

Christiene schreef:
greetgibo13 schreef:

de andere verhalen ook niet zeker? wat maakt het uit dat het vang verhaal volgens jou niet klopt als dat beest vaker losrond rent en de ruiters in het ziekenhuis belanden

geef haar niet zon trap na ...het is jaar geleden.. met nog meer verhalen over dat specifieke gevaarlijke paard..

daar hoor je mij niet over ben er verder niet bij geweest er zijn nog wel meer dingen gebeurt in die rit die niet verteld worden
(informeert door mensen van stal die op het strand waren) maar maakt ook verder niet uit. het is gebeurt en klaar er zijn aan beide kanten fouten gemaakt denk ik.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:01

Ha, de verdedigingstroepen van de manege zijn weer wakker!

Meid, bespaar je de moeite. Er zijn zoveel negatieve verhalen over Manege Heemskerk, je kan nou eenmaal niet meer rechtpraten wat er daar allemaal fout gaat. Wel kan je als bedrijf concreet dingen veranderen, waardoor er minder negatieve verhalen komen.

Er zijn teveel verhalen, en nog lang niet alles staat op internet, van ongelukken met jullie paarden dat elk weldenkend mens ten eerste op de manege zelf een verandering van het beleid zou doorvoeren (geen buitenritten meer zonder begeleiding!), en ten tweede vooral niet op internet moet gaan vertellen dat al die verhalen leugens zijn... Zelfs al zou er veel overdreven zijn (wat ik niet geloof, ben zelf ook bij jullie geweest en heb daar teveel gezien wat ik niet had willen zien) dan helpt dat geroeptoeter niet. Waar rook is is vuur, en in jullie geval is er in elk geval heel erg veel rook. Veel te veel.

En dan is het sowieso heel erg naar om op internet te roepen dat verhalen van mensen gelogen zijn, iets waar jullie een handje van hebben. Dat wekt een heel erg negatief beeld op, een beeld waarin problemen van mensen, klanten, niet serieus genomen worden en op voorhand als leugenaar worden weggezet. Dat is geen fijne manier van met mensen omgaan! Bovendien, het is aan te tonen dat er mensen door ambulances zijn opgehaald nadat ze op paarden van jullie op pad zijn gegaan. En zelfs al konden ze niet goed (genoeg) rijden, dan is dat aan jullie als bedrijf om die mensen niet op pad te sturen met je paarden. Dus moeten jullie van te voren controleren in de bak of iemand ten minste een beetje kan blijven zitten in de 3 basisgangen. En zelfs die kleine moeite nemen jullie niet. Je kan bij jullie letterlijk achterste voren opstijgen, de singel als borsttuig gebruiken en de beugelriemen als singel, met de neusriem als bit en het bit als frontriem zonder dat iemand dat zelfs maar opmerkt, omdat wij in elk geval langs de weg moesten opzadelen en opstappen want tijdens het opzadelen bleek dat jullie die ruimte nodig hadden voor iets anders...!

Over hoe braaf de paarden zijn heb ik het niet, daar heb ik geen problemen mee gehad. Dus daar kan ik niet over oordelen, wij hadden best goede, leuke paardjes mee die voor manegepaarden best te rijden waren en goed te sturen, en geen moment gevaarlijk zijn geweest. Ook niet toen ze iets niet wilden. En wij zijn geen topruiters, maar hebben wel veel buitenrijervaring.

Edit: Aanvulling

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:08

ik geef niemand de schuld alleen als ik zelf lees dat het paard niet is opgevangen terwijl ik dat zelf heb gedaan, klopt niet echt en daar kan ik niet tegen. en daarna zeg ik toch er zijn aan beide kanten fouten gemaakt dat zal zeker maar daar ben ik verder niet bij geweest. En ik ben ook verder niet de eigenaar of wat dan ook ik vertel alleen ook mijn kant van het verhaal waar ik bij ben geweest mag dat niet?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:09

want een verhaal heeft wel altijd 2 kanten he, vergeet dat niet.
Dus zowel de mensen die huren als de manege of mensen die er aanwezig waren.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:31

Ik heb al eens eerder mijn ervaring met deze manege in dit topic geplaatst.

Een paar weken geleden zijn vriendin en ik (beide eigen paarden en rijden ruim 20 jaar) na een flinke boswandeling met onze honden langs manege Heemskerk gelopen.Meer uit nieuwsgierigheid omdat ik verhalen had gelezen dat het er inmiddels iets veranderd zou zijn.

Het eerste dat mij opviel?? 2 meiden en 1 jongen die duidelijk zeer onervaren zonder begeleiding de manege te paard verlieten. Gekleed in spijkerbroek met gympen, regenlaarzen en uggs. Het voorste paard midden op de weg al begon te weigeren en terug naar stal wilde.....hieruit kon ik toch echt opmaken dat er in die 4 jaar nog helemaal niets is veranderd.

Vriendin en ik wilde eerst nog binnen lopen om een afspraak te maken, aangezien het paard van mijn vriendin de trailer tot op de grond afbreekt, bij de aanblik van het gestuntel toch echt besloten om maar ergens anders paarden te huren.

Ik kan er niets aan doen, wil bepaalde dingen echt wel een 2e kans geven maar mensen met een beetje verstand huren hier gewoon geen paard....het spijt me zeer voor de bokkers die hier regelmatig komen maar het beleid is gewoon 0,0 -O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:38

greetgibo13 schreef:
daar hoor je mij niet over ben er verder niet bij geweest er zijn nog wel meer dingen gebeurt in die rit die niet verteld worden
(informeert door mensen van stal die op het strand waren) maar maakt ook verder niet uit. het is gebeurt en klaar er zijn aan beide kanten fouten gemaakt denk ik.
[/quote]
oke :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:48

Dat vind ik een boute uitspraak dat er van beide kanten fouten zijn gemaakt, terwijl er behoorlijk wat ongelukken gebeuren met jullie paarden.

Het is jullie taak als manege en eigenaar van de paarden, te zorgen dat er geen mensen die niet capabel zijn de weg op gaan met jullie dieren. En daarin zijn jullie als bedrijf consequent nalatig, aangezien jullie niet eens controleren of je dieren wel fatsoenlijk opgetuigd zijn, laat staan of een ruiter in elk geval een pietsie kan rijden/ wel eens eerder op een paard heeft gezeten.

Het is jullie taak als manege en eigenaar om die mensen die geen geschikte kleding aanhebben eerst fatsoenlijke kleding aan te laten trekken, en om mensen waarvan iedereen kan zien dat ze niet capabel zijn niet te laten vertrekken. Het is ook jullie taak om te beseffen dat er hele volksstammen zijn die denken dat paardrijden makkelijk is, dat je alleen maar hoeft te zitten, schopt om te stappen, harder schopt om te draven en nog harder schopt om te galopperen en voor wie stoppen heel hard aan de teugels trekken is. Het is jullie taak als manege om die mensen te vertellen dat het heel jammer is, maar dat het levensgevaarlijk is zowel voor henzelf als voor jullie paarden om te gaan rijden.

Maar het interesseert jullie in de praktijk niet hoe er met jullie paarden omgegaan wordt. Het interesseert jullie niet of iemand wel of niet kan rijden, of dat het tuig er fatsoenlijk op ligt. Het gaat jullie alleen om de centjes... Anders hadden jullie na al die tijd wel dingen fundamenteel veranderd!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:11

Je kan verder zeggen wat je wil, en ja, het gaat ook op andere maneges wel eens fout. Maar als je besluit als bedrijf je paarden niet meer zomaar mee te geven aan de eerste de beste jandoedel die met voldoende geld loopt te wapperen, de ruiters voor ze de weg op gaan een kwartiertje in de bak laten rijden om te tonen dat ze in elk geval de basisgangen beheersen, even te controleren of alle riemen wel goed vast zitten en op de juiste plaats en een begeleider verplicht meesturen die kan bepalen of de betreffende ruiter ook goed genoeg kan buitenrijden (buitenrijden is immers een compleet ander vak dan bakrijden, niet iedere Z- ruiter kan ook veilig de weg op) zodat mensen geen onnodige risico's nemen, en er bij problemen advies op maat gegeven kan worden zou dat al een hoop schelen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:18

Als je op de hyves van de manege kijkt, en dan de foto's van de springwedstrijd.. Zoek even in het midden ongv het meisje op een mini shet.

http://manege-heemskerk.hyves.nl/album/ ... /TOYJeZuc/

Dat kan toch niet!! Dat zegt toch al genoeg lieve mensen... :(
De paarden staan voor zover ik weet (ben een paar maanden geleden nog geweest) in kleine donkere stallen, met rood poederspul op de grond. De meeste zijn mager en de zadels en hoofdstellen zijn niet passend en troep. Net als de rest van de manege eigenlijk.
En waarom willen een hoop paarden het strand niet op? Dit is voor menig paard toch heerlijk!! 'Normale' paarden zouden het heerlijk vinden om even over het strand te hollen.. En deze zou je 'erop moeten schoppen en slaan'..
De paarden worden aan iedereen meegegeven, of je nu kunt rijden of niet, dat weten ze toch niet. En als je verdwaald of je wordt eraf gegooit (lees; hierboven) dan rent je paard vanzelf wel weer terug. -O-

Dan moet er toch een lichtje bij je gaan branden... Erg fijn dat je zonder begeleiding kan rijden, heb het ook een paar keer gedaan, maar op deze manier hoeft het niet van mij :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:32

PS. ik heb nogmeer foto's van het meisje op die shet. Misschien toch iets voor de DB... :)

hola1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:07

Leuk dat je dat zegt dat je Nelly hebt opgevangen toen ze al was overgestoken over de drukke weg! Misschien had je dat iets eerder moeten dan? Nelly was toen namelijk alweer op stal. Tis wel duidelijk dat je jezelf vast aan het banketstaaf bent. Wij hadden al meerdere malen gebeld toen wij op het strand waren, misschien had je haar daar al op moeten vangen?? Vind dit erg sneu voor het paard, arm dier.
Nogmaals, zoals hierboven al staat, het heeft absoluut geen zin om de manege te blijven verdedigen. De dingen die daar gebeuren, zijn echt te schandalig. Het zou me niets verbazen als ik volgende week weer een bericht aantref waarbij wordt gesproken over ambulances. WEES DIT VOOR AUB! En besteed wat meer aandacht aan het investeren in de manege, in plaats van het plaatsen van deze onzinnige reacties!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:50

ik heb jullie zelf niet aan de telefoon gehad en ik banketstaaf me zelf niet vast ik vertel alleen dat ik nelly heb opgevangen voor de weg bij de duiningang! en verder niks.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:03

Geef paarden niet aan vreemden mee. Totaal onverantwoord voor de ruiters, de paarden en de medeweggebruikers.